Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Розвиток інформаційних систем управління підприємством (на прикладі ТОВ «КОД», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Лисенко, Сергій Вікторович; Lysenko, SerhiyВ першому розділі роботи розглянуто теоретичні аспекти використання інформаційних систем для управління підприємством. Визначити сутність, структура та класифікацію інформаційних систем, інформаційних систем управління підприємством та інформаційно-аналітичних систем. В другому розділі досліджені виклики сучасного бізнес-середовища та визначено їх вплив на інформаційні системи, проаналізовано підприємство ТОВ «КОД» (його конкурентне середовище, показники прибутковості, ліквідності та фінансової стійкості), виконано аналіз впроваджених інформаційних систем управління. В третьому розділі роботи обґрунтовані напрями вдосконалення інформаційних систем управління та автоматизації бізнес-процесів на ТОВ «КОД», запропоновані рекомендації щодо підвищення стійкості інформаційних систем управління до зовнішніх викликів. The first section of the work examines the theoretical aspects of using information systems for enterprise management. To determine the essence, structure and classification of information systems, enterprise management information systems and information and analytical systems. The second section examines the challenges of the modern business environment and determines their impact on information systems, analyzes the enterprise LLC "KOD" (its competitive environment, profitability, liquidity and financial stability indicators), analyzes the implemented management information systems. The third section of the work substantiates the areas of improvement of management information systems and automation of business processes at LLC "KOD", and offers recommendations for increasing the resilience of management information systems to external challenges.Item Удосконалення стратегії розвитку підприємства в реаліях цифрової економіки (на прикладі ТОВ МП «Мрія», с. Дмитрівка Кіровоградської області)(ЦНТУ, 2024-12) Шрейнер, Роман Андрійович; Shreiner, RomanВ першому розділі роботи досліджувалися теоретико-методологічні аспекти формування стратегії підприємства в умовах цифрової економіки. Зокрема, розглянута сутність стратегії підприємства та підходи до її класифікації, обґрунтовані методи прийняття стратегічних рішень в умовах цифрової економіки, визначені особливості та показники оцінки ефективності маркетингових Інтернет-стратегій. У другому розділі було здійснено всебічний аналіз діяльності ТОВ «Мале підприємство Мрія», зокрема характеристика підприємства, оцінка фінансово-господарських показників, дослідження маркетингового середовища та ефективності використовуваних Інтернет-маркетингових інструментів. В третьому розділі проаналізовані існуючі сценарії та алгоритми взаємодії з цільовою аудиторією в мережі Інтернет, розроблені заходи з просування продукції підприємства в мережі Інтернет та надані відповідні практичні рекомендації. The first section of the work examined the theoretical and methodological aspects of forming an enterprise strategy in the digital economy. In particular, the essence of enterprise strategy and approaches to its classification are considered, methods for making strategic decisions in the digital economy are substantiated, and the features and indicators for assessing the effectiveness of marketing Internet strategies are identified. The second section carried out a comprehensive analysis of the activities of LLC "Small Enterprise Mriya", in particular, a description of the enterprise, an assessment of financial and economic indicators, a study of the marketing environment and the effectiveness of the Internet marketing tools used. The third section analyzed existing scenarios and algorithms for interacting with the target audience on the Internet, developed measures to promote the enterprise's products on the Internet, and provided relevant practical recommendations.Item Вдосконалення управління життєвим циклом продукції підприємства (на прикладі ПАТ «Ремонтно-механічний завод», Дніпропетровська область, м. Дніпро)(ЦНТУ, 2024-12-13) Кметь, Антон Анатолійович; Kmet, AntonУ першому розділі представлено теоретичне обґрунтування системи управління життєвим циклом продукції підприємства та характеристика основних маркетингових стратегій на різних етапах життєвого циклу товару. У другому розділі здійснено оцінку основних техніко-економічних показників роботи підприємства та аналіз ефективності управління життєвим циклом продукції підприємства. У третьому розділі пропонуються шляхи підвищення ефективності механізму маркетингового контроля життєвого циклу продукції підприємства в конкурентному середовищі. The first section presents the theoretical substantiation of the enterprise product life cycle management system and characterizes the main marketing strategies at different stages of the product life cycle. The second section evaluates the main technical and economic indicators of the enterprise and analyzes the efficiency of life cycle management of the enterprise's products. The third section suggests ways to improve the efficiency of the mechanism of marketing control of the life cycle of enterprise products in a competitive environment.Item Удосконалення ефективності використання персоналу підприємства» (на прикладі ТОВ «Завод«Дзеркальник» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12-13) Петричук, Петро Борисович; Petrychuk, PetroУ першому розділі розглянуто поняття управління персоналу, сутність планування персоналу, оцінка його ефективності. У другому розділі здійснено поглиблений аналіз стану управління персоналом на ТОВ «Завод«Дзеркальник» та системи засобів забезпечення мотивації персоналу. Третій розділ висвітлює рекомендації щодо змісту стратегії розвитку персоналу ТОВ «Завод«Дзеркальник», пропозиції щодо застосування мотиваційного механізму, та представлен компенсаційний пакет як напрямок підвищення ефективності використання персоналу. The first chapter deals with the concept of personnel management, the essence of personnel planning, evaluation of its effectiveness. The second chapter presents the analysis of the state of personnel management at LLC "Factory "Dzerkalnyk" and the system of means of ensuring staff motivation. The third chapter presents proposals for the content of the personnel development strategy of LLC "Factory "Dzerkalnyk", proposals for the use of motivational mechanism, and presents a compensation package as a way to improve the efficiency of personnel use.Item Підвищення ефективності інвестиційної діяльності підприємства (на прикладі ТОВ «Владанд» м. Київ)(ЦНТУ, 2024-12-13) Пономарьов, Михайло Валентинович; Ponomarev, MykhayloУ першому розділі роботи розглянуто основні напрями інвестиційної діяльності; сутнісна характеристика, функціонально-елементний склад і структура інвестицій; теоретичні основи формування та оцінки ефективності інвестицій та підходи до складання бізнес-плану. У другому розділі здійснено аналіз фінансового стану та фінансових результатів ТОВ «ВЛАДАНД». У третьому розділі розроблено бізнес-план виробництва керамзиту. The first section of the paper discusses the main areas of investment activity; the essential characteristics, functional and elemental composition and structure of investments; the theoretical foundations of formation and evaluation of investment efficiency and approaches to business plan preparation. The second nalyzes the financial position and financial results of «VLADAND» LLC. The third section develops a business plan for the production of expanded clay.Item Розробка заходів по впровадженню маркетингової стратегії (на прикладі ТОВ «Полімед-Сервіс» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12-13) Охотний, Сергій Миколайович; Okhotnyi, SerhiyУ першому розділі розглянуто етапи розробки та реалізації маркетингової стратегії та досліджено стан поліграфічної галузі. У другому розділі здійснено аналіз фінансово-господарської діяльності, маркетингового середовища ТОВ «Полімед-Сервіс», а