Кафедра екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/789
Browse
460 results
Search Results
Item Наукові шляхи формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя(ЦНТУ, 2024) Ковальов, В. О.; Липчанська. Л. М.; Махно, В. В.Методичні рекомендації “Наукові шляхи формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до здорового способу життя”, які містять інформацію про здоровий спосіб життя, його роль в навчанні і подальшій професійній діяльності здобувачів вищої освіти, розкривають зміст, інформацію і довідковий матеріал, якими викладачі та студенти оперують в процесі навчання та тренування. Методичні рекомендації адресовані здобувачам вищої освіти і викладачам вищих навчальних закладів, які займаються фізичною культурою і спортом. Визначено сутнісні характеристики феномену «здорового способу життя» як педагогічної проблеми. Формування здорового способу життя є предметом наукового інтересу широкого кола сучасних вітчизняних і зарубіжних учених, вимагаючи конкретизації в межах нашої наукової розвідки. Важливість здійсненого дослідження закріплена численними державними документами, законами, постановами й указами, що визначають формування навичок і здібностей здобувачів вищої освіти до формування, збереження і зміцнення здоров’я одним із пріоритетних завдань сучасної вітчизняної системи освіти.Item Екологічно-чисте виробництво. Практичні роботи(ЦНТУ, 2024) Кропівний, В. М.; Медведєва, О. В.Методичні рекомендації з дисципліни «Екологічно чисте виробництво» призначені для студентів екологічних спеціальностей, зокрема для формування практичних навичок оцінки впливу виробництв на навколишнє середовище та впровадження екологічно чистих технологій. Практичні роботи охоплюють широкий спектр галузей, включаючи енергетику, хімічну, металургійну, машинобудівну та аграрну промисловість. У кожній роботі наводяться методи оцінювання ефективності використання ресурсів, аналізуються екологічно чисті технології та розглядаються заходи щодо мінімізації шкідливих викидів і підвищення енергоефективності. Методичні рекомендації спрямовані на формування комплексного підходу до екологізації виробничих процесів і підвищення стійкості підприємств до сучасних екологічних викликів.Item Стратегія сталого розвитку. Методичні рекомендації до практичних занять та самостійної роботи(ЦНТУ, 2023) Коломієць, Л. В.Впровадження стратегії сталого розвитку в Україні обумовлено необхідністю стабілізації техногенного навантаження на навколишнє природне середовище та розв'язання комплексу екологічних проблем. Соціально-економічний розвиток має ґрунтуватися на принципах врахування можливостей природних комплексів витримувати навантаження і забезпечувати нормальне функціонування біосфери і локальних екосистем. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни «Стратегія сталого розвитку» надають методологію визначення індикаторів сталого розвитку; індексу людського розвитку; складових глобальних загроз та управління соціоекологічною системою.Item Методичні рекомендації до виконання і захисту кваліфікаційної роботи магістра зі спеціальності 101 - екологія(ЦНТУ, 2023) Медведєва, О. В.; Аулін, В. В.; Коломієць, Л. В.; Лузан, П. Г.; Мірзак, Т. П.; Дубина, А. О.Методичні рекомендації до виконання і захисту кваліфікаційної роботи магістра зі спеціальності 101 – Екологія спрямовані на надання студентам необхідних знань і навичок для успішного підготовки, структурування, оформлення та представлення магістерської роботи. Рекомендації висвітлюють основні етапи проведення наукового дослідження в галузі екології, починаючи від вибору теми й постановки мети до аналізу результатів та формування висновків. Методичні рекомендації призначені для магістрантів спеціальності 101 – Екологія, наукових керівників, а також осіб, які займаються методичним супроводом досліджень у сфері екології.Item Регіональна екологія. Методичні рекомендації до практичних занять та самостійної роботи(ЦНТУ, 2024) Коломієць, Л. В.Вирішення питань екологізації виробничих процесів в Україні залежить від впровадження екологічних проектів на регіональному рівні. Методичні вказівки надають рекомендації щодо розробки регіональних стратегій сталого розвитку, практичного впровадження екологічних проектів на регіональному рівні, - на основі аналізу впливу антропогенних факторів на регіональні екосистеми.Item Збереження біологічного різноманіття(ЦНТУ, 2024) Гулай, В. В.Біологічне різноманіття є основою для існування людини, невід’ємною складовою довкілля. Конвенції про біологічне різноманіття визначає цей термін, «різноманітність живих організмів з усіх джерел, включаючи, серед іншого, наземні, морські та інші водні екосистеми та екологічні комплекси, частиною яких вони є: це поняття охоплює різноманітність у рамках виду, між видами і різноманітність екосистем». Посібник з дисципліни «Збереження біологічного різноманіття» сприятиме у освоєнні навчального матеріалу, проведенні досліджень та реалізації практичних заходів здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 101 - екологія.Item Екологія рослин і тварин. Практичні заняття(ЦНТУ, 2024) Гулай, В. В.