Економічний факультет

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Крок за межі соціялістичного реалізму: творчість Анатолія Мороза
    (2015) Царук, А. П.; Tsaruk, A.
    У статті зроблено спробу комплексного дослідження художнього світу прози Анатолія Мороза і корегування літературної та критичної рецепції його творчого генія через призму межових ситуацій, які розглянуто як психологічну домінанту світосприйняття письменника. Виявлено домінантні риси його стилю. Проблематика творчого доробку пов'язана з пошуком персонажами сенсу життя та самоідентифікації в межових ситуаціях. Знайдено і простежено тему блазня як складової суспільного абсурду. Проаналізовано динаміку зростання митця – розхитування ним канонів соцреалізму, розвиток від національного неореалізму до постмодернізму. An attempt of the complex investigation of Anatoliy Moroz`s world of fiction and the adjustment of the literary and critical reception of his creative genius through the prism of the boundary situations is made in the article. The writer’s philosophy of life ideal and the dominant elements of his style are considered here. The problem related to search for the meaning of life and self-identification in boundary situations is covered. The subject of stupid as a compound of public absurd is found and traced. The dynamics of the artist’s growing from the unsettling of the socialist realism’s canons and the development of the national neorealism to the postmodern philosophy of life are analyzed.
  • Item
    Coordinates of Ihor Pavlyuk Artistic World
    (Львівська політехніка, 2020) Tsaruk, A.; Царук, А. П.
    Досліджено один із головних мотивів творчого доробку лауреата Народної Шевченківської премії Ігоря Павлюка – мотив шляху духовної самоідентифікації ліричного героя та сліду як результату свідомого морального вибору. Емоційнопсихологічний портрет світовідчуття нашого сучасника-протагоніста знайшов відображення в романі-медитації у віршах “Паломник” та ліричній збірці “Перевізник мрій” Ігоря Павлюка. Зі складових мотиву шляху (простір і час) акцентовано внутрішню мотивацію екзистенційного самопізнання через спілкування з Іншим, неприйняття суспільних стереотипів конформізму в пошуку сенсу життя. Наголошено на квазіпопулярність мотиву сліду в літературі. Поет шукає золотий перетин між земним і потойбічним, намагається утримати крихку гармонію між досконалістю природи і любов’ю до людей, але, осмислюючи “ сліди” людської цивілізації, доходить висновку: гнила епоха тримається на нашій крові й печерному страхові. Досліджено метафоричну щільність відображення внутрішніх станів ліричного героя, процес поляризації потреб тіла і душі, прагнення межової зустрічі Бога-поета з “олюдненим” дияволом. У системі координат художнього світу Ігоря Павлюка вертикаль слугує духовним опертям у сутінках втрат як особистісного, так і суспільного характеру. Семантична палітра представлена золотим, синім, білим, кривавим і чорним, відбиваючи кольори національного прапора й невідворотність трагізму жертовної любові. Узагальнено засоби художнього осмислення поліфонічності душі сучасника із низьким больовим порогом у розбалансованому світі. Проаналізовано стильові домінанти, прийоми творення чуттєвого образу, особливості поєднання народнопоетичної традиції та новаторства в творчості поета, проведено компаративні паралелі з координатами художніх світів всесвітньо відомих письменників Тараса Шевченка, Джорджа Байрона, Жозе Сарамаґо, Шеймаса Хіні, Чингіза Айтматова, Йосипа Бродського в осягненні творчого поступу Ігоря Павлюка. The article explores one of the main motives for the creative achievement of the People's Shevchenko Prize winner Igor Pavlyuk – the motive for the spiritual self-identification of the lyrical hero and the trail as a result of conscious moral choice. The emotional-psychological portrait of the world-view of our contemporary protagonist is reflected in the novel-meditation in the poems "Pilgrim" and the lyric collection "Carrier of Dreams" by Igor Pavlyuk. The components of the path motive (space and time) emphasize the intrinsic motivation of existential self-knowledge through communion with the Other, the rejection of social stereotypes of conformism in search of the meaning of life. The motive of trail is quasi-popular in literature. The poet is looking for a golden ratio between the earthly and the otherworldly, trying to keep a shaky harmony between the perfection of nature and love for people, but after reflecting on their actions he comes to the conclusion that the rotten era feeds on our blood and sacral fear. Style dominants, methods of creation of sensual image, peculiarities of combination of folk poetical tradition and innovation in poet’s creativity are analyzed, comparative parallels with the coordinates of the world famous writers Taras Shevchenko, George Byron, Jose Saramago, Seamus Heaney, Chingiz Aitmatov, Joseph Brodsky are presented.
  • Item
    Мотив пути и следа в поэзии Игоря Павлюка
    (2019) Царук, А. П.; Tsaruk, A.
    В статье исследуется мотив следа как результат морального выбора нашего современника, чей психологический и эмоциональный портрет нашел отражение в романе-медитации "Паломник" и лирическом сборнике "Перевозчик грез" Игоря Павлюка. Из составляющих мотива дороги (пространство, время) акцентирован поиск смысла жизни. Проанализированы особенности стиля, приемы создания чувственного образа, традиции и новаторство, компаративные параллели. У статті досліджується мотив сліду як результат морального вибору нашого сучасника, чий психологічний та емоційний портрет знайшов відображення в романі-медитації "Паломник" і ліричній збірці "Перевізник мрій" Ігоря Павлюка. Із складників шляху (простір, час) акцентовано пошук сенсу життя. Проаналізовано особливості стилю, прийоми створення чуттєвого образу, традиції й новаторство, компаративні паралелі. The article explores the motif of the trace as a result of the moral choice of our contemporary, whose psychological and emotional portrait is reflected in the meditation novel “Pilgrim” and the lyric collection “The Dream Carrier” by Ihor Pavliuk. Of the components of the motif of the road (space, time), the search for the meaning of life is emphasized. The features of style, methods of creating a sensual image, traditions and innovation, comparative parallels are analyzed.
