Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Податкові консультації як метод вдосконалення управління податковими зобов’язаннями малих підприємств
    (ЦНТУ, 2022) Кононенко, Л. В.; Смірнова, Н. В.; Cмірнова, І. В.; Kononenko, L.; Smyrnova, N.; Smyrnova, I.
    Сьогодні більшість українських підприємств недостатньо ефективно управляє податковими зобов'язаннями. Такий стан справ здебільшого обумовлений відсутністю орієнтованих на практичне використання інструментів і методів організації системи управління податковою складовою економічної діяльності підприємства. Особливо це стосується механізму управління податковими зобов'язаннями малих підприємств. Метою статті є аналіз теоретичних і практичних засад функціонування національного інституту податкового консультування як методу вдосконалення управління податковими зобов’язаннями малих підприємств та визначення вектора розвитку ринку податкового консалтингу в Україні. Досліджено особливості застосування інструменти на кожному етапі реалізації концепції управління податковими зобов’язаннями суб’єкта господарювання, які дають змогу економити кошти та збільшувати прибутки підприємства. З’ясовані основні складники концепції управління податковими зобов'язаннями. Доведено, що управління податковими зобов’язаннями малих підприємств доцільно реалізувати через залучення консалтингових фірм, а управління їх фінансовими потоками – через створення єдиного фінансового центру, який дозволив би залучати та розподіляти фінансові ресурси, управляти витратами, включаючи витрати на виконання податкових зобов’язань Визначено, що сьогодні в Україні одним з найбільш поширених методів отримання податкових консультацій є інформаційно-довідкові послуги та консультації Державної податкової служби України. Проте, їх доступність і якість не дозволяє ефективно управління податковими зобов’язаннями малим підприємствам. Це обумовлює доцільність використання малими підприємствами консультаційних послуг у сфері оподаткування. Доведено, що в Україні розвиток інституту податкового консультування через консалтингові фірми тільки формується. Тому необхідною є побудова ефективного механізму податкового консультування на підставі ґрунтовного вивчення його теоретичних і методичних засад, спираючись на позитивний досвід розвинених країн у даній сфері за умов адоптації його до національних умов. Today, the majority of Ukrainian enterprises do not effectively manage their tax obligations. This state of affairs is mostly due to the lack of practical use-oriented tools and methods of organizing the management system of the tax component of the economic activity of the enterprise. This especially applies to the mechanism for managing tax liabilities of small enterprises. The purpose of the article is to analyze the theoretical and practical foundations of the functioning of the national institute of tax consulting as a method of improving the management of tax liabilities of small enterprises and to determine the vector of development of the tax consulting market in Ukraine. The peculiarities of the use of tools at each stage of the implementation of the concept of management of tax liabilities of the business entity, which make it possible to save money and increase the profits of the enterprise, have been studied. The main components of the concept of tax liability management are clarified. It has been proven that it is expedient to implement the management of tax obligations of small enterprises through the involvement of consulting firms, and the management of their financial flows through the creation of a single financial center that would allow attracting and distributing financial resources, managing costs, including the costs of fulfilling tax obligations. It was determined that one of the most common methods of obtaining tax advice in Ukraine today is the information and reference services and consultations of the State Tax Service of Ukraine. However, their availability and quality do not allow effective management of tax liabilities for small businesses. This makes it expedient for small businesses to use consulting services in the field of taxation. It has been proven that in Ukraine the development of the institute of tax consulting through consulting firms is just taking shape. Therefore, it is necessary to build an effective mechanism of tax consulting based on a thorough study of its theoretical and methodological foundations, relying on the positive experience of developed countries in this field under the conditions of its adaptation to national conditions.
  • Item
    Звітність підприємств в умовах сталого розвитку: сучасний стан, проблеми, перспективи, інформаційне забезпечення
    (ЦНТУ, 2021) Кононенко, Л. В.; Сисоліна, Н. П.; Чумаченко, О. С.; Kononenko, L.; Sysolina, N.; Chumachenko, O.
