Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667
Browse
Search Results
Item Підвищення зносостійкості деталей циліндро-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання шляхом покращення їх припрацювання на базі ТОВ «Калита-Нова» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Небесний, Артем Миколайович; Nebesnyi, ArtemКваліфікаційна робота присвячена підвищенню зносостійкості деталей циліндро-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання за рахунок покращення їх припрацювання. Метою представленої роботи є удосконалення процесу припрацювання деталей циліндро-поршневої групи шляхом використання технології нанесення антифрикційних покриттів на робочу поверхню гільзи циліндрів. Визначені фактори, що впливають на роботу та підвищення зносостійкості деталей циліндро-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання. Теоретичне обґрунтування можливість підвищення зносостійкості деталей за рахунок покращення припрацювання, а також зменшення часу припрацювання і припрацювального зносу в результаті фінішної антифрикційної безабразивної обробки. Розглянуті відомі схеми для нанесення антифрикційного покриття ФАБО. Вибрано оптимальну конструкцію при обробці гільз циліндрів. Для визначення раціонального режиму обробки гільз циліндрів використано метод планування багатофакторного експерименту із застосуванням плану регресійного аналізу, який дав змогу отримати уявлення про вплив обробки на шорсткість робочих поверхонь гільз. Проведені стендові випробування. The qualification work is devoted to increasing the wear resistance of parts of the cylinder-piston group of internal combustion engines by improving their running-in. The purpose of the presented work is to improve the running-in process of parts of the cylinder-piston group by using the technology of applying antifriction coatings to the working surface of the cylinder liner. Factors influencing the operation and increasing the wear resistance of parts of the cylinder-piston group of internal combustion engines are determined. Theoretical substantiation of the possibility of increasing the wear resistance of parts by improving running-in, as well as reducing the running-in time and running-in wear as a result of finishing antifriction non-abrasive treatment. Known schemes for applying antifriction FABO coating are considered. The optimal design for processing cylinder liners is selected. To determine the rational treatment regime for cylinder liners, a multifactorial experiment planning method was used using a regression analysis plan, which allowed us to obtain an idea of the effect of treatment on the roughness of the working surfaces of the liners. Bench tests were conducted.