Збірники наукових праць ЦНТУ
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1
Browse
9 results
Search Results
Item Forming a Symbiosis of the Transport Services Market and Innovation in Transport(ЦНТУ, 2025) Rozhko, N.; Vovk, Yu.; Rozhko, S.; Рожко, Н. Я.; Вовк, Ю. Я.; Рожко, С. С.This study aims to establish a harmonious interaction between the transport services market and innovation development in the transport sector. A comprehensive set of measures must be implemented to ensure a long-term presence in the European transport services market. These measures should promote the achievement of sustainable development goals, creation of a unified European transport system, strengthening of competitive advantages, and efficient management of resources in transport and logistics companies etc. Стаття присвячена дослідженню функціонування ринку транспортних послуг в контексті розвитку інноваційної діяльності та побудови організаційно-економічної платформи для його ефективного функціонування. Автори наголошують на необхідності запровадження інновацій та залучення інвестицій у транспортну галузь, оскільки це має безпосередній вплив на економічний стан країни. У роботі детально розглянуто основні чинники формування ринку транспортних послуг, серед яких виділено організаційні, економічні, соціально-культурні, політичні, управлінські, військові, інфраструктурні та ресурсні фактори. Особлива увага приділяється аналізу сучасного стану транспортного ринку України в умовах воєнного часу, висвітлюються проблеми та виклики, з якими стикається галузь тощо.Item Інвестиційно-інноваційна діяльність в Україні в контексті Євроінтеграції(ЦНТУ, 2023) Гаврилова, Н. В.; Задорожня, Л. М.; Gavrilova, N.; Zadorozhnia, L.У статті розглянуто роль інновацій як основи Євроінтеграційних процесів в Україні, розглянуто погляди сучасних науковців на поняття інновації, проаналізовано стан інноваційної діяльності в Україні та її особливості в умовах війни. Визначенні інвестиційні можливості України в умовах євроінтеграції. Проаналізовано стан інвестиційної діяльності в Україні в період 2021-2022 роки. За результатами дослідження виявлено, що найбільшими країнами-інвесторами були Кіпр, Нідерланди, Швейцарія, Велика Британія, Німеччина, Австрія , Люксембург та Франція.За підсумками 2021 року у промисловість вкладено 36% загального обсягу капітальних інвестицій, сільське, лісове будівництво – 8,3%. The article considers the role of innovation as the basis of the European integration processes in Ukraine, considers the views of modern scientists on the concept of innovation, analyzes the state of innovation activity in Ukraine and its peculiarities in the conditions of war. Determination of investment opportunities of Ukraine in the conditions of European integration.Item Інновації як визначальний фактор розвитку готельно-ресторанного бізнесу(ЦНТУ, 2023) Дмитришин, Б. В.; Dmitrishin, B.У статті обґрунтовано роль та значимість інновацій у контексті сучасних умов розвитку готельно-ресторанного бізнесу. Проаналізовано вплив війни з Росією на готельно-ресторанне господарство України. Узагальнено та згруповано за принципом ключової спрямованості функції інновацій та інноваційних технологій в індустрії гостинності. Зосереджено увагу на важливості врахування теорії поколінь та передових digital-технологій під час розробки та впровадження інноваційних технологій у готельно-ресторанній галузі. Методологічною базою роботи виступали системний підхід, методи наукової абстракції, узагальнення, аналізу і синтезу. Застосування системного підходу обумовило необхідність формування відповідної термінологічної бази, а досліджувану реальність описувати через сукупність властивостей та характеристик. Методи наукової абстракції та узагальнення дозволили визначити питання, які потребують подальшого науково доопрацювання та вдосконалення, а синтезу – розробити систему практичних рекомендацій. The article substantiates the significance of innovations in the context of modern conditions of hotel and restaurant business development. The war with Russia’s impact on the hotel and restaurant industry of Ukraine is analyzed. The functions of innovation and innovative technologies in the hospitality industry are summarized and grouped according to the principle of the key focus. The importance of using the theory of generations and advanced digital technologies during the development and implementation of innovative technologies in the hotel and restaurant industry is emphasized. The methodological bases of the work are the system approach, methods of scientific abstraction, generalization, analysis and synthesis. The application of the system approach necessitated the formation of an appropriate terminological base, and the researched reality should be described through a set of properties and characteristics. The methods of scientific abstraction and generalization made it possible to identify issues that require further scientific elaboration and improvement, and synthesis – to develop a system of practical recommendations.Item Сприяння впровадженню електромобілів як науково-технічна інновація в галузі автомобільного транспорту(ЦНТУ, 2023) Гайкова, Т. В.; Мурашко, О. А.; Haikova, T.; Murashko, О.