Другий (магістерський) рівень
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Удосконалення механізму економічної безпеки підприємства (на прикладі ТОВ «Торговельний дім «Гідросила» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024) Чжан Ісюань; Zhang YixuanУ першому розділі викладено узагальнено теоретичні основи системи забезпечення економічної безпеки як умови ефективного функціонування підприємства. У другому розділі висвітлено господарсько – правові засади підприємства, його характеристику, проведено аналіз фінансово – економічного стану, а також проаналізовано узагальнюючі та диференційовані показники ефективності діяльності досліджуваного підприємства. У третьому розділі визначено напрями формування системи забезпечення економічної безпеки підприємства. Запропоновано алгоритм управління ризиками як складової системи забезпечення економічної безпеки з метою ефективного функціонування підприємства. Удосконалено механізм економічної безпеки підприємства. The first chapter summarizes the theoretical foundations of the economic security system as a condition for the effective functioning of the enterprise. In the second section, the economic and legal foundations of the enterprise, its characteristics, an analysis of the financial and economic condition, and general and differentiated performance indicators of the enterprise under study are analyzed. In the third section, directions for the formation of the system for ensuring the economic security of the enterprise are defined. A risk management algorithm is proposed as a component of the system of ensuring economic security for the purpose of effective functioning of the enterprise. The mechanism of economic security of the enterprise has been improved.Item Конкурентні переваги підприємства як основа його стратегічного розвитку (на прикладі ПП «Кабекслайн» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Фесенко, Едуард Олександрович; Fesenko, EduardУ першому розділі роботи розглянуто стратегічні аспекти формування й утримання конкурентних переваг підприємства, їх сутність, особливості ідентифікації, підходи до класифікації; на основі аналізу різноманітних підходів до розуміння поняття «конкурентні переваги підприємства» (КПП), базуючись на ціннісно-компетентнісному підході, запропоновано визначення даної категорії, яке повинно лягти в основу створення ефективної системи управління конкурентними перевагами будівельного підприємства; удосконалено підхід до класифікації КПП, який передбачає їхній поділ на зовнішні та внутрішні, в результаті чого розширено їх різновиди, виокремлено індикатори конкурентної слабкості підприємства, що дозволяє сформувати підґрунтя для розробки стратегій його подальшого розвитку у вигляді сформульованих чинників розвитку КПП. У другому розділі подано загальну характеристику ПП «Кабекслайн»; проведено поглиблений аналіз сучасного стану будівельної галузі України, а також регіонального ринку будівельних послуг та конкурентної позиції, яку займає на ньому дане підприємство, аналіз його внутрішнього середовища; складено баланс факторів зовнішнього та внутрішнього середовищ за методикою SWOT-аналізу. В третьому розділі обґрунтовано чинники формування, розвитку та укріплення конкурентних переваг диверсифікованого будівельного підприємства; на основі аналізу існуючих конкурентних переваг ПП «Кабекслайн» запропоновано стратегії його подальшого розвитку; в рамках реалізації стратегії концентрованого зростання отримала економічне обґрунтування пропозиція щодо облаштування в процесі зведення житлового будинку міжквартирних укриттів-вестибюлів, що надає підприємству вагому конкурентну перевагу у вигляді пропозиції спеціалізованої послуги відповідно до нових законів і будівельних норм. In the first chapter of the work, the strategic aspects of the formation and maintenance of competitive advantages of the enterprise, their essence, peculiarities of identification, approaches to classification are considered; based on the analysis of various approaches to understanding the concept of "competitive advantages of the enterprise" (CAE), based on the value-competency approach, a definition of this category is proposed, which should form the basis of the creation of an effective system for managing the competitive advantages of a construction enterprise; the approach to the classification of CAE has been improved, which involves their division into external and internal, as a result of which their varieties have been expanded, indicators of the company's competitive weakness have been singled out, which allows to form the basis for the development of strategies for its further development in the form of formulated factors of the development of CAE. In the second section, the general characteristics of the "Kabeksline" PE are given; an in-depth analysis of the current state of the construction industry of Ukraine, as well as the regional market of construction services and the competitive position of this enterprise in it, analysis of its internal environment was carried out; a balance of factors of the external and internal environments was drawn up using the SWOT analysis method. In the third section substantiates the factors of formation, development and strengthening of competitive advantages of a diversified construction enterprise; strategies for its further development are proposed based on the analysis of the existing competitive advantages of "Kabeksline" PE; as part of the implementation of the strategy of concentrated growth, the proposal regarding the arrangement of inter-apartment shelters-lobbies during the construction of a residential building, which gives the company a significant competitive advantage in the form of a specialized service offering in accordance with new laws and building regulations, received an economic justification.Item Формування системи управління ефективністю господарської діяльності підприємства (на прикладі ФГ «Омельяненко», с. Іванівка Новоукраїнського р-ну Кіровоградської обл.)