    Статтю присвячено дослідженню проблем задоволення інформаційних запитів користувачів звітності підприємств на сучасному етапі розвитку суспільства. Доведена нездатність діючої парадигми бухгалтерської звітності вирішувати питання, які сучасне суспільство висуває до неї. Це обумовило виникнення нової парадигми звітності - інтегрованої. Обґрунтовано, що основною передумовою її виникнення слугувала позиція міжнародних організацій щодо сталого розвитку суспільства як єдиного напряму, який надає можливість забезпечити потреби як сучасного, так і майбутнього поколінь. Розглянуто основні компоненти концепції сталого розвитку. The current stage in the development of mankind is characterized by low problems that cause serious concerns internationally. To solve them, a so-called "conception of sustainable development" was developed. Most scientists to the main components of sustainable development include respect and concern for the community; environmental dignity; social and economic justice; Democracy, non-violence and peace. One of the main components that ensure the implementation of the concept of sustainable development is its information provision, one of the sources of which is the financial statements formed in the accounting system. However, the modern stage of development is characterized by the discrepancy of information provision of financial statements of enterprises in the needs of users in this direction. This caused the birth of a new reporting paradigm. The emergence of a new reporting paradigm - integrated - is logical, since changes that have taken place over recent years in the institutional accounting environment must be taken into account by improving the accounting methodological apparatus. Integrated reporting makes it possible to combine in a single form of diverse information resources, which informs the adoption of optimal management decisions. In this case, transparency is achieved for all users of the enterprise, its advantages and disadvantages. It is the inability of the existing paradigm of accounting reporting to solve the issues that modern society puts forward to it, caused the need for a new one. The main prerequisite for its emergence was the position of international organizations on sustainable development of society as a single direction, which provides an opportunity to provide both modern and future generations. Integrated reporting is closely linked both with financial and non-financial, is the result of the evolution of the accounting system to ensure information needs of users, increasing the transparency of data, relevancy of the accounting information.
  • Item
    Information Support of Innovation Management in the Accounting System
    (ЦНТУ, 2020) Palchuk, O.; Kononenko, L.; Mytsenko, V.; Пальчук, О. В.; Кононенко, Л. В.; Миценко, В. І.; Мыценко, В. И.
    The article specifies the scope of innovation as an object of accounting. The constituent elements of the innovation management system, their essence and features of interaction in terms of impact on the creation of accounting and information support for innovation management are studied. It is proved that the formation of the accounting and information system depends, first of all, on the specifics of innovation processes, features of activities and motivation of innovation companies, resources and instruments available to the company to carry out these activities. The peculiarities of the formation of accounting objects of information support are determined. У сучасних умовах інноваційна діяльність стає об'єктивною необхідністю економічної політики як на рівні держави, так і окремого підприємства оскільки ефективно конкурувати можуть лише ті підприємства, які націлені на інноваційний розвиток. Інформація є одним із важливих чинників ефективної діяльності підприємства. Від забезпечення менеджменту необхідною інформацією залежить прийняття обґрунтованих і раціональних рішень з питань організації і розвитку виробничо-фінансової діяльності підприємства, в тому числі інноваційної. Тому обліково-інформаційне забезпечення є важливою умовою ефективного управління інноваційною діяльністю що визначає актуальність дослідження. Мета дослідження полягає у вивченні сутності інноваційної діяльності як специфічного об’єкту обліку, виявленні особливостей реалізації складових елементів системи управління інноваційною діяльністю для формування її обліково-інформаційного забезпечення. Уточнено та поглиблено зміст інноваційної діяльності як об’єкту бухгалтерського обліку. Визначено, що побудова системи інформаційного забезпечення суб’єктів інноваційної діяльності залежить, в першу чергу, від особливостей самої інноваційної діяльності та системи управління нею. Досліджено складові елементи системи управління інноваційною діяльністю, їх сутність та особливості взаємодії з точки зору впливу на побудову обліково-інформаційного забезпечення управління інноваційною діяльністю. Аналіз елементів системи управління інноваційною діяльністю дозволяє стверджувати, що побудова обліково-інформаційної системи залежить, в першу чергу, від специфіки інноваційних процесів, особливостей діяльності та мотивів суб’єкта інноваційної діяльності, ресурсів та інструментів, що є в розпорядженні підприємства для здійснення цієї діяльності. Виявлені особливості та взаємозв’язки між елементами системи управління інноваційною діяльністю дозволили визначити особливості формування облікових об’єктів інформаційного забезпечення, що може використовуватися суб’єктами підприємництва різних видів діяльності при управлінні інноваційними процесами. В статье уточнено содержание инновационной деятельности как объекта бухгалтерского учета. Исследованы составляющие элементы системы управления инновационной деятельностью, их сущность и особенности взаимодействия с точки зрения влияния на построение учетно-информационного обеспечения управления инновационной деятельностью. Доказано, что построение учетно-информационной системы зависит, в первую очередь, от специфики инновационных процессов, особенностей деятельности и мотивов субъектов инновационной деятельности, ресурсов и инструментов, имеющихся в распоряжении предприятия для осуществления этой деятельности. Определены особенности формирования учетных объектов информационного обеспечения.