У статті розглянуто питання перспектив розвитку і поширення застосування електромобілів в Україні. Проведено аналіз та зіставлення даних статистичних звітів і аналітичних матеріалів, що характеризують стан ринків електромобілів у світі. The purpose of this study is to analyze the consequences of the implementation of the concept of market orientation on the Ukrainian market of passenger electric cars and to determine the impact of innovations on its development. It is also necessary to analyze the application of new constructive solutions in the field of road transport, which contribute to the wider introduction of electric vehicles. As of January 1, 2023, the total number of passenger electric cars registered in Ukraine is 46,830 cars. Thus, the share of electric vehicles in the total mass of vehicles in our country is about 0.5%. The main driver of the increase in the number of electric cars was economy and a higher level of environmental safety compared to diesel and gasoline cars. Ukraine prioritizes the transition to electric road transport by January 1, 2030. In 2017, the Ministry of Infrastructure of Ukraine developed a 15-year strategy for the development of electric transport in Ukraine. According to the Ministry of Infrastructure of Ukraine, as of November 1, 2021, the Ukrainian charging network for electric vehicles included 3,244 stations with 7,661 terminals. Of them, high-speed (power over 22 kW) – 1,835 units, i.e. 24%. Other 5826 units. (76%) – ordinary terminals with a capacity of up to 22 kW. The main obstacles to the wider introduction of electric vehicles are their cost, underdeveloped recharging, service and repair infrastructure, as well as an insufficient number of maintenance and repair specialists. According to analytical data, the world electric car market is facing a serious transformation. Due to a number of factors such as a jump in electricity prices in Europe, the introduction of electric car taxation, the end of subsidies, problems with the development of global charging infrastructure, a sharp increase in the prices of raw materials, in particular, lithium and nickel. As a result, as noted, the rate of growth of sales of electric cars may slow down, and in some regions may even come to nothing. Electric cars give owners the opportunity to completely abandon traditional types of fuel and save their own money, and the state to localize the sphere of regulation of the level of environmental and man-made safety in the locations of power plants.Item Сприяння впровадженню електромобілів як науково-технічна інновація в галузі автомобільного транспорту(ЦНТУ, 2023) Гайкова, Т. В.; Мурашко, О. А.; Haikova, T.; Murashko, О.У статті розглянуто питання перспектив розвитку і поширення застосування електромобілів в Україні. Проведено аналіз та зіставлення даних статистичних звітів і аналітичних матеріалів, що характеризують стан ринків електромобілів у світі. The purpose of this study is to analyze the consequences of the implementation of the concept of market orientation on the Ukrainian market of passenger electric cars and to determine the impact of innovations on its development. It is also necessary to analyze the application of new constructive solutions in the field of road transport, which contribute to the wider introduction of electric vehicles. As of January 1, 2023, the total number of passenger electric cars registered in Ukraine is 46,830 cars. Thus, the share of electric vehicles in the total mass of vehicles in our country is about 0.5%. The main driver of the increase in the number of electric cars was economy and a higher level of environmental safety compared to diesel and gasoline cars. Ukraine prioritizes the transition to electric road transport by January 1, 2030. In 2017, the Ministry of Infrastructure of Ukraine developed a 15-year strategy for the development of electric transport in Ukraine. According to the Ministry of Infrastructure of Ukraine, as of November 1, 2021, the Ukrainian charging network for electric vehicles included 3,244 stations with 7,661 terminals. Of them, high-speed (power over 22 kW) – 1,835 units, i.e. 24%. Other 5826 units. (76%) – ordinary terminals with a capacity of up to 22 kW. The main obstacles to the wider introduction of electric vehicles are their cost, underdeveloped recharging, service and repair infrastructure, as well as an insufficient number of maintenance and repair specialists. According to analytical data, the world electric car market is facing a serious transformation. Due to a number of factors such as a jump in electricity prices in Europe, the introduction of electric car taxation, the end of subsidies, problems with the development of global charging infrastructure, a sharp increase in the prices of raw materials, in particular, lithium and nickel. As a result, as noted, the rate of growth of sales of electric cars may slow down, and in some regions may even come to nothing. Electric cars give owners the opportunity to completely abandon traditional types of fuel and save their own money, and the state to localize the sphere of regulation of the level of environmental and man-made safety in the locations of power plants.Item Визначення рівня сприйнятливості підприємств до інновацій за допомогою експертного опитування(ЦНТУ, 2022) Горященко, Ю. Г.; Horiashchenko, Yu.