Випускні кваліфікаційні роботи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/763

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю експортоорієнтованого аграрного сектору економіки
    (ЦНТУ, 2022-12-28) Мищенко, Артем Сергійович; Myshchenko, Artem
    В першому розділі розкривається сутність конкурентоспроможності підприємства. Визначено особливості підходу до управління конкурентоспроможністю підприємства. Проаналізовано методологічні підходи до визначення та оцінки конкурентоспроможності підприємства. В другому розділі здійснено аналіз конкурентоспроможності аграрних підприємств України. Проаналізовано експортний потенціал аграрного сектору економіки. Проведено аналіз експортної діяльності підприємства. В третьому розділі розроблено програми підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору економіки. Розроблено концепцію забезпечення програми підвищення конкурентоспроможності підприємства та етапи її розробки. Здійснено SWOT- аналіз підприємства, виявлено слабкі сторони, сильні й сприятливі ринкові можливості, запропоновано шляхи усунення загроз і слабких сторін. Визначено напрями формування економічного механізму підвищення конкурентоспроможності підприємства. The first chapter defines the essence of enterprise competitiveness. The features of the approach to the management of enterprise competitiveness are defined. Methodological approaches to the definition and assessment of enterprise competitiveness are analyzed. The second chapter analyzes the competitiveness of agricultural enterprises of Ukraine. The export potential of the agricultural sector of the economy is analyzed. The export activity of enterprise is analyzed. The third chapter develops programs to improve the competitiveness of the agricultural sector of the economy. The concept of providing a program to improve the competitiveness of the enterprise and the stages of its development is proposed. The SWOT-analysis of enterprise is carried out, weaknesses, strong and favorable market opportunities were identified as well as the ways to eliminate threats and deficiencies are proposed. The directions of formation of the economic mechanism for increasing of competitiveness of the enterprise are determined.
  • Item
    Методика оцінювання та засоби зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства (на прикладі ПП «Торговий дім «Перун», м. Львів)
    (ЦНТУ, 2023-12-25) Кріпак, Сергій Володимирович; Kripak Serhiy
    Мета кваліфікаційної роботи полягає в удосконаленні методики оцінювання та розробці рекомендацій зі зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства (на прикладі ПП «Торговий дім «Перун», м. Львів). Завданнями роботи є сформувати концептуальні характеристики поняття конкурентоспроможності підприємства; розробити методичний інструментарій оцінювання конкурентоспроможності торговельного підприємства; визначити методичні підходи до зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства; провести діагностику конкурентного середовища підприємства; здійснити аналіз фінансово-економічного стану підприємства; надати інтегральну оцінку стану конкурентоспроможності торговельного підприємства; ідентифікувати шляхи вдосконалення конкурентної стратегії торговельного підприємства; виявити резерви підвищення конкурентоспроможності підприємства; удосконалити положення механізму зміцнення конкурентоспроможності підприємства. Предметом дослідження є теоретико-методичні та прикладні аспекти, методичні підходи до оцінювання та зміцнення конкурентоспроможності торговельного підприємства. Об'єктом дослідження є процеси оцінювання та зміцнення конкурентоспроможності підприємства. У першому розділі роботи обґрунтовано наукові підходи до визначення конкурентоспроможності підприємств у цілому та торгівлі зокрема, визначено методичні підходи до аналізування та організаційно-економічні особливості зміцнення конкурентних переваг торговельних підприємств. У другому розділі роботи проведено оцінку конкурентного середовища діяльності цього торговельного підприємства, проаналізовано ефективність процесу формування і використання його конкурентних переваг. У третьому розділі дослідження запропоновано управлінські рішення в частині формування й реалізації стратегії забезпечення конкурентоспроможності торговельного підприємства та спрогнозовано її стан відносно шляхів і резервів підвищення конкурентоспроможності торговельного бізнесу суб’єкта господарювання в цілому. За результатами дослідження розроблені теоретико-методичні основи управління конкурентоспроможністю торговельного підприємства, проведено аналіз стану конкурентоспроможності та розроблено положення стратегії забезпечення конкурентоспроможності ПП «Торговий дім «Перун». Одержані результати можуть бути використані при формуванні політики зміцнення конкурентоспроможності ПП «Торговий дім «Перун». The purpose of the master's thesis is to improve the evaluation methodology and develop recommendations for strengthening the competitiveness of a trading enterprise (on the example of PE "Perun Trading House", Lviv). The tasks of the work are to form the conceptual characteristics of the concept of competitiveness of a trade enterprise; to develop a methodological toolkit for assessing the competitiveness of a trade enterprise; to determine methodical approaches to strengthening the competitiveness of a trade enterprise; conduct a diagnosis of the external competitive environment of the trading enterprise;to provide an integral assessment of the state of competitiveness of the trading enterprise; analyze and identify ways to improve the competitive strategy of a trade enterprise. The subject of the research is theoretical, methodological and applied aspects, methodical approaches to the evaluation and strengthening of the competitiveness of the trading enterprise. The object of the study is the process of evaluating and strengthening the competitiveness of the enterprise. In the first section of the work, scientific approaches to determining the competitiveness of enterprises in general and trade in particular are substantiated, methodical approaches to analysis and organizational and economic features of strengthening the competitive advantages of trade enterprises are defined. In the second part of the work, an assessment of the competitive environment of this trade enterprise was carried out, the effectiveness of the process of formation and use of its competitive advantages was analyzed. In the third section of the work, management solutions are proposed in terms of forming and implementing a strategy for ensuring the competitiveness of a trading enterprise. Based on the results of the research, the theoretical and methodological foundations of the research and strengthening of the competitiveness of the trading enterprise were developed, the state of competitiveness of the PE "Perun Trading House" was analyzed, the provisions of the strategy for ensuring the competitiveness of the trading enterprise were developed. The obtained results can be used in the formation of the policy of strengthening the competitiveness of PE "Perun Trading House".
