Наукові публікації кафедри ЕП

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/957

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item type:Item,
    Законодавче забезпечення державного регулювання інноваційно-проєктної діяльності освітніх закладів в Україні в контексті економічного розвитку та конкурентоспроможності
    (ІЕП НАНУ, 2023) Петченко, М. В.; Бугаєва, М. В.
    У статті розкриті питання впровадження інноваційно-проєктної діяльності в процеси економічної взаємодії та розвитку конкурентоспроможності кластеризації з участю закладів освіти. Авторами досліджено роль освітніх установ у формуванні інноваційного середовища в кластерних структурах та їх внесок у зміцнення конкурентоспроможності регіонів. Проаналізовано підходи до інтеграції освіти з економікою через реалізацію проєктів та ініціатив, спрямованих на створення інноваційних продуктів та послуг. Дослідження базується на аналізі практичного досвіду впровадження інновацій в кластеризованих галузях, а також на огляді наукових джерел з цієї теми. Звідний підхід щодо інтеграції освіти з економікою в контексті кластеризації сприяє створенню сприятливого середовища для розвитку інноваційних ідей та їх подальшої комерціалізації. У роботі детально розглядаються інструменти та методи, які можуть бути застосовані закладами освіти для підтримки інноваційних проєктів у межах кластерів. Висвітлюються також можливі перешкоди та виклики, з якими можуть зіткнутися освітні установи під час реалізації таких ініціатив, а також шляхи їх подолання. Розглянуто тенденції розвитку законодавчого забезпечення державного регулювання інноваційної діяльності в Україні, а також створення сприятливого інституційно-правового середовища для функціонування суб’єктів інноваційного процесу. Визначено основні закони України, що регламентують інноваційну діяльність та її державне регулювання. Обґрунтовано доцільність удосконалення законодавчої бази із запровадження та нормального функціонування моделі інноваційного розвитку в Україні. Проаналізовано недосконалість створеної законодавчої бази регулювання інноваційної діяльності в Україні, запропоновано шляхи вдосконалення регулювання інноваційної діяльності в умовах соціально-економічної нестабільності. Результати дослідження допоможуть розширити розуміння процесів взаємодії між освітою та економікою в контексті розвитку кластеризації та мають практичне значення для управління кластерами та розвитку економічної взаємодії в регіоні. The article considers the issues of legal support of state regulation of innovation activity in Ukraine. The lack of legal framework in the innovation sector is a significant factor contributing to the formation and development of innovative activity and the effective use of the existing intellectual potential of the country and its regions. Many barriers exist in laws and regulations, which ultimately adversely affect the formation and development of an innovative climate in the state and its regions, taking into account socio-economic and political instability. The purpose of the article is to study the degree of legislative provision of state regulation of innovation activity in Ukraine and the search for directions for its improvement in conditions of socio-economic instability. The author determines the basic Ukrainian laws which regulate the innovative activity in Ukraine. The paper substantiates the necessity of legislative framework improvement for the implementation and normal operation of the model of innovative development in Ukraine. The drawbacks of the present legislative base of innovation activity regulation in Ukraine are analyzed. The article determines the main features of the innovative activity and the ways of implementation of innovative activity regulation. It was determined that regional legislation in the field of regulation of innovation activity may be more progressive than at the national level. In addition, it will not only complement it, but fill in the gaps, especially in terms of terminology, rights and responsibilities of the parties to the innovation process and in other issues related to the specific activity of innovation-integrated structures.
  • Item type:Item,
    Вплив інтернаціоналізації людських ресурсів на економічний розвиток і конкурентоспроможність трудового потенціалу, освітні заклади та інноваційно-проєктну діяльність
    (ІЕП НАН України, ЛНУ ім. Т. Шевченка, 2024) Бондар, Ю. А.; Петченко, М. В.; Бугаєва, М. В.; Bondar, Iu.; Petchenko, M.; Buhaieva, M.
