Випускні кваліфікаційні роботи

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/763

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Моніторинг вузлів преса для холодного видавлювання
    (ЦНТУ, 2024-06-14) Ромашко, Микола Григорович; Romashko, Mykola
    Метою роботи є моніторинг вузлів преса для холодного видавлювання. При видавлюванні на пресах з кривошипно-колінчастим приводом необхідно враховувати енергосилові параметри процесу штампування і енергетичні характеристики приводу ковальсько-штампувального обладнання. Енергосилові параметри процесу штампування і навантаження на вузли кривошипно-колінчастого механізму пресу залежать від механічних і пластичних властивостей заготовки, температури штампування, швидкісних формозмінних умов, конструкції штампового оснащення, сил тертя. Багатофакторний вплив на енергосилові параметри штампування утрудняє як експериментальне, так і розрахункове визначення допустимого силового параметру і може призвести до заклинювання пресу при його перевантаженнях. Неперервний моніторинг дозволяє оптимізувати вибір пресового обладнання або виконати його модернізацію з метою економії енерговитрат. На підставі теоретичних і моніторингових досліджень були розроблені способи , які дозволяють встановити і обмежити перевантаження силових параметрів головного механізму кривошипно-колінчастого преса при будь-яких відхиленнях процесу видавлювання , при будь-яких досяжних швидкостях деформування заготовки. Моніторинг зношування гальма від номінального тиску на фрикційний елемент , коефіцієнта тертя, дозволяє встановити працездатність обладнання. Запропоновані рекомендації щодо моніторингу обладнання під час експлуатації безпечної працездатності. The purpose of the work is to monitor the units of the press for cold extrusion. When pressing on presses with a crank-crank drive, it is necessary to take into account the energy parameters of the stamping process and the energy characteristics of the drive of the forging and stamping equipment. The power parameters of the stamping process and the load on the nodes of the crank-crank mechanism of the press depend on the mechanical and plastic properties of the workpiece, the stamping temperature, high-speed shape-changing conditions, the design of the stamping equipment, and frictional forces. The multifactorial influence on the energy-force parameters of stamping complicates both experimental and calculated determination of the permissible force parameter and can lead to jamming of the press when it is overloaded. Continuous monitoring allows you to optimize the choice of press equipment or perform its modernization in order to save energy costs. On the basis of theoretical and monitoring studies, methods were developed that allow you to establish and limit the overload of the power parameters of the main mechanism of the crank-crank press in case of any deviations in the extrusion process, at any achievable deformation rates of the workpiece. Monitoring the wear of the brake from the nominal pressure on the friction element, the coefficient of friction, allows you to establish the efficiency of the equipment. Recommended recommendations for monitoring equipment during safe operation.
  • Item
    Дослідження роботи турбокомпресорів ДВЗ сільськогосподарської техніки у ФГ «ГОНЧАРЕНКО» с. Трепівка Кропивницького району Кіровоградської області
    (ЦНТУ, 2023-12-23) Хавтулярін, Андрій Олегович; Havtularin, Andrew
    Незважаючи на стрімкий розвиток систем двигунів внутрішнього згорання (ДВЗ) довговічність деяких систем залишається низькою, до таких систем відноситься наддув в якому використовується нагнітач (турбокомпресор). Вихід з ладу турбокомпресора тягне за собою порушення нормальної роботи ДВЗ і як наслідок, простої техніки на ремонтних базах, а також зниження економічної ефективності його роботи. Існують два типи турбокомпресорів, а саме з механічним та турбінним приводами (якщо брати останній то він використовує енергію відпрацьованих газів, яка перетворюється на крутний момент, що приводить у дію турбокомпресор). Аналізуючи роботу турбокомпресора можна зробити висновок що деякі його деталі під час експлуатації піддаються зносу. Відмови турбокомпресорів відбуваються в результаті зносу поверхонь валу ротора, підшипника, середнього корпусу, диска ущільнення компресора, масловідбивача, кілець ущільнювачів. Через те, що вартість нового турбокомпресора