Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667
Browse
Search Results
Item Корекція просторової орієнтації колінчастого вала шляхом створення зон локальних напружень в КАТП «Агробудавтосервіс»(ЦНТУ, 2024-12-30) Пастух, Владислав Олександрович; Pastukh, VladyslavМетою роботи є дослідження методології та способу усунення дефекту вигинання колінчастого вала з розробкою ефективної технології процесу корекції просторового положення карбуванням. Об’єкт дослідження – процес впливу штучно створених зон локальних напружень на просторову орієнтацію колінчастого вала. Предмет дослідження – залежності та закономірності впливу карбування визначених поверхонь колінчастого вала з певною амплітудою та частотою на процес виправлення. Проаналізовано основні причини та методи втрати оптимальної геометрії колінчастого вала при виготовленні, експлуатації, шліфуванні до ремонтного розміру, відновленні різноманітними методами до номінального розміру та існуючі технологічні методи усунення дефекту, обґрунтовано напрямок та визначено задачі наукових досліджень. Вибрана устаткування для контролю осьових параметрів деталі та розроблена експериментальна установки для механізації процесу виправлення просторової геометрії колінчастого вала, пневмо пристрій та індентор для карбування. Визначено методологію контролю кутових параметрів просторової геометрії колінчастого вала. Розроблено теоретичну математичну модель процесу зміни просторової орієнтації колінчастого вала. Проведено моделювання процесу виправлення як впровадження сферичного індентора в пружно-пластичне тіло та математичної моделі залежності прогину колінчастого вала від кількості ударів при правці. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень з розробкою методологічних рекомендацій для вибору секторальних зон виправлення при різних видах прогину. The purpose of the work is to study the methodology and method of eliminating the crankshaft bending defect with the development of an effective technology for the process of correcting the spatial position by stamping. The object of the research is the process of influence of artificially created zones of local stresses on the spatial orientation of the crankshaft. The subject of the research is the dependence and regularities of the influence of stamping of certain surfaces of the crankshaft with a certain amplitude and frequency on the correction process. The main causes and methods of loss of optimal crankshaft geometry during manufacturing, operation, grinding to a repair size, restoration by various methods to a nominal size and existing technological methods for eliminating the defect are analyzed, the direction is justified and the tasks of scientific research are defined. Equipment for controlling the axial parameters of the part are selected and an experimental setup is developed for mechanizing the process of correcting the spatial geometry of the crankshaft, a pneumatic device and an indenter for stamping. The methodology for controlling the angular parameters of the spatial geometry of the crankshaft is determined. A theoretical mathematical model of the process of changing the spatial orientation of the crankshaft has been developed. The correction process has been simulated as the introduction of a spherical indenter into an elastic-plastic body and a mathematical model of the dependence of the crankshaft deflection on the number of blows during straightening has been developed. The results are presented and the effectiveness of the research is reflected with the development of methodological recommendations for the selection of sectoral correction zones for various types of deflection.