  • Item
    Екзистенційні моделі в парадигмі очікувань детективного жанру
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царук, А. П.; Tsaruk, A.
    Стаття присвячена порівняльному аналізу повістей «Убивство, про яке ніхто не хотів знати» А. Мороза та «Хроніка вбивства, про яке всі знали заздалегідь» Ґ.-Ґ. Маркеса. Досліджуються особливості екзистенційних моделей в парадигмі очікувань детективного жанру. Узагальнено спільні риси поетики абсурду, символічні образи межових ситуацій та відтворення особливостей ментальності. Статья посвящена сравнительному анализу повестей "Убийство, о котором никто не хотел знать" А. Мороза и "Хроники объявленной смерти" Г. Маркеса. Исследуются особенности экзистенциальных моделей в парадигме ожиданий жанра детектива. Обобщены черты поэтики абсурда, символические образы пограничных ситуаций, отражены особенности ментальности. The article is devoted to comparative analysis of short stories "The Murder, Which No one Wanted to Know," by Moroz and "The Chronicle of Murder" G. Marquez. The features of existential paradigm models in the detective genre expectations. The features of poetics of the absurd, symbolic images of borderline situations are summarizes, the particularly mentalit reflected.
  • Item
    Boris Revchoun: the Tools of the Laugh-Maker
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Tsaruk, A.; Царук, А. П.
    The article analyzes the collection of quatrains «Усякі думки в чотири рядки» ("Various Thoughts in Four Lines") by Boris Revchoun, the known satirist. The subject of the research is the means and methods of the laugh-maker. His ironic and sardonic fervor is traced through the broad thematic palette of artistic comprehension of contemporary life (political and economic conjunctures, the spread of hedonism, love and art, holy and sinful, market relations and spiritual degradation). The irony about the Ukrainian dream is emphasized, the nuances are made in relation to the diffusion of the philosopher and resolute fighter for truth through the intonation pattern, the merger of the hero-teller-narrator-fool, which serves the identity code of a Ukrainian, whose image paradoxically combines philosophical nature and lyricism, psychological outsight and aphoristic conclusions. The involvement and modernized interpretation of Ukrainian folk poetry sources and postmodern intertextuality serve as the challenge to the deformed moral values of the modern world. The perculiarities of the usage of traditional methods of achieving comic effect and the author’s innovations contribute to the development of the genre. У статті аналізується збірка катренів відомого сатирика Бориса Ревчуна «Усякі думки в чотири рядки». Предметом дослідження є засоби і прийоми сміхотворця. Іронічно-сардонічний пафос простежується на широкій тематичній палітрі художнього осмислення буття сучасника (політична й економічна кон’юнктура, поширення гедонізму, любов і творчість, святе і грішне, ринкові відносини і духовна деградація). Увиразнено іронію над українською мрією, нюансовано дифузію філософа і правдоруба в інтонаційному малюнку, злиття героя-оповідача-наратора-дурня, що слугує кодом самоідентифікації українця, образ якого парадоксальним чином поєднує філософічність і ліризм, психологічну спостережливість і афористичність висновків. Запереченню деформованих ціннісних орієнтирів сучасного світу сприяє долучення й осучаснене тлумачення українських народнопоетичних джерел, постмодерна інтертекстуальність. Особливості застосування як традиційних прийомів досягнення комізму, так і авторських нововведень сприяють розвиткові жанру.
  • Item
    Анатолій Мороз і Марсель Пруст: конвергентність межового часу
    (СPM «ASF», 2017) Царук, А. П.; Tsaruk, A.
    У статті досліджуються особливості поетики суб’єктивного (психологічного) часу в романі М. Пруста «У пошуках втраченого часу» та межового часу в повісті А. Мороза «Довга-довга хвилина». Простежується динаміка набуття дефініцією «психологічний час» літературознавчого статусу, проводяться паралелі в утвердженні індивідуального естетичного смаку митців. Обсервується конвергенція художнього світу письменників з позицій впливу психологічного часу на архітектоніку творів. The article deals with the peculiarities of the poetics of the subjective (psychological) time in M. Proust's novel "In Search of Lost Time" and the boundary time in novel "Long-Long Minute" by A. Moroz. The dinamics of the acguisition of literary status by the definition "psychological time" is investigated; the parallels concerning the gaining of individual aesthetic taste of the artists are made. The convergence of the writers' inner artistic world from the standpoint of the influence of psychological time on the architectonics of the works is observed.
  • Item
    Модус сліду в романі А. Мороза «Четверо на шляху»
    (Говерла, 2013) Царук, А. П.; Tsaruk, A.
    Досліджується модус сліду в поетиці композиційної форми роману А. Мороза «Четверо на шляху». Аналізується групування персонажів за світобаченням та участю в конфлікті. Простежується творення автором різних видів образів: реалістичних, алегоричних, символічних. Исследуется модус следа в поэтике композиционной формы романа А. Мороза «Четверо в пути». Анализируется группирование персонажей по мировосприятию и участию в конфликте. Прослеживается создание автором разных видов образов: реалистических, аллегорических, символических. The trace mode in the poetics of the composite form is investigated in the novel "Four in a way" by A.Moroz. Grouping of characters by attitude and participation in the conflict is analyzed. The process of creating different types of images by the author is traced: realistic, allegorical, and symbolical.