    У статті розглядається вплив інтернаціоналізації людських ресурсів на економічний розвиток та конкурентоспроможність трудового потенціалу. Особлива увага приділяється ролі освітніх закладів у підготовці кваліфікованих кадрів, спроможних працювати в умовах глобалізації. Авторами проаналізовано, як інтернаціоналізація впливає на інноваційно-проєктну діяльність, сприяючи обміну знаннями та передовим досвідом між країнами. В статті також розглядаються стратегії інтернаціоналізації трудового потенціалу та важливість розвитку міжнародних партнерств у сфері освіти та науки. Систематизовано та надано оцінку сучасним тенденціям інтернаціоналізації людських ресурсів на рівні держав, корпорацій та освітніх установ. Особлива увага зосереджується на взаємодії міжнародних здобувачів та викладачів, обміні досвідом і культурними цінностями. Наведено приклади успішних ініціатив із залучення іноземних спеціалістів у національні проекти та дослідження, що підтримують інноваційний розвиток. Заключні розділи статті висвітлюють перспективи подальшого розвитку інтернаціоналізації трудових ресурсів у контексті глобалізації економіки та формулюють рекомендації для політики освіти та розвитку людських ресурсів. The article examines the impact of internationalization of human resources on economic development and competitiveness of labor potential. Special attention is paid to the role of educational institutions in training qualified personnel capable of working in the conditions of globalization. The authors analyzed how internationalization affects innovative project activities, promoting the exchange of knowledge and best practices between countries. The article also discusses strategies for internationalization of labor potential and the importance of developing international partnerships in the field of education and science. Modern trends in the internationalization of human resources at the level of states, corporations, and educational institutions were systematized and evaluated. Special attention is focused on the interaction of international applicants and teachers, exchange of experience and cultural values. Examples of successful initiatives involving foreign specialists in national projects and research supporting innovative development are given. The final sections of the article highlight the prospects for the further development of the internationalization of labor resources in the context of the globalization of the economy and formulate recommendations for the policy of education and development of human resources.
  • Item type:Item,
    Конкурентоспроможний розвиток інноваційного потенціалу молоді в системі проєктної діяльності позашкільних освітніх закладів
    (ОНМУ, 2024) Бугаєва, М. В.; Петченко, М. В.; Ремзіна, Н. А.; Buhaieva, M.; Petchenko, M.; Remzina, N.
    Стаття присвячена дослідженню мотиваційних основ розвитку інноваційного потенціалу молоді у позашкільних освітніх закладах на базі проєктної діяльності. Розглянуто економічні аспекти, що сприяють ефективній взаємодії та конкурентоспроможності в даній сфері. Визначено ключові фактори, які стимулюють молодь до участі в інноваційних проєктах, включаючи особистісні інтереси, перспективи професійного зростання та соціальну значущість діяльності. Проведений аналіз сучасних методик та підходів до організації проєктної діяльності у позашкільних закладах освіти, які спрямовані на формування та розвиток інноваційного потенціалу молоді. Запропоновано рекомендації щодо покращення мотиваційних механізмів, що сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності молодих фахівців на ринку праці. Також у роботі розкрито сутність мотивації інноваційного потенціалу молоді, розглянуто і узагальнено методи мотивації праці творчого змісту. Запропоновано схему впливу мотивації на процес створення інновацій. Зазначено, що підвищення інноваційної активності молоді слід розглядати з урахуванням економічних, наукових та освітніх питань, умов, взаємодії та мотивації всіх її учасників. Виявлено, що в Україні існує слабкий механізм мотивації молодих інноваторів. Обґрунтовано необхідність розробки комплексу ефективних методів мотивації інноваційного потенціалу молоді в умовах руху до економіки знань. Наведено практичні рекомендації щодо заохочення прояву творчості і креативності молодих фахівців при здійсненні трудової діяльності на підприємстві. Long-term health of the Ukrainian economy and its complete recovery depends mainly on the creation of a significant number of innovations in the fields of science, technology and engineering. Only the work of innovators and entrepreneurs will resist intelligent outsourcing and automation in terms of global spread of knowledge. Given the practical necessity of innovation in today's economy, it is necessary to investigate matters concerning training and motivation of youth in order to become innovators and will implement their ideas. The aim of the article is to discover the essence of motivating innovative potential of youth, study forms and methods of motivation of creative activity, as well as clarification of issues related to the specifics of the creative work of the youth sector. The analysis of scientific approaches to the definition of the «creativity motivation» from the standpoint of psychology, philosophy and economics was conducted. The role of motivation in creating innovation was defined. The author determined the motivation of innovative potential of young people. The scheme structure of ability of young people to create innovation was developed by the author. The forms and methods of motivation of creative content were considered and generalized. The methods to motivate creativity and innovative potential of young people in the company were offered. Preparing young people to innovation, building motivation to this activity, formation of creative thinking is complex, multifaceted issue. And, in our view, increase the innovative activity of young people should be considered in light of the economic, research and educational issues, conditions, interaction and motivation of all its members. It was found that there is a weak mechanism for motivating young innovators in Ukraine. It was indicated that talented young workers need the individual approach. The necessity to develop a set of effective methods of motivating innovative potential of youth in the movement towards knowledge economy was justified.