Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
8 results
Search Results
Item type:Item, Особливості регулювання руху транспортних засобів на специфічних ділянках вулично-дорожньої мережі міст з інтенсивним транспортним потоком(ЦНТУ, 2024) Дзюра, В. О.; Вовк, Ю. Я.; Бабій, М. В.; Матвіїшин, А. Й.; Плекан, У. М.; Dzyura, V.; Vovk, Yu.; Babii, M.; Matviyishyn, A.; Plekan, U.Проаналізовано та виявлено потенційно небезпечні ділянки вулично-дорожньої мережі міста Калгарі (Канада). Встановлено, що окремі ділянки вулично-дорожньої мережі формують перехресні транспортні потоки, які створюють конфліктні точки злиття, та перетинання. Невелика відстань між елементами розв’язокзалишає водіям недостатньо часу на здійснення маневру, що підвищує ризики утворення дорожньо-транспортних пригод. Розроблено рекомендації щодо регулювання дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міст із високою інтенсивністю руху та швидкістю транспортного потоку. Запропоноване вирішення проблеми примикаючих транспортних потоків, що змінюють смуги руху на короткій ділянці вулично-дорожньої мережі. Potentially dangerous sections of the street and road network of the city of Calgary (Canada) were analyzed and identified based on our own observations. It was established that individual sections of the streetroad network form cross traffic flows that create conflict points of confluence and crossing. The small distance between the junction elements leaves drivers with insufficient time to maneuver, which increases the risk of traffic accidents. The described transport problem is typical for large cities with a developed road transport network and high traffic intensity.Item type:Item, Обґрунтування оптимальної схеми перевезення насипних вантажів при взаємодії різних видів транспорту(ЦНТУ, 2023) Бабій, М. В.; Дзюра, В. О.; Бабій, A. В.; Рожко, Н. Я.; Валяшек, В. Б.; Babii, М.; Dzyura, V.; Babii, A.; Rozhko, N.; Valiashek, V.В роботі побудованою математичну модель транспортної задачі, на основі якої було сформовано транспортну матрицю для перевезення насипного вантажу зі складів на елеватори. Наведено методику, яка дозволяє досліднику правильно накласти обмеження та записати вираз цільової функції з метою віднаходження оптимального рішення. Суть задачі полягає у визначенні оптимального маршруту перевезення зернового матеріалу зі складів до елеваторів при найменшій вартості транспортного процесу. Склади мають обмежену продуктивність навантажувальних засобів при їх взаємодії з вантажними автомобілями та врахована можливістю приймати визначені обсяги вантажів елеваторами, які обмежені пропускною здатністю сушарок. Задачу лінійного програмування розв’язано при використанні програми Microsoft Excel, де отримані розв’язки для найкращого та найгіршого варіантів перевезення при врахуванні накладених обмежень. In agricultural production technologies, a significant share in the cost of the final product belongs to transport processes. Such operations include the transportation of bulk material, for example grain seeds from warehouses to dryers on elevators with their subsequent storage. Since the volume of traffic is large, the task of developing optimal routes is very relevant. The efficiency of its solution depends on the savings of the manufacturer.Item type:Item, Main aspects of third party logistics activities in modern transport realities(ЦНТУ, 2023) Rozhko, N.; Slobodian, L.; Matviishyn, A.; Babii, M.; Mironov, D.; Рожко, Н. Я.; Слободян, Л. М.; Матвіїшин, А. Й.; Бабій, М. В.; Міронов, Д. В.The article substantiates the aim of responsible transport logistics, which consists of the delivery of goods on time with minimal investment of labour and material resources. The level of responsibility is considered at each step of shipment of goods from the producer to the consumer. 4 stages of effective transport logistics are offered by the authors. It has been established that at the first stage it is crucial to formulate the tasks clearly for its solution by logistics in business; the second stage is analysing of the Best Practices in the researched field - the study of competitors’ logistics, the study of available information; the third stage is the development of a specific action plan of the transport enterprise; the fourth is the introduction of improvements after the first results of the work. У роботі визначено мету відповідальної логістики, яка полягає в доставці вантажів у встановлені терміни з мінімальними витратами праці та матеріальних ресурсів з урахуванням ступеня відповідальності на кожному етапі доставки вантажу від виробника до споживача.Item type:Item, Дослідження безпеки дорожнього руху на автошляхах(ЦНТУ, 2022) Ляшук, О. Л.; Цьонь, О. П.; Дзюра, В. О.; Бабій, М. В.; Кристопчук, М. Є.; Лисенко, С. В.; Бодоряк, Ю. Д.; Lyashuk, О.; Tson, O.; Dzyura, V.; Babii, М.; Krystopchuk, M.; Lysenko, S.; Bodoriak, Yu.