Економічні науки. Випуск 23. – 2013
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/3907
Browse
Search Results
Item type:Item, Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємства(КНТУ, 2013) Жовновач, P. І.; Zhovnovach, R.Стаття присвячена дослідженню маркетингового управління конкурентоспроможністю підприємств. Визначено сутність маркетингового управління конкурентоспроможності підприємств, виділено її складові та встановлено взаємозв’язок з функціями менеджменту. Представлено концепцію маркетингового управління конкурентоспроможністю підприємства, що спрямовується на отримання ним в довгостроковій перспективі конкурентних переваг. The article is devoted to the study of marketing management of enterprise competitiveness. The purpose of this paper is the research and development of theoretical principles of marketing management competitiveness. To this end, an analysis of marketing theory to establish the essence of marketing management of the competitiveness of enterprises, in accordance with which it is presented as a major ingredient of the overall management of the enterprise, aimed at obtaining a competitive advantage due to the formation of mutually beneficial relationships among manufacturers, consumers and other parties exchange. A relationship marketing management competitiveness of the enterprises with the performance of the functions of management: analysis, planning, organization, motivation and control of the company. Presented concept of competitiveness of enterprise marketing management, aimed at promoting enterprise adaptation to the changing environment and a long-term competitive advantage in challenging conditions of today's economy.Item type:Item, Вартісноорієнтоване управління діяльністю квазікорпоративної сукупності конкуруючих підприємств регіону(КНТУ, 2013) Малаховський, Ю. В.; Жовновач, Р. І.; Шевченко, С. А.; Malakhovsky, Y.; Zhovnovach, R.; Shevchenko, S.Статтю присвячено вивченню можливості застосування, з метою оцінки результативності і розробки універсальних підходів до стратегічного управління діяльністю сукупності конкуруючих підприємств агропромислового комплексу регіону, методів управління квазікорпоративною діяльністю. Методика базується на застосуванні прийомів розрахунку оцінних показників розвитку господарського комплексу за концепцією нарощування його економічної вартості. This study aims to develop practical methods for introducing the concept of VBA to the quasicorporation association of Ukrainian region farming competing enterprises. The evaluation results of the formation of economic performance of the organization fragmented set of agricultural enterprises in the region proposed to be based approach to measuring the performance of active investment diversified company using the tools of corporate finance and the theory of value management. However, the region is considered as an analogue of the holding - the subject of competition in the market for goods, services, capital of a limited set of macroeconomic tools of influence on his work with the local administration. Analysis of corporate activity in terms of the creation of value takes into consideration both the interests of not only the owners of capital, but also suppliers of financial resources (material, labor, intellectual). Calculations show that attention to considering targets investors in decision-making bodies creates the preconditions for improving the welfare of both private investors and the public through the effective action of the regional administration.