в залежно від моделей і виробника складає від 6,0 тис. грн. до 30,0 тис. грн. На даний момент існують різні методи ремонту. Однак застосування одних передбачає велику трудомісткість за низьких витратах на запасні частини, що не доцільно, застосування інших – низьку трудомісткість ремонту, за високої вартості запасних частин, що становить до 70 % вартості нового турбокомпресора, що, своєю чергою, економічно невигідно. Крім цього застосування одного методу не завжди дозволяє відновлювати 100 % деталей турбокомпресора. Ефективність ремонту обумовлюється в основному наявністю в більшості деталей залишкових ресурсів довговічності закладених ще на етапі їх проектування і виготовлення. Тому для економії матеріальних ресурсів доцільно впроваджувати у виробництво спосіб вторинного використання деталей списаних машин. Despite the rapid development of internal combustion engine (ICE) systems, the durability of some systems remains low, such systems include supercharging in which a supercharger (turbocharger) is used. The failure of the turbocharger entails a violation of the normal operation of the internal combustion engine and, as a result, simple equipment at repair bases, as well as a decrease in the economic efficiency of its operation. There are two types of turbochargers, namely with mechanical and turbine drives (if you take the latter, it uses the energy of the exhaust gases, which is converted into torque, which drives the turbocharger). Analyzing the operation of the turbocharger, we can conclude that some of its parts are subject to wear and tear during operation. Failures of turbocompressors occur as a result of wear of the surfaces of the rotor shaft, bearing, middle housing, compressor sealing disk, oil deflector, and sealing rings. Due to the fact that the cost of a new turbocharger, depending on the model and manufacturer, is from UAH 6,000. up to UAH 30,000 Currently, there are various methods of repair. However, the use of some involves high labor intensity at low costs for spare parts, which is not advisable, the use of others - low labor intensity of repair, at high cost of spare parts, which is up to 70% of the cost of a new turbocharger, which, in turn, is economically unprofitable. In addition, the use of one method does not always allow restoring 100% of turbocharger parts. The effectiveness of the repair is determined mainly by the presence in most parts of residual durability resources laid down at the stage of their design and manufacture. Therefore, in order to save material resources, it is advisable to introduce into production a method of secondary use of scrapped machine parts.
  • Item
    Механізація вирощування ярого тритикале з удосконаленням конструкції сівалки СЗ-3,6А
    (ЦНТУ, 2021-12-14) Бойко, Сергій Олександрович; Boyko, Serhiy
    В магістерській кваліфікаційній роботі удосконалено технологічний процес сівби при вирощуванні тритикале ярого. Обґрунтовано склад посівного агрегату та режим його роботи. Обґрунтовано параметри полозкового сошника зернової сівалки та доцільність відмови від попереднього загострення лез полозів даних сошників на етапі виробництва. Наведено результати експериментальних досліджень величини лінійного зносу полозів та характеру формування стабілізованого профілю їх лез від напрацювання. Отримано графічні залежності тягового опору полозкових сошників від початкового стану леза з напрацюванням. Розроблено заходи по безпечному використанні посівного агрегату, економічно обґрунтовано доцільність впровадження його у виробництво. In the master's qualification work the technological process of sowing at cultivation of spring triticale is improved. The composition of the sowing unit and the mode of its operation are substantiated. The parameters of the sliding opener of the grain seeder and the expediency of refusing to pre-sharpen the blades of the slides of these openers at the stage of production are substantiated. The results of experimental researches of size of linear wear of runners and character of formation of the stabilized profile of their blades from working time are resulted. Graphical dependences of traction resistance of sliding openers on the initial state of the blade with operating time are obtained. Measures for safe use of the sowing unit have been developed, the expediency of its introduction into production has been economically substantiated.