Сучасний стан економіко-цивілізаційного розвитку потребує глибшої характеристики інноваційного розвитку підприємництва, яка може бути втілена у створенні профілю інноваційного розвитку підприємства на основі оцінки його інноваційного потенціалу шляхом експертизи нефінансових показників. Метою даного дослідження є систематизація ключових фактори інноваційного розвитку та розроблення пропозиції щодо створення профілю інноваційного розвитку підприємства, що відрізняється інтеракційністю запланованих заходів підприємств для виключення несприятливих наслідків та врахування можливостей інноваційного розвитку. У процесі дослідження використовувалися методи наукового пізнання: спостереження та абстрагування, порівняння, аналізу та синтезу, методи історичного та логічного аналізу соціально- економічних реалій. Крім того, використовуються методи факторного аналізу, кореляційно-регресійного аналізу, експертного опитування (при виявленні факторів інноваційного розвитку та оцінки їх значущості), медіамоніторингу, бенчмаркінгу. Основними результатами дослідження стала розробка пропозицій щодо створення профілю інноваційного розвитку підприємств, що характеризується взаємодією планової діяльності підприємств з метою уникнення негативних наслідків та врахування можливостей інноваційного розвитку. Отримана під час анкетного обстеження емпірична інформація дозволила виявити рівень інноваційного розвитку підприємств і ціннісні установки щодо сприйнятливості підприємств до інновацій. На основі проведеного анкетування (у тому числі онлайн-опитування) з метою оцінювання факторів- дестимуляторів внутрішнього середовища, макросередовища і мікросередовища підприємств, які справляють найбільший вплив на інноваційний розвиток підприємства, а також факторів, що створюють сприятливі умови для інноваційного розвитку підприємництва, запропоновано авторський підхід, базований на застосуванні методів експертного опитування та економіко-математичного моделювання. The current state of economic and civilizational development requires a deeper characterization of innovative development of entrepreneurship, which can be embodied in creating a profile of innovative development of the enterprise based on assessing its innovative potential through non-financial indicators expertise. The purpose of this study is to systematize the factors of innovative development and elaboration, on this basis, the profile of innovative development of enterprises, characterized by interactivity of planned activities to avoid adverse effects and take into account opportunities for innovative development. In the process of research used methods of scientific cognition: observation and abstraction, comparison, analysis and synthesis, methods of historical and logical analysis of socio-economic realities. In addition, the method of factor analysis, correlation-regression analysis, expert survey (in identifying factors of innovative development and assessing their significance), media monitoring, benchmarking are used. The main results of the study were the development of proposals for creating a profile of innovative development of enterprises, characterized by the interaction of planned activities of enterprises to avoid adverse effects and take into account the possibilities of innovative development. Empirical information obtained during the questionnaire revealed the level of innovative development of enterprises and values regarding the susceptibility of enterprises to innovation. On the basis of the survey (including online surveys) to assess the disincentives to the internal environment, macro-environment and micro-environment of enterprises that have the greatest impact on the innovative development of the enterprise, as well as factors that create favorable conditions for innovative entrepreneurship. an approach based on the use of expert survey methods and economic-mathematical modeling.Item Рекламний менеджмент в Україні та механізм його розвитку в контексті діджиталізації економіки(ЦНТУ, 2022) Коваль, Л. А.; Романчук, С. А.; Бойко, С. В.; Koval, L.; Romanchuk, S.; Boyko, S.