Другий (магістерський) рівень

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11667

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Корекція просторової орієнтації колінчастого вала шляхом створення зон локальних напружень в КАТП «Агробудавтосервіс»
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Пастух, Владислав Олександрович; Pastukh, Vladyslav
    Метою роботи є дослідження методології та способу усунення дефекту вигинання колінчастого вала з розробкою ефективної технології процесу корекції просторового положення карбуванням. Об’єкт дослідження – процес впливу штучно створених зон локальних напружень на просторову орієнтацію колінчастого вала. Предмет дослідження – залежності та закономірності впливу карбування визначених поверхонь колінчастого вала з певною амплітудою та частотою на процес виправлення. Проаналізовано основні причини та методи втрати оптимальної геометрії колінчастого вала при виготовленні, експлуатації, шліфуванні до ремонтного розміру, відновленні різноманітними методами до номінального розміру та існуючі технологічні методи усунення дефекту, обґрунтовано напрямок та визначено задачі наукових досліджень. Вибрана устаткування для контролю осьових параметрів деталі та розроблена експериментальна установки для механізації процесу виправлення просторової геометрії колінчастого вала, пневмо пристрій та індентор для карбування. Визначено методологію контролю кутових параметрів просторової геометрії колінчастого вала. Розроблено теоретичну математичну модель процесу зміни просторової орієнтації колінчастого вала. Проведено моделювання процесу виправлення як впровадження сферичного індентора в пружно-пластичне тіло та математичної моделі залежності прогину колінчастого вала від кількості ударів при правці. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень з розробкою методологічних рекомендацій для вибору секторальних зон виправлення при різних видах прогину. The purpose of the work is to study the methodology and method of eliminating the crankshaft bending defect with the development of an effective technology for the process of correcting the spatial position by stamping. The object of the research is the process of influence of artificially created zones of local stresses on the spatial orientation of the crankshaft. The subject of the research is the dependence and regularities of the influence of stamping of certain surfaces of the crankshaft with a certain amplitude and frequency on the correction process. The main causes and methods of loss of optimal crankshaft geometry during manufacturing, operation, grinding to a repair size, restoration by various methods to a nominal size and existing technological methods for eliminating the defect are analyzed, the direction is justified and the tasks of scientific research are defined. Equipment for controlling the axial parameters of the part are selected and an experimental setup is developed for mechanizing the process of correcting the spatial geometry of the crankshaft, a pneumatic device and an indenter for stamping. The methodology for controlling the angular parameters of the spatial geometry of the crankshaft is determined. A theoretical mathematical model of the process of changing the spatial orientation of the crankshaft has been developed. The correction process has been simulated as the introduction of a spherical indenter into an elastic-plastic body and a mathematical model of the dependence of the crankshaft deflection on the number of blows during straightening has been developed. The results are presented and the effectiveness of the research is reflected with the development of methodological recommendations for the selection of sectoral correction zones for various types of deflection.
  • Item
    Підвищення ефективності відновлення колінчастих валів автотракторних двигунів комбінованими технологіями у ТОВ «ГрейсАгро Тех» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Нех, Олександр Володимирович; Nekh, Oleksandr
    В роботі розглянуто умови роботи колінчастих валів автотракторної техніки та встановлено основні дефекти валів та причини їх виникнення. Аналіз стану проблеми відновлення шийок колінчастих валів автомобільних двигунів показав, що в даний час використовуються традиційні технології все ще не забезпечують необхідних продуктивності отримання і якості покриттів. Для них характерні такі основні недоліки, які знижують експлуатаційні властивості покриттів: низькі адгезійна і когезійна міцність, твердість і зносостійкість, високі залишкові напруги, неоднорідна структура, наявність пір, раковин і тріщин, деформація валів і ін. Ці недоліки пояснюються відсутністю або недосконалістю: нових ефективних способів та технологій відновлення і відповідного обладнання; обґрунтованих раціональних режимів і параметрів нанесення покриттів. Запропоновано новий спосіб для відновлення шийок колінчастих валів, що дозволяє об'єднати в одному процесі дві технологічні операції - плазмового напилювання і електромеханічної обробки. Це дозволяє усунути недоліки, характерні при виконанні кожної операції окремо і забезпечує синергетичний ефект при їх об'єднанні. The work considers the operating conditions of crankshafts of autotractor equipment and establishes the main defects of the shafts and the causes of their occurrence. Analysis of the state of the problem of restoring the crankshaft journals of automobile engines showed that currently used traditional technologies still do not provide the required productivity and quality of coatings. They are characterized by the following main disadvantages that reduce the operational properties of coatings: low adhesion and cohesion strength, hardness and wear resistance, high residual stresses, inhomogeneous structure, the presence of pores, sinks and cracks, shaft deformation, etc. These disadvantages are explained by the absence or imperfection of: new effective methods and technologies of restoration and appropriate equipment; justified rational modes and parameters of coating application. A new method for restoring crankshaft journals is proposed, which allows combining two technological operations in one process - plasma spraying and electromechanical processing. This allows you to eliminate the shortcomings inherent in performing each operation separately and provides a synergistic effect when combining them.
  • Item
    Підвищення довговічності колінчастих валів ДВЗ при їх відновленні на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Прядун, Максим Вікторович; Priadun, Maksym
    Метою представленої роботи є підвищення якості відновлення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання. Предметом дослідження є зношена поверхня колінчастого валу. З’ясовано, що однією з найбільш відповідальних, дорогих, а також складних у ремонті деталей двигуна внутрішнього згоряння є колінчастий вал. Аналіз дефектів колінчастого валу показав, що найбільший відсоток становить знос шийок. Проведено аналіз існуючих способів відновлення колінчастого валу. Це дозволило встановити, що найбільш ефективним способом відновлення шийок колінчастих валі виглядає вібродугове наплавлення. Для зміцнення наплавленої поверхні запропоновано використання вібраційне накочування. Розроблений технологічний процес відновлення колінчастих валів ДВЗ, що вміщують операції вібродугового наплавлення та вібраційного накочування. Визначені оптимальні режими вібраційного накочування. Проведені експериментальні дослідження, які дозволили встановити зменшення інтенсивності зношування дослідженої поверхні. Експлуатаційні випробування підтвердили підвищення зносостійкості деталі. Розраховано економічний ефект при відновленні колінчастих валів ДВЗ за розробленою технологією. Розглянуті основні положення правил техніки безпеки та протипожежні заходи при виконанні відновлення колінчастих валів. The purpose of the presented work is to improve the quality of restoration of crankshafts of internal combustion engines. The object of research is the technological process of restoration of crankshafts of internal combustion engines. The subject of research is the worn surface of the crankshaft. It was found that one of the most responsible, expensive, and difficult to repair parts of the internal combustion engine is the crankshaft. Analysis of crankshaft defects showed that the largest percentage is wear of the necks. An analysis of existing methods of crankshaft restoration was carried out. This made it possible to establish that the most effective method of restoring the necks of crankshafts is vibro-arc surfacing. To strengthen the deposited surface, the use of vibration rolling is proposed. A technological process for the restoration of internal combustion engine crankshafts, including operations of vibro-arc surfacing and vibration rolling, has been developed. The optimal modes of vibration rolling are determined. Experimental studies were carried out, which made it possible to establish a decrease in the wear intensity of the investigated surface. Operational tests confirmed the increase in wear resistance of the part. The economic effect of the restoration of diesel engine crankshafts according to the developed technology is calculated. The main provisions of the rules of safety and fire prevention measures during the restoration of crankshafts are considered.