Проаналізовано показники безпеки дорожнього руху на автошляхах України, на прикладі Тернопільської області. Встановлено, що на даний час у світі дорожньо-транспортні пригоди являються однією із основних причин смертності та інвалідності людей, та створюють щорічні втрати ВВП у розмірі від 1 до 3%. Досліджено, що за січень – липень 2021 року на вулично-дорожній мережі Тернопільської області зареєстровано 1509 дорожньо-транспортних пригод, що на 19% більше ніж за аналогічний період минулого року (2020 рік – 1271 ДТП). Запропоновано організаційні заходи для підвищення безпеки руху на вулично-дорожній мережі. The indicators of road safety on the roads of Ukraine, on the example of Ternopil region are analyzed. It is established that currently in the world road accidents are one of the main causes of death and disability, and create annual GDP losses of 1 to 3%. It is investigated that for January - July 2021 on the street and road network of Ternopil region 1509 road accidents were registered, which is 19% more than for the same period last year (2020 - 1271 accidents). Organizational measures to improve traffic safety on the road network are proposed. Measures to improve traffic safety on the city's road network are divided into three main areas. The first direction was to organize traffic directly on the road network, the second - in the development of public transport and giving priority to travel. From the point of view of traffic safety, the construction of plans for coordination of traffic light facilities taking into account the movement of public transport can be an acceptable method. The third direction is the direct informational impact on drivers of vehicles.Item type:Item, Організація проведення судових експертиз та експертних досліджень з економічних питань(ЦНТУ, 2021) Пугаченко, О. Б.; Косенко, С. С.; Бабій, М. В.; Puhachenko, O.; Kosenko, S.; Babii, M.У статті розглянуто організацію проведення судових експертиз та експертних досліджень з економічних питань, у т. ч. і в практичній діяльності Кіровоградського науково-дослідного експертно- криміналістичного центру МВС України. Встановлено, що в межах судово-економічної експертизи виділяються: експертиза документів бухгалтерського, податкового обліку і звітності; експертиза документів про економічну діяльність підприємств і організацій; експертиза документів фінансово- кредитних операцій. Проведення судових експертиз та експертних досліджень з економічних питань знаходиться у частині підпорядкування Міністерства юстиції України та експертних служб Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України. Встановлено, що підставою проведення судової експертизи є відповідне судове рішення чи рішення органу досудового розслідування, або договір з експертом чи експертною установою – якщо експертиза проводиться на замовлення інших осіб. Визначено, що експертами виконуються первинні, додаткові, повторні, комісійні та комплексні експертизи, а експертні дослідження виконуються в порядку, передбаченому для проведення експертиз. Узагальнено особливості організації проведення комплексної та комісійної судово-економічної експертизи. The article studies the organization of forensic examinations and expert research on economic issues. The objective of the article is to study the peculiarities of the organization of forensic examinations and expert research on economic issues, including practical activities of Kirovohrad State Research Forensic Centre of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. The study was conducted on the basis of the systematic approach using methods of analysis, generalization, grouping and comparison. The method of graphical representation was used for better perception of information about the organization of forensic examinations and expert research on economic issues. It was found that forensic examination and expert research on economic issues is appointed on general grounds in compliance with the Law of Ukraine "On Forensic Examination", Instruction on appointment and conduct of forensic examinations and expert research and Scientific and methodological recommendations on preparation and appointment of forensic examinations and expert research and procedural law. Forensic economic examination includes: examination of accounting documents, tax accounting and reporting; examination of documents on economic activity of enterprises and organizations; examination of documents of financial and credit transactions. Judicial expertise and expert research on economic issues are subordinated to the Ministry of Justice of Ukraine and expert services of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the Ministry of Defense of Ukraine, the Security Service of Ukraine and the State Border Guard Service of Ukraine. In general, the procedure for the appointment and conduct of forensic examinations and expert research on economic issues, as well as the rights, duties and responsibilities of forensic experts in procedural law are similar. It is established that the basis for the forensic examination is the relevant court decision or the decision of the pre-trial investigation body, or a contract with an expert or expert institution if the examination is conducted at the request of others. It is determined that in Ukraine, in accordance with the procedural legislation of Ukraine, experts perform primary, additional, repeated, commission and complex examinations, and expert examinations are performed in the manner prescribed for examinations. The peculiarities of the organization of complex and commission forensic economic examination are generalized. Prospects for further research are seen in the analysis of the existing procedure for documenting the results of examinations and expert studies, features of the choice of research methods and methods of forensic economic examinations, as well as in improving regulations and normative documents on the organization of forensic examinations and expert research on economic issues.Item type:Item, Глобальна криза від пандемії Сovid-19 та її вплив на мобільність населення(ЦНТУ, 2021) Аулін, В. В.; Кристопчук, М. Є.; Цьонь, О. П.; Сташків, М. Я.; Бабій, М. В.; Бодоряк, Ю. Д.; Aulin, V.; Krystopchuk, M.; Tson, O.; Stashkiv, M.; Babii, M.; Bodoriak, Yu.