Економічний факультет

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. 1 рівень
    (ЦНТУ, 2020) Кулешов, С. Г.; Орлик, С. В.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.
    Перший освітній ступінь вищої освіти «Бакалавр» здобувається та присуджується закладом вищої освіти України в результаті успішного виконання здобувачем вищої освіти освітньо-професійної програми. Підготовка здобувача вищої освіти завершується захистом кваліфікаційної роботи. Метою методичних рекомендацій є розкриття організаційних, теоретичних, методичних засад написання та захисту випускної кваліфікаційної роботи бакалаврського рівня. Рекомендації містять системний виклад основних вимог до підготовки випускної кваліфікаційної роботи (вибір теми; структурування роботи; пошук, відбір та опрацювання джерел і літератури; методи дослідження; оформлення роботи) та процедури її захисту. Методичні рекомендації подають орієнтовну структуру і зміст роботи, формулювання актуальності, мети, завдань, об’єкта та предмета дослідження, загальних висновків.
  • Item
    Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. 2 рівень
    (ЦНТУ, 2020) Орлик, В. М.; Кулешов, С. Г.; Орлик, С. В.; Ніколаєв, М. І.; Бондаренко, О. В.; Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.; Коломієць, О. Б.; Лукашевич, О. А.
    Слово «магістр» (від лат. magister – начальник, наставник) означало титул посадових осіб у Давньому Римі, високий придворний титул у Візантії, а в середні віки – главу духовно-лицарського ордена або викладача семи вільних мистецтв (гуманітарних наук). В останньому випадку це було дуже почесне учене звання, що прагнули одержати його здобувачі за допомогою підготовки і захисту серйозної наукової праці – магістерської дисертації. У США, Великобританії й інших країнах з англо-американською системою вищої освіти магістр – це академічний ступінь, присуджуваний особам, які закінчили університет або прирівняний до нього вищий навчальний заклад і мають ступінь бакалавра, що пройшли додатковий курс упродовж 1–2 років, що склали спеціальний іспит і захистили дисертацію. В Україні магістр – це не вчене звання і не ступінь, а освітньо-кваліфікаційний рівень фахівця. Відповідно до Закону про вищу освіту другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідає восьмому рівню Національної рамки кваліфікацій і передбачає здобуття особою поглиблених теоретичних та/або практичних знань, умінь, навичок за обраною спеціальністю (чи спеціалізацією), загальних засад методології наукової та/або професійної діяльності, інших компетентностей, достатніх для ефективного виконання завдань інноваційного характеру відповідного рівня професійної діяльності.
  • Item
    Науково-дослідницька діяльність у процесі формування професійної компетентності студентів-інформаційників
    (Університет Григорія Сковороди, 2020) Барабаш, В. А.; Глєбова, Л. В.; Мехеда, А. М.; Barabash, V.; Glebova, L.; Mekheda, A.
    У статті автори обґрунтовують значущість науково-дослідницької діяльності у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців зі спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Проаналізовано сутність понять «компетентність» і «компетенція». Розглянуто тлумачення компетентності у дослідженнях вітчизняних учених. Представлено різні акценти розуміння професійної компетентності. Узагальнено результати наукових досліджень щодо сутності поняття «науково-дослідна діяльність», яка виступає важливим фактором формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти. Науково-дослідницька діяльність забезпечує оволодіння фахівцями методологією і методами наукового дослідження, формує науковий світогляд, потужну підготовку до подальшої практичної діяльності у професійній сфері. Робота над науковим дослідженням сприяє формуванню високого професіоналізму, підвищенню загального інтелектуального рівня, розвитку творчого мислення та індивідуальних здібностей. Анкетування студентів щодо включеності у різні види науково-дослідницької діяльності засвідчило нагальну потребу в ефективній реалізації наукового потенціалу у процесі написання кваліфікаційних робіт. Розглянуто загальні та фахові компетентності магістрів з інформаційної, бібліотечної та архівної справи Центральноукраїнського національного технічного університету. Особливого значення у формуванні професійної компетентності фахівця з інформаційної, бібліотечної та архівної справи набуває його робота над науковим дослідженням. У статті окреслено напрями виконання кваліфікаційних робіт першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти студентів кафедри суспільних наук, інформаційної та архівної справи ЦНТУ. Представлена проблематика наукових досліджень, підтверджує практичну спрямованість науково-дослідницької роботи здобувачів вищого рівня освіти. Доведено, що розв’язання зазначених проблем є головним рушієм у процесі формування професійної компетентності. В статье авторы обосновывают значимость научно-исследовательской деятельности в процессе формирования профессиональной компетентности будущих специалистов специальности «Информационное, библиотечное и архивное дело». Проанализировано сущность понятий «компетентность» и «компетенция». Рассмотрено толкование компетентности в исследованиях отечественных ученых. Представлены разные акценты понимания профессиональной компетентности. Обобщены результаты научных исследований относительно сущности понятия «научно-исследовательская деятельность», которая выступает в качестве важного фактора формирования профессиональной компетентности студентов. Научно-исследовательская деятельность обеспечивает овладение специалистами методологией и методами научного исследования, формирует научное мировоззрение, мощную подготовку к дальнейшей практической деятельности в профессиональной сфере. Работа над научным исследованием способствует формированию высокого профессионализма, повышению общего интеллектуального уровня, развития творческого мышления и индивидуальных способностей. Анкетирование студентов относительно их участия в разных видах научно-исследовательской деятельности засвидетельствовало неотложную потребность в эффективной реализации научного потенциала в процессе написания квалификационных работ. Рассмотрены общие и профессиональные компетентности магистров из информационного, библиотечного и архивного дела Центральноукраинского национального технического университета. Особенное значение в формировании профессиональной компетентности специалиста по информационному, библиотечному и архивному делу приобретает его работа над научным исследованием. В статье представлено направления выполнения квалификационных работ первого (бакалаврского) и второго (магистерского) уровня высшего образования студентов кафедры общественных наук, информационного и архивного дела. Представленная проблематика научных исследований подтверждает практическую направленность научно-исследовательской работы добытчиков высшего уровня образования. Доказано, что решение отмеченных проблем является главным двигателем в процессе формирования профессиональной компетентности. In the article the authors substantiate the importance of scientifically and research activities in the process of forming the professional competence of future specialists in the specialty «Information, library and archival affairs». The essence of the concepts «competence» and «competency» is analyzed. The interpretation of competence in the research of domestic scientists is considered. Different accents of understanding professional competence are presented. Generalized the results of scientific research on the essence of the concept of «research activity», which is an important factor in the formation of professional competence of higher education. Scientifically and research activity provides mastering by specialists of methodology and methods of scientific research, forms a scientific worldview, a powerful preparation for further practical activities in the professional sphere. Work on scientific research contributes to the formation of high professionalism, raising the general intellectual level, the development of creative thinking and individual abilities. Questionnaires of students on involvement in various types of scientifically and research activities showed the urgent need in the effective realization of scientific potential in the process of writing qualification works. The general and professional competencies of masters in information, library and archival affairs of the Central Ukrainian National Technical University are considered. Of particular importance in the formation of professional competence of a specialist in information, library and archival affairs acquires his work on scientific research. The article outlines the areas of qualification works of the first (bachelor's) and second (master's) level of higher education of students of the Department of Social Sciences, Information and Archival Affairs of CNTU. The problems of scientific research are presented, confirms the practical orientation of scientifically and research work of applicants for higher level education. It is proved that the solution of these problems is the main driver in the process of forming professional competence.