  • Item
    Formation of Professional Knowledge among Graduates of Higher Educational Institutions in the Conditions of Knowledge-Based Economy: Integrative Approach
    (ЦНТУ, 2019) Kononenko, L.; Kononenko, S.; Mytsenko, V.; Кононенко, Л. В.; Кононенко, С. А.; Мыценко, В. И.; Кононенко, Л. В.; Кононенко, С. О.; Миценко, В. І.
    The possibilities of using an integrative approach in the process of forming professional knowledge among graduates of higher educational institutions were studied in the article. The categories "information" and "knowledge" have been considered. It is suggested to consider information as a "raw material" for the formation of knowledge, and knowledge as a "quality" that is inherent in a particular individual. It is stated that knowledge is constantly transformed into information and vice versa. It has been determined that the application of an integrative approach has a positive impact on the formation of professional knowledge among university graduates. В статье исследованы возможности использования интегративного подхода в процессе формирования профессиональных знаний выпускников высших учебных заведений. Рассмотрены категории «информация» и «знание». Предложено рассматривать информацию как «сырье» для формирования знаний, а знания - как «качество», которое присуще определенному индивидууму. Отмечено, что постоянно происходит трансформация знания в информацию и наоборот. Определено, что использование интегративного подхода имеет положительное влияние на формирование профессиональных знаний у выпускников высших учебных заведений. На сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин освіта ґрунтується на проблемному підході до змісту професійної підготовки, що обумовлює необхідність розвитку здатності сучасного випускника вищого навчального закладу розв’язувати комплексні завдання. Актуальність проведеного дослідження пов’язана з тим, що в умовах ринкової економіки робоча сила є товаром, і, як будь-який товар, вона підлягає продажу (оренді). Загальновідомо, що будь-який суб’єкт господарювання на ринку прагне отримати максимальний прибуток. Людина також є суб’єктом господарювання, яка прагне продати (здати в оренду) як найдорожче свою працю, вартість якої на ринку безпосередньо пов’язана із фаховими знаннями, вмінням їх використовувати тощо. На сьогодні залишається недостатньо вивченим та потребує подальших досліджень процес формування фахових знань у випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань за інтегративним підходом. Мета написання статті полягає в обґрунтуванні доцільності формування фахових знань випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань за інтегративним підходом. Обґрунтовано, що фундаментом для отримання знань людиною є освіта. У процесі навчання заклади освіти надають студенту «інформацію», яка у процесі навчання перетворюється на «знання». Ці «знання» змінюють індивідуума, який починає ними володіти. При цьому інформація є «сировиною» для формування знань, а знання – це «якість», яка притаманна певному індивідууму. Процес набуття знань у вищих навчальних закладах достатньо складний. Саме інтегративний підхід до процесу формування фахових знань дозволить випускнику вищого навчального закладу мати конкурентні переваги на ринку праці в умовах економіки знань. Крім того, сформовані інтегровані знання дозволяють випускнику вищого навчального закладу на протязі всього свого життя оновлювати як отримані знання, так і формувати нові. Перспективи подальших досліджень у даному напрямі пов’язані із побудовою системи параметрів знань та їх зв’язків із метою цілісного підходу до формування фахових компетентностей випускників вищих навчальних закладів.