також аналіз сильних та слабких сторін підприємства. Третій розділ висвітлює спроможність підприємства впровадити нову маркетингову стратегію, шляхи оптимізації маркетингової діяльності, а також економічне обґрунтування та бюджетування заходів з модернізації маркетингу. The first chapter deals with the stages of development and implementation of the marketing strategy and studies the state of the printing industry. The second chapter presents the analysis of the state of financial and economic activities, marketing environment of Polymed-Service LLC, as well as the analysis of the strengths and weaknesses of the enterprise. The third chapter highlights the ability of the enterprise to implement a new marketing strategy, ways to optimize marketing activities, as well as economic justification and budgeting of marketing modernization measures.Item Науково-інноваційний потенціал регіональної аграрної науки та оцінка перспектив його розвитку для забезпечення продовольчої і економічної безпеки держави (на прикладі Інституту сільського господарства Степу НААН, Кіровоградська обл., Кропивницький р-н., с. Созонівка)(ЦНТУ, 2024-12) Філонов, Юрій Анатолійович; Filonov, YuriyУ першому розділі роботи розглянуто важливість розвитку регіональної аграрної науки в Україні та її значення у забезпеченні продовольчої та економічної безпеки держави, а також викладено сутність поняття « науково-інноваційний потенціал». Здійснено порівняльний аналіз існуючих підходів до ефективного управління інноваційним потенціалом наукових установ та його оцінки. В другому розділі подано загальну характеристику наукової установи, проведено поглиблений аналіз її фінансової діяльності, аналіз сильних та слабких сторін, можливостей та загроз за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі запропоновано стратегічні перспективи розвитку регіональної аграрної науки з урахуванням ефективного використання наявного науково-інноваційного потенціалу ІСГС НААН в контексті нових напрямків досліджень та інтеграції аграрної науки, освіти і бізнесу на регіональному рівні. The first section of the work considers the importance of the development of regional agricultural science in Ukraine and its significance in ensuring the food and economic security of the state, and also outlines the essence of the concept of "scientific and innovative potential". A comparative analysis of existing approaches to the effective management of the innovative potential of scientific institutions and its assessment is carried out. The second section presents a general description of the scientific institution, an in-depth analysis of its financial activities, an analysis of strengths and weaknesses, opportunities and threats using the SWOT analysis method. The third section proposes strategic prospects for the development of regional agricultural science, taking into account the effective use of the existing scientific and innovative potential of the ISGS NAAS in the context of new areas of research and integration of agricultural science, education and business at the regional level.Item Оптимізація процесів управління конкурентоспроможністю продукції на малих агропідприємствах (на прикладі ФГ «Шанс», с. Іванівка, Новоукраїнський район, Кіровоградська область)(ЦНТУ, 2024-12) Ванярха, Віталій Володимирович; Vanyarkha, VitaliyДослідження теми дипломної роботи «Оптимізація процесів управління конкурентоспроможністю продукції на малих агропідприємствах» спрямоване на дослідження теоретичних основ, аналіз практичного досвіду та розробку рекомендацій для підвищення конкурентоспроможності продукції підприємств агропромислового комплексу. Перший розділ присвячено теоретичним основам управління конкурентоспроможністю. У ньому розкрито сутність та концепції управління конкурентоспроможністю підприємств агропромислового комплексу, досліджено методи зниження витрат виробництва і собівартості продукції. Другий розділ містить аналіз господарської діяльності ФГ «Шанс». У цьому розділі представлено загальну характеристику підприємства, проведено аналіз економічної ефективності його діяльності, зокрема оцінку фінансового стану, рентабельності та результативності маркетингової стратегії. Третій розділ спрямований на визначення перспективних напрямів удосконалення управління конкурентоспроможністю продукції. Запропоновано заходи щодо оптимізації управлінських процесів, включаючи покращення матеріально-технічного забезпечення виробництва. The study of the topic of the diploma work «Optimization of processes of product competitiveness management at small agricultural enterprises» is aimed at researching the theoretical foundations, analyzing practical experience and developing recommendations for improving the competitiveness of products of agricultural enterprises. The first chapter is devoted to the theoretical foundations of competitiveness management. It reveals the essence and concepts of competitiveness management of agricultural enterprises, and investigates methods of reducing production costs and production costs. The second section contains an analysis of the economic activity of FG «Chance». This section presents a general description of the enterprise, analyzes the economic efficiency of its activities, including an assessment of the financial condition, profitability and effectiveness of the marketing strategy. The third section is aimed at identifying promising areas for improving the management of product competitiveness. Measures to optimize management processes, including improving the logistics of production, are proposed.Item Удосконалення системи інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства торговельної сфери (на прикладі ТОВ «АВІДАЛЬ», м. Київ)(ЦНТУ, 2024-12) Руденко, Лідія Іванівна; Rudenko, LidiyaУ першому кваліфікаційної роботи було досліджено теоретико-методичні засади інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства торговельної сфери. Зокрема уточнено сутність та види інформаційного забезпечення підприємства сучасних умовах господарювання. Також виокремлені і обгрунтовані ключові аспекти інформаційних потреб менеджерів сучасних підприємств та основні види інформаційного забезпечення підприємства. Визначені об’єктивні передумови інформаційного забезпечення підприємницької діяльності та особливості інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємств торговельної сфери. Досліджені основні недоліки у сучасних системах ІЗ торговельних підприємств. У другому розділі здійснена оцінка стану інформаційного забезпечення діяльності ТОВ «Авідаль». Проведена загальна характеристика ТОВ «Авідаль». Проведена оцінка фінансово-економічного стану ТОВ «Авідаль», яка показала, що компанія має ряд фінансових та операційних викликів, які впливають на її стабільність та потенціал для зростання. Загалом, аналіз показав, що хоча підприємство і виявляє здатність генерувати прибуток, його фінансова стійкість та ліквідність залишаються під загрозою через високу залежність від залучених ресурсів та неефективне управління капіталом. Також було здійснено аналіз внутрішньофірмового та зовнішнього інформаційного забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль», зокрема визначено основні бізнес-процеси ТОВ «Авідаль», які можна розділити на кілька ключових категорій. Було проаналізовано основні елементи інформаційного забезпечення, які наразі присутні на ТОВ «Авідаль». Доведено, що значення внутрішньофірмового інформаційного забезпечення, для ТОВ «Авідаль» необхідно постійно оновлювати та вдосконалювати свої інформаційні системи, щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку, підвищувати ефективність діяльності та забезпечувати надійний захист даних. Для отримання повної картини, важливо було звернути увагу на зовнішнє інформаційне забезпечення. Для цього була створена анкета, спрямована на оцінку таких ключових параметрів інформаційного забезпечення, як своєчасність, достовірність, повнота, рівень обробки та доступність інформації. Відтак, було визначено, що “достовірність”, “доступність” та “повнота” мають відносно високі показники, що вказує