Кафедра екології, охорони навколишнього середовища та здорового способу життя
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/789
Browse
2 results
Search Results
Item Фізична культура і спорт в системі загальнолюдських цінностей, забезпечення здоров'я та фахової дієздатності(ЦНТУ, 2024) Бойко, Ю. Ж.; Махно, В. В.У даних методичних рекомендаціях представлено місце та роль фізичної культури і спорту в системі загальнолюдських цінностей, а також задля забезпечення здоров’я та фахової дієздатності працівників різних галузей економіки. Фізична культура виступає як складова частина загальної та професійної культури людини, як найважливіша якісна характеристика динаміки його особистісного розвитку, як фундаментальна цінність, що визначає початок його соціокультурного буття, спосіб і міру реалізації сутнісних сил і здібностей. Феномен фізичної культури особистості студента дозволяє представити її як інтегральну якість особистості, як умову і передумову ефективної навчально-професійної діяльності, як узагальнений показник професійної культури майбутнього фахівця і як мету особистісного саморозвитку та самовдосконалення. Обґрунтовано сучасні уявлення про фізичне виховання відображають не тільки його прикладний характер, а й питання соціалізації особистості, її інтелектуальний, психологічний, духовний та творчий розвиток і довголіття. Центральним системоутворюючим фактором, що поєднує всі компоненти фізичної культури, постає фізкультурно-спортивна (фізкультурна) діяльність, спрямована на фізичне вдосконалення людини. Емоційно-цілісне ставлення до фізкультурної діяльності не формується спонтанно і не успадковується, воно набувається особистістю у процесі самої діяльності та ефективно розвивається з освоєнням знань і творчого досвіду, з проявом ініціативи та активності в істинному педагогічному процесі. Витривалість, сила, швидкість, високий рівень функціональної підготовленості організму, його працездатності можуть бути придбані тільки шляхом використання ефекту цілеспрямованого організаційного процесу адаптації організму до фізичних навантажень певного змісту, обсягу і достатньої (розумної) інтенсивності. Цінності фізичної культури в освітньому процесі необхідно розглядати як сукупність цінностей об'єктивних форм і суб'єктивних форм фізичної культури. Ціннісне ставлення особистості до фізичної культури є інтеграцією більш приватних відносин: відносин особистості до різних форм і засобів фізичної культури і включає аксіологічний, інтелектуальний, емоційний і діяльнісний компоненти.Item Фізична культура і спорт в системі загальнолюдських цінностей, забезпечення здоровя та фаховової дієздатності(ЦНТУ, 2017) Бойко, Ю. Ж.Методичні вказівки розкривають значення фізичної культури для формування та життєдіяльності особистості, підвищення соціальної і трудової активності людей, задоволення їх моральних, естетичних та творчих запитів, життєво важливої потреби взаємного спілкування, розвитку дружніх стосунків між народами і зміцнення миру. Фізична культура реалізується в таких формах, як фізичне виховання яке пов'язане з освоєнням фізичних і духовних сил людини, спорт є їх вдосконаленням, фізична рекреація - підтримкою, рухова реабілітація - відновленням. Внутрішнім наповненням кожної з них є поєднання інтелектуального, соціально-психологічного і рухового компонентів, а також певної системи потреб, здібностей, діяльності відносин та інститутів.