Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667
Browse
1 results
Search Results
Item Підвищення довговічності шатунів автотракторних двигунів на базі ТОВ «Калита-Нова» м. Кропівницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Суперенко, Костянтин Олексійович; Superenko, KostiantynПоказано вплив характерних зносів та деформацій на працездатність автотракторних двигунів. Визначені характерні дефекти шатуна, причини їх виникнення, а також методи їх усунення. Мікрометражні дослідження показали, що порядка 62% шатунів мають деформовані отвори нижньої головки, про що свідчить зменшення діаметра в площині замків нижньої головки, 5% мають риски та задирки на поверхні отвору. Кількість шатунів з відхиленнями непаралельності осей головок, які потребують правки, становить 28%. Запропоновано відновлювати поверхню отвору нижньої головки шатуна комбінуванням електроіскрового покриття з нанесенням полімерного матеріалу. Відновленню комбінованим покриттям підлягають шатуни з відхиленням діаметра отвору нижньої головки вище 0,2 мм (40%). Розроблений технологічний процес відновлення поверхні отвору нижньої головки шатуна. Доведений економічний ефект від реалізації запропонованого технічного рішення. The influence of characteristic wear and deformations on the performance of autotractor engines is shown. Characteristic defects of the connecting rod, their causes, and methods of their elimination are determined. Micrometric studies have shown that about 62% of the connecting rods have deformed holes in the lower head, as evidenced by a decrease in the diameter in the plane of the lower head locks, 5% have scratches and burrs on the surface of the hole. The number of connecting rods with deviations in the non-parallelism of the axes of the heads that require straightening is 28%. It is proposed to restore the surface of the hole in the lower head of the connecting rod by combining electric spark coating with the application of a polymer material. Connecting rods with a deviation in the diameter of the hole in the lower head above 0.2 mm (40%) are subject to restoration with a combined coating. A technological process for restoring the surface of the hole in the lower head of the connecting rod is developed. The economic effect of implementing the proposed technical solution is proven.