Факультет будівництва, транспорту та енергетики

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/764

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 26
  • Item
    Удосконалення методів і засобів діагностування систем змащення силових агрегатів транспортних засобів
    (ЦНТУ, 2021) Аулін, В. В.; Слонь, В. В.; Лівіцький, О. М.; Гриньків, А. В.; Артюх, Є. Г.; Aulin, V.; Slon, V.; Livitskiy, O.; Hrynkiv, A.; Artiukh, Ye.
  • Item
    Підвищення довговічності силових агрегатів транспортних машин використанням олив з присадкою на основі геомодифікатора
    (ХНТУСГ, 2021) Слонь, В. В.; Slon, V.
    Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального науково-практичне завдання підвищення довговічності силових агрегатів транспортних машин на основі закономірностей зміни їх стану та зміни показників і експлуатаційних властивостей робочих моторних та трансмісійних олив додаванням композиційних присадок на основі геомодифікатора КГМТ-1. Наведено результати теоретичних досліджень з виявленням механізму взаємодії компонентів композиційної присадки між собою і з робочою поверхнею спряжень деталей та утворення асоціатів молекул. Обґрунтовано зміну режимів тертя та визначено підвищення силових характеристик і зносостійкості рухомих спряжень деталей та покращення параметрів і властивостей олив силових агрегатів з напрацюванням з додаванням запропонованої присадки. Дано результати стендових випробувань на показники зовнішньо-швидкісної характеристики силового агрегату та експлуатаційних випробувань показників та властивостей модифікованої робочої оливи і оцінка ресурсу транспортних машин. The dissertation is devoted to solving the current scientific and practical problem of increasing the durability of power units of transport vehicles on the basis of patterns of change of their condition and indicators and operational properties of working motor and transmission oils by adding composite additives based on geomodifier KGMT-1. The results of theoretical researches showing the mechanism of components interaction of a composite additive among themselves and with a working surface of details conjugations and formation of molecules associates. The change of friction modes is substantiated and the increase of power characteristics and wear resistance of moving joints of parts and improvement of parameters and properties of oils of power units with operating time with addition of the offered additive is determined. The results of bench tests on the indicators of external speed characteristics of the power unit and operational tests of the indicators and properties of the modified working oil and the estimation of the service life of transport machines are given.
  • Item
    Інноваційна технологія припрацювання спряжень деталей транспортних машин та мобільної сільськогосподарської техніки
    (НУБіП, 2021) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Чернай, А. Є.; Слонь, В. В.; Лукашук, А. П.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Chernai, A.; Slon, V.; Lukashuk, A.
  • Item
    Creation of theoretical bases of tribotechnologies of running-in and restoration as means of effective increase of operational wear resistance of motor transport and mobile agricultural machinery
    (ХНУ, 2021) Aulin, V.; Lysenko, S.; Hrynkiv, A.; Slon, V.; Chernai, A.; Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Гриньків, А. В.; Слонь, В. В.; Чернай, А. Є.
    The bases for creation of theoretical bases of tribotechnologies of running-in and restoration of conjugations of details of systems and units of motor transport and mobile agricultural machinery are defined. The specifics of selective transfer on the surface of contacting parts of machines and creation of servito films, formation of coatings during running-in and restoration from antifriction materials, which are a part of additives in motor and transmission oil, are considered. A number of tribophysicochemical processes that occur in the conjugations of parts materials and how they affect the creation of tribotechnologies of running-in and restoration are clarified. The creation of tribotechnologies using geomodifiers is considered. It is proposed to build a single theory of tribotechnologies of running-in and recovery on the basis of the mechanism of triboplasm formation in the conjugations of parts of systems and units of machines. It is also proposed to add to this the thermofluctuation theory of S.M. Zhurkova taking into account the change of dilaton and compression bonds of atoms of materials of tribocouples of details with creation of local areas of deformations of compression and tension and zones of thermoplastic deformation. Визначено підстави для створення теоретичних основ триботехнологій припрацювання і відновлення спряжень деталей систем і агрегатів автотранспортної та мобільної сільськогосподарської техніки. Розглянуто специфіку вибіркового переносу на поверхні контактуючих деталей машин та створення сервовитних плівок, формування покриттів при припрацюванні і відновленні з антифрикційних матеріалів, що входять до складу присадок в моторну та трансмісійну оливу. З'ясовано ряд трибофізикохімічних процесів, які відбуваються в спряженнях матеріалів деталей, та як вони впливають на створення триботехнологій припрацювання та відновлення. Розглянуто створення триботехнологій при використанні геомодифікаторів. Запропоновано єдину теорію триботехнологій припрацювання і відновлення будувати на основі механізму утворення трибоплазми в спряженнях деталей систем і агрегатів машин. Також запропоновано до цього додати термофлуктуаційну теорію С.М. Журкова з урахуванням зміни дилатонних і компресонних зв'язків атомів матеріалів трибоспряжень деталей з створенням локальних областей деформацій стиску і розтягу та зон термопластичної деформації.
  • Item
    Спосіб отримання заданої форми та шорсткості внутрішньої поверхні гільзи циліндрів двигунів
    (2009-11-25) Аулін, В. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Кузик, О. В.; Лівіцький, О. М.; Лізунов, С. М.; Тихий, А. А.; Слонь, В. В.; Aulin, V.; Lysenko, S.; Holub, D.; Kuzyk, O.; Livitskyi, O.; Lizunov, S.; Tykhyi, A.; Slon, V.
