Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item type:Item,
    Підвищення екологічної безпеки ДВЗ транспортних засобів під час експлуатації у ТОВ «РОС АГРО» с. Вишняківка Кіровоградського району Кіровоградської області
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Тарасенко, Валерій Миколайович; Tarasenko, Valerii
    В роботі проведений аналіз факторів екологічного забруднення навколишнього середовища при експлуатації ДВЗ транспортних засобів. Проведений розрахунок складу продуктів згоряння при використанні в ДВЗ багатокомпонентного палива. Містить опис системи нейтралізації відпрацьованих газів ДВЗ при використанні багатокомпонентного палива. Описана модель каталітичного нейтралізатора. Проведені експериментальні дослідження застосування багатокомпонентного палива на дизельних двигунах. Описані порівняльні дослідження параметрів робочого процесу та аналіз індикаторного ККД при використанні багатокомпонентних палив та їх вплив на екологічні показники. The paper analyzes the factors of environmental pollution during the operation of internal combustion engines of vehicles. The composition of combustion products is calculated when using multicomponent fuel in internal combustion engines. Contains a description of the system for neutralizing exhaust gases of internal combustion engines when using multicomponent fuel. The model of the catalytic converter is described. Experimental studies of the use of multicomponent fuel in diesel engines are conducted. Comparative studies of the parameters of the working process and analysis of the indicator efficiency when using multicomponent fuels and their impact on environmental indicators are described.
  • Item type:Item,
    Оптимізація маршрутів руху транспортних засобів з використанням методу Ant-логістики у ТОВ «АВТО ТРЕЙД 2021», м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Жердієв, Данило Олександрович; Zherdiiev, Danylo
    В роботі зроблено аналіз завдань оптимізації маршрутів перевезень транспортними засобами. Наведено класифікацію задач оптимізації маршрутів автомобільного транспорту. Визначено місце завдань маршрутизації транспорту в області комбінаторної оптимізації перевезень вантажів. Здійснено огляд та аналіз узагальнень та розширень задачі маршрутизації транспорту. Проведено дослідження проблеми збалансованості маршрутів вантажних перевезень. Виконано багатокритеріальну маршрутизацію автомобільного транспорту з множинним депо і різнорідним парком. Дано опис постановки завдання. Побудовано математичну модель. Визначено цільові функцій. Здійснено дослідження простору пошуку. Розроблено мультиколоніальний мурашиний алгоритм для рішення задач маршрутизації автомобільного транспорту. Дано базові ідеї оптимізації маршрутів наслідуванням мурашиної колонії. Виконано імітацію мурашиної колонії за допомогою симулятора AntCells. Досліджено проблеми декомпозиції задачі маршрутизації автомобільного транспорту. Розроблено метод мультиколоніальної мурашиної системи. Запропоновано механізм прийняття рішень мурашиними колоніями на конкретному прикладі. Розроблено модифікацію мультиколоніального мурашиного алгоритму для вирішення задач маршрутизації автомобільного транспорту та використання елітних мурах. Отримано результати експериментальних досліджень. Розроблено методику обчислювального експерименту. Дано оцінку складності мультиколоніального мурашиного алгоритму. Виконано дослідження цільових функцій. The paper analyzes the problems of optimizing vehicle routes. The classification of road transport route optimization problems is presented. The place of transport routing problems in the field of combinatorial optimization of cargo transportation is determined. The generalizations and extensions of the transport routing problem are reviewed and analyzed. The problem of balancing freight routes is studied. Multi-criteria routing of road transport with multiple depots and a heterogeneous fleet is performed. The problem statement is described. A mathematical model is built. Objective functions are determined. The search space is studied. A multicolonial ant algorithm is developed for solving road transport routing problems. The basic ideas of optimizing routes by imitating an ant colony are given. An ant colony is simulated using the AntCells simulator. Problems of decomposition of the road transport routing problem are investigated. The method of a multicolonial ant system is developed. A decision-making mechanism for ant colonies is proposed using a specific example. A modification of the multicolonial ant algorithm is developed to solve the problems of road transport routing and the use of elite ants. The results of experimental research are obtained. A computational experiment methodology is developed. The complexity of the multicolonial ant algorithm is estimated. A study of objective functions is performed.