  • Item
    Оцінка та підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Гудгрейноіл» м. Кропивницький Кіровоградської області)
    (ЦНТУ, 2023-12-25) Культенко, Дана Сергіївна; Kultenko, Dana
    У першому розділі роботи проаналізовано існуючі поняття «конкуренція», «конкурентоспроможність підприємства» за сутністю, виходячи з різносторонніх концепцій виникнення та підходи до вивчення зазначених термінів; з’ясовано та удосконалено поняття, досліджено різновиди факторів впливу та методи оцінки конкурентоспроможності. В другому розділі наведено загальну характеристику діяльності підприємства; проведено оцінку здатності підприємства до конкуренції на сформованому ринку в умовах воєнного стану, здійснено фінансово-економічний аналіз діяльності «ТОВ Гудгрейноіл»; визначено сильні та слабкі сторони, загрози та можливості підприємства за методикою проведення SWOT-аналізу. У третьому розділі, застосовуючи економіко-математичну модель, визначено шляхи удосконалення діяльності підприємства задля покращення його конкурентоспроможності; розроблено рекомендації щодо поліпшення діяльності ТОВ «Гудгрейноіл» та оптимізації підприємства та аргументовано доведено доцільність їх впровадження. The first section of the work analyzes the existing concepts of "competition," "competitiveness of the enterprise" in essence, based on the diverse concepts of emergence and approaches to the study of these terms; the concept has been clarified and improved, varieties of influence factors and methods for assessing competitiveness have been studied. The second section provides a general description of the enterprise; an assessment of the ability of the enterprise to compete in the existing market under martial law was carried out, a financial and economic analysis of the activities of Goodgrainoil LLC was carried out; strengths and weaknesses, threats and opportunities of the enterprise by the method of SWOT-analysis are determined. In the third section, applying the economic and mathematical model, the ways of improving the activity of the enterprise to improve its competitiveness are determined; recommendations for improving the activities of Gudgrainoil LLC and optimizing the enterprise have been developed and the feasibility of their implementation has been substantiated.