на задовільний рівень цих аспектів інформаційного забезпечення. “Рівень обробки” та “Своєчасність” мають значно нижчі показники. Ці проблеми можуть бути зумовлені військовими діями, які ускладнюють логістику, зв'язок та загалом оперативність інформаційних процесів. У третьому розділі роботи було сформовано комплексну програму удосконалення інформаційного забезпечення ТОВ «Авідаль». Зокрема було запропонована оптимізація внутрішньофірмового інформаційного забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль». Для ефективного вибору джерел інформації в рамках вторинних досліджень маркетингових заходів в роботі рекомендовано використовувати спеціально розроблену інформаційну матрицю, яка демонструє потенціал використання різних видів інформації, як внутрішньої, так і зовнішньої, залежно від конкретних об'єктів дослідження. Також було запропоновано конкретні типи інформації, що є необхідними для проведення різноманітних маркетингових досліджень. Обгрунтовано, що ефективне функціонування підприємства значною мірою залежить від організації процесів збору, аналізу та розподілу маркетингової інформації. Ці процеси мають бути інтегровані в систему інформаційного забезпечення маркетингу (СІЗМ), яка є невід’ємною складовою загальної інформаційної системи управління компанією. Відтак було розроблено структуру запропонованої системи. Запрпоновано концептуальну схему формування сектору інформаційного забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль». Також було розроблено потенційну програму інтеграції сучасних технологій в інформаційне забезпечення бізнес-процесів ТОВ «Авідаль» за основними напрямами інтеграції. Для оцінки приблизної вартості впровадження програмного забезпечення для ТОВ «Авідаль» було враховано основні категорії, вартість ліцензій, інтеграції та підтримки. Відтак, було пораховано орієнтовний підсумок розрахунків вартості впровадження програмного забезпечення по всіх бізнес-процесах компанії та по основним бізнес-процесам ТОВ «Авідаль». In the first part of the qualification work, the theoretical and methodological principles of information support for business processes in the enterprise of the trade sphere were explored. Specifically, the essence and types of information support for enterprises under modern business conditions were clarified. Also, key aspects of information needs of managers of modern enterprises and main types of enterprise information support were identified and substantiated. Objective prerequisites for information support of entrepreneurial activity and features of information support for business processes of enterprises in the trade sphere were determined. The main shortcomings in the current information systems (IS) of trade enterprises were studied. In the second section, the state of information support of LLC "Avidal" activities was evaluated. A general characterization of LLC "Avidal" was conducted. An assessment of the financial and economic state of LLC "Avidal" was carried out, which showed that the company has a number of financial and operational challenges affecting its stability and growth potential. Overall, the analysis showed that although the enterprise has the ability to generate profit, its financial stability and liquidity remain at risk due to high dependence on borrowed resources and inefficient capital management. An analysis of internal and external information support of business processes of LLC "Avidal" was also performed, specifically identifying the main business processes of LLC "Avidal", which can be divided into several key categories. The main elements of information support currently present at LLC "Avidal" were analyzed. It was proven that the importance of internal information support for LLC "Avidal" requires continuous updating and improvement of its information systems to remain competitive in the market, increase operational efficiency, and ensure reliable data protection. To get a full picture, it was important to pay attention to external information support. For this, a survey was created aimed at assessing such key parameters of information support as timeliness, reliability, completeness, processing level, and accessibility of information. Consequently, it was determined that "reliability," "accessibility," and "completeness" have relatively high indicators, indicating a satisfactory level of these aspects of information support. "Processing level" and "Timeliness" have significantly lower indicators. These problems may be caused by military actions complicating logistics, communication, and overall timeliness of information processes. In the third section of the work, a comprehensive program for improving the information support of LLC "Avidal" was developed. Specifically, optimization of internal information support of business processes of LLC "Avidal" was proposed. For effective selection of information sources within secondary marketing research, it was recommended to use a specially developed information matrix, demonstrating the potential use of various types of information, both internal and external, depending on specific research objects. Specific types of information necessary for conducting various marketing researches were also proposed. It was argued that the effective functioning of the enterprise largely depends on the organization of the processes of collection, analysis, and distribution of marketing information. These processes must be integrated into the Marketing Information Support System (MISS), which is an integral part of the general information management system of the company. Thereafter, the structure of the proposed system was developed. A conceptual scheme for forming the sector of information support for business processes of LLC "Avidal" was proposed. A potential program for integrating modern technologies into the information support of business processes of LLC "Avidal" was also developed for the main directions of integration. To estimate the approximate cost of implementing software for LLC "Avidal", main categories, cost of licenses, integration, and support were considered. Consequently, an approximate total of the cost estimates for implementing software across all business processes of the company and for the main business processes of LLC "Avidal" was calculated.Item Розробка корпоративної культури в контексті управління підприємством (на прикладі колективного підприємства «ПВК Геркон», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Слинченко, Андрій Олегович; Slynchenko, AndriyУ першому розділі кваліфікаційної роботи проведений аналіз наукових підходів до визначення корпоративної культури. Також було визначено складові елементи корпоративної культури. Обгрунтовані напрями впливу корпоративної культури на діяльність підприємства, а відтак доведено, що вплив корпоративної культури сприяє створенню синергетичного ефекту в ключових компонентах потенціалу підприємства. Визначені найважливіші особливості КК: системність, історичний розвиток, соціальна основа, зв'язок із ментальними, культурними та моральними цінностями. Також було розроблено базові принципи формування, функціонування та розвитку корпоративної культури. Також було визначено передумови та особливості формування корпоративної культури у сучасних уовах в Україні. Також було окремо визначено особливості формування корпоративної культури в сучасних умовах в Україні, зокрема під час воєнного стану. Був здійснений аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду формування позитивних цінностей корпоративної культури в контексті ефективного управління підприємством. У другому розділі дослідження була проведена діагностика рівня сформованості КК КП «ПВК Геркон». Зокрема, надана загальна характеристика діяльності КП «ПВК Геркон». Був здійснений аналіз фінансового стану КП «ПВК Геркон». Загальний аналіз фінансового стану КП «ПВК Геркон» свідчить про позитивну динаміку в основних аспектах фінансової діяльності підприємства за період дослідження. Проведена діагностика корпоративної культури КП «ПВК Геркон». Процес діагностики