Розкрито теоретичну сутність реклами і рекламного менеджменту на основі вивчення та узагальнення наукової думки. Обґрунтовано об’єктивний характер розвитку рекламного менеджменту в сучасній ринковій економіці та якісних змін під впливом діджиталізації економіки, глобальних інноваційних процесів. Визначено чотири етапи у розвитку рекламного менеджменту, які тісно пов’язані як з появою наукових знань про торгівлю, рекламу, маркетинг, так і зі становленням маркетингового менеджменту. Розкрито взаємозв’язок рекламного і маркетингового менеджменту. Обґрунтовано, що виокремлення та розвиток рекламного менеджменту стало логічним та об’єктивним наслідком розвитку ринкової економіки. З’ясовано, що розвиток рекламного менеджменту в Україні ще відстає від розвинених країн, він потребує вдосконалення, більш гнучкої адаптації до умов діджиталізації економіки, урахування впливу різноманітних чинників. Визначено та систематизовано зовнішні та внутрішні чинники, які можуть позитивно (або негативно) впливати на розвиток рекламного менеджменту в Україні, діяти різновекторно, з різною силою та інтенсивністю. Акцентовано увагу на ролі маркетингових інновацій для підвищення ефективності рекламного менеджменту, збагаченні можливостей рекламного менеджменту на основі діджиталізації економіки – цифрових її перетворень шляхом комп’ютеризації та впровадження електронних технологій. Розроблено концептуальну схему механізму розвитку рекламного менеджменту в Україні в контексті діджиталізації економіки. Розкрито цілі механізму, його функції, принципи та особливості дії, інструменти та важелі впливу. Висвітлено пріоритетні напрями вдосконалення рекламного менеджменту в контексті діджиталізації економіки: забезпечення ґрунтовного аналізу та прогнозування розвитку ринку рекламних послуг, зміни попиту на рекламні продукти, аналізу поведінки конкурентів- рекламодавців; активне формування попиту на рекламні послуги та організація збуту рекламних продуктів; розробка і впровадження маркетингових інновацій в рекламній діяльності; гнучка взаємодія рекламного і маркетингового менеджменту; вдосконалення маркетингової політики комунікацій на основі діджиталізації рекламного бізнесу. The purpose of the article is to deepen the essence of advertising management, to determine the factors and mechanism of its development in the context of digitalization of the economy. The theoretical essence of advertising and advertising management is determined based on the study and generalization of scientific opinion. The objective nature of the development of advertising management in the modern market economy is justified on the basis of theoretical analysis. The stages of the formation of advertising management are determined. The connection between advertising and marketing management is revealed. Peculiarities and problematic aspects of the development of advertising management in Ukraine are analyzed. The systematization of external and internal factors that influence the development of advertising management is proposed, the essence of their action is revealed. The role of digitalization of the advertising business and the development of marketing innovations to increase the effectiveness of advertising management is substantiated. A conceptual scheme of the mechanism for the development of advertising management in Ukraine in the context of digitalization of the economy has been developed. The purposes of the mechanism, its functions, principles and peculiarities of performance, tools and leverages are disclosed. The priority directions for improving advertising management in the context of digitalization of the economy are highlighted: ensuring a thorough analysis and forecasting of the advertising services market development, changes in demand for advertising products, analysis of the behavior of competitors-advertisers; active formation of demand for advertising services and organization of sales of advertising products; development and implementation of marketing innovations in advertising activities; flexible interaction of advertising and marketing management; improvement of the marketing policy of communications based on the digitization of the advertising business. The scientific and practical significance of the development is determined. The prospects of further scientific research are assotiated with the determination of mechanisms for stimulating the development of marketing innovations in the advertising management system.Item Digitalization of truck companies: current challenges and development prospects(ЦНТУ, 2022) Rozhko, N.; Plekan, U.; Tson, O.; Matviishyn, A.; Рожко, Н. Я.; Плекан, У. М.; Цьонь, О. П.; Матвіїшин, А. Й.Innovations in the logistics support of enterprises have always played an important role in business. They are aimed at improving service delivery and information dissemination. Therefore, individual clients see the traditional "value" for logistics: short service time, availability and timely delivery. This article examines the supply chain, the goal of which is to deliver a quality product in the shortest possible time, with the lowest costs and in the best possible condition. It is possible to fulfill these requirements only on the basis of small business access to innovative technologies. To implement these technologies, it is advisable for road transport enterprises to use existing management practices, namely: construction of modern infrastructure; provision of preferential leasing conditions to car carriers; solving the issue of obtaining permits, crossing the border, downtime; creation of high-quality digital platforms for information exchange and interaction between transportation market participants. На сьогоднішній день між державами відбувається гостра конкуренція за домінування на світовому ринку надання транспортних послуг, де конкурентні переваги полягають у швидкості, безпеці та