Економічний факультет

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 19
  • Item
    Кібернетичні засади програмованого навчання (за матеріалами публікацій у польській і радянській педагогічній періодиці 1960-х рр.)
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Коломієць, О. Б.; Бондаренко, Г. С.; Головата, О. О.; Kolomiiets, O.; Bondarenko, A.; Holovata, O.
    У статті розглядаються кібернетичні засади програмованого навчання, яке поширювалося у польській педагогіці у 1960-х роках. До безсумнівних переваг цього методу належить стимулювання учнів до активності у засвоєнні навчального матеріалу, залучення їх до систематичної роботи і самоконтролю, запобігання виникненню і наростанню прогалин у знаннях, пристосування темпу і змісту навчання до індивідуальних можливостей учнів, зменшення навантаження педагога від виконання багатьох механічних дій. Творцем методу програмованого навчання вважається Б. Ф. Скіннер, який 1954 р. опублікував першу статтю на цю тему. Щоправда, перші спроби застосування програмованого навчання у шкільній практиці відносяться до раніших часів. Вони пов’язані з іменами С. Трембицького (1920 р., Польща), та С. А. Прессі (1926 р., США). Програмоване навчання спирається на відповідним чином структуровану програму, що містить логічно пов’язані фрагменти інформації на певну тему. Існують такі види програмованого навчання: - лінійне (Б. Скіннер), яка полягає в тому, що навчальний матеріал поділяється на змістовно та логічно пов’язані фрагменти інформації (кроки), завдяки чому студент після введення у відповідний проміжок переходить до наступної дози, в свою чергу порівнює власну відповідь (чеки) з відповіддю, що міститься в програмованому тексті; - розгалужене (Н. Краудер), що передбачає використання доз інформації та відбір однієї з кількох відповідей, включених у програму, та перевірку її; при цьому, крім правильної відповіді, студент також дізнається, чому вона повинна бути саме такою, а не іншою; - змішане (його найпоширеніший у польській педагогіці різновид – так званий блоковий метод, розроблений Чеславом Купісевичем. Він полягає в іншому відображення інформаційних блоків (змісту), поєднаних з повторюваними, систематизованими, проблемними, синтезуючими, розширюючими та керуючими блоками). У формі правильно підготовлених підручників або з використанням пристроїв, що називаються навчальними машинами – програмовані тексти надаються учням для засвоєння матеріалу (навчального змісту). Беручи до уваги переваги і недоліки програмованого навчання, більшість педагогів впродовж 1950-х – 1980-х років прийшли до висновку, що воно може застосовуватися в освіті як один з методів, який дає змогу насамперед реалізації зворотного зв’язку та чіткого дотримання внутрішньої логіки навчального процесу. The article deals with cybernetic principles of programmed learning, which was spread in Polish pedagogy in the 1960s. The undoubted advantages of this method include stimulating students to be active in learning the educational material, involving them in systematic work and self-control, preventingoccurrenceand growth of knowledge gaps, adjusting the pace and content of the learning to the individual abilities of the students,reducing the teacher's load from performing many mechanical actions. The creator of the programmed learning method is B.F. Skinner, who published the first article on this topic in 1954. It is true that the first attempts to apply programmed learning in school practice date back to earlier times. They are related to the names of S. Trembitsky (1920, Poland) and S.A. Press (1926, USA). Programmed learning is based on an appropriately structured programme containing logically linked pieces of information on a specific topic. These types of programmed learning exist: - linear (B. Skinner), which is that the learning material is divided into meaningful and logically linked pieces of information (steps), so that the student, after entering the appropriate period of time, moves on to the next dose, in turn, compares his answer (checks) with the answer contained in the programmed text; - branched (N. Crowder), which involves using doses of information and selecting one of several answers included in the program and checking it; in addition to the correct answer, the student will also learn why it should be this way and not the other; - mixed (its most common variant in Polish pedagogy is the so-called block method developed by Czeslaw Kupisiewicz. It consists in another reflection of information blocks (content) connected with repeated, systematized, problem blocks, synthesizing, expanding and control blocks). In the form of properly prepared textbooks or with the use of devices, called learning machines - programmable texts are provided to students to learn the material (learning content). Taking into account the advantages and disadvantages of programmed learning, most educators during the 1950s and 1980s came to the conclusion that it can be used in education as one of the methods that allows primarily to implement feedback and clear compliance with the internal logic of the learning process.
  • Item
    Роль освіти і охорони здоров’я у нарощуванні ВВП
    (Sheffield : Science and education LTD, 2018) Волчкова, Г. К.; Volchkova, H.
    Проаналізовано вплив фінансування освіти та охорони здоров’я на приріст ВВП. The impact of education and health care financing on GDP growth is analyzed.
  • Item
    The key determinants of the innovative oriented economies forming in the context of the world's countries prosperity ensuring
    (2020) Tkachuk, O.; Levchenko, A.; Kuzmenko, H.; Ткачук, О. В.; Левченко, А. О.; Кузьменко, Г. І.
    The paper is devoted to the evaluation the impact of key determinants of innovation development and ensuring the worlds’ countries prosperity and working out the ways of increasing the innovative economic growth. By using the international statistic data of 40-ty countries, there were analyzed such indicators, as the level of GDP per capita and other indicators, such as expenditure on education, tertiary enrolment, graduates in science & engineering, number of researchers, gross expenditure on R&D, knowledge-intensive employment, intellectual property payments, high-tech imports, high-tech net exports and creative goods exports. As a result of calculating pairwise correlation coefficients between indicators, it was determined, that the most significant influence on the level of GDP per capita make such three variables: number of researchers, gross expenditure on R&D, knowledge-intensive employment. There were suggested the main directions of innovative development and prosperity raising for four groups of actors within the Quadruple Helix Model: state (government), universities and scientific institutions, business, civil society.
  • Item
    Проблемні питання існування економічної теорії у сучасному ЗВО України
    (РВЛ ЦНТУ, 2020) Яковенко, Р. В.; Старкіна, О. Д.; Yakovenko, R.; Starkina, O.
    Розкрито роль сучасного теоретичного знання для формування високоякісного трудового потенціалу, системного розвитку людини в умовах кризи системи вищої освіти України, зумовленої як об’єктивними, так і суб’єктивними чинниками. The role of modern theoretical knowledge in the creation of high-quality employment potential and systemic human development during the crisis of higher education in Ukraine caused by both objective and subjective factors have been ascertained.
  • Item
    Людський капітал: реалії та перспективи відтворення та використання в економіці регіону
    (2017) Семикіна, А. В.; Мельнік, А. В.; Semykina, A.; Melnik, A.
    Поглиблено визначення сутності людського капіталу з обґрунтуванням ролі основних чинників його сучасного формування, використання та розвитку. Здійснено порівняння тенденцій демографічного розвитку населення на світовому, національному та регіональному рівнях. Розкрито особливості та ключові проблеми формування та використання людського капіталу в економіці на прикладі Кіровоградської області у порівнянні з іншими регіонами країни. Здійснено комплексну оцінку стану та перспектив формування людського капіталу регіону. Розроблено пропозиції щодо подолання виявлених негативних тенденцій у формуванні людського капіталу Кіровоградської області, його розвитку та використанні в економіці регіону з урахуванням руху країни у напрямі євроінтеграції. Углублено определение сущности человеческого капитала с обоснованием роли основных факторов его современного формирования, использования и развития. Осуществлено сопоставление тенденций демографического развития населения на мировом, национальном и региональном уровнях. Раскрыты особенности и ключевые проблемы формирования и использования человеческого капитала в экономике на примере Кировоградской области по сравнению с другими регионами страны. Проведена комплексная оценка состояния и перспектив формирования человеческого капитала региона. Разработаны предложения по преодолению выявленных негативных тенденций в формировании человеческого капитала Кировоградской области, его развитии и использовании в экономике региона с учетом движения страны в направлении евроинтеграции. The definition of the human capital essence with the substantiation of the role of current formation’s main factors, use and development has been deepened. The comparison of the trends of demographic development at different levels: world, national and regional has been carried out. The peculiarities and key problems of the formation and use of human capital in the economy on the example of the Kirovohrad region in comparison with other regions of the country have been revealed. The comprehensive assessment of the state and prospects for the formation of human capital of the region has been carried out. The proposals for overcoming the identified negative tendencies in the formation of human capital of Kirovohrad region, its development and use in the economy of the region, taking into account Ukraine’s desire for European integration, has been developed.
