Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667
Browse
Search Results
Item Підвищення довговічності шатунів автотракторних двигунів на базі ТОВ «Калита-Нова» м. Кропівницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Суперенко, Костянтин Олексійович; Superenko, KostiantynПоказано вплив характерних зносів та деформацій на працездатність автотракторних двигунів. Визначені характерні дефекти шатуна, причини їх виникнення, а також методи їх усунення. Мікрометражні дослідження показали, що порядка 62% шатунів мають деформовані отвори нижньої головки, про що свідчить зменшення діаметра в площині замків нижньої головки, 5% мають риски та задирки на поверхні отвору. Кількість шатунів з відхиленнями непаралельності осей головок, які потребують правки, становить 28%. Запропоновано відновлювати поверхню отвору нижньої головки шатуна комбінуванням електроіскрового покриття з нанесенням полімерного матеріалу. Відновленню комбінованим покриттям підлягають шатуни з відхиленням діаметра отвору нижньої головки вище 0,2 мм (40%). Розроблений технологічний процес відновлення поверхні отвору нижньої головки шатуна. Доведений економічний ефект від реалізації запропонованого технічного рішення. The influence of characteristic wear and deformations on the performance of autotractor engines is shown. Characteristic defects of the connecting rod, their causes, and methods of their elimination are determined. Micrometric studies have shown that about 62% of the connecting rods have deformed holes in the lower head, as evidenced by a decrease in the diameter in the plane of the lower head locks, 5% have scratches and burrs on the surface of the hole. The number of connecting rods with deviations in the non-parallelism of the axes of the heads that require straightening is 28%. It is proposed to restore the surface of the hole in the lower head of the connecting rod by combining electric spark coating with the application of a polymer material. Connecting rods with a deviation in the diameter of the hole in the lower head above 0.2 mm (40%) are subject to restoration with a combined coating. A technological process for restoring the surface of the hole in the lower head of the connecting rod is developed. The economic effect of implementing the proposed technical solution is proven.Item Підвищення ефективності діагностування газорозподільних механізмів автотракторних двигунів на базі ТОВ «ГрейсАгро Тех» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Шило, Олександр Олегович; Shylo, OleksandrВ роботі встановлено, що зниження технічного стану приводу ГРМ автомобільних двигунів призводить до зміни кількості та якості горючої суміші, до скорочення тривалості робочого циклу, що викликає зниження техніко-економічних показників автомобілів, підвищує токсичність газів, що відпрацювали. Процес діагностування ГРМ в умовах АТП та СТО відрізняється низькою інформативністю, високою трудомісткістю та значним часом простою автомобілів. Запропоновано метод тестового впливу на двигун при діагностуванні приводу ГРМ у вигляді його функціонування в режимі малих оборотів холостого ходу з підключеною системою вимірювання тиску повітря у впускному колекторі та стробоскопічною системою вимірювання кута повороту колінчастого валу. Встановлено, що фаза коливань тиску у впускному колекторі може бути використаний як діагностичні параметр при оцінці положення розподільного валу, а індивідуальний характер коливань тиску для кожного стану приводу ГРМ дозволяє ідентифікувати його несправності. The work established that the decrease in the technical condition of the timing drive of automobile engines leads to a change in the quantity and quality of the combustible mixture, to a reduction in the duration of the working cycle, which causes a decrease in the technical and economic indicators of cars, increases the toxicity of the exhaust gases. The process of diagnosing timing in the conditions of ATP and service stations is characterized by low information content, high labor intensity and significant downtime of cars. A method of test impact on the engine when diagnosing the timing drive is proposed in the form of its operation in the low idle speed mode with a connected system for measuring air pressure in the intake manifold and a stroboscopic system for measuring the angle of rotation of the crankshaft. It was established that the phase of pressure fluctuations in the intake manifold can be used as a diagnostic parameter when assessing the position of the camshaft, and the individual nature of pressure fluctuations for each state of the timing drive allows identifying its malfunctions.Item Підвищення ефективності відновлення колінчастих валів автотракторних двигунів комбінованими технологіями у ТОВ «ГрейсАгро Тех» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Нех, Олександр Володимирович; Nekh, OleksandrВ роботі розглянуто умови роботи колінчастих валів автотракторної техніки та встановлено основні дефекти валів та причини їх виникнення. Аналіз стану проблеми відновлення шийок колінчастих валів автомобільних двигунів показав, що в даний час використовуються традиційні технології все ще не забезпечують необхідних продуктивності отримання і якості покриттів. Для них характерні такі основні недоліки, які знижують експлуатаційні властивості покриттів: низькі адгезійна і когезійна міцність, твердість і зносостійкість, високі залишкові напруги, неоднорідна структура, наявність пір, раковин і тріщин, деформація валів і ін. Ці недоліки пояснюються відсутністю або недосконалістю: нових ефективних способів та технологій відновлення і відповідного обладнання; обґрунтованих раціональних режимів і параметрів нанесення покриттів. Запропоновано новий спосіб для відновлення шийок колінчастих валів, що дозволяє об'єднати в одному процесі дві технологічні операції - плазмового напилювання і електромеханічної обробки. Це дозволяє усунути недоліки, характерні при виконанні кожної операції окремо і забезпечує синергетичний ефект при їх об'єднанні. The work considers the operating conditions of crankshafts of autotractor equipment and establishes the main defects of the shafts and the causes of their occurrence. Analysis of the state of the problem of restoring the crankshaft journals of automobile engines showed that currently used traditional technologies still do not provide the required productivity and quality of coatings. They are characterized by the following main disadvantages that reduce the operational properties of coatings: low adhesion and cohesion strength, hardness and wear resistance, high residual stresses, inhomogeneous structure, the presence of pores, sinks and cracks, shaft deformation, etc. These disadvantages are explained by the absence or imperfection of: new effective methods and technologies of restoration and appropriate equipment; justified rational modes and parameters of coating application. A new method for restoring crankshaft journals is proposed, which allows combining two technological operations in one process - plasma spraying and electromechanical processing. This allows you to eliminate the shortcomings inherent in performing each operation separately and provides a synergistic effect when combining them.