корпоративної культури в КП «ПВК Геркон» відбувався за спеціально розробленим алгоритмом і включав кілька послідовних етапів: 1. Вибір параметрів оцінювання ефективності стратегії корпоративної культури і СТВ; 2. Вибір джерел інформації, методів, інструментів; 3. Формулювання вимог до проведення оцінки; 4. Проведення оцінки реалізації стратегії управління корпоративною культурою та впливу на СТВ; 5. Аналіз результатів оцінювання; 6. Прийняття рішень щодо вжиття відповідних заходів. Для детального аналізу корпоративної культури КП «ПВК Геркон», було проведене анкетування серед персоналу. У результаті оцінки корпоративної культури КП «ПВК Геркон» було виявлено, що загальний рівень становить 154 бали, що відповідає середньому рівню. Це в основному обумовлено середніми показниками корпоративної культури серед рядових робітників та невиробничого персоналу, які частково незадоволені умовами роботи та атмосферою в колективі. Аналіз корпоративної культури КП «ПВК Геркон» на основі експертних оцінок, показав, що підприємство має змішаний тип культури - регресивно-прогресивний, з перевагою прогресивного елементу. У третьому розділі роботи розроблено і запропоновано політику формування позитивної КК в контексті ефективного управління підприємством. Зокрема, сформульовані напрями політики формування позитивної корпоративної культури КП «ПВК Геркон». Запропоновані основні етапи формування корпоративної культури. Обгрунтовані джерела формування позитивної корпоративної культури та інструменти впливу. Запропоновано застосовувати спеціальну систему інструментів для впливу на формування позитивної корпоративної культури. Визначені основні складові формування позитивної корпоративної культури підприємства і поділені на шість груп елементів. Розроблений концептуальний механізм формування позитивної корпоративної культури КП «ПВК Геркон». In the first chapter of the qualification work, an analysis of scientific approaches to defining corporate culture was conducted. The constituent elements of corporate culture were also identified. The directions of influence of corporate culture on enterprise activity were substantiated, and it was proven that the influence of corporate culture facilitates the creation of a synergistic effect in the key components of the enterprise's potential. The most important characteristics of corporate culture were defined: systematic nature, historical development, social basis, and connection with mental, cultural, and moral values. Basic principles for the formation, functioning, and development of corporate culture were also developed. The prerequisites and characteristics of corporate culture formation in the modern conditions in Ukraine were identified. The characteristics of forming corporate culture in modern conditions in Ukraine, particularly during wartime, were separately identified. An analysis of foreign and domestic experience in forming positive values of corporate culture in the context of effective enterprise management was conducted. In the second chapter of the study, a diagnosis of the level of formation of corporate culture at CE "PVK Herkon" was carried out. In particular, a general characteristic of the activity of CE "PVK Herkon" was provided. An analysis of the financial condition of CE "PVK Herkon" was conducted. The general analysis of the financial condition of CE "PVK Herkon" indicates a positive dynamic in the main aspects of the enterprise's financial activity over the study period. The diagnosis of corporate culture at CE "PVK Herkon" was conducted using a specially developed algorithm and included several sequential stages: 1. Selection of parameters for evaluating the effectiveness of the corporate culture strategy and human resources; 2. Selection of information sources, methods, tools; 3. Formulating the requirements for conducting the evaluation; 4. Conducting the evaluation of the strategy implementation for managing corporate culture and its impact on human resources; 5. Analyzing the evaluation results; 6. Making decisions regarding the implementation of appropriate measures. A detailed analysis of corporate culture at CE "PVK Herkon" was conducted, including surveying the staff to obtain an objective picture of the state of corporate culture and further planning improvements. As a result of evaluating the corporate culture at CE "PVK Herkon", it was found that the overall level is 154 points, which corresponds to an average level. This is mainly due to average indicators of corporate culture among rank-and-file workers and non-production staff, who are partially dissatisfied with working conditions and the atmosphere in the team. The analysis of corporate culture at CE "PVK Herkon" based on expert assessments showed that the enterprise has a mixed type of culture - regressive-progressive, with a predominance of the progressive element. In the third chapter of the work, a policy for forming a positive corporate culture in the context of effective enterprise management was developed and proposed. In particular, the directions of the policy for forming a positive corporate culture at CE "PVK Herkon" were formulated. The main stages of forming corporate culture were proposed. The sources of forming positive corporate culture and influence tools were substantiated. A special system of tools for influencing the formation of a positive corporate culture was proposed to be applied. The main components of forming a positive corporate culture at the enterprise were identified and divided into six groups of elements. A conceptual mechanism for forming a positive corporate culture at CE "PVK Herkon" was developed.Item Підвищення ефективності формування фінансових ресурсів підприємства харчової промисловості (на прикладі ТОВ МП «Мрія», с. Дмитрівка Кіровоградської області)(ЦНТУ, 2024-12) Твердохліб, Костянтин Васильович; Tverdokhlib, KostyantynВ першому розділі роботи досліджувалися теоретико-методологічні аспектів формування фінансових ресурсів підприємства. Проаналізовані тлумачення поняття «фінансові ресурси», запропоновано класифікацію фінансових ресурсів підприємств за шести ознаками, розглянуто основні джерела їх формування. В другому розділі проаналізована фінансово-господарська діяльність ТОВ МП «МРІЯ», його зовнішнє та внутрішнє середовище (застосовано SWOT та PEST-аналіз), досліджені безпосередні конкуренти. Досліджена динаміка показників фінансового стану підприємства за 2020-2023 рр. та визначені головні виклики і ризики управління його фінансовими ресурсами. В третьому розділі обґрунтовані заходи, направлені на удосконалення фінансового розвитку підприємства харчової промисловості ТОВ МП «МРІЯ». The first section of the work investigated theoretical and methodological aspects of the formation of financial resources of the enterprise. The interpretation of the concept of "financial resources" is analyzed, the classification of financial resources of enterprises on six grounds is proposed, the main sources of their formation are considered. The second section analyzes the financial and economic activity of LLC MP "Mriya", its external and internal environment (used SWOT and PEST analysis), direct competitors. The dynamics of the financial condition of the enterprise for 2020-2023 and identified the main challenges and risks of managing its financial resources were investigated. The third section substantiated measures aimed at improving the financial development of the food industry of the MP "Mriya" LLC.Item Розробка механізму антикризового управління підприємством у воєнний час (на прикладі, ПП «ШАНС», Кіровоградська обл., Кропивницький р-н., с. Вільне)(ЦНТУ, 2024-12) Шаповалов, Сергій Миколайович; Shapovalov, SerhiyУ кваліфікаційній роботі досліджено та розроблено механізм антикризового управління для аграрного підприємства ПП «Шанс» під час воєнного стану, акцентуючи на необхідності адаптації до мінливих умов господарювання. Робота охоплює глибокий теоретичний аналіз концепції антикризового управління, еволюцію наукових підходів до кризового менеджменту та визначення ключових методичних аспектів розробки стратегій. У першому розділі досліджено теоретико-методичні основи розроблення механізму антикризового управління підприємства, що підкреслює глибоке та багатогранне дослідження концепції "антикризове управління". Висвітлено еволюцію наукових поглядів, від історичних аспектів до сучасних визначень та підходів, що ілюструє складність і багатовимірність поняття "криза". Особлива увага зосереджена на змінах у підходах до кризового управління на тлі глобалізаційних викликів та економічних змін у світі та Україні. У розділі чітко визначені ключові методичні аспекти формування механізму антикризового управління, з акцентом на необхідності інтеграції превентивних, реактивних та посткризових стратегій управління. Особливу увагу приділено адаптації антикризових стратегій до специфічних умов воєнного стану, що вимагає особливої гнучкості, проактивності, та комплексного аналітичного підходу. Розроблені принципи і стратегії антикризового управління наголошують на важливості системного підходу, включаючи діагностику, прогнозування, планування, мобілізацію ресурсів, контроль, та адаптацію до змінюваних умов. У другому розділі проведена оцінка ефективності антикризового управління ПП «ШАНС» в умовах воєнного стану. Проведений фінансово-економічний аналіз ПП «Шанс», який виявляє декілька ключових трендів у фінансовому стані підприємства за період з 2021 по 2023 рік. Запропоновано розділити загрози економічній безпеці приватного підприємства «Шанс» на дві основні категорії: внутрішні та зовнішні загрози, і визначено загрози по кожній категорії. Для оцінки впливу зовнішніх умов на діяльність ПП «Шанс» було використано окрім SWOT-аналізу, оцінка сукупного впливу макросередовища на діяльність підприємства за допомогою спеціальної формули, яка враховує різні коефіцієнти впливу. У третьому розділі розроблено концептуальну модель механізму антикризового управління діяльності ПП «Шанс». Алгоритм антикризового управління включає серію послідовних, взаємопов’язаних етапів. Також запропоновано детальну класифікацію антикризових стратегій. Кожна з стратегій має свої переваги і недоліки, в залежності від специфіки кризової ситуації та ресурсів підприємства. У контексті ПП "Шанс", запропоновано два основних підходи для вибору антикризової стратегії, залежно від стадії кризи, в якій знаходиться підприємство. Запропоновано різноманітність антикризових заходів на вибір ПП «Шанс». Загалом, сформований комплексний механізм, який враховує глибину кризових процесів і сприяє не тільки відновленню діяльності, але й запобіганню майбутніх криз. Запропонований процес антикризового управління підприємством під час війни, який розподілений на три основні фази. Відтак, запропонований підхід дозволяє підприємству ефективно адаптуватися до змін, забезпечити безперебійну діяльність та розвиток навіть у найскладніших умовах. This qualification work investigates and develops a crisis management mechanism for the agricultural enterprise LLC "Shans" during wartime, emphasizing the need to adapt to changing business conditions. The work encompasses a thorough theoretical analysis of the crisis management concept, the evolution of scientific approaches to crisis management, and the definition of key methodological aspects of strategy development. The first section explores the theoretical and methodological foundations for developing an enterprise crisis management mechanism, highlighting a deep and multifaceted study of the "crisis management" concept. It covers the evolution of scientific views from historical aspects to modern definitions and approaches, illustrating the complexity and multidimensionality of the concept of "crisis." Particular attention is paid to changes in crisis management approaches amid globalization challenges and economic changes worldwide and in Ukraine. The section clearly defines the key methodological aspects of forming a crisis management mechanism, with an emphasis on the need to integrate preventive, reactive, and post-crisis management strategies. Special attention is given to adapting crisis strategies to the specific conditions of wartime, requiring particular flexibility, proactivity, and a comprehensive analytical approach. Developed principles and strategies of crisis management emphasize the importance of a systemic approach, including diagnostics, forecasting, planning, resource mobilization, control, and adaptation to changing conditions. The second section assesses the effectiveness of crisis management at LLC "Shans" during wartime. A financial and economic analysis of LLC "Shans" reveals several key trends in the company's financial status from 2021 to 2023. It is proposed to divide the threats to the economic security of the private enterprise "Shans" into two main categories: internal and external threats, and threats are identified for each category. In addition to SWOT analysis, the assessment of the cumulative impact of the macroenvironment on the company's activities uses a special formula that considers various impact coefficients. The third section develops a conceptual model of the crisis management mechanism for the activities of LLC "Shans." The crisis management algorithm includes a series of sequential, interconnected stages. A detailed classification of crisis strategies is also proposed. Each strategy has its advantages and disadvantages, depending on the specifics of the crisis situation and the resources of the enterprise. In the context of LLC "Shans," two main approaches are proposed for selecting a crisis strategy, depending on the stage of the crisis in which the enterprise is located. A variety of crisis measures are proposed for LLC "Shans." Overall, a comprehensive mechanism is formed that considers the depth of crisis processes and facilitates not only the recovery of activities but also the prevention of future crises. The proposed crisis management process for the enterprise during the war is divided into three main phases. Thus, the proposed approach allows the enterprise to effectively adapt to changes, ensuring uninterrupted operation and development even in the most challenging conditions.Item Оптимізація операційної діяльності підприємства (на прикладі АТ «Гідросила», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Ковальчук, Наталія Володимирівна; Kovalchuk, NataliyaУ першому розділі роботи досліджено теоретико-методологічні аспекти операційної діяльності підприємства. Розглянуто різні підходи до визначення поняття «операційна діяльність», систематизовано основні її показники ефективності та чинники впливу, запропоновано класифікацію операційних процесів підприємств. У другому розділі проаналізовано операційну діяльність АТ «Гідросила», проведено SWOT-аналіз, досліджено зовнішнє та внутрішнє середовище підприємства, а також конкурентне середовище. Проаналізовано динаміку основних показників операційної діяльності за 2021–2023 рр., визначено основні проблеми та ризики в її організації. У третьому розділі обґрунтовано заходи, спрямовані на оптимізацію операційної діяльності підприємства, запропоновано впровадження сучасних інструментів управління та технологій для підвищення ефективності операційних процесів. In the first section of the work, the theoretical and methodological aspects of the enterprise's operating activities are studied. Different approaches to defining the concept of “operating activity” are considered, its main performance indicators and factors of influence are systematized, and a classification of operational processes of enterprises is proposed. The second section analyzes the operating activities of JSC “Hydrosila”, conducts a SWOT analysis, studies the external and internal environment of the enterprise, as well as the competitive environment. The dynamics of the main indicators of operating activities for 2021-2023 is analyzed, the main problems and risks in its organization are identified. The third section substantiates the measures aimed at optimizing the operating activities of the enterprise, proposes the introduction