Факультет будівництва, транспорту та енергетики
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/764
Browse
42 results
Search Results
Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item On the limited accuracy of balancing the axial fan impeller by automatic ball balancers(2018) Olijnichenko, L; Hruban, V.; Lychuk, M.; Pirogov, V; Олійніченко, Л. С.; Грубан, В. А.; Личук, М. В.; Пирогов, В. В.Комп’ютерним 3D моделюванням досліджений процес динамічного балансування кульовими автобалансирами крильчатки осьового вентилятора. Досліджено режими розгону, крейсерського руху і вибігу вентилятора. Оцінена точність балансування на ділянці крейсерського руху. Досліджено вплив сил тяжіння, в’язкого опору руху куль на точність балансування. Оцінений вплив ексцентриситетів бігових доріжок автобалансирів на точність балансування.Item Исследование процесса стабилизации оси вращения несущего тела маятниковым автобалансиром(2016) Пирогов, В. В.В рамках механічної системи, яка здійснює просторовий рух і складена з обертового статично незрівноваженого несучого тіла та двох однакових математичних маятників, відносному руху яких перешкоджають сили в’язкого опору, досліджується умовна стійкість основних рухів. Встановлено, що основні рухи, в яких відбувається стабілізація положення осі обертання несучого тіла, умовно асимптотично стійкі.Item Theory of mechanisms and machines. Introduction(ЦНТУ, 2024) Pirogov, V.; Olijnichenko, L.; Пирогов, В. В.; Олійніченко, Л. С.Mechanical engineering - the main branch of a modern industrially developed country - determines the level of development of the productive forces of society, is the foundation of technical progress in all branches of the national economy. In turn, the progress of mechanical engineering is determined by the perfection of the machines that are created. Therefore, deep theoretical knowledge and experience are required from the engineer, the ability not only to manage complex equipment, to use it successfully, but also to ensure its rapid progress. A modern engineer must perfectly master the methods of calculating and designing new high-speed, automated and high-performance machines. The creation of new machines is based on the achievements of many fundamental and applied sciences, among which the theory of mechanisms and machines occupies an important place. TMM is one of the main general engineering disciplines that provides the necessary theoretical training for mechanical engineers. Knowledge of TMM is necessary not only for design engineers who design machines, but also for engineers engaged in their production and operation. The basis of TMM is courses in physics, higher and applied mathematics, theoretical mechanics, engineering graphics, computing and programming. The task of the TMM course is to prepare students for listening to courses on machine detailing, mechanical engineering technology, automated design systems, the basics of scientific research, and courses on the calculation and design of various special machines. The study guide can be used both in the educational process and in engineering practice.Item Опір матеріалів. Частина І(ЦНТУ, 2024) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Олійніченко, Л. С.; Filimonikhin, G.; Pirogov, V.; Olijnichenko, L.Навчальний посібник призначено для закріплення теоретичного матеріалу та полегшення самостійної роботи студентів під час виконання індивідуальних завдань з дисципліни “Опір матеріалів”. Також його можна використовувати і для розв’язання задач, які виникають перед інженером на практиці при проектуванні або удосконаленні різноманітних будівельних конструкцій та машин.Item Технічна механіка. Статика, динаміка. Практичні заняття(ЦНТУ, 2024-05) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Олійніченко, Л. С.Технічна (теоретична) механіка – загальнонаукова дисципліна, яка займає важливе місце в вузівській програмі фундаментальної підготовки спеціалістів. Її розділи “Статика”, ”Кінематика” і ”Динаміка” – відносно самостійні частини курсу, які використовується для вивчення багатьох предметів. Необхідною умовою успішного оволодіння курсом є виконання індивідуальних домашніх завдань. Задачі треба розв’язувати на протязі семестру відразу після розгляду відповідної теми на лекціях, чи практичних заняттях. Поточний контроль відбувається шляхом розв’язання типових задач курсу на контрольних і самостійних роботах, які проводяться після закінчення відповідних розділів. У посібнику сформульовані типові багатоваріантні задачі та приведені приклади їх розв’язання. Посібник відповідає діючій робочій програмі з теоретичної механіки, призначений для студентів електротехнічних спеціальностей і може бути використаний як в навчальному процесі, так і в інженерній практиці.Item Технічна механіка. Кінематика(ЦНТУ, 2024-05) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Олійніченко, Л. С.