Економічні науки. Випуск 30. – 2016
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Економічні науки. Випуск 30. – 2016 by Author "Baboval, N."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Формування науково-педагогічного потенціалу вищого навчального закладу як складової ринку освітніх послуг(КНТУ, 2016) Бабовал, Н. Р.; Baboval, N.У статті проведено дослідження ступеня забезпеченості вищих навчальних закладів науково- педагогічними працівниками на основі аналізу таких показників, як чисельність викладацького складу, його вікової та кваліфікаційної структури, тенденції підготовки аспірантів та докторів наук. Виявлено чинники впливу на ефективність роботи науково-педагогічних працівників вищої школи. Систематизовані ключові характеристики постаті викладача вищої школи нової епохи. The purpose of this article is to study the degree to which higher educational institutions are provided with scientific-pedagogical staff and to identify factors influencing the effectiveness of the activity of scientificpedagogical staff in higher educational institution. Object of research is the scientific and pedagogical potential of higher education. The degree to which higher educational institutions are provided with scientific-pedagogical staff have been estimated on the basis of the analysis including such indicators as the number of teaching staff, their ages and qualification structures, trends of preparing of PhD students and doctoral students. Goals, objectives and criteria of ranking system of scientific-pedagogical staff have been substantiated. The key features of a high school lectures have been proposed. The factors that affect the state of scientific and pedagogical potential in Ukraine have been systematized. It has been proved that in order to raise the impact of the use of existing creative potential of employees of higher educational institutions we have to face the problem of finding effective methods of encouraging the active creative work. Accordingly it has been determined that the motivation of employees to effective work is a key objective of management of higher educational institutions. Among the future prospects of this research the problems of effective motivation of scientific-pedagogical staff of higher education institutions in the system of providing qualitative educational services are the most actual.