of modern management tools and technologies to improve the efficiency of operating processes.Item Вдосконалення системи планування розвитку підприємства (на прикладі ТОВ «Кропивницький хліб», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Кононенко, Євгеній Сергійович; Kononenko, YevheniyУ першому розділі роботи досліджено теоретичні засади системи планування на підприємстві, розкрито сутність планування, його основні принципи, завдання та методи оцінки ефективності. Розглянуто інформаційні ресурси й нормативну базу, а також світовий досвід планування розвитку підприємств. У другому розділі проведено аналіз ефективності системи планування розвитку ТОВ «Кропивницький хліб». Представлено організаційно-економічну характеристику підприємства, оцінено його фінансову стійкість, досліджено сучасний стан системи планування на підприємстві. Також виконано оцінку ефективності діючої системи планування, визначено основні проблеми та недоліки в її функціонуванні. У третьому розділі запропоновано шляхи підвищення ефективності системи планування розвитку ТОВ «Кропивницький хліб». Обґрунтовано напрями вдосконалення системи планування, розроблено систему оптимізаційних планових розрахунків для освоєння виробництва нової продукції. Проведено оцінку економічного ефекту від впровадження запропонованих заходів. The first section of the paper investigates the theoretical foundations of the enterprise planning system, reveals the essence of planning, its basic principles, tasks and methods of efficiency assessment. The information resources and regulatory framework, as well as the world experience in planning the development of enterprises are considered. The second section analyzes the effectiveness of the development planning system of “Kropyvnytskyi Khlib” LLC. The organizational and economic characteristics of the enterprise are presented, its financial stability is assessed, and the current state of the planning system at the enterprise is studied. The efficiency of the current planning system is also assessed, the main problems and shortcomings in its functioning are identified. The third section suggests ways to improve the efficiency of the planning system for the development of “Kropyvnytskyi Khlib” LLC. The directions of improvement of the planning system are substantiated, a system of optimization planning calculations for mastering the production of new products is developed. The economic effect of the proposed measures is estimated.Item Стратегії управління технічним розвитком підприємства в умовах цифрової трансформації (на прикладі ТОВ «Кропивницький хліб», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Сідоров, Юрій Анатолійович; Sidorov, YuriyУ першому розділі роботи досліджено теоретичні основи управління технічним розвитком підприємства. Розглянуто сутність і показники технічного розвитку, визначено основні етапи планування технічного розвитку, а також проаналізовано інформаційні методи формування та використання виробничої потужності. У другому розділі проведено аналіз системи управління технічним розвитком ТОВ «Кропивницький хліб». Надано організаційно-економічну характеристику підприємства, проаналізовано його фінансовий стан, а також оцінено організаційно-технічний рівень виробництва. У третьому розділі обґрунтовано шляхи вдосконалення системи управління технічним розвитком підприємства. Запропоновано напрями підвищення організаційно-технічного рівня виробництва, визначено ефективність управлінських рішень у технічному розвитку, а також розроблено рекомендації щодо вдосконалення техніко-технологічної бази виробництва з використанням інформаційних інструментів. In the first section of the paper, the theoretical foundations of managing the technical development of an enterprise are studied. The essence and indicators of technical development are considered, the main stages of planning technical development are defined, and information methods of formation and use of production capacity are analyzed. The second section analyzes the system for managing the technical development of LLC “Kropyvnytskyi Hlib”. The organizational and economic characteristics of the enterprise are provided, its financial condition is analyzed, and the organizational and technical level of production is evaluated. The third section substantiates the ways to improve the system for managing the technical development of enterprise. It offers directions of increase of the organizational and technical level of production, determines efficiency of managerial decisions in technical development, and develops recommendations on improvement of the technical and technological base of production with the use of information tools.Item Розробка заходів щодо підвищення ефективності підприємства ЖКГ (на прикладі ОКВП «Дніпро-Кіровоград», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Вербовий, Віктор Григорович; Verbovy, ViktorУ кваліфікаційній роботі проведений комплексний аналіз ефективності функціонування ОКВП «Дніпро-Кіровоград» і на цій основі розроблені заходи щодо підвищення ефективності функціонування ОКВП «Дніпро-Кіровоград». У першому розділі було визначено сутність та зміст ефективності функціонування підприємства, специфіка функціонування підприємств ЖКГ та розглянуті сучасні підходи до управління ефективністю функціонування організацій та її оцінки. Загалом визначено, що розвиток та оптимізація підприємств житлово-комунального господарства є критично важливими для підвищення якості життя населення, забезпечення екологічної стійкості та зміцнення економічної безпеки держави. У другому розділі роботи здійснена загальна характеристика ОКВП «Дніпро-Кіровоград», оцінка ефективності функціонування ОКВП «Дніпро-Кіровоград» та проведенй аналіз чинників, які впливають на ефективність діяльності ОКВП «Дніпро-Кіровоград». Аналізований період 2018-2022 рр. характеризується для підприємства тенденцією скорочення основних економічних показників діяльності. Аналіз макросередовища підприємства показав, що найбільше значущими чинниками, надають значний вплив на ефективність діяльності підприємства, є соціальні фактори, а також економічні. У підсумковій матриці SWOT-аналізу в полі «Слабкість та загрози» знайшли відображення такі положення, як висока плинність кадрів, значний коефіцієнт аварійності, застаріле обладнання та технології, залежність від місцевого ринку, фінансові проблеми, обмежені ресурси, регуляторні ризики, нестача кваліфікованих кадрів тощо; основними загрозами є загрози через військові дії, відтік кадрів, нестача кваліфікованого персоналу, застарілі технології та їх подальший знос, великі фінансові зобов'язання. У третьому розділі розроблені заходи щодо підвищення ефективності функціонування підприємства та комплексна програма стратегії щодо підвищення ефективності ОКВП «Дніпро-Кіровоград». Запропонована система маркетингу включає дві підсистеми: інформаційна підсистема та система комплексу маркетингу. Інформаційна підсистема маркетингу включає 4 ключові блоки. Так, для комунального підприємства ОКВП «Дніпро-Кіровоград», що відповідає за водопостачання та водовідведення, встановлення інформаційно-аналітичної системи може бути корисним для покращення сервісу та оптимізації внутрішніх процесів. Визначено кілька варіантів, які можна розглянути: SAP Business Intelligence, Microsoft Power BI, Tableau, QlikView, Google Analytics. Комплексна програма стратегії щодо підвищення ефективності ОКВП «Дніпро-Кіровоград» включає: - аналіз фінансового стану ОКВП «Дніпро-Кіровоград»; аналіз впливу внутрішніх та зовнішніх чинників, - фінансові стратегії та рекомендації; - залучення державної та міжнародної підтримки. Визначено, що додатково, наразі є нагальна необхідність погашення кредиту Світового банку для комунального підприємства, що вимагає комплексного підходу, який би включав як фінансові, так і стратегічні заходи. Відтак, було запропоновано кілька можливих кроків для погашення кредиту. In the qualification work, a comprehensive analysis of the functioning efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was conducted, and based