  • Item
    Шляхи формування конкурентних переваг підприємства (на прикладі Комунальне підприємство «Елегант М» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2022-12-06) Проценко, Наталія Олександрівна; Protsenko, Nataliya
    Актуальність теми. Однією з основних засад успішного підприємства в умовах ринкових відносин є наявність конкурентних переваг порівняно з іншими виробниками подібних товарів та послуг. Кoнтрoль за кoнкурентами і пoстійне відстеження власнoї пoзиції на ринку дoзвoлить комунальному підприємству пошиву одягу «Елегант М» розробити ефективну систему управління конкурентоспроможністю. Метою дослідження є формування фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентоспроможності Комунального підприємство «Елегант М». Об’єктом дослідження є виробничо-господарська діяльність та процеси формування фінансово-економічного механізму забезпечення конкуренто-спроможності КП «Елегант М». Предметом дослідження є теоретико-методичні та прикладні аспекти управління конкурентоспроможністю КП «Елегант М» на ринку послуг пошиву одягу та фінансово-економічний механізм її забезпечення. Завдання дослідження: визначити теоретико-методичні основи формування конкурентоспроможності підприємства; розглянути методи оцінки конкурентоспроможності підприємства; здійснити аналіз та оцінку господарської діяльності КП «Елегант М»; виявити особливості розвитку та тенденції ринку послуг пошиву та ремонту одягу; розробити та обґрунтувати організаційно-економічні заходи щодо формування конкурентоспроможності підприємства. Використана методика дослідження. В рамках дослідження використовуються змістовні (класичні) методи оцінки конкурентоспроможності підприємств, такі як: методи, що базуються на оцінці конкурентоспроможності продукції (продуктові); матричні методи; методи, що базуються на теорії ефективної конкуренції (операційні); комплексні методи та методи оцінки вартості бізнесу. Вихідні дані. Статут підприємства; статична звітність підприємства за 2019-2021 р.р.; планові та звітні показники роботи підприємства за досліджуваний період; інформація про споживачів, конкурентів підприємства, нормативні та законодавчі акти України. Actuality of theme. One of the main foundations of a successful enterprise in the conditions of market relations is the presence of competitive advantages compared to other producers of similar goods and services. Control over competitors and constant monitoring of one's own position on the market will allow the utility company "Elegant M" to develop an effective competitiveness management system. The purpose of the study is the formation of a financial and economic mechanism for ensuring the competitiveness of the "Elegant M" utility company. The object of the research is production and economic activity and the processes of forming a financial and economic mechanism for ensuring the competitiveness of KP "Elegant M". The subject of the study is the theoretical, methodological and applied aspects of managing the competitiveness of KP "Elegant M" on the market of tailoring services and the financial and economic mechanism of its support. The task of the research: to determine the theoretical and methodological foundations of the formation of the competitiveness of the enterprise; consider the methods of assessing the competitiveness of the enterprise; carry out an analysis and assessment of the economic activity of KP "Elegant M"; to reveal the peculiarities of the development and trends of the market of tailoring and clothing repair services; to develop and substantiate organizational and economic measures for the formation of the enterprise's competitiveness. The research method used. Within the framework of the research, meaningful (classical) methods of assessing the competitiveness of enterprises are used, such as: methods based on the assessment of the competitiveness of products (product); matrix methods; methods based on the theory of effective competition (operational); comprehensive methods and business valuation methods. Output data. The statute of the enterprise; static reporting of the enterprise for 2019-2021; planned and reported performance indicators of the enterprise for the researched period; information about consumers, competitors of the enterprise, regulatory and legislative acts of Ukraine.
  • Item
    Стратегічне управління конкурентоспроможністю підприємства (на прикладі ТОВ «Монтажні системи» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2022-12-10) Хіміч, Юлія Анатоліївна; Khimich, Yuliya
    У першому розділі роботи розглянуто ключові аспекти теорії управління конкурентоспроможністю підприємств, її сучасний стан та особливості розвитку; на основі складеного переліку змістовних характеристик поняття «конкурентоспроможність підприємства» (КП) запропоновано визначення даної категорії, яке повинно лягти в основу створення ефективної системи управління конкурентоспроможністю електромонтажного підприємства; проведено аналіз найбільш застосовуваних методів оцінки КП з метою вибору найбільш прийнятного для електромонтажного підприємства; на основі аналізу полеміки, яка точиться навколо розуміння сутності стратегічного управління конкурентоспроможності підприємства (УКП), виокремлено підходи до його трактування та надано авторське визначення даного поняття. У другому розділі подано загальну характеристику ТОВ «Монтажні системи»; проведено поглиблений аналіз регіонального ринку електромонтажних послуг та конкурентної позиції, яку займає на ньому дане підприємство, аналіз його внутрішнього середовища; зроблено SNW-аналіз сильних та слабких сторін ТОВ; складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі обґрунтовано вибір методики оцінки конкурентоспроможності електромонтажного підприємства; на основі результатів проведеного експертного та соціологічного досліджень розраховано рівень інтегрального показника якості електромонтажних послуг ТОВ «Монтажні системи»; проведено оцінку рівня його конкурентоспроможності; визначено склад і характеристику основних елементів системи стратегічного УКП; особливу увагу приділено формуванню сукупності принципів, які мають бути покладені в основу створення ефективної системи стратегічного УКП, слугувати досягненню цілей об‘єкта управління; розроблено дієві пропозиції щодо стратегії подальшого розвитку аналізованого підприємства. In the first chapter of the work, the key aspects of the theory of enterprise competitiveness management, its current state and development features are considered; on the basis of a compiled list of meaningful characteristics of the concept of "enterprise competitiveness" (EC), a definition of this category is proposed, which should form the basis of the creation of an effective management system for the competitiveness of an electrical installation enterprise; the analysis of the most used methods of EC assessment was carried out in order to choose the most suitable one for the electrical installation company; on the basis of the analysis of the controversy surrounding the understanding of the essence of the strategic management of the competitiveness of the enterprise (MCE), the approaches to its interpretation are singled out and the author's definition of this concept is given. In the second section, a general description of Montageni Systyme LLC is presented; an in-depth analysis of the regional market of electrical installation services and the competitive position of this enterprise in it, analysis of its internal environment was carried out; a SNW analysis of the strengths and weaknesses of the LLC was made; a balance of factors of the external and internal environments was drawn up using the SWOT analysis method. In the third section, the choice of the methodology for assessing the competitiveness of the electrical installation enterprise is substantiated; based on the results of the conducted expert and sociological research, the level of the integral indicator of the quality of electrical installation services of Montagehni System LLC was calculated; the level of its competitiveness was assessed; the composition and characteristics of the main elements of the strategic MCE system are determined; special attention is paid to the formation of a set of principles that should be the basis for creating an effective system of strategic MCE, serve to achieve the goals of the management object; effective proposals regarding the strategy of further development of the analyzed enterprise were developed.