(ЦНТУ, 2024-06-15) Разумний, Владислав Вікторович; Razumnyi, VladyslavУ першому розділі роботи розглянуто питання економічної сутності та видів ефективності; на основі аналізу різноманітних підходів до розуміння поняття «ефективність діяльності підприємства», запропоновано визначення даної категорії, яка повинні лягти в основу створення ефективної системи управління ефективністю господарської діяльності підприємств АПК; розглянуто основні методичні підходи до оцінки ефективності діяльності підприємства, а також існуючі системи управління нею; проаналізовано чинники та шляхи підвищення ефективності діяльності підприємства. У другому розділі подано загальну характеристику ФГ «Омельяненко»; проведено поглиблений аналіз цільового ринку даного підприємства та аналіз його господарської діяльності за період з 2021 по 2023 роки, зокрема зроблено висновки щодо динаміки показників рентабельності роботи ФГ, прибутку, ефективності використання матеріальних факторів виробництва, трудових ресурсів, обсягу виробництва продукції та її собівартості, фінансового стану підприємства. В третьому розділі, на основі удосконалення сутності поняття «ефективність діяльності малого (середнього) підприємства агробізнесу», запропоновано удосконалену концепцію системи оцінки рівня економічної ефективності агропідприємства на основі критерію доданої вартості за трьома основними аспектами (абсолютним, відносним і динамічним); наведено концептуальний підхід до управління ефективністю підприємства агробізнесу; запропоновано комплекс заходів щодо її підвищення у розрізі окремих функціональних складових (технологічної, маркетингової, ресурсної, фінансової та соціальної); обґрунтовано доцільність виробництва на підприємстві альтернативних видів енергетичних ресурсів (паливних гранул). The first section of the paper considers the issues of economic essence and types of efficiency; based on the analysis of various approaches to understanding the concept of "efficiency of enterprise activity", the author proposes a definition of this category which should form the basis for creating an effective system for managing the efficiency of economic activity of agro-industrial enterprises; the main methodological approaches to assessing the efficiency of enterprise activity, as well as the existing systems for managing it, are considered; the factors and ways to improve the efficiency of activity are analyzed. The second section provides a general description of the Farming Enterprise «Omelianenko»; an in-depth analysis of the target market of this enterprise and an analysis of its economic activities for the period from 2021 to 2023 are carried out, in particular, conclusions are drawn regarding the dynamics of indicators of profitability of the farming enterprise, profit, efficiency of use of material factors of production, labor resources, production volume and cost, and the financial condition of the enterprise. In the third section, on the basis of improving the essence of the concept of "efficiency of small (medium) agribusiness enterprise", an improved concept of the system for assessing the level of economic efficiency of an agribusiness enterprise based on the criterion of added value in three main aspects (absolute, relative and dynamic) is proposed; a conceptual approach to managing the efficiency of an agribusiness enterprise is presented; a set of measures to improve it in the context of individual functional components (technological, marketing, resource, financial and social); the feasibility of producing alternative types of energy resources (fuel pellets) at the enterprise is substantiated.Item Планування заходів удосконалення логістичних процесів в аграрному підприємстві (на прикладі ТОВ «Глодоська Скіфія», с. Глодоси, Новоукраїнський р-н, Кіровоградська область)(ЦНТУ, 2023-12-25) Денисенко, Влад Станіславович; Denisenko, VladАктуальність теми. Фактором успіху компанії в умовах ринкових відносин є високий рівень конкурентоспроможності його продукції та ефективні способи її транспортування до споживачів. Логістична діяльність є частиною управління ланцюгом постачання, яка планує, реалізує та контролює ефективне пряме та зворотне переміщення товарів, послуг і пов’язаної інформації між точками постачання. походження та точки споживання для задоволення потреб клієнтів. Управління логістикою є важливою складовою бізнес-операцій, оскільки це діяльність, яка впливає на відносини з клієнтами, а не лише на внутрішні процеси. Це визначає актуальність обраної