  • Item
    Інформаційне забезпечення податкового менеджменту
    (ЦНТУ, 2018) Савченко, В. М.; Пальчук, О. В.; Кононенко, Л. В.; Savchenko, V.; Palchuk, О.; Kononenko, L.
    У статті здійснено дослідження інформаційного забезпечення податкового менеджменту. Визначено тенденції розвитку податкового менеджменту відповідно до розвитку податкової системи України. Досліджено організаційні та методичні складові інформаційного забезпечення податкового менеджменту підприємств. Доведено, що ефективність податкового менеджменту безпосередньо залежить від якості його інформаційного забезпечення. Окреслено етапи податкового менеджменту суб’єкта господарювання та його інформаційного забезпечення. В статье проведено исследование информационного обеспечения налогового менеджмента. Определены тенденции развития налогового менеджмента в соответствии с развитием налоговой системы Украины. Исследованы организационные и методические составляющие информационного обеспечения налогового менеджмента предприятий. Доказано, что эффективность налогового менеджмента напрямую зависит от качества его информационного обеспечения. Определены этапы налогового менеджмента предприятия и его информационного обеспечения. The application of the tax management system at enterprises is an integral part of modern management of commercial activity of the subject of taxation. Therefore, the study of information support of tax management is relevant, and the development of trends for its optimization at the level of economic entity’s activity is practical. There are organizational problems of information support of tax management at the level of economic entities. The problems are due to the presence of discussion points and unsolved issues at the theoretical and methodological levels. This requires research in this direction. These considerations determine the relevance of the research topic. The current market situation causes the emergence of new tasks concerning solving the problems of information support management. So, it is necessary to study information support of tax management of enterprises according to the business importance for the Ukrainian economy. The objective of this publication is to determine organizational and methodological components of information support of tax management of enterprises. The most important element of information support of tax management is information on financial and managerial accounting. In Ukraine, according to the experts in the sphere of accounting, there has been a negative trend in the direction of accounting work to ensure fiscal requirements. This has led to the negligence of financial accounting standards. In turn, after the introduction of tax legislation that maximally brings closer the formation of turnover for taxation to the requirements of financial accounting, it is problematic at the level of the subject of taxation to comply with the norms of standards for the formation of financial statements. Tax management which is directly related to the entrepreneurial activity of the enterprise is operational. It should be carried out in the process of current economic activity at all its levels and stages as its indispensable and direct element. In our opinion, taking decisions regarding taxation in commercial activity is intended to prevent penalties and to optimize contractual relations and settlement transactions. That can be made in the process of development of accounting policies. Accordingly, we associate information support of operational tax management with the formation of tax aspect of accounting policy in the context of underlying taxes and the stages of tax management. In this regard, the trends of further research will include development of organizational and methodological approaches to the formation of accounting policies according to the tax aspect.
  • Item
    Інноваційний розвиток системи бухгалтерського обліку як інформаційного забезпечення діяльності підприємства
    (ЦНТУ, 2018) Кононенко, Л. В.; Kononenko, L.
    У статті здійснено дослідження інноваційного розвитку системи бухгалтерського обліку як інформаційного забезпечення діяльності підприємства та обґрунтована необхідність оптимізації форм бухгалтерського обліку за порядком оформлення у відповідності як з можливостями автоматизованих систем, так і з вимогами зовнішнього середовища. Доведена циклічність еволюції форм бухгалтерського обліку відповідно до класичної теорії розвитку. В статье исследовано инновационное развитие системы бухгалтерского учета как информационного обеспечения деятельности предприятия и обоснована необходимость оптимизации форм бухгалтерского учета по порядку оформления в соответствии как с возможностями автоматизированных систем, так и с требованиями внешней среды. Доказана цикличность эволюции форм бухгалтерского учета в соответствии с классической теорией развития. Innovative development of the accounting system as information support of a company activity is a constituent part of the innovation process of the company. Nowadays, we observe inconsistency of the existing accounting system with the requirements of modern economy. This fact shows the necessity to study innovative development of the accounting system as information support of a company and to substantiate the need for optimization of the forms of accounting according to the procedure of automated systems as well as the requirements of the environment. The retrospective analysis of the innovative development of accounting makes possible to state that it was mainly associated with changes in accounting forms. Traditional cycles of the development of accounting forms are distinguished by two main classification features of their division in the time continuum: firstly, by the type of means of accounting, and secondly, according to the procedure of registration. At the same time, their innovative development of forms of accounting by type of means for accounting and the order of registration took place cyclically and in parallel according to the classical theory of development. The modern stage of the innovative development of accounting forms can be considered as a transition which is characterized by evolutionary changes not only in accounting technologies but also in procedures and methods (but not in the order of registration) of accounting control (the introduction of computer-based "cloud” technologies). Taking into account that information support of company activity is characterized only by technical adaptation of accounting forms according to the requirements of computer systems and "cloud" technologies, it becomes necessary to develop the ways of their optimization in accordance with the order of registration agreeing with the capabilities of automated systems as well as with requirements of external environment (management system requirements). The expediency of developing this trend is also highlighted by the tendencies of the classical theory of development (including innovation).