Досліджено вплив пандемії спричиненої вірусом SARS-CoV-2 на транспорту галузь України та світу в цілому. Встановлено, що на початку пандемії Covid-19 в країна Європейського Союзу було зафіксовано відміну близько 90% від усіх авіарейсів, також спостерігалося зниження об’єму пасажирських перевезень індивідуальним транспортом на 60-90% та транспортом загального користування – на 50%. Проаналізовано статистичні дані Адміністрації Державної прикордонної служби України за 2019-2020 р. щодо фактів перетинання державного кордону України з Республікою Польща та встановлено значне зниження пасажиропотоку у 2020 році. Запропоновано, для підвищення безпеки та зниження ризику інфікування пасажирів Covid-19 при використані пасажирського транспорту, що прямує у міжнародному сполучені, використовувати додаткове обладнання, яке виконане у формі захисних бар’єрів для забезпечення фізичного дистанціювання між пасажирами. An important and relevant issue today is not only the return to the indicators and volumes of passenger traffic in 2018-2019, but also forecasting the activities of the world transport sector after the SARS-CoV-2 virus pandemic, as well as finding ways to reduce the risk of passenger infection in public transport. The impact of the pandemic caused by the SARS-CoV-2 virus on the transport industry of Ukraine and the world as a whole has been studied. It was found that at the beginning of the Covid-19 pandemic, about 90% of all flights to the European Union were recorded in the European Union, as well as a decrease in passenger traffic by individual and 60-90% and public transport - by 50%. The statistical data of the Administration of the State Border Guard Service of Ukraine for 2019-2020 on the facts of crossing the state border of Ukraine with the Republic of Poland are analyzed and a significant decrease in passenger traffic in 2020 is established. It is proposed to use additional equipment, which is made in the form of protective barriers to ensure physical distance between passengers, to increase safety and reduce the risk of infection of Covid-19 passengers when using internationally transported passenger vehicles.Item type:Item, Дослідження ресурсу роботи спинки ножа сегментно-пальцевого різального апарату(КНТУ, 2015) Бабій, М. В.; Попович, П. В.; Матвіїшин, А. Й.; Бабій, А. В.; Babiy, Maria; Popovich, Pavlo; Matviyishyn, Anatoly; Babiy, AndriyВ роботі проведено розрахунок ресурсу роботи спинки ножа косарки сегментно-пальцевої, встановлено його відповідність до нормативу. За результатами аналізу роботи приводного механізму запропоновано додатковий пристрій для зменшення негативного впливу інерційних знакозмінних сил на різальний апарат косарки та елементи його приводу. Отриманий ефект значно підвищує ресурс роботи спинки ножа.The objective of investigation is to calculate real blade-back service life basing on the carried out theoretical and experimental investigations of the segment-pin cutting unit mower with crank drive taking advantage of the device for reducing dynamic forces. The calculation of the segment-pin mower blade-back service life has been carried out and its correspondence to the standard was determined. According to the analysis of the drive mechanism operation additional device for reducing of the disadvantageous affect of inertia alternating forces on mower cutting device and its drive elements has been proposed. The obtained result increases the blade-back service life sufficiently. The advantage of our investigation is that application of power-saving drive mechanism makes possible not only to save energy consumed by the mower drive, but to increase the service life of important part of the cutting device–blade back.Item type:Item, Нові види відрізних різців і технологія їх виробництва(КНТУ, 2011) Бабій, М. В.; Настасенко, В. О.; Babij, M.; Nastasenko, V.В роботі показано, що найбільш прогресивними серед відрізних різців є збірні конструкції з бічною установкою багатограних непереточуваних ріжучих пластин простої форми. Для забезпечення можливості виробництва пластин нового виду запропонована конструкція пристосування. Запропонована методика визначення діаметру шліфувальних кругів для отримання необхідних для різання бічних заднніх кутів. The most progressive among cutting tools is modular constructions with side installation of polyhedral not sharpened back cutting plates of the simple shape it is displayed in article. For a possibility of their manufacture the construction of accommodating for manufacture of cutting plates of a new aspect is offered. The technique of definition of diameter of wheels for deriving of side clearance angles necessary for cutting is offered.