Збірники наукових праць ЦНТУ

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Імплементація економіки знань у корпоративних стратегіях міжнародних корпорацій
    (ЦНТУ, 2022) Расшивалов, Д. П.; Попова, Д. В.; Rasshyvalov, D.; Popova, D.
    У статті обґрунтована проблема необхідності переходу до нового типу економіки - економіки знань всіх суб’єктів господарювання та країни в цілому. В свою чергу активний перехід до економіки знань визначає напрямок розвитку сучасних корпорацій та підприємств. Отже, ефективним механізмом забезпечення високого рівня конкурентоспроможності в сучасних умовах економіки знань є інтелектуалізація підприємства, а передумовою її реалізації є використання та примноження інтелектуального потенціалу. В постіндустріальній економіці два аспекти - управління знаннями та процеси інтелектуалізації є значним викликом для зростання конкурентоспроможності підприємства. Відтак авторами обгрунтовано, що ефективним механізмом забезпечення високого рівня конкурентоспроможності корпорацій в сучасних умовах економіки знань є його інтелектуалізація. Окреслено значну кількість вагомих інституціональних проблем впровадження моделі економіки знань у практиці господарювання всіх суб’єктів економічної діяльності України та фактори гальмування процесу імплементації економіки знань. Визначено, що на макрорівні господарювання вагомим фактором гальмування процесу імплементації економіки знань є недостатня системність і узгодженість державної політики. Важливим завданням виступає впровадження національної політики імплементації нормативних документів, які становлять основу економіки знань. Проте власне процес імплементації в Україні досі перебуває на початковому етапі, йому притаманні системні проблеми. Авторами запропоновано логічну модель системи управління знаннями корпорації яка являє собою інтелектуальний простір корпоративної структури (або простір знань), що включає процеси перетворення знань і об'єднання людей, і одночасно передбачає відкритий і постійний доступ до всіх інформаційних ресурсів і можливість неодноразово звернення до них, і відповідно таким чином у корпорації формується певний комплекс знань. А процес управління знаннями – це якісно новий рівень управління інтелектуальними активами корпорації, що дозволяє не тільки відкривати регламентований доступ персоналу до одноосібно формалізованим знанням, а й адмініструвати основний обсяг корпоративних знань (як формальних, так і неформальних). Таким чином управління знаннями виступає ланкою стратегії корпорації і є основою формування потужних конкурентних переваг корпорації на міжнародному ринку, також знаходиться у взаємозв'язку з усіма її стратегічними цілями і завданнями, орієнтуючись на постійні їх зміни в умовах зовнішнього мінливого середовища. The article substantiates the problem of the need to transition to a new type of economy - the knowledge economy of all business entities and the country as a whole. In turn, the active transition to the knowledge economy determines the direction of development of modern corporations and enterprises. Therefore, an effective mechanism for ensuring a high level of competitiveness in the modern conditions of the knowledge economy is the intellectualization of the enterprise, and the prerequisite for its implementation is the use and multiplication of intellectual potential. In the post-industrial economy, two aspects - knowledge management and intellectualization processes are a significant challenge for the growth of the company's competitiveness. Therefore, the authors substantiated that an effective mechanism for ensuring a high level of competitiveness of corporations in modern conditions of the knowledge economy is its intellectualization. A significant number of important institutional problems of the implementation of the knowledge economy model in the management practice of all subjects of economic activity of Ukraine and factors inhibiting the process of implementation of the knowledge economy are outlined. It was determined that at the macro-level of management, a significant factor inhibiting the process of implementing the knowledge economy is the insufficient systematicity and coherence of state policy. An important task is the implementation of the national policy for the implementation of regulatory documents, which form the basis of the knowledge economy. However, the actual implementation process in Ukraine is still at an initial stage, and it has inherent systemic problems. The authors proposed a logical model of the knowledge management system of the corporation, which represents the intellectual space of the corporate structure (or knowledge space), which includes the processes of knowledge transformation and unification of people, and at the same time provides open and permanent access to all information resources and the possibility of repeatedly referring to them, and accordingly, in this way, a certain complex of knowledge is formed in the corporation. And the process of knowledge management is a qualitatively new level of management of the intellectual assets of the corporation, which allows not only to open regulated access of personnel to individually formalized knowledge, but also to administer the main volume of corporate knowledge (both formal and informal). Thus, knowledge management acts as a link of the corporation's strategy and is the basis of the formation of powerful competitive advantages of the corporation in the international market, and is also in relationship with all its strategic goals and objectives, focusing on their constant changes in the conditions of the external changing environment.