  • Item
    Інноваційний менеджмент та перспективи його розвитку
    (КНТУ, 2011) Сисоліна, Н. П.; Кононенко, Л. В.; Сисоліна, І. П.; Sysolina, N.; Kononenko, L.; Sysolina, I.
    У статті розглянуто історичний аспект інноваційного розвитку, визначено роль, сутність та завдання інноваційного менеджменту в процесі управління створенням та просуванням (комерціалізацією) інновацій, приведені результати теоретичних досліджень стосовно факторів сприятливого інноваційного клімату. In the article is considered historical aspect of development of scientific and technical progress, certainly role, essence and task of innovative management, in the process of management creation and advancement (commercialization) of innovations, resulted results of theoretical researches in relation to the factors of favourable innovative climate.
  • Item
    Проблеми формування та дотримання норм професійної етики бухгалтера
    (КНТУ, 2011) Савченко, В. М.; Кононенко, Л. В.; Бегун, А. П.; Savchenko, V.; Kononenko, L.; Begun, A.
    Стаття присвячена проблемам формуванню та механізму реалізації норм професійної етики бухгалтерів в Україні та закордоном. Досліджено сутність професійної етики бухгалтера, розглянуто правове поле формування норм професійної етики, досліджено взаємозв’язок категорій «місія-кодекс-вчинки». Paper is devoted to problems of formation and the mechanism for implementation of the norms of professional ethics of accountants in Ukraine and abroad. Investigated the nature of professional ethics accountant, reviewed the legal field of formation of professional ethics, investigated the relationship of the categories "mission - Code - deeds".
  • Item
    Система бухгалтерського обліку як складова системи управління
    (КНТУ, 2010) Савченко, В. М.; Кононенко, Л. В.; Крячко, В. Г.; Savchenko, V.; Kononenko, L.; Kryachko, V.
    В статті розглянуто систему бухгалтерського обліку як підсистему системи управління. В зв’язку з чим, проведено аналіз існуючих поглядів щодо місця бухгалтерського обліку в системі управління. Висвітлено особливості реалізації функцій управління в комп’ютерному середовище. System of the accounting is considered In article as subsystem of management. In this connection, is organized analysis existing glance for place of the accounting in managerial system. The Reflected particularities to realization to functions of management in computer ambience.
  • Item
    Професійне спрямування при формуванні знань з охорони праці у підготовці спеціалістів та магістрів за напрямом «Бухгалтерський облік та аудит»
    (КНТУ, 2011) Савченко, В. М.; Кононенко, Л. В.; Кононенко, С. О.; Savchenko, V.; Kononenko, L.; Kononenko, S.
    У статті розглянуто проблеми охорони праці в Україні та визначено необхідність їх врахування при плануванні навчального процесу. Обґрунтовано складові підготовки фахівців обліку та аудиту з питань охорони праці при викладанні фахових дисциплін, проведення виробничої та переддипломної практики, написані кваліфікаційних робіт. The problems of labour protection in Ukraine are considered in the article. The necessity of their calculation in the planning of educational process is also defined. The main features of training specialists of accounting and audit in the questions of labour protection in teaching specialized disciplines, carrying industrial and prediploma practice and writing qualifying works are grounded and writing qualifying works are grounded in the article.