    Спосіб отримання заданої форми та шорсткості внутрішньої поверхні гільзи циліндрів двигунів за допомогою хонінгування. Задану форму та шорсткість отримують за рахунок використання енергії лазерного променя. A method for obtaining given form and roughness of inner surface of sleeves of engine cylinders by honing. The given form and roughness are obtained due to use of energy of laser ray.
  • Item
    Спосіб керування двигуном внутрішнього згорання
    (КНТУ, 2010-06-25) Аулін, В. В.; Слонь, В. В.; Лисенко, С. В.; Лисенко, В. М.; Лівіцький, О. М.; Голуб, Д. В.; Лізунов, С. М.; Aulin, V.; Slon, V.; Lysenko, S.; Lysenko, V.; Livitskyi, O.; Holub, D.; Lizunov, S.
    Спосіб керування двигуном внутрішнього згорання згідно з яким здійснюють вприскування палива і повітря в камеру згорання та викиду вихлопних газів в навколишнє середовище. При кожному другому циклу роботи двигуна за допомогою електронного блока керування відпрацьовані гази, змішуючись з сумішшю води (75 %) та бензину (25 %), подаються через спеціальну форсунку в камеру згорання з повітрям. Method for control of combustion engine according to which one performs injection of fuel and air to combustion chamber and discharge of exhaust gases to environment. At each second cycle of operation of engine by means of electronic control block worked-out gases with mixing with mix of water (75%) and petrol (25%) are supplied through special nozzle to combustion chamber with air.
  • Item
    Спосіб визначення моменту тертя трибоспряжень на машині тертя
    (КНТУ, 2015-04-27) Аулін, В. В.; Слонь, В. В.; Лисенко, С. В.; Кузик, О. В.; Aulin, V.; Slon, V.; Lysenko, S.; Kuzyk, O.
    Спосіб визначення моменту тертя трибоспряжень на машині тертя, при якому до базової машини тертя підключається електронний блок для визначення моменту тертя та виведення отриманої інформації у графічному виді на екран монітора персонального комп'ютера.
  • Item
    Припрацювальна мастильна композиція
    (КНТУ, 2013-07-10) Аулін, В. В.; Слонь, В. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Aulin, V.; Slon, V.; Lysenko, S.; Holub, D.
    Припрацювальна мастильна композиція містить суміш геомодифікатора з композиції природних серпентинітів. Приработочная смазочная композиция содержит смесь геомодификатора из композиции природных серпентенитов. A running-in lubricating composition contains mixture of geomodifying agent from the composition of natural serpentenites.
  • Item
    Спосіб діагностування технічного стану системи мащення дизеля
    (КНТУ, 2015-04-27) Аулін, В. В.; Слонь, В. В.; Лисенко, С. В.; Голуб, Д. В.; Плохов, І. О.; Бичовий, І. В.; Гриньків, А. В.; Aulin, V.; Slon, V.; Lysenko, S.; Holub, D.; Plokhov, I.; Bychovyi, І.; Hrynkiv, A.
    Спосіб діагностування технічного стану системи мащення дизеля, відповідно до якого в попередньо промиту систему мащення заправляють оливу, показники якої відповідають технічним умовам, очищають ротор мастильного відцентрового фільтра, прогрівають оливу в системі до заданого значення температури, встановлюють частоту обертання колінчастого вала, відповідну режиму номінальної потужності двигуна, та вимірюють тиск оливи в головній магістралі, а результат порівнюють з нормативними значеннями, який відрізняється тим, що встановлюють мінімально стійку частоту обертання і різко вмикають повну подачу палива, вимірюють та фіксують значення тиску оливи в інтервалі тривалості розгону від мінімально стійкої до максимальної частоти обертання, тривалість зростання тиску до моменту стабілізації, та діагностують технічний стан системи мащення дизеля в динаміці розгону.
  • Item
    Спосіб припрацювання трибоспряжень
    (КНТУ, 2014-04-10) Аулін, В. В.; Замота, Т. М.; Слонь, В. В.; Лисенко, С. В.; Aulin, V.; Zamota, T.; Slon, V.; Lysenko, S.
    Спосіб припрацювання трибоспряжень деталей при реалізації електрохімічно-механічного процесу, при якому враховується відносна величина робочої напруги Up до значень напруги холостого ходу Uxx. Процес проводиться ступенево, тобто при Uр/Uxx≤0,2 автоматично підвищується швидкість відносного переміщення деталей, а при Uр/Uxx≥0,8 додається додаткове на них навантаження. Способ приработки трибосопряжений деталей при реализации электрохимически-механического процесса, при котором учитывается относительная величина рабочего напряжения Up до значений напряжения холостого хода Uxx. Процесс проводится ступенчато, т.е. при Uр/Uxx≤0,2 автоматически повышается скорость относительного перемещения деталей, а при Uр/Uxx≥0,8 прибавляется дополнительная нагрузка на них. A method for grinding-in of tribojoint parts at realization of electrochemical-mechanical process at which the relative value of working voltage Up up to the values of no-load voltage Uxx is taken into account. The process is carried out gradually, i.e. at Up/Uxx≤0.2 the rate of relative motion of parts is automatically increased, and at Up/Uxx≥0.8 additional load on those is added.