У даних методичних рекомендаціях пропонуються до виконання практичні роботи здобувачами першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 101 - екологія. Розглядається вплив основних абіотичних факторів на рослин і тварин, також вивчаються середовища існування видів та пристосування до них живих організмів.Item Збереження біологічного різноманіття. Практичні заняття(ЦНТУ, 2024) Гулай, В. В.Біологічне різноманіття є основою для існування людини, невід’ємною складовою довкілля. Конвенції про біологічне різноманіття визначає цей термін, «різноманітність живих організмів з усіх джерел, включаючи, серед іншого, наземні, морські та інші водні екосистеми та екологічні комплекси, частиною яких вони є: це поняття охоплює різноманітність у рамках виду, між видами і різноманітність екосистем». Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисциплін «Збереження біологічного різноманіття» сприятимуть у освоєнні навчального матеріалу, проведенні досліджень та реалізації практичних заходів здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 101 - екологія.Item Фізична культура і спорт в системі загальнолюдських цінностей, забезпечення здоров'я та фахової дієздатності(ЦНТУ, 2024) Бойко, Ю. Ж.; Махно, В. В.У даних методичних рекомендаціях представлено місце та роль фізичної культури і спорту в системі загальнолюдських цінностей, а також задля забезпечення здоров’я та фахової дієздатності працівників різних галузей економіки. Фізична культура виступає як складова частина загальної та професійної культури людини, як найважливіша якісна характеристика динаміки його особистісного розвитку, як фундаментальна цінність, що визначає початок його соціокультурного буття, спосіб і міру реалізації сутнісних сил і здібностей. Феномен фізичної культури особистості студента дозволяє представити її як інтегральну якість особистості, як умову і передумову ефективної навчально-професійної діяльності, як узагальнений показник професійної культури майбутнього фахівця і як мету особистісного саморозвитку та самовдосконалення. Обґрунтовано сучасні уявлення про фізичне виховання відображають не тільки його прикладний характер, а й питання соціалізації особистості, її інтелектуальний, психологічний, духовний та творчий розвиток і довголіття. Центральним системоутворюючим фактором, що поєднує всі компоненти фізичної культури, постає фізкультурно-спортивна (фізкультурна) діяльність, спрямована на фізичне вдосконалення людини. Емоційно-цілісне ставлення до фізкультурної діяльності не формується спонтанно і не успадковується, воно набувається особистістю у процесі самої діяльності та ефективно розвивається з освоєнням знань і творчого досвіду, з проявом ініціативи та активності в істинному педагогічному процесі. Витривалість, сила, швидкість, високий рівень функціональної підготовленості організму, його працездатності можуть бути придбані тільки шляхом використання ефекту цілеспрямованого організаційного процесу адаптації організму до фізичних навантажень певного змісту, обсягу і достатньої (розумної) інтенсивності. Цінності фізичної культури в освітньому процесі необхідно розглядати як сукупність цінностей об'єктивних форм і суб'єктивних форм фізичної культури. Ціннісне ставлення особистості до фізичної культури є інтеграцією більш приватних відносин: відносин особистості до різних форм і засобів фізичної культури і включає аксіологічний, інтелектуальний, емоційний і діяльнісний компоненти.Item Формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до фізичної культури за програмою дисципліни «Основи здорового способу життя»(ЦНТУ, 2024) Липчанська, Л. М.; Мотузенко, Т. Є.Методичні рекомендації «Формування активного ставлення здобувачів вищої освіти до фізичної культури за програмою дисципліни «Основи здорового способу життя», які містить інформацію про здоровий спосіб життя, його роль в навчанні і подальшій професійній діяльності здобувачів вищої освіти, розкриває зміст, інформацію і довідковий матеріал, якими викладачі та студенти оперують в процесі навчання та тренування. Методичні вказівки адресовані здобувачам вищої освіти і викладачам вищих навчальних закладів, які займаються фізичною культурою і спортом. Визначено сутнісні характеристики феномену «здорового способу життя» як педагогічної проблеми. Формування здорового способу життя є предметом наукового інтересу широкого кола сучасних вітчизняних і зарубіжних учених, вимагаючи конкретизації в межах нашої наукової розвідки. Важливість такого дослідження закріплена численними державними документами, законами, постановами й указами, що визначають формування навичок і здібностей учня до формування, збереження і зміцнення здоров’я одним із пріоритетних завдань сучасної вітчизняної середньої школи.