  • Item
    Formation of Professional Knowledge among Graduates of Higher Educational Institutions in the Conditions of Knowledge-Based Economy: Integrative Approach
    (ЦНТУ, 2019) Kononenko, L.; Kononenko, S.; Mytsenko, V.; Кононенко, Л. В.; Кононенко, С. А.; Мыценко, В. И.; Кононенко, Л. В.; Кононенко, С. О.; Миценко, В. І.
    The possibilities of using an integrative approach in the process of forming professional knowledge among graduates of higher educational institutions were studied in the article. The categories "information" and "knowledge" have been considered. It is suggested to consider information as a "raw material" for the formation of knowledge, and knowledge as a "quality" that is inherent in a particular individual. It is stated that knowledge is constantly transformed into information and vice versa. It has been determined that the application of an integrative approach has a positive impact on the formation of professional knowledge among university graduates. В статье исследованы возможности использования интегративного подхода в процессе формирования профессиональных знаний выпускников высших учебных заведений. Рассмотрены категории «информация» и «знание». Предложено рассматривать информацию как «сырье» для формирования знаний, а знания - как «качество», которое присуще определенному индивидууму. Отмечено, что постоянно происходит трансформация знания в информацию и наоборот. Определено, что использование интегративного подхода имеет положительное влияние на формирование профессиональных знаний у выпускников высших учебных заведений. На сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин освіта ґрунтується на проблемному підході до змісту професійної підготовки, що обумовлює необхідність розвитку здатності сучасного випускника вищого навчального закладу розв’язувати комплексні завдання. Актуальність проведеного дослідження пов’язана з тим, що в умовах ринкової економіки робоча сила є товаром, і, як будь-який товар, вона підлягає продажу (оренді). Загальновідомо, що будь-який суб’єкт господарювання на ринку прагне отримати максимальний прибуток. Людина також є суб’єктом господарювання, яка прагне продати (здати в оренду) як найдорожче свою працю, вартість якої на ринку безпосередньо пов’язана із фаховими знаннями, вмінням їх використовувати тощо. На сьогодні залишається недостатньо вивченим та потребує подальших досліджень процес формування фахових знань у випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань за інтегративним підходом. Мета написання статті полягає в обґрунтуванні доцільності формування фахових знань випускників вищих навчальних закладів в умовах економіки знань за інтегративним підходом. Обґрунтовано, що фундаментом для отримання знань людиною є освіта. У процесі навчання заклади освіти надають студенту «інформацію», яка у процесі навчання перетворюється на «знання». Ці «знання» змінюють індивідуума, який починає ними володіти. При цьому інформація є «сировиною» для формування знань, а знання – це «якість», яка притаманна певному індивідууму. Процес набуття знань у вищих навчальних закладах достатньо складний. Саме інтегративний підхід до процесу формування фахових знань дозволить випускнику вищого навчального закладу мати конкурентні переваги на ринку праці в умовах економіки знань. Крім того, сформовані інтегровані знання дозволяють випускнику вищого навчального закладу на протязі всього свого життя оновлювати як отримані знання, так і формувати нові. Перспективи подальших досліджень у даному напрямі пов’язані із побудовою системи параметрів знань та їх зв’язків із метою цілісного підходу до формування фахових компетентностей випускників вищих навчальних закладів.