Технічна (теоретична) механіка – загальнонаукова дисципліна, яка займає важливе місце в вузівській програмі фундаментальної підготовки спеціалістів. Її розділи “Статика”, ”Кінематика” і ”Динаміка” – відносно самостійні частини курсу, які використовується для вивчення багатьох предметів. Нобхідною умовою успішного оволодіння курсом є виконання індивідуальних домашніх завдань. Задачі треба розв’язувати на протязі семестру відразу після розгляду відповідної теми на лекціях, чи практичних заняттях. Поточний контроль відбувається шляхом розв’язання типових задач курсу на контрольних і самостійних роботах, які проводяться після закінчення відповідних розділів. У посібнику сформульовані типові багатоваріантні задачі та приведені приклади їх розв’язання. Посібник відповідає діючій робочій програмі з теоретичної механіки, призначений для студентів електротехнічних спеціальностей і може бути використаний як в навчальному процесі, так і в інженерній практиці.Item Опір матеріалів. Прості види деформацій(ЦНТУ, 2024-05) Пирогов, В. В.; Невдаха, Ю. А.; Олійніченко, Л. С.Опір матеріалів – загальнонаукова дисципліна, яка займає важливе місце в вузівській програмі фундаментальної підготовки спеціалістів. Необхідною умовою успішного оволодіння курсом є виконання індивідуальних домашніх завдань. Задачі треба розв’язувати на протязі семестру відразу після розгляду відповідної теми на лекціях, чи практичних заняттях. Поточний контроль відбувається шляхом розв’язання типових задач курсу на контрольних і самостійних роботах, які проводяться після закінчення відповідних розділів. У посібнику сформульовані типові багатоваріантні задачі та приведені приклади їх розв’язання. Посібник відповідає діючій робочій програмі з теоретичної механіки, призначений для студентів електротехнічних спеціальностей і може бути використаний як в навчальному процесі, так і в інженерній практиці.Item Деталі машин. Розрахунки енергетичних та кінематичних співвідношень у механічних передачах з застосування ПЕОМ. Практичні роботи(ЦНТУ, 2023) Невдаха, Ю. А.; Пирогов, В. В.; Невдаха, Н. А.; Шматько, С. І.Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів механічних спеціальностей під час розв’язування задач з курсу деталей машин, а також використовувати при розрахунках курсових проектів. В методичних вказівках приведені деякі схеми різних приводів загального призначення, які містять кінематичний розрахунок з раціональним вибором потужності електродвигуна та його обертів, визначається загальне передаточне число привода, розподіл загального передаточного числа по ступеням механічних передач, визначення обертів, кутових швидкостей, потужності та моментів на кожному валі привода. Задачі розв’язуються із допомогою ПЕОМ з застосуванням прикладних програм MathCAD, версії 7 і вище. Переваги пакету полягають у тому, що у результаті розв’язання задачі деталей машин з’являється документ MathCAD, який є звітом з розв’язання задачі, містить формули, розрахункові данні, результати розрахунків тощо. Такий документ легко перевіряється навіть тим, хто немає навичок роботи на ПЕОМ. У разі наявності помилок, вони легко виправляються у вихідному документі. Розв’язання технічних задач на ПЕОМ із застосуванням MathCAD, є загальним підходом кафедри ДМ та ПМ до організації навчального процесу (охоплені всі дисципліни кафедри, зокрема теоретична механіка, опір матеріалів, ТММ тощо).Item Дослідження втрат в різьбовому з’єднанні. Лабораторна робота № 8(ЦНТУ, 2022) Невдаха, Ю. А.; Пирогов, В. В.З'єднання деталей машин є дуже важливими елементами конструкцій, бо багато аварій або порушень нормальних режимів роботи машини обумовлені незадовільною міцністю та надійністю з'єднань. Широке використання різьбових з'єднань у машинобудуванні обумовлене їхньою простотою, високою несучою здатністю, надійністю, а також зручністю з'єднання та роз'єднання деталей. Застосуванню різьбових з'єднань сприяють також наявність значної номенклатури спеціальних різьбових деталей, пристосованих до різних конструктивних варіантів з'єднань, їхня широка стандартизація та мала вартість в умовах масового виготовлення.