  • Item type:Item,
    Підвищення надійності та ефективності функціонування пасажирських транспортних засобів у ПП «Олікс» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2022-12-23) Лановенко, Владислав Олександрович; Lanovenko, Vladyslav
    Кваліфікаційна магістерська робота присвячена зменшенню жорсткості підвіски пасажирських автобусів, амплітуди її коливань та впливу на плавність ходу, стійкість і керованість транспортних засобів при роботі на маршруті. Проведено аналіз працездатності і надійності підвіски пасажирських транспортних засобів і вибрано варіанти вирішення поставленої проблеми. Розглянуто характеристики експлуатаційної надійності автобуса та спосіб її підвищення для автобуса БАЗ 08110. Дано математичні моделювання функціонування підвіски автобуса за розрахунковою схемою підвіски транспортного засобу з пружнодемпфіруючим приводом регулятора рівня підлоги. Розглянуто схему і рівняння стійкості і керованості руху автобуса. Проведено оптимізацію передньої підвіски та рульового управління шасі автобуса. Наведено результати випробувань підвіски: розрахункові осцилограми коливань підресореної і непідресореної мас автобуса, осцилограми коливань підвіски автобуса з серійним результатом рівня підлоги та без нього. Запропоновано заходи безпеки під час проведення технічного обслуговування автобусів та під час проведення ТО і ремонту ходової частини автобусів. The qualifying master's thesis is devoted to reducing the stiffness of the suspension of passenger buses, the amplitude of its oscillations and the effect on the smoothness of the ride, stability and controllability of vehicles when working on the route. An analysis of the performance and reliability of the suspension of passenger vehicles was carried out and options for solving the problem were selected. The characteristics of operational reliability of the bus and the method of its improvement for the BAZ 08110 bus are considered. Mathematical simulations of the operation of the bus suspension according to the calculation scheme of the suspension of the vehicle with an elastic damping drive of the floor level regulator are given. The scheme and equations of stability and controllability of the bus are considered. Optimization of the front suspension and steering of the bus chassis was carried out. The results of the suspension tests are given: calculated oscillograms of the vibrations of the sprung and unsprung masses of the bus, oscillograms of the vibrations of the bus suspension with and without a serial result of the floor level. Safety measures during the maintenance of buses and during the maintenance and repair of the undercarriage of buses are proposed.
  • Item type:Item,
    Оптимізація пасажирських перевезень на маршрутах транспортної мережі м. Кропивницький, з урахуванням екологічного фактору у ПП "Олікс" м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2022-12-21) Маркушин, Артур Олексійович; Markushyn, Artur
    Мета дослідження: використовуючи метод оптимізації пасажирських перевезень на маршрутах транспортної мережі міста Кропивницького обґрунтувати вибір екологічного транспорту і транспортних засобів. Об’єктом дослідження є оптимізація пасажирських перевезень на маршрутах транспортної мережі міста Кропивницького. Предметом дослідження є вибір більш екологічного виду транспорту та транспортних засобів на міських пасажирських перевезеннях із забезпеченням режиму "зелена хвиля". В роботі проаналізовано ступінь забруднення на маршрутах міста Кропивницький автобусів МАЗ-203 і МАЗ-206. Актуальність виконаного дослідження відповідає тренду на оздоровлення екологічної ситуації міста. Основним шляхом зменшення шкоди від вихлопних газів це застосування тролейбуса з динамічною підзарядкою. Проведене порівняння альтернативних видів міського пасажирського транспорту показало, що застосування тролейбуса з динамічною підзарядкою доцільно з точки зору меншої собівартості, а також економії за рахунок паливної складової (під час руху на безконтактній ділянці мережі). У процесі впровадження на міських маршрутах тролейбусів з динамічною підзарядкою вирішуються такі стратегічні завдання для міської агломерації: створюється технічна база для організації бездротового руху тролейбуса міськими маршрутами; на тролейбусах формується система обладнання для підзарядки та руху в автономному режимі незалежно від контактної мережі; сфера застосування таких тролейбусів, хоча в даний час і обмежена відсутністю інфраструктури (зарядних пунктів), але може знайти розширене застосування за умови створення мережі зарядних пунктів на території міських агломерацій на існуючих та перспективних маршрутах міського тролейбусного транспорту. Запропоновані в результаті дослідження рекомендації щодо формування алгоритму вибору та покрокової інструкції процедури порівняння виду транспорту, що відрізняються комплексним підходом до оцінки показників експлуатації та апробовані на прикладі реального міського маршруту, надають методичний інструментарій менеджерам транспортних управлінь та підприємств для обґрунтування прийнятих рішень щодо альтернативних видам транспорту, економічним та нешкідливим до навколишнього середовища. The purpose of the study: using the method of optimizing passenger transportation on the routes of the transport network of the city of Kropyvnytskyi, to justify the choice of ecological transport and means of transport. The object of the study is the optimization of passenger transportation on the routes of the transport network of the city of Kropyvnytskyi. The subject of the study is the choice of a more ecological mode of transport and means of transport for urban passenger transportation with the provision of the "green wave" regime. The paper analyzes the degree of pollution on the routes of the city of Kropyvnytskyi by MAZ-203 and MAZ-206 buses. The relevance of the performed research corresponds to the trend to improve the ecological situation of the city. The main way to reduce damage from exhaust gases is the use of a trolleybus with dynamic recharging. The comparison of alternative types of urban passenger transport showed that the use of a trolleybus with dynamic recharging is advisable from the point of view of lower cost, as well as savings due to the fuel component (when driving on a contactless section of the network). In the process of introducing trolleybuses with dynamic recharging on city routes, the following strategic tasks for the urban agglomeration are solved: a technical base is created for the organization of wireless trolleybus traffic on city routes; a system of equipment for recharging and driving in autonomous mode is being formed on trolleybuses, regardless of the contact network; the scope of application of such trolleybuses, although currently limited by the lack of infrastructure (charging points), can find expanded application under the condition of creating a network of charging points in the territory of urban agglomerations on existing and prospective urban trolleybus transport routes. The recommendations proposed as a result of the research on the formation of the selection algorithm and step-by-step instructions for the procedure of comparing the mode of transport, which are distinguished by a comprehensive approach to the evaluation of operation indicators and tested on the example of a real urban route, provide a methodological toolkit for managers of transport departments and enterprises to justify the decisions made regarding alternative modes of transport. economical and environmentally friendly.