Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи дизельних двигунів автомобілів та тракторів реалізації ефекту вибіркового перенесення на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Лютікова, Марія Олександрівна; Liutikova, Mariia
    Метою представленої роботи є підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи дизельних двигунів за рахунок реалізації у з’єднаннях тертя вибіркового перенесення. Об'єкт дослідження – з’єднання тертя «гільза циліндрів – кільце поршньове». Предметом дослідження робоча поверхня гільзи циліндрів. Показано, що ресурс роботи двигуна внутрішнього згорання залежить від довговічності деталей циліндро-поршневої групи. Саме на зношування деталей циліндро-поршневої групи приходиться найбільша кількість відмов. Зроблено висновок, що одним з напрямків з підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи є використання триботехнічних методів, що забезпечують ефект вибіркового перенесення. Розкрито механізм вибіркового перенесення у вузлах тертя. Одним з напрямків практичного використання вибіркового перенесення є фінішна антифрикційна безабразивна обробка деталей. Запропонована до використання комплексна технологія обробки гільз циліндрів, що реалізації вибіркового перенесення, суть якої полягає в попередньому нанесенні на поверхні деталей покриттів, що вміщують мідь, для захисту від зношування в період припрацювання й наступної їх експлуатації на мастильних матеріалах з використанням металоплакуючої присадки. Представлені результати експериментальних досліджень та стендові випробування двигунів засвідчили значне підвищення зносостійкості та довговічності гільз циліндрів ДВЗ. The purpose of the presented work is to increase the durability of parts of the cylinder-piston group of diesel engines due to the implementation of selective transfer in friction joints. The object of research is the friction connection "cylinder liner - piston ring". The subject of research is the working surface of the cylinder liner. It is shown that the service life of the internal combustion engine depends on the durability of the parts of the cylinder-piston group. It is the wear and tear of parts of the cylinder-piston group that causes the largest number of failures. It was concluded that one of the directions for increasing the durability of parts of the cylinder-piston group is the use of tribotechnical methods that provide the effect of selective transfer. The mechanism of selective transfer in friction nodes is revealed. One of the areas of practical use of selective transfer is the final anti-friction non-abrasive processing of parts. A complex technology for processing cylinder liners that implements selective transfer is proposed for use, the essence of which is the preliminary application of copper-containing coatings on the surface of parts to protect against wear during the run-in period and their subsequent use on lubricants using a metal-coating additive. The presented results of experimental studies and bench tests of engines proved a significant increase in wear resistance and durability of internal combustion engine cylinder liners.
  • Item
    Підвищення ефективності обробки переривчастих отворів деталей мобільної сільськогосподарської техніки при їх відновленні на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Козаков, Костянтин Васильович; Kozakov, Kostiantyn
    Метою представленої роботи є підвищення якості обробки переривчастих отворів деталей мобільної сільськогосподарської техніки. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення корпусу гідропідсилювача рульового керування. Предметом дослідження є встановлення закономірностей зміни показників якості поверхневого шару від операції розкочування. З’ясовано, що обробка отворів, що мають переривчасту поверхню, є одним з найбільш важких і трудомістких технологічних процесів. Так, на прикладі корпусу гідропідсилювача рульового керування показано, що необхідна якість поверхні отвору досягається застосуванням складної та енергоємної технології, яка базується на обробці різанням. Доведена ефективність використання способів ППД при обробці переривчастих отворів з точки зору трибологічних характеристик, енерговитрат та вартості технології. Відмічені переваги операції розкочування серед інших. Виконано аналіз конструкції інструментів для розкочування та вимоги щодо оцінки їх роботи. Експериментальні дослідження показали ефективність використання розкочування при обробці переривчастих отворів. Доведена можливість отримання якісного поверхневого шару після обробки розкочуванням отворів чавунних корпусів при ремонті. Зроблені технологічні рекомендації щодо обробки отворів корпусів гідропідсилювачів з використанням розробленої технології. The purpose of the presented work is to improve the quality of processing of intermittent holes of parts of mobile agricultural machinery. The object of the study is the technological process of restoring the hydraulic power steering housing. The subject of the study is to establish the patterns of changes in the quality indicators of the surface layer from the rolling operation. It has been found that the processing of holes with a discontinuous surface is one of the most difficult and time-consuming technological processes. Thus, on the example of the hydraulic power steering housing, it is shown that the required quality of the hole surface is achieved by the use of complex and energy-intensive technology, which is based on cutting. The effectiveness of the use of PPD methods in the processing of intermittent holes has been proven from the point of view of tribological characteristics, energy consumption and the cost of the technology. The advantages of the rolling operation are noted among others. An analysis of the design of rolling tools and the requirements for evaluating their performance was performed. Experimental studies have shown the effectiveness of using rolling when processing intermittent holes. The possibility of obtaining a high-quality surface layer after processing by rolling the holes of cast iron bodies during repair has been proven. Technological recommendations have been made regarding the processing of the holes of hydraulic booster housings using the developed technology.
  • Item
    Підвищення довговічності деталей шатунно-поршневої групи двигунів внутрішнього згорання сучасними методами реновації на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Парфенюк, Валентин Володимирович; Parfeniuk, Valentyn
    Метою представленої роботи є підвищення якості відновлення деталей двигунів внутрішнього згорання. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення бронзових втулок двигунів внутрішнього згорання. Предметом дослідження є робоча поверхня бронзової втулки. З’ясовано, що спряження «шатунна втулка – поршневої палець» працює в граничній фазі тертя за високих питомих тисків і навантажень за наявності абразиву. Показано, що для відновлення бронзових втулок з незначними зносами доцільним представляється використання вібраційного розкочування. Для збільшення опорної площі вібророзкатаної поверхні можливе використання деформуючого протягування. Аналіз зносного стану показав, що кількість втулок із зносом до 0,05 мм становить 9,3%. Запропонована комплексна технологія відновлення бронзових втулок з використанням технології вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням дозволяє досягати граничного ступеня зміцнення оброблюваної поверхні. Доведено, що вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням забезпечує підвищення зносостійкості. в умовах граничного і сухого тертя. Розроблений технологічний процес відновлення шатунних втулок з використанням вібророзкочування з подальшим деформуючим протягуванням може бути використаний для підвищення довговічності сполучення «втулка - поршневий палець». The purpose of the presented work is to improve the quality of restoration of internal combustion engine parts. The object of research is the technological process of restoration of bronze bushings of internal combustion engines. The subject of the research is the working surface of the bronze sleeve. It was found that the conjugation "connecting rod sleeve - piston pin" works in the limit phase of friction at high specific pressures and loads in the presence of an abrasive. It is shown that it is advisable to use vibration rolling to restore bronze bushings with minor wear. To increase the support area of the vibro-rolled surface, it is possible to use deforming drawing. Analysis of the wear state showed that the number of bushings with wear up to 0.05 mm is 9.3%. The proposed complex technology of restoration of bronze bushings using the technology of vibro-rolling with subsequent deforming drawing allows to achieve the maximum degree of strengthening of the treated surface. It has been proven that vibro-rolling followed by deforming drawing provides increased wear resistance. in conditions of marginal and dry friction. The developed technological process of restoring connecting rod bushings using vibro-rolling with subsequent deforming drawing can be used to increase the durability of the "sleeve - piston pin" connection.