Наукові публікації кафедри ЕП

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/957

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item type:Item,
    Стратегічно-тактичні засади планування зміцнення конкурентоспроможності підприємства готельно-ресторанної справи
    (ХНУ, 2023) Васильців, Т. Г.; Зайченко, В. В.; Лупак, Р. Л.; Vasyltsiv, T.; Zaichenko, V.; Lupak, R.
    У статті акцентовано увагу на необхідності кардинальних змін у напрямі забезпечення значно вищого рівня соціальної та економічної ефективності функціонування сфери готельно-ресторанних послуг в Україні. Проведено аналіз основних досліджень та публікацій із проблем стратегічно-тактичного планування процесів зміцнення конкурентоспроможності підприємства готельно-ресторанної справи. Виділено основні чинники впливу на ефективність функціонування та зміцнення конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанної справи. Розроблено алгоритм формування конкурентоспроможної стратегії підприємства готельно-ресторанної справи, у якому передбачається аналіз конкурентного ринку (конкурентного середовища) та виділення зон внутрішнього та зовнішнього середовища, виявлення (ідентифікація) конкурентів, оцінювання інтенсивності конкуренції, аналіз конкурентів, дослідження конкурентоспроможності підприємства, його товарів (послуг), маркетингової діяльності і у підсумку вибір та впровадження конкурентної стратегії підприємства. Виділено важливість сегментування споживацьких ринків і споживачів, вибору оптимальної стратегії ціноутворення, врахування ризику, розроблення конкурентних карт, створення моніторингової системи та загальної бази даних про стан ринку при здійсненні стратегічно-тактичного планування процесів зміцнення конкурентоспроможності підприємства готельно-ресторанної справи. The article focuses on the need for drastic changes in the direction of ensuring a much higher level of social and economic efficiency of the hotel and restaurant services in Ukraine. The analysis of the main researches and publications on the problems of strategic and tactical planning of the processes of strengthening the competitiveness of the hotel and restaurant business was carried out. The main factors of influence on the efficiency of operation and strengthening of competitiveness of enterprises in the hotel and restaurant business are highlighted. Increasing the competitiveness of the hotel and restaurant industry on the market is a factor in ensuring its development in new business conditions. The current state of the hotel and restaurant industry is determined by the pace of development of the market economy, in which competition performs the role of regulation and control of the regulatory mechanism. The formation of a competitive hotel and restaurant complex depends on the identification of competitive advantages and the development of a competitive strategy. An algorithm for the formation of a competitive strategy of a hotel and restaurant enterprise has been developed, which involves the analysis of the competitive market (competitive environment) and the selection of internal and external environment zones, the detection (identification) of competitors, the assessment of the intensity of competition, the analysis of competitors, the study of the competitiveness of the enterprise, its goods (services ), marketing activities and ultimately the selection and implementation of the company's competitive strategy. The importance of segmenting consumer markets and consumers, choosing the optimal pricing strategy, taking into account risk, developing competitive maps, creating a monitoring system and a general database on the state of the market in the implementation of strategic and tactical planning of the processes of strengthening the competitiveness of the hotel and restaurant business is highlighted.
  • Item type:Item,
    Технологічна конкурентоспроможність як результат реалізації інноваційного потенціалу та комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності підприємств: методичні аспекти аналізування
    (ХНУ, 2022) Васильців, Т. Г.; Мульска, О.; Зайченко, В. В.; Березівський,Я.; Vasyltsiv, T.; Mulska, O.; Zaichenko, V.; Berezivskiy, Ya.
    У статті обґрунтовано, що технологічна конкурентоспроможність як макроекономічна категорія має власні принципові положення, що потребують врахування під час формування методології її дослідження. Визначено, що критеріями оцінювання технологічної конкурентоспроможності як результату реалізації інноваційного потенціалу та комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності підприємств є комплексність, плаваюча таргетованість, екстенсивно-інтенсивна збалансованість, ідентифікація бази порівняння, компаративність конкурентних позицій, реалізація можливостей, динамічність цілей і результатів, поєднання структурування та єдності системи, раціональний розподіл витрат та результатів, орієнтація на реалізацію потенціалу. Доведено, що сучасний склад методичних підходів і методів аналізування не є обмежений та у кожному випадку потребує компонування найбільш оптимального складу, визначення якого може здійснюватися у відповідності до таких класифікаційних ознак за: інтегральними індексами, способами оцінювання, об’єктами впровадження результатів інноваційно-технологічного розвитку, формами їх представлення, змінними, що аналізуються, способами визначення вагових коефіцієнтів, рівнями просторового проникнення, базисними аспектами аналізування міжнародної конкурентоспроможності, підходами до визначення границь і порогів. The article substantiates that accentological competitiveness as a macroeconomic category has its own fundamental provisions that need to be considered during the formation of the methodology of its research. It is determined that the criteria for assessing technological competitiveness as a result in the realization of innovative potential and commercialization of intellectual property objects of an entrepreneur are complex, floating and targeting, extensive-intensive balance, identification of the basis of comparison, comparativeness of competitive positions, realization of opportunities, dynamic goals and results, combination of structuring and unity of the system, rational distribution of costs and results, orientation to the realization of potential. It is proved that the modern composition of the methodological and input and the method of analysis is not limited and in each case requires the layout of the most optimal composition, the definition of which can be carried out in accordance with the following classification features according to: integral indices, methods of evaluation, objects of implementation of the results of innovation and technological development, forms of their presentation, variables, analysed by methods for determining weight coefficients, levels of spatial penetration, basic aspects of analysing international competitiveness, approaches to determining boundaries and thresholds. It is proved that the innovative model of managerial behaviour at all levels (products, enterprises, clusters, industries, sectors and the national economy in general) should become dominant during the growth and effectiveness of innovation and technological activity in the country, since only in this way it is possible to create preconditions for ensuring leading positions in the markets, as well as in the technological modernization of key sectors of the economy, which, in fact, determine the place of enterprises of the national real sectors in the global economy, provide an increase in labour productivity in all other sectors and areas of the national economy.
  • Item type:Item,
    Забезпечення технологічної конкурентоспроможності економіки: теорія, методологія, практика
    (АТБ ННВК, 2020) Зайченко, В. В.
    У монографії досліджено теоретико-методологічні та прикладні засади реалізації державної політики забезпечення технологічної конкуренто-спроможності економіки. Визначено концептуальні положення дослідження технологічної конкурентоспроможності економіки. Узагальнено чинники та особливості забезпечення технологічної конкурентоспроможності економіки. Проаналізовано стан, а також передумови реалізації державної політики забезпечення технологічної конкурентоспроможності економіки в Україні. Обґрунтовано стратегічні напрями забезпечення технологічної конкуренто-спроможності економіки в Україні. Визначено функціонально-структурні аспекти державної політики забезпечення технологічної конкуренто-спроможності економіки. Для керівників і фахівців органів державного управління, працівників органів місцевого самоврядування, науковців, фахівців із питань державного регулювання розвитку економіки, викладачів, аспірантів і студентів економічних спеціальностей закладів вищої освіти.