Центральноукраїнський науковий вісник. Економічні науки. Випуск 8. - 2022
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/13248
Browse
Search Results
Item type:Item, Self-management as a tool of improvement of the quality of management of modern enterprises(ЦНТУ, 2022) Androshchuk, I.; Lypchanskyi, V.; Pitel, N.; Андрощук, I. O.; Липчанський, В. О.; Пітел, Н. С.The paper is devoted to the study of self-management as an effective tool for improving the quality of management of modern enterprises. The modern approaches to the practice of self-management is analyzed in the paper. The place of selfmanagement in the structure of general management of enterprises is defined. It has been established that the majority of scientific works consider self-management exclusively as a means of increasing the productivity of a specific employee, which collectively ensures increasing in the overall productivity of the staff. The hypothesis was put forward that there is a direct relationship between the practice of self-management and the indicator of the enterprise's financial income. An analysis of modern approaches to the phenomenon of self-management was carried out. The key components of self-management are defined. It has been established that currently selfmanagement has undergone three stages of development. The first stage involves studying the experience of individuals regarding the effectiveness of various techniques in their personal work by trial and error. Стаття присвячена дослідженню самоменеджменту як ефективного інструменту підвищення якості менеджменту сучасних підприємства. У роботі проаналізовано сучасні підходи до практики самоменеджменту. Визначено місце самоменеджменту в структурі загального менеджменту підприємств. Встановлено, що більшість наукових праць розглядає самоменеджмент виключно як засіб підвищення продуктивності конкретного працівника, що в сукупності забезпечує підвищення загальної продуктивності праці персоналу. Висуното гіпотезу про наявність прямого взаємозв'язку між практикою самоменеджменту та показником фінансового доходу підприємства. Проведено аналіз сучасних підходів до явища самоменеджменту. Визначено ключові компоненти самоменеджменту, а саме: самосвідомість, саморегуляція, управління часом, мотивація, прийняття рішень, комунікація. Встановлено, що на даний час самоменеджмент пройшов три етапи розвитку. Перший етап передбачає вивчення досвіду окремих осіб щодо ефективності різних технік у своїй особистій роботі методом спроб та помилок.Item type:Item, Концептуальні засади управління взаємодією малих та великих підприємств(ЦНТУ, 2022) Сущенко, С. С.; Sushchenko, S.В статті наведено принципові підходи щодо розроблення концептуальних засад управління взаємодією малих та великих підприємств. Обґрунтовано необхідність організації взаємодії малих та великих підприємств на основі використання програмно-цілього підходу, із виокремленням процедур структуризації та характеризації сукупності підприємств, що взаємодіють. Програма організації взаємодії малих і великих підприємств розглядається як стратегічний план із визначенням основних напрямків такої взаємодії та розвитку залучених підприємств. Така програма представлена у вигляді набору графіків "цілі - заходи" та необов'язкових характеристик, пов'язаних з її структурою. Реалізація програми організації взаємодії малих та великих підприємств передбачає створення механізму, за допомогою якого цілі організації взаємодії малих і великих підприємств формулюються таким чином, щоб організовані зусилля щодо їх досягнення можна було визначити, розробити, апробувати, перевірити. затверджувати та розглядати з точки зору таких цілей, тобто керувати ними. Основою такого механізму узгодження цілей між малими та великими взаємодіючими підприємствами є концепція управління за цілями. Сформовано узагальнену модель управління взаємодією малих та великих підприємств з використанням координаційно-управлінського центру. Кожен із контурів управління в даній моделі розглядається як сукупність систем управління всіма взаємодіючими підприємствами, які є об’єктами управління. Визначено концептуальні засади управління взаємодією малих та великих підприємств. The article presents the principled approaches to the conceptual principles development of the small and big enterprises' interaction management. The need to organize the interaction of small and big enterprises based on using a program-objectives approach, highlighting the procedures for structuring and characterizing the set of interacting enterprises, is substantiated. The program for the small and big enterprises interaction organization is considered as a strategic plan with the definition of the main directions of such interaction and the involved enterprises' development. Such a program is presented in the form of a set of "objectives - measures" graphs and optional characteristics related to its structure. The implementation of the program of small and big enterprises interaction organization involves the creation of a mechanism by which the objectives of small and big enterprises interaction organization are formulated in such a way that the organized efforts to achieve them can be defined, developed, tested, approved and considered from the point of view of such objectives, that is, to manage them. The basis of such a mechanism for agreeing with objectives between small and big interacting enterprises is the concept of Management by Objectives.Item type:Item, Визначення рівня сприйнятливості підприємств до інновацій за допомогою експертного опитування(ЦНТУ, 2022) Горященко, Ю. Г.; Horiashchenko, Yu.Сучасний стан економіко-цивілізаційного розвитку потребує глибшої характеристики інноваційного розвитку підприємництва, яка може бути втілена у створенні профілю інноваційного розвитку підприємства на основі оцінки його інноваційного потенціалу шляхом експертизи нефінансових показників. Метою даного дослідження є систематизація ключових фактори інноваційного розвитку та розроблення пропозиції щодо створення профілю інноваційного розвитку підприємства, що відрізняється інтеракційністю запланованих заходів підприємств для виключення несприятливих наслідків та врахування можливостей інноваційного розвитку. У процесі дослідження використовувалися методи наукового пізнання: спостереження та абстрагування, порівняння, аналізу та синтезу, методи історичного та логічного аналізу соціально-економічних реалій. Крім того, використовуються методи факторного аналізу, кореляційно-регресійного аналізу, експертного опитування (при виявленні факторів інноваційного розвитку та оцінки їх значущості), медіамоніторингу, бенчмаркінгу. The current state of economic and civilizational development requires a deeper characterization of innovative development of entrepreneurship, which can be embodied in creating a profile of innovative development of the enterprise based on assessing its innovative potential through non-financial indicators expertise. The purpose of this study is to systematize the factors of innovative development and elaboration, on this basis, the profile of innovative development of enterprises, characterized by interactivity of planned activities to avoid adverse effects and take into account opportunities for innovative development. In the process of research used methods of scientific cognition: observation and abstraction, comparison, analysis and synthesis, methods of historical and logical analysis of socio-economic realities. In addition, the method of factor analysis, correlation-regression analysis, expert survey (in identifying factors of innovative development and assessing their significance), media monitoring, benchmarking are used.