ефективності, які безпосередньо залежать від широкого використання інновацій та високих технологій. Рівень інноваційних транспортних технологій відображає та підвищує рівень конкурентоспроможності країни. Інновації в матеріально-технічному забезпеченні підприємств завжди відігравали важливу роль у бізнесі. Вони спрямовані на покращення надання послуг та поширення інформації. Тому індивідуальні клієнти бачать традиційну «цінність» для логістики: короткий термін обслуговування, наявність і своєчасну доставку. У цій статті розглядається ланцюг поставок, метою якого є поставка якісного продукту в найкоротші терміни, з найменшими витратами та в найкращому стані. Виконати ці вимоги можливо лише за умови доступу малого бізнесу до інноваційних технологій. Для реалізації цих технологій підприємствам автомобільного транспорту доцільно використовувати наявні управлінські практики а саме: побудова сучасної інфраструктури; надання автомобільним перевізникам пільгових умов лізингу; вирішення питання отримання дозволів, перетину кордону, простоїв; створення якісних цифрових майданчиків для обміну інформацією і взаємодії між учасниками ринку перевезень. Актуальним є питання єдиного цифрового простору. Сьогодні Мінтранс має розробити платформу, куди можна буде передавати інформацію, на основі якої створюватимуться проїзні документи, відстежуватимуть вантаж і керуватимуть перевізним процесом. Можна стверджувати, що модернізована високотехнологічна транспортна інфраструктура, включаючи розвиток мережі інноваційних логістичних систем обслуговування пасажирів і вантажопереробки, формування інтелектуальних транспортних систем, забезпечить максимальне використання транспортного потенціалу України.Item Впровадження інновацій як запорука розвитку трудового потенціалу(ЦНТУ, 2020) Смутчак, З. В.; Smutchak, Z.Стаття присвячена питанню внеску впровадження інновацій в розвиток трудового потенціалу підприємств, як чинника покращення економічного потенціалу країни. Зазначена можливість використання ефективних інновацій, які застосовуються у практиці провідних країн світу (зокрема, Німеччини, Великобританії, Франції, США та Японії) у сфері професійного розвитку персоналу. Запропоновано механізми підвищення ефективності системи професійного розвитку персоналу. Увагу акцентовано на залучення соціальних партнерів до організації та здійснення контролю за якістю професійного навчання. The article is devoted to the introduction of innovations in the development of labour potential of enterprises as a factor in improving the economic potential of the country. The possibility of using effective innovations used in the practice of the world's leading countries (including Germany, Great Britain, France, the United States and Japan) in the field of professional development of personnel is mentioned. Mechanisms for improving the efficiency of the system of professional development of staff are proposed. Attention is focused on the involvement of social partners in the organization and control over the quality of vocational training. In order to study effective forms and methods of professional development of staff and the introduction of social innovations in this area, developed and tested in other countries, it is necessary to take into account elements of foreign experience. This is especially justified and extremely relevant today in connection with the active processes of statehood of Ukraine and administrative reform. Contradictions between the needs of modernization of national enterprises and the lack of professional, highly qualified workers, specialists representing the newest activities (there are hundreds of them in the world every year), deteriorating quality of training - all this inevitably has a negative impact on social and labour relations. The main economic interests of the social partners in the field of labour, above all, prevents the desired income. Ukraine will quickly lose the existing advantages in personnel training in the absence of a system of continuous training of employees. The consequence of this situation is the transformation of Ukraine into a «supplier» of cheap labour for European countries and other developed countries. In Ukraine the development of vocational training is an important condition for both the provision of production with highly qualified personnel and increasing its efficiency. However, it has certain shortcomings and requires a change of approach both on the part of the state and on the part of employers, which determines the prospects for further research. Статья посвящена вопросу взноса внедрения инноваций в развитие трудового потенциала предприятий, как фактора улучшения экономического потенциала страны. Указана возможность использования эффективных инноваций, которые применяются в практике ведущих стран мира (в том числе, Германии, Великобритании, Франции, США и Японии) в сфере профессионального развития персонала. Предложены механизмы повышения эффективности системы профессионального развития персонала. Внимание акцентировано на привлечение социальных партнеров к организации и осуществлению контроля за качеством профессионального обучения.