  • Item
    Новітні підходи до концепції людського потенціалу
    (м. Ірпінь : Університет ДФС України, 2017) Яковенко, Р. В.; Yakovenko, R.; Придибайло, Ю. О.; Prydybaylo, J.
    Унаслідок аналізу літературних джерел виявлено та систематизовано низку проблем, що стосуються людського потенціалу. As a result of the analysis of literary sources, a number of problems related to human potential have been identified and systematized.
  • Item
    Розвиток людського потенціалу в умовах світової фінансової кризи
    (Кропивницький : сайт www.surma-ua, 2018) Яковенко, Р. В.; Yakovenko, R.
    Стаття аналізує наявні проблеми, пов’язані з поширенням світової фінансової кризи та її прояви в аспектах людського розвитку. Автор робить спробу визначити нову методологію відтворення людського потенціалу на основі урахування досягнень світової економічної думки та наявної проблематики актуальної економічної кризи. The article analyzes the current problems associated with the spread of the global financial crisis and its manifestations in the aspects of human development. The author attempts to define the new methodology of reproduction of human potential through taking into account the achievements of world economic thought and present issues relevant economic crisis.
  • Item
    Відтворення людського потенціалу в умовах трансформаційної економіки
    (Український державний університет фінансів та зовнішньої торгівлі, 2011) Яковенко, Р. В.; Yakovenko, R.
    У статті розкрито еволюцію поглядів на роль людини в економіці у працях представників різних наукових шкіл і течій. Розкрито суперечливий характер розвитку людини та її праці. Виведено конкретні заходи в структурі соціально-економічної політики держави, що мають сприяти розвиткові людського потенціалу України. The article reveals the evolution of views on the role of a human in economics in the papers of economists of different scientific schools and trends. Contradictory nature of human development and its work have been disclosed. Measures in the structure of the state social and economic policies, which are to improve the present conditions and to help the development of the human potential of Ukraine, have been specified.
  • Item
    Управління вищою освітою в Україні : ігнорування сучасних концепцій?!
    (Кропивницький : сайт tusovka.kr.ua, 2017) Яковенко, Р. В.; Yakovenko, R.
    Досліджено закономірності функціонування системи вищої освіти України та різні рівні управління нею. Визначено відповідність рішень, що приймаються в процесі управління освітою, ключовим положенням концепцій людського розвитку. Розкрито роль сучасного теоретичного знання для формування високоякісного трудового потенціалу, системного розвитку людини в умовах кризи системи вищої освіти України, зумовленої як об’єктивними, так і суб’єктивними чинниками. The regularities of Ukraine’s higher education system functioning and various levels of its management have been analyzed. The compliance of the decisions made in the management of education with the key provisions of human development concepts has been determined. The role of modern theoretical knowledge in the creation of high-quality employment potential and systemic human development during the crisis of higher education in Ukraine caused by both objective and subjective factors have been ascertained.
  • Item
    Відтворення людського потенціалу в умовах трансформаційної економіки
    (КНУ ім. Тараса Шевченка, 2011) Яковенко, Р. В.; Yakovenko, R.
    Розкрито еволюцію поглядів на роль людини в економіці у працях представників різних наукових шкіл і течій. Визначено сутність людського потенціалу, важливе значення в структурі якого посідають як виробничі, так і невиробничі елементи та чинники, що характеризує переростання „людини економічної” у „людину творчу” в процесі трансформації економічних та суспільних відносин, їх переході на якісно новий рівень. The evolution of views on the role of a human in economics in the papers of economists of different scientific schools and trends were revealed. The essence and structure of human potential, the importance of which is occupied, both by economic and non-economic elements and factors that characterize the development of an „homo economic” into a „homo creative”, in the process of transforming of economic and social relations, and their transition to a qualitative new level have been determined.