  • Item
    Брендингова політика як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Швейне виробництво «Мрія Є» м. Кропивницький)
    (ЦНТУ, 2021-12-15) Ванельчук, Дарія Віталіївна; Vanelchuk, Dariia
    Мета дипломної магістерської роботи полягає у розробці теоретичних та методичних положень та практичних рекомендацій щодо вдосконалення брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТОВ «Мрія Є» м. Кропивницький Кіровоградської області). Завданнями роботи є дослідити теоретичні аспекти конкурентоспроможності підприємства; окреслити особливості впливу брендингової політики на конкурентоспроможність підприємства; систематизувати методичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства та брендинг як один із методів управління; здійснити характеристику організаційної структури ТОВ «Мрія Є» та аналіз фінансово-економічного стану підприємства; провести оцінку реалізації брендингової політики на ТОВ «Мрія Є»; надати науково-практичні рекомендації щодо вдосконалення брендингової політики ТОВ «Мрія Є» як фактора підвищення конкурентоспроможності підприємства. Предметом дослідження є організаційно-економічні відносини, що виникають у процесі формування та реалізації брендингової політики підприємства з метою підвищення його конкурентоспроможності. Об'єктом дослідження є підприємство, що орієнтоване на використання брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності. Перший розділ роботи присвячений теоретико-методичним аспектам конкурентоспроможності підприємства. У другому розділі здійснено дослідження брендингової політики ТОВ «Мрія Є». Третій розділ висвітлює напрями вдосконалення брендингової політики ТОВ «Мрія Є». За результатами дослідження сформульовані концептуальні аспекти вдосконалення брендингової політики підприємства, побудована організаційно-економічна модель формування брендингової політики ТОВ «Мрія Є» та розроблені методичні рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі організаційно-економічної моделі формування брендингової політики. Одержані результати можуть бути використані при побудові якісної брендингової політики як фактору підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Мрія Є». Theme of master's thesis: «Branding policy as a factor of increasing of enterprise competitiveness». The purpose of the master's thesis is to develop theoretical and methodological provisions and practical recommendations for improving branding policy as a factor in increasing of enterprise competitiveness (for example, LLC «Mriya Ye», Kropyvnytskyi Kirovograd region). The objectives of the work are to explore the theoretical aspects of enterprise competitiveness; outline the features of the impact of branding policy on the competitiveness of the enterprise; to systematize the methodological aspects of enterprise competitiveness management and branding as one of the management methods; to characterize the organizational structure of LLC «Mriya Ye» and analyze the financial and economic condition of the enterprise; to evaluate the implementation of the branding policy at LLC «Mriya Ye»; provide scientific and practical recommendations for improving the branding policy of LLC «Mriya Ye» as a factor in increasing the competitiveness of the enterprise. The subject of the study is the organizational and economic relations that arise in the process of formation and implementation of branding policy of the enterprise in order to increase its competitiveness. The object of the study is an enterprise focused on the use of branding policy as a factor in increasing competitiveness. The first part of the work is devoted to theoretical and methodological aspects of enterprise competitiveness. The second section examines the branding policy of LLC «Mriya Ye». The third section highlights the areas of improvement of the branding policy of LLC «Mriya Ye». According to the results of the research the conceptual aspects of improving the branding policy of the enterprise are formulated, the organizational and economic model of branding policy formation of LLC «Mriya Ye» is built and methodical recommendations are developed to increase the competitiveness of the enterprise on the basis of organizational and economic model of branding policy formation. The obtained results can be used in building a quality branding policy as a factor in increasing the competitiveness of LLC «Mriya Ye».