Економічний факультет

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Вплив системи оподаткування фермерського господарства на формування звітності
    (Наукові перспективи, 2022) Шалімова, Н. С.; Смірнова, І. В.; Смірнова, Н. В.; Shalimova, N.; Smirnova, I.; Smirnova, N.
    Основою спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, що передбачена законодавством України, є запровадження для субєктів малого підприємництва, до яких відносяться і фермерські господарства, єдиного податку, який замінює достатньо великий перелік податків, зборів та платежів, зменшує податкове навантаження, а відповідно впливає на структуру та обсяги податкової звітності фермерських господарств. Крім того для таких субєктів господарювання передбачена ще й скорочена фінансова звітність, що впливає на необхідність досліджень впливу обраної фермерським господарством системи оподаткування на формат як податкової, так і фінансової звітності. Незважаючи на велику кількість праць, присвячених дослідженню різних аспектів як систем оподаткування, так і складання звітності фермерських господарств, ґрунтовних досліджень впливу та взаємозв’язку системи оподаткування фермерського господарства на склад фінансової та податкової звітності все ще не вистачає. Мета написання статті полягає у дослідження впливу системи оподаткування на формування звітності фермерського господарства. На підставі проведеного дослідження з’ясовано, що фермерські господарства - юридичні особи можуть самостійно в залежності від умов та результатів господарської діяльності обрати загальну чи спрощену (дві групи) системи оподаткування, що зумовлює структуру та особливості складання податкової звітності господарства. Вибір при цьому господарство здійснює самостійно та і добровільно. Однак, структура та особливості складання фінансової звітності не залежать від системи оподаткування, оскільки законодавство, що регулює ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, передбачає обов’язкове складання спрощеної фінансової звітності за умови відповідності фермерського господарства ознакам мікро та малих підприємств. Тому можливо стверджувати, що запровадженої з метою стимулювання розвитку вітчизняного малого бізнесу елементи спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності сьогодні вже не є загальною системою, оскільки не пов’язані і не узгоджені між собою.The basis of the simplified system of taxation, accounting and reporting provided by the legislation of Ukraine is the introduction of a single tax for small businesses, which include farms, which replaces a fairly large list of taxes, fees and charges, reduces the tax burden and, accordingly, affects structure and volumes of tax reporting of farms. In addition, abbreviated financial statements are provided for such entities, which affect the need to study the impact of the farm's chosen tax system on the format of both tax and financial reporting. Despite the large amount of work on the study of various aspects of both tax systems and farm reporting, in-depth studies of the impact and relationship of the farm tax system on the composition of financial and tax reporting are still lacking. The purpose of writing this article is to study the impact of the tax system on the formation of farm reporting. Based on the study, it was found that farms - legal entities can independently, depending on the conditions and results of economic activity, choose a general or simplified (two groups) taxation system, which determines the structure and features of tax reporting. The choice of the farm is made independently and voluntarily. However, the structure and features of financial reporting do not depend on the tax system, as the legislation governing accounting and financial reporting provides for mandatory preparation of simplified financial statements provided that the farm meets the characteristics of micro and small enterprises. Therefore, it can be argued that the elements of the simplified system of taxation, accounting and reporting introduced to stimulate the development of domestic small business are no longer a common system, as they are not connected and not coordinated with each other.
  • Item
    Information Transparency of the Activity of the Enterprise as Taxpayers: Financial Reporting Capabilities and Ways if Increasing of its Quality
    (PS Global, 2018) Kuzmenko, H.; Shalimova, N.; Кузьменко, Г. І.; Шалімова, Н. С.
    The article discloses the ways of ensuring information transparency regarding the tax relations of the enterprise in the system of financial reporting. It is substantiated that the necessity of disclosing information about tax relations of an enterprise is the result of such qualitative characteristics of financial reporting as appropriateness and two principles of its preparation: the principle of full coverage and the principle of continuous activity. The information about tax relations of a company which should be classified in the categories of events after the balance sheet date, taking into account the requirements of tax legislation is disclosed. The format for disclosing information on the qualitative state of taxation at the enterprise in the notes to the financial statements is proposed taking into account the requirements of the Tax Code of Ukraine concerning the procedure of administering taxes, fees and obligatory payments.
  • Item
    Financial Reporting and Auditing in the Context of Assurance of Information Transparency of the Activity of Economic Entities of Ukraine
    (National Institute of Economic Research, 2016) Shalimova, N.; Kuzmenko, H.; Шалімова, Н. С.; Кузьменко, Г. І.
