Наукові записки. Випуск 13. - 2013

Постійне посилання на це зібранняhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/4442

Перегляд

Результати пошуку

Наразі показано 1 - 4 з 4
  • Тип:Документ,
    Філософське вчення І. Канта
    (КНТУ, 2013) Решетов, О. О.; Стежко, З. В.
    Слід відмітити, що, вказавши на непізнаванність речей в собі, на межу можливостей людського розуму, Кант обмежив знання, щоб дати місце вірі,— саме віра в безсмертя душі, свободу і Бога повинна освятити звернену до людини вимогу бути моральною істотою. Отже, Кант поставив важливі проблеми в дослідженні структури пізнавального процесу та моралі, багато з яких лишаються актуальними і в наші дні.
  • Тип:Документ,
    Свідомість як предмет історико-філософського дослідження
    (КНТУ, 2013) Решетов, О. О.; Стежко, З. В.
    Питання про походження і сутність свідомості пов’язується з розглядом матерії, яка здатна саморухатись і саморозвиватись. Останнє зумовило можливість зрозуміти природу свідомості як властивість високоорганізованої матерії, як вищу форму її атрибутивної властивості — відображення.
  • Тип:Документ,
    Суспільний прогрес
    (КНТУ, 2013) Решетов, О. О.; Стежко, З. В.
    Прогресивнішою для людини буде та система, яка забезпечить їй більший рівень свободи. Для цього необхідно створити соціальний механізм, який гарантував би неперервне наростання рівня соціальної та індивідуальної свободи, ініціативи та творчості людей. Правда, філософська фраза: «Свобода суспільства є свободою кожного громадянина» фактично є соціальним ідеалом (тобто практично недосяжним), але важливо зрозуміти, що справжній прогрес соціальних систем полягає в тому, щоб зростав рівень реально досяжної свободи якщо не у всьому і не для всіх, то в крайньому разі для все більшої кількості людей, членів суспільства. Синтезуючим показником економічної, соціальної, політичної та духовної свободи людини є тривалість її життя. Цей критерій показує, в якій мірі людина може вільно реалізуватися і забезпечити життєдіяльність суспільства як системи, що саморозвивається.
  • Тип:Документ,
    Класична теорія розвитку. Діалектика
    (КНТУ, 2013) Решетов, О. О.; Стежко, З. В.
    Згідно діалектики, змінність світу відбувається по безальтернативній лінії розвитку, який вміщує в себе головним чином системність, впорядкованість, закономірність, необхідність. Регрес і колові рухи також в принципі є можливими, але вони не мають вирішального значення, а панування випадковостей в матеріальному світі просто не може бути, оскільки вони не піддаються системному раціональному осмисленню. Розвиток розуміється як процес, що здійснюється за законами «залізної» логіки та необхідності. Але сучасна наука стверджує, що в такому варіанті діалектика не може претендувати на роль універсальної філософської концепції розвитку і її необхідно доповнити таким вченням як синергетика.