on this, measures to improve the functioning efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" were developed. The first section defined the essence and content of the enterprise's operating efficiency, the specifics of the functioning of utility enterprises, and reviewed modern approaches to managing and evaluating the efficiency of organizations. Overall, it was determined that the development and optimization of housing and communal services enterprises are critically important for improving the quality of life of the population, ensuring ecological stability, and strengthening the economic security of the state. In the second section of the work, a general characteristic of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was performed, the efficiency of the functioning of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was assessed, and an analysis of factors affecting the efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was conducted. The analyzed period of 2018-2022 is characterized by a trend of decreasing main economic indicators of the enterprise. An analysis of the macroenvironment of the enterprise showed that the most significant factors affecting the efficiency of the enterprise's activities are social and economic factors. The SWOT analysis summary matrix in the "Weaknesses and Threats" field reflected such issues as high staff turnover, significant accident rate, outdated equipment and technology, dependence on the local market, financial problems, limited resources, regulatory risks, lack of qualified personnel, etc.; the main threats are threats due to military actions, staff outflow, lack of qualified personnel, outdated technologies, and their further wear and tear, and significant financial obligations. In the third section, measures were developed to increase the efficiency of the enterprise's functioning and a comprehensive strategy program to increase the efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" was formulated. The proposed marketing system includes two subsystems: an information subsystem and a marketing mix system. The information subsystem of marketing includes four key blocks. Thus, for the utility enterprise OKVP "Dnipro-Kirovograd", which is responsible for water supply and wastewater treatment, the establishment of an information-analytical system could be beneficial for improving service and optimizing internal processes. Several options that can be considered include SAP Business Intelligence, Microsoft Power BI, Tableau, QlikView, and Google Analytics. The comprehensive strategy program to enhance the efficiency of OKVP "Dnipro-Kirovograd" includes: - analysis of the financial condition of OKVP "Dnipro-Kirovograd"; analysis of the impact of internal and external factors, - financial strategies and recommendations; - involvement of state and international support. It is determined that additionally, there is an urgent need to repay the World Bank loan for the municipal enterprise, requiring a comprehensive approach that would include both financial and strategic measures. Subsequently, several possible steps for loan repayment were proposed.Item Підвищення ефективності управління оборотними активами на підприємстві сфери послуг (на прикладі ТОВ «МДЦ ЕКСПЕРТ-КІРОВОГРАД», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Готішан, Віталій Георгійович; Gotishan, VitaliyВ першому розділі роботи розкриті питання теоретико-методологічні аспектів управління оборотними активами підприємства. Викладені підходи до трактування основних економічних понять, розглянуто склад і структуру оборотних активів, підходи до класифікації, розкрито сутність та процес оцінки ефективності управління оборотними активами підприємства. В другому розділі проаналізована фінансово-господарська діяльність ТОВ «МДЦ ЕКСПЕРТ-КІРОВОГРАД» та його зовнішнє макросередовище. Проведений аналіз дозволив визначити пріоритетні напрямки щодо удосконалення управління складовими оборотних активів підприємства, в першу чергу дебіторської заборгованості. В третьому розділі розроблені системні заходи для оптимізації рівня заборгованості, зокрема пропонується її автоматизація і контроль з використанням цифрової платформи UiPath. Прогнозування фінансових показників на основі сценаріїв розвитку проєкту впровадження зазначеної системи засвідчило фінансову життєздатність та вигідність інвестицій у цифрові технології. The first section of the work reveals the theoretical and methodological aspects of the management of current assets of the enterprise. The approaches to the interpretation of basic economic concepts are outlined, the composition and structure of current assets are considered, approaches to classification are discussed, the essence and process of assessing the effectiveness of the management of current assets of the enterprise are revealed. The second section analyzes the financial and economic activities of LLC "MDTS EXPERT-KIROVOGRAD" and its external macroenvironment. The analysis made it possible to determine priority areas for improving the management of the components of the enterprise's current assets, primarily accounts receivable. The third section develops systemic measures to optimize the level of debt, in particular, its automation and control using the UiPath digital platform are proposed. Forecasting financial indicators based on project development scenarios for the implementation of the specified system has demonstrated the financial viability and profitability of investments in digital technologies.Item Оптимізація бізнес-процесів підприємства (на прикладі Колективного підприємства «ПВК Геркон», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Гросул, Інна Дем’янівна; Grosul, InnaУ кваліфікаційній роботі досліджено теоретико-методичні положення та практичні аспекти оптимізації бізнес-процесів на прикладі колективного підприємства «ПВК Геркон». Основну увагу приділено аналізу сучасних бізнес-процесів, їх класифікації, характеристикам та особливостям управління в умовах динамічного ринкового середовища. У першому розділі встановлено, що бізнес-процеси є ключовими елементами ефективного функціонування підприємства, забезпечуючи інтеграцію внутрішніх і зовнішніх дій та досягнення стратегічних цілей. Сучасні бізнес-процеси характеризуються клієнтоорієнтованістю, динамічністю, технологічною інтеграцією, орієнтацією на інновації та екологічністю, що дозволяє підприємствам адаптуватися до викликів ринку. У другому розділі роботі проведено оцінку організаційної структури та фінансово-економічного стану КП «ПВК Геркон». Виявлено, що підприємство демонструє позитивну динаміку фінансових показників, зберігає конкурентоспроможність і відповідає високим стандартам якості завдяки функціональній структурі управління, чітко визначеним бізнес-процесам та кваліфікованому персоналу. У третьому розділі розроблено структурну модель оптимізації бізнес-процесів, яка включає ключові напрями вдосконалення: покращення прогнозування, забезпечення якості даних, зниження інформаційного перевантаження та вдосконалення комунікації. Особливу увагу приділено адаптації бізнес-процесів до умов воєнного стану, що передбачає управління ризиками, раціональне використання ресурсів, впровадження цифрових рішень та збереження мотивації персоналу. Запропоновано експрес-метод оптимізації бізнес-процесів, орієнтований на досягнення швидких результатів за короткий час. Метод спрямований на мінімізацію витрат, підвищення продуктивності та стабілізацію діяльності підприємства в умовах обмежених ресурсів і часу. Загалом результати дослідження підтверджують, що оптимізація бізнес-процесів є критично важливою для підвищення ефективності, конкурентоспроможності та адаптації підприємства до змін ринкового середовища. Розроблені рекомендації та механізми створюють основу для сталого розвитку КП «ПВК Геркон», сприяючи його успішному функціонуванню навіть у кризових умовах. The qualification work explores the theoretical and methodological positions and practical aspects of business process optimization at the collective