  • Item
    Систематизація підходів до визначення категорії «економіка знань»
    (КНТУ, 2016) Подлужна, Н. О.; Podluzhna, N.
    Систематизовано основні підходи до визначення категорії «економіка знань». Визначено процеси, в яких приймають участь знання для забезпечення функціонування економіки знань у країні, та встановлено серед них основні: виробництво, нагромадження, використання та поширення знань. Запропоновано до складу цих процесів включити інвестування в людський розвиток, науку та інформаційно-комунікативні технології. The aim of scientific research is the development of conceptual and categorical apparatus of the knowledge economy and systematization of the main approaches to the definition of this category. The main approaches to the definition of «knowledge economy» category were systematized. The processes, in which knowledge take part to provide knowledge-based economy in the country were defined; the main among them are: production, stockpiling, use and dissemination of knowledge. It was proposed to include investing in human capital, science and ICT to the structure of these processes. The relevant factors and the main results of the functioning of knowledge economy in the country were identified. The structure of investment in human capital, which has been used in the development of the category of the knowledge economy, was clarified. The author's definition of the knowledge economy, which is a type of post-industrial economy, consists of the processes of production, storage, use, dissemination of the knowledge and investment in them. It contributes to the human growth in the country and increases its level of competitiveness and innovativeness.
  • Item
    Значення знань та розвиток їх в Україні
    (КНТУ, 2010) Донцова, А. Ю.; Кондратець, Л. І.
    Мета статті полягає в обґрунтуванні базових понять «економіки знань» - інтелекту, інформації, знання та аналізі перспективи розвитку економіки знань в Україні.
  • Item
    Інноваційний розвиток соціально-трудового потенціалу: аналіз, тенденції, перспективи
    (КНТУ, 2012) Пасєка, С. Р.; Pasieka, S.
    У статті обґрунтована необхідність інноваційного розвитку соціально-трудового потенціалу. Визначено рейтинги України серед країн Європи за основними показниками інноваційної системи. Проведено моніторинг економічно активного населення за показниками «освіта та людські ресурси». Визначено шляхи покращення стану соціально-економічного розвитку країни через поліпшення освітньо-кваліфікаційних характеристик населення, інноваційне використання накопиченого освітнього та наукового потенціалу в реаліях інформаційного суспільства та економіки знань. The position of Ukraine was reted among the European countries for the main indicators of innovation system.Carried out monitoring of the economically active population in terms of "education and human resources." Ways of improvement of the socio-economic development by improving the educational qualification of the population, innovative use of accumulated educational and scientific potential in the realities of the information society and knowledge economy. Key words: social and employment potential, innovative development, education, educational and skill characteristics, information society, knowledge economy.
  • Item
    Роль вищої освіти в інформаційному суспільстві
    (КНТУ, 2012) Горпинченко, М. В.; Horpynchenko, М.
    У статті обґрунтовано підвищення ролі вищої освіти в умовах інформаційного суспільства. Проаналізовано вплив вищої освіти на забезпечення конкурентоспроможності країни та її економічне зростання. Встановлено тенденції розвитку процесу інформатизації вищої освіти в даний час. Розглянуто можливість застосування франчайзингу у сфері вищої освіти, завдяки впровадженню методів дистанційного навчання з використанням сучасних педагогічних, інформаційних і телекомунікаційних технологій. In the article the role of higher education in the information society. The influence of higher education to ensure the competitiveness of the country and its economic growth. Established trends in the development process of informatization of higher education at present. The possibility of franchising in the field of higher education, thanks to the introduction of distance learning using modern teaching, information and telecommunication technologies.
  • Item
    Вплив інформаційного суспільства на формування молодіжної робочої сили
    (КНТУ, 2013) Куліш, Н. В.; Kulish, N.
