Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. Випуск 26. - 2013
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/827
Browse
Search Results
Item Дослідження надійності роботи переднього гальмівного механізму автомобіля Renault(КНТУ, 2013) Бевз, О. В.; Магопець, С. О.; Якимаха, Д. А.; Bevz, O.; Magopec, S.; Yakimaha, D.На основі результатів проведених досліджень оцінювали ефективність роботи пари тертя – «гальмівний диск – гальмівна колодка». Дослідження проводилися на спеціальному стенді з використанням натурального гальмівного вузла автомобіля Renault «Symbol». In hired the results of researches of efficiency of work in the laboratory terms of pair of friction are pointed - a «brake disk is a skid». On the basis of results of the conducted researches of work of pair of friction - a «brake disk is a skid» taking into account different terms works after completion of all researches an estimation was conducted absolute and specific wear of shoe trees. Working out the total of these researches it is possible to draw conclusion that all shoe trees showed a normal result, but to our opinion the shoe trees of firm appeared the best ЕВС (England).Item Оцінка дії автотранспортних потоків на акустичне середовище міської території (на прикладі міста Кіровограда)(КНТУ, 2013) Бевз, О. В.; Магопець, С. О.; Bevz, O.; Magopec, S.На основі результатів проведеного аналізу рівнів шумового навантаження від транспортних потоків на вулиці Великій Перспективній м. Кіровограда, з врахуванням реальних місцевих умов, виявлено зони підвищеного рівня шуму і визначені ділянки, рівень шуму на яких перевищує гранично допустимі норми. In this work results over of analysis of acoustic data are brought in relation to the noise loading of environment of street Large Perspective from transport vehicles on adjoining territory. On the basis of results of the conducted analysis of levels of the noise loading from transport streams in the street Large Perspective cities of Kirovograd, taking into account the real local terms, found out the area of enhance able sound-level and certain areas, a sound-level on which exceeds a possible norm maximum. Information is got at researches of the noise loading testify that the requirements of ДБН 360-92 are violated and noise exceeds a possible norm. For the decline of noise of motor transport it is recommended to apply two methods: decline of rate of movement of transport vehicles and improvement of sound-proofing of houses.