    The purpose of the study is to disclose the interdependence of the processes of forming and publication of the financial reporting and audit quality as interdependent elements of ensuring the information transparence of the activity of economic entities of Ukraine. Such shortcomings of Ukrainian system of information disclosure that is publication of annual financial statements in scope which is not satisfy the requirements of laws and regular acts, unconformity between the scope of published financial statements and auditors` obligation, discrepancy between managerial staff obligations and auditors` obligation have been analyzed, the ways of its solutions have been proposed. The results of investigation show that the increasing of audit quality will be promoted by the improvement of organization of enterprise’s accounting, internal control and management what have to be provided by the elaboration of the obligatory regulations concerning assessing the observance going-concern principle, observance of laws and regulation which are influenced the enterprise’s activity, organization of internal control and fraud’s preventing system. The components of guarantying information transparency of enterprise’s tax relations in the system of financial reporting have been investigated. The format of disclosure the information about qualitative status of taxation in the annotations to the financial reporting taking into account the demands of Ukrainian Tax Code as regards to the process of tax administration has been proposed. Целью статьи является раскрытие взаимосвязи процессов формирования, обнародования финансовой отчетности и качества аудита как взаимосвязанных элементов обеспечения информационной прозрачности деятельности экономических субъектов в Украине. Проанализированы такие недостатки системы раскрытия информация в Украине, как публикация годовой финансовой отчетности в объеме, который не соответствует требованиям нормативных и законодательных документов, несогласованность содержания опубликованной финансовой отчетности и обязанностей аудиторов, несоответствие обязанностей управленческого персонала и аудиторов, предложены пути их решения. Результаты исследования показывают, что повышению качества аудита способствует улучшение организации учета, внутреннего контроля и менеджмента на предприятиях, что, в свою очередь, может быть обеспечено за счет разработки внутренних регуляторных документов, касающихся оценки соблюдения принципа непрерывности деятельности, требований нормативных и законодательных документов, влияющих на деятельность предприятия, организации системы внутреннего контроля и предотвращения мошенничества. Исследованы составляющие обеспечения информационной прозрачности функционирования предприятия как субъекта налоговых отношений в системе финансовой отчетности. Предложены форматы раскрытия информации о качественном состояния налогообложения в примечаниях к финансовой отчетности, учитывая требования Налогового кодекса Украины в части процесса налогового администрирования. Метою статті є розкриття взаємозв'язку процесів формування, оприлюднення фінансової звітності та якості аудиту як взаємопов'язаних елементів забезпечення інформаційної прозорості діяльності економічних суб'єктів в Україні. Проаналізовано такі недоліки системи розкриття інформація в Україні, як публікація річної фінансової звітності в обсязі, який не відповідає вимогам нормативних та законодавчих документів, неузгодженість змісту опублікованої фінансової звітності та обов'язків аудиторів, невідповідність обов'язків управлінського персоналу та аудиторів, запропоновано шляхи їх вирішення. Результати дослідження показують, що підвищенню якості аудиту сприяє поліпшення організації обліку, внутрішнього контролю та менеджменту на підприємствах, що, в свою чергу, може бути забезпечено за рахунок розробки внутрішніх регуляторних документів, що стосуються оцінки дотримання принципу безперервності діяльності, вимог нормативних і законодавчих документів, що впливають на діяльність підприємства, організації системи внутрішнього контролю та запобігання шахрайству. Досліджені складові забезпечення інформаційної прозорості функціонування підприємства як суб'єкта податкових відносин в системі фінансової звітності. Запропоновано формати розкриття інформації про якісний стан оподаткування в примітках до фінансової звітності з огляду на вимоги Податкового кодексу України в частині процесу податкового адміністрування.
  • Item
    Місце аутсорсингу в системі управління підприємств ресторанного господарства
    (ПУЕТ, 2014) Смірнова, Н. В.; Смірнова, І. В.; Smirnova, N.; Smirnova, I.
    Висвітлено напрями використання аутсорсингу для потреб аналітичного забезпечення ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності підприємств ресторанного господарства. Directions of the use of authoring are reflected for the necessities of the analytical providing of conduct of record-keeping and stowage of the financial reporting of enterprises of restaurant economy.
  • Item
    Звітність у системі управління соціальними витрати
    (БУМІБ, 2011) Юрченко, О. В.; Yurchenko, O.
    У статті проведено аналіз можливостей звітності щодо формування інформаційного забезпечення управління соціальною діяльністю та витратами, що пов'язані з нею. Обґрунтовано необхідність застосування соціальної звітності для вирішення проблем управління соціальними витратами. Analyzed in the article reporting capabilities, providing information on the formation of social activities and costs associated with it. The necessity of application of social accountability for resolving problems of social costs.
  • Item
    Комунікаційні зв’язки між аудитором та управлінським персоналом у процесі аудиту фінансової звітності як засіб зменшення „розриву в очікуваннях” в аудиті
    (ЛКА, 2011) Шалімова, Н. С.; Шалимова, Н. С.; Shalimova, N.
    Досліджено зміст та спрямованість комунікаційних зв’язків між аудитором та управлінським персоналом у процесі аудиту фінансової звітності. Виділено три групи ситуації, в яких згідно з міжнародними стандартами аудиту повинен відбуватися інформаційний обмін між аудитором та управлінським персоналом. Досліджено зміст такої інформації та розроблено рекомендації щодо документального оформлення процедури її передавання. The content and orientation of communication connections between auditor and management while fulfilling an audit of financial statements have been investigated. Three groups of situations in which in accordance with International Standards of Audit the information exchange between auditor and management have to be done have been singled out. The content of this information has been investigated and recommendation of drawing up the documents which must have been used in the procedure of information’s transmission has been worked out.