    В статті розглянуто сучасні проблеми формування інформаційного суспільства у світі та в Україні. Досліджено вплив нової парадигми суспільного розвитку на формування молодого працівника. The aim of the article is research of problems of becoming and influence of informative society on behavior and consciousness of man, as a representative of labour force. There is technological revolution in area of electric power, chemical industry, communication and informatization means on the fracture of XIX and XX of century substantially changed the world and considerably accelerated his development. Appearance of new types of energy, raw material, permanent search of new possibilities of their application headily and confidently changed society. Increase of role of knowledge and information did not remain out of eyeshot scientists. ew the own informative base. Everyday life of considerable part of humanity is almost fully related to information technologies. Surrounding us terms changed so that, to our opinion, it is possible to conduct speech about an evolutional change and man. When on a change as Homo of sapiens sapiens comes Homo of sapiens indicium (man of information), which already today lion's share of the life is not in the real, but in virtual world. Thus, becoming of informative society means not only scientific and technical development of society, not only change of requirements to the workers and employers but also evolutional development of man in accordance with the requirements of time.
  • Item
    Інноваційні механізми розвитку людського капіталу
    (КНТУ, 2012) Пальчевич, Г. Т.; Palchevych, G.
    У статті розкрита сутність людського капіталу, його роль в інноваційному розвитку. Виокремлено напрямки інвестування в людський капітал в умовах становлення економіки знань. Досліджено розвиток освіти та науки як провідних сфер формування людського капіталу. The article reveals the essence of human capital, its role in the innovation development. Pointed out in areas of investment in human capital in terms of becoming a knowledge economy. Investigated the development of education and science as the leading areas of human capital formation.
  • Item
    Involvement of Youth Potential in Intellectual Labor
    (КНТУ, 2014) Petina, Olexsandra; Петіна, О. М.
    The essence and features of intellectual and innovative potential of youth in the context of the intellectual business development have been considered in the article. The tendencies of youth employment in the labor of Ukraine have been analyzed. The obstacles in the development of intellectual and innovative potential of youth have been defined. The necessity of targeting on educated and talented youth, and creating of incentives to intellectual labor has been proved. Статтю присвячено обґрунтуванню необхідності та можливостей залучення потенціалу молоді до праці інтелектуального змісту в умовах руху до економіки знань. Висвітлено сутність поняття «інтелектуально-інноваційний потенціал молоді», проаналізовано структуру зайнятості молоді в економіці України, виявлено перешкоди розвитку та реалізації інтелектуально-інноваційного потенціалу молоді. З’ясовано, що потенціал освіченої молоді залишається недостатньо задіяним резервом для забезпечення інноваційного прориву, зокрема через нераціональне використання інтелектуальних здібностей молодого покоління, погіршення якості освіти, деформації стимулів до освітньо-професійного розвитку. Встановлено, що для вирішення зазначеної проблеми, доцільною є орієнтація саме на освічену та мотивовану молодь, яка швидко адаптується до нововведень, ініціює нове бачення, оригінальні підходи до розв’язання завдань, і є найбільшим стратегічним ресурсом країни. Обґрунтовано необхідність створення механізму використання інтелектуальних ресурсів, подолання протиріч у розвитку освіти, ринку праці, створенні стимулів до праці інтелектуального змісту. Запропоновано здійснювати переорієнтацією молодіжної зайнятості на інтелектоємні робочі місця, щоб забезпечити розвиток та реалізацію інтелектуально-інноваційного потенціалу молоді в Україні.
  • Item
    Вища освіта як чинник розвитку національної економіки
    (КНТУ, 2009) Жукова, В. О.
    У статті розглянуті основні характерні риси вищої освіти як чинника розвитку національної економіки. Охарактеризовано взаємовплив рівня освіти та середньодушового доходу працівників. Визначено напрями інноваційного розвитку вищої освіти. The basic characteristic features of higher education as a factor of national economy development are considered. The interplay of educational level and middle individual earnings is described. The principal ways of higher education innovative development are determined.