теми і дозволяє раціонально оцінити обсяги потреб і розподіл товарів від виробників до споживачів. Вчасно виявивши логістичні проблеми підприємства, можна уникнути перевитрат, що дозволить підприємству й надалі успішно працювати та бути конкурентоспроможним. Мета роботи є вивчення теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення логістичної діяльності на підприємстві. Об’єктом роботи є логістичні процеси ТОВ «Глодоська Скіфія» в сучасних умовах. Предмет дослідження є теоретичні і методичні основи управління транспортними потоками, напрями підвищення ефективності вантажоперевезень. Для досягнення мети були поставлені та вирішені наступні завдання: − розглянути сутність, елементи та організацію логістичної діяльності підприємства; − охарактеризувати підвищення ефективності управління логістичною діяльністю в сучасній компанії; − провести загальну характеристику підприємства; − проаналізувати логістичну діяльність підприємства; − визначити проблеми логістики в компанії; − розробити пропозиції по вдосконаленню логістичної діяльності; − обґрунтувати запропоновані заходи; − оцінити прогнозний економічний ефект запропонованого заходу. При дослідженні були використані такі методики: системний та комплексний підхід, методи економіко-статистичного аналізу, групування, візуалізації за допомогою графіків і таблиць, експертного оцінювання; отриману аналітичну інформацію, опрацьовано дані статистичної та бухгалтерської звітності підприємства, матеріали фахівців у галузі менеджменту та логістики, розміщені в підручниках, монографіях, наукових виданнях та електронних джерелах. Actuality of theme. A factor of the company's success in terms of market relations is the high level of competitiveness of its products and effective ways of transporting them to consumers. Logistics activities are a part of supply chain management that plans, implements and controls the efficient forward and reverse movement of goods, services and related information between supply points. origin and point of consumption to meet customer needs. Logistics management is an important component of business operations because it is an activity that affects customer relationships, not just internal processes. This determines the relevance of the chosen topic and allows for a rational assessment of the volume of needs and the distribution of goods from producers to consumers. By timely identifying the logistics problems of the enterprise, it is possible to avoid overspending, which will allow the enterprise to continue to work successfully and be competitive. The purpose of the work is the study of theoretical provisions and the development of practical recommendations for the improvement of logistics activities at the enterprise. The object of the work is the logistics processes of "Glodoska Scythia" LLC in modern conditions. The subject of the study is the theoretical and methodical foundations of transport flow management, directions for increasing the efficiency of freight transportation. To achieve the goal, the following tasks were set and solved: − consider the essence, elements and organization of the logistics activity of the enterprise; − to characterize the improvement of the efficiency of management of logistics activities in a modern company; − conduct a general description of the enterprise; − analyze the logistics activities of the enterprise; − identify logistics problems in the company; − develop proposals for improving logistics activities; − substantiate the proposed measures; − evaluate the forecast economic effect of the proposed measure. The following methods were used in the research: systematic and complex approach, methods of economic and statistical analysis, grouping, visualization using graphs and tables, expert evaluation; obtained analytical information, processed data from statistical and accounting reports of the enterprise, materials of specialists in the field of management and logistics, placed in textbooks, monographs, scientific publications and electronic sources.Item Управління потенціалом конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ПП «Кіровоградптахопром», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Чуріпа, Родіон Миколайович; Churipa, RodionАктуальність теми. За останні роки відбулося значне посилення конкуренції у всіх сферах економічної діяльності. Поява великої кількості нових підприємств, лібералізація імпорту, проникнення на вітчизняний ринок іноземних компаній, розвиток ринку капіталу та акціонерних підприємств – усе це значно змінило ринкову ситуацію. Зменшення платоспроможного попиту, з одного боку, та збільшення пропозицій товарів та послуг – з іншого, створили умови, коли такі поняття як «потенціал» та «конкурентоспроможність» стали невід'ємною складовою діяльності будь-якої організації. У такій ситуації для кожного виробника стає необхідним аналіз конкурентоспроможності та розробка дієвих засобів щодо її підвищення. Так, проблема досягнення конкурентоспроможності потенціалу підприємства є дуже важливою умовою успішного функціонування кожного підприємства. Сьогодні, завдяки конкурентній боротьбі, за всієї її тонкості та динамізму, виграє той, хто проводить аналіз та бореться за свої конкурентні позиції. Щоб вижити у цій боротