Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Оцінка впливу мікродугового оксидування на ресурс циліндропоршневої групи ДВЗ в КАТП «Агробудавтосервіс»
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Демченко, Андрій Володимирович; Demchenko, Andriy
    Метою роботи є підвищення працездатності поверхонь (зносостійкості, корозійної стійкості та теплостійкості) деталей з алюмінієвих сплавів циліндропоршневої групи двигунів внутрішнього згоряння методом мікродугового оксидування. Об’єкт дослідження: процес зміцнення елементів циліндропоршневої групи з алюмінієвих сплавів мікродуговим оксидуванням. Предмет дослідження: – залежності та закономірності впливу мікродугового оксидування поверхонь циліндропоршневої групи на ресурс двигуна. В проботі обґрунтовано напрямок та визначено задачі наукових досліджень. Вибрана устаткування та розроблена експериментальна установки для випробувань. Встановлено закономірності впливу технології мікродугового оксидування на механічні, хімічні, фізичні та експлуатаційні властивості поверхневих шарів та досліджено працездатності поверхневих шарів, в умовах роботи ДВЗ, у полі експлуатаційних режимів, та оцінити ефективність використання цієї технології у двигунобудуванні. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень. Наукова новизна – визначено механізм формування поверхневих шарів при мікродуговому оксидуванні деталей із алюмінієвих сплавів. Шар формується при впливі на поверхню оброблюваного матеріалу іскрових розрядів, що виникають при пробої кисневих анодних газових бульбашок, за рахунок проникнення атомів та іонів газового середовища вглиб матеріалу оброблюваного зразка за дислокаціями та межами зерен. The purpose of the work is to improve the performance of surfaces (wear resistance, corrosion resistance and heat resistance) of parts made of aluminum alloys of the cylinder-piston group of internal combustion engines using the micro-arc oxidation method. Object of research: the process of strengthening elements of the cylinder-piston group made of aluminum alloys by micro-arc oxidation. Subject of research: - dependences and patterns of the influence of micro-arc oxidation of surfaces of the cylinder-piston group on the engine resource. The work substantiates the direction and defines the tasks of scientific research. The equipment is selected and an experimental setup for testing is developed. The patterns of the influence of micro-arc oxidation technology on the mechanical, chemical, physical and operational properties of surface layers are established and the performance of surface layers is investigated under the operating conditions of the internal combustion engine, in the field of operating modes, and the effectiveness of using this technology in engine building is assessed. The results are presented and the effectiveness of the conducted research is reflected. Scientific novelty – the mechanism of surface layer formation during microarc oxidation of aluminum alloy parts has been determined. The layer is formed when spark discharges, which occur during the breakdown of oxygen anode gas bubbles, act on the surface of the processed material, due to the penetration of atoms and ions of the gas environment deep into the material of the processed sample along dislocations and grain boundaries, act on the surface of the processed material.
  • Item
    Підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи дизельних двигунів автомобілів та тракторів реалізації ефекту вибіркового перенесення на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Лютікова, Марія Олександрівна; Liutikova, Mariia
    Метою представленої роботи є підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи дизельних двигунів за рахунок реалізації у з’єднаннях тертя вибіркового перенесення. Об'єкт дослідження – з’єднання тертя «гільза циліндрів – кільце поршньове». Предметом дослідження робоча поверхня гільзи циліндрів. Показано, що ресурс роботи двигуна внутрішнього згорання залежить від довговічності деталей циліндро-поршневої групи. Саме на зношування деталей циліндро-поршневої групи приходиться найбільша кількість відмов. Зроблено висновок, що одним з напрямків з підвищення довговічності деталей циліндро-поршневої групи є використання триботехнічних методів, що забезпечують ефект вибіркового перенесення. Розкрито механізм вибіркового перенесення у вузлах тертя. Одним з напрямків практичного використання вибіркового перенесення є фінішна антифрикційна безабразивна обробка деталей. Запропонована до використання комплексна технологія обробки гільз циліндрів, що реалізації вибіркового перенесення, суть якої полягає в попередньому нанесенні на поверхні деталей покриттів, що вміщують мідь, для захисту від зношування в період припрацювання й наступної їх експлуатації на мастильних матеріалах з використанням металоплакуючої присадки. Представлені результати експериментальних досліджень та стендові випробування двигунів засвідчили значне підвищення зносостійкості та довговічності гільз циліндрів ДВЗ. The purpose of the presented work is to increase the durability of parts of the cylinder-piston group of diesel engines due to the implementation of selective transfer in friction joints. The object of research is the friction connection "cylinder liner - piston ring". The subject of research is the working surface of the cylinder liner. It is shown that the service life of the internal combustion engine depends on the durability of the parts of the cylinder-piston group. It is the wear and tear of parts of the cylinder-piston group that causes the largest number of failures. It was concluded that one of the directions for increasing the durability of parts of the cylinder-piston group is the use of tribotechnical methods that provide the effect of selective transfer. The mechanism of selective transfer in friction nodes is revealed. One of the areas of practical use of selective transfer is the final anti-friction non-abrasive processing of parts. A complex technology for processing cylinder liners that implements selective transfer is proposed for use, the essence of which is the preliminary application of copper-containing coatings on the surface of parts to protect against wear during the run-in period and their subsequent use on lubricants using a metal-coating additive. The presented results of experimental studies and bench tests of engines proved a significant increase in wear resistance and durability of internal combustion engine cylinder liners.