Кафедра деталей машин та прикладної механіки
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/787
Browse
2 results
Search Results
Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item Працездатність пасивних автобалансирів при зрівноваженні крильчаток осьових вентиляторів(Поліграфічний центр "КОД", 2010) Яцун, В. В.; Yatsun, V.Узагальнена методика застосування як звичайних, так і нових кульових (роликових) автобалансирів (АБ) – із перегородками для зрівноваження на ходу крильчаток осьових вентиляторів, яка включає вибір типу АБ, алгоритми розрахунку його основних параметрів, вимоги до точності виготовлення і встановлення у машину, рекомендації по забезпеченню працездатності тощо. Розроблена математична модель вентиляторної машини із АБ, що враховує аеродинамічні сили. У випадку осесиметричних опор встановлено, що у машини можуть існувати одна, дві чи три критичні швидкості і в залежності від цього автобалансування наставатиме при перевищенні єдиної критичної швидкості, між першою і другою, або між першою і другою, та над третьою критичними швидкостями. Встановлений вплив на критичні швидкості аеродинамічних сил і розміщення ротора крильчатки у важкому, в’язко-пружно закріпленому корпусі. Експериментально встановлено, що єдиним істотним джерелом вібрацій машини є незрівноваженість крильчатки. АБ зменшують статичний дисбаланс у 620 разів за рахунок приходу КВ у положення, у якому вони зрівноважують крильчатку. Встановлені істотні труднощі у забезпеченні працездатності звичайних АБ і переваги у роботі АБ із перегородками. Так останні, на відміну від звичайних АБ, гарантовано розганяють кулі при будь-якій орієнтації ротора і забезпечують автобалансування навіть без мастила у корпусі АБ. Шляхом трьохвимірного числового моделювання в програмному середовищі SolidWorks з використанням модуля Cosmos Motion досліджений вплив різних параметрів системи на процес автобалансування. Підтверджені переваги у працездатності АБ із перегородками. We generalize the method of application of both ordinary and new ball (roller) autobalancers (AB) to balance on the move impellers of axial fans, which include a choice of type AB, algorithms for calculating of basic parameters, the requirements for precision manufacturing and installation in the machine, the recommendation to ensure efficiency, etc. We developed the mathematical model of fan machine with AB that takes into account aerodynamic forces. It is set in the case of axial symmetric supports, that machine can have one, two or three critical rotor speeds and depending on this auto-balancing will come at exceeding of sole speed, between first and second, or between first and second, and above the third speeds. Were set influence on critical rotor speeds of aerodynamic forces and placing the impellers rotor in a massive case. It is set experimentally that the only significant source of vibration machine is the imbalance of the impeller. AB reduces static imbalance in 620 times by the arrival of corrective masses in the position in which they balance it. It is set the essential difficult-ties in providing of capacity of ordinary AB and advantage in work of AB with partitions. Since the latter, in contrast to conventional AB, guaranteed scatter the balls at any orientation of the rotor and provide auto-balancing, even without oil in the case of AB. By the 3-D number design in a software environment SolidWorks with the use of the module Cosmos Motion were explored influence of different parameters of the system on the process of auto-balancing. Were confirmed advantages in a capacity of AB with partitions.