enterprise "PVK Herkon". The main focus is on analyzing modern business processes, their classification, characteristics, and management features in a dynamic market environment. In the first chapter, it is established that business processes are key elements for effective enterprise operation, integrating internal and external actions and achieving strategic goals. Modern business processes are characterized by customer orientation, dynamism, technological integration, innovation focus, and environmental consciousness, enabling enterprises to adapt to market challenges. The second chapter assesses the organizational structure and financial-economic state of the collective enterprise "PVK Herkon". It was found that the enterprise demonstrates positive financial dynamics, maintains competitiveness, and meets high-quality standards thanks to a functional management structure, clearly defined business processes, and qualified personnel. In the third chapter, a structural model for business process optimization is developed, which includes key directions for improvement: enhancing forecasting, ensuring data quality, reducing information overload, and improving communication. Special attention is given to adapting business processes to wartime conditions, which involves risk management, rational resource use, implementing digital solutions, and maintaining staff motivation. A rapid optimization method is proposed, aimed at achieving quick results in a short time. This method focuses on minimizing costs, increasing productivity, and stabilizing enterprise operations under limited resources and time constraints. Overall, the research results confirm that business process optimization is critically important for enhancing efficiency, competitiveness, and adapting the enterprise to changes in the market environment. The developed recommendations and mechanisms create a foundation for the sustainable development of the collective enterprise "PVK Herkon", facilitating its successful operation even in crisis conditions.Item Збереження і розвиток трудового потенціалу підприємства ЖКГ в умовах війни (на прикладі ОКВП «Дніпро-Кіровоград», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Димура, Микола Миколайович; Dymura, MykolaУ кваліфікаційній роботі проведений комплексний аналіз трудового потенціалу підприємства житлово-комунального господарства в умовах війни, на прикладі ОКВП «Дніпро-Кіровоград». Робота має три основні розділи, кожен з яких вносить значний внесок у розуміння та вирішення проблеми збереження і розвитку трудового потенціалу в екстремальних умовах. У першому розділі здійснено систематизацію наукових поглядів на категорію «трудовий потенціал». Автор описує його сучасне багатоаспектне визначення, ключові характеристики і особливості, які стають важливими у контексті сучасних трансформаційних процесів. Аналізується вплив внутрішніх та зовнішніх факторів на формування та розвиток трудового потенціалу, і розглядаються специфічні особливості цього процесу на прикладах з різних галузей і країн, що надає змогу виявити універсальні та унікальні аспекти цих процесів. Другий розділ присвячений детальному аналізу стану трудового потенціалу на ОКВП «Дніпро-Кіровоград» в контексті триваючого військового конфлікту. Він починається з загального огляду діяльності підприємства, його фінансово-економічної результативності, а далі зосереджується на оцінці трудового потенціалу. Розглядаються ключові виклики та проблеми, з якими зіштовхується підприємство під час війни, і аналізується їх вплив на персонал та загальну продуктивність роботи. У третьому розділі автор розробляє стратегії та політики, спрямовані на підтримку і розвиток трудового потенціалу підприємства в умовах війни. Пропонується ряд інноваційних підходів, включаючи стратегії збереження трудового потенціалу, політику розвитку та підвищення кваліфікації персоналу, та мотиваційні механізми. Особлива увага приділяється забезпеченню безпеки працівників, підтримці їхнього морального духу та здоров'я, що є критично важливим для забезпечення неперервної і ефективної роботи підприємства в екстремальних умовах. Завдяки цьому комплексному підходу кваліфікаційна робота забезпечує цінний внесок у практичну діяльність, спрямовану на управління трудовими ресурсами в умовах кризи та конфліктів. In the qualification work, a comprehensive analysis of the labor potential of the housing and communal services enterprise during wartime, exemplified by the OKVP "Dnipro-Kirovograd," is conducted. The work is divided into three main sections, each of which makes a significant contribution to understanding and solving the problem of preserving and developing labor potential under extreme conditions. The first section systematizes scientific views on the category "labor potential." The author describes its modern multifaceted definition, key characteristics, and features that become important in the context of current transformational processes. The influence of internal and external factors on the formation and development of labor potential is analyzed, and specific features of this process are examined through examples from various industries and countries, revealing both universal and unique aspects. The second section is dedicated to a detailed analysis of the labor potential at OKVP "Dnipro-Kirovograd" in the context of the ongoing military conflict. It begins with a general overview of the enterprise's activities, its financial and economic performance, and then focuses on assessing labor potential. Key challenges and problems faced by the enterprise during the war are examined, and their impact on staff and overall work productivity is analyzed. In the third section, the author develops strategies and policies aimed at supporting and developing the enterprise's labor potential under wartime conditions. A range of innovative approaches is proposed, including labor potential preservation strategies, development policies, and personnel training, as well as motivational mechanisms. Special attention is given to ensuring the safety of workers, supporting their morale and health, which is critically important for maintaining continuous and effective operations of the enterprise under extreme conditions. Thanks to this comprehensive approach, the thesis provides a valuable contribution to practical activities aimed at managing labor resources in crisis and conflict situations.Item Ефективність фінансово-економічної діяльності торговельного підприємства: проблеми та шляхи підвищення (на прикладі ПП «Компанія Росток-Агро», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-12) Карабанова, Дарина Володимирівна; Karabanova, DarynaВ першому розділі роботи розглядалися базові поняття та сутність ефективності фінансово-економічної діяльності торговельних підприємств. Проаналізовано основні показники, що використовуються для оцінки ефективності діяльності підприємства, такі як рентабельність, ліквідність, фінансова стійкість та оборотність активів. В другому розділі проведено детальний аналіз фінансового стану підприємства на основі фінансової звітності за 2020-2023 рр. та оцінено конкурентне середовище, в якому функціонує підприємство, визначено його позиції на ринку. В третьому розділі обґрунтовані заходи, на покращення управління фінансовими ресурсами та підвищення рентабельності ПП «Компанія Росток-Агро». In the first section of the article the basic concepts and essence of efficiency of financial and economic activity of trade enterprises are considered. The main indicators used to assess the efficiency of an enterprise, such as profitability, liquidity, financial stability and asset turnover, are analysed. The second section provides a detailed analysis of the financial condition of the enterprise based on the financial statements for 2020-2023, assesses the competitive environment in which the enterprise operates, and determines its market position. The third section substantiates measures to improve the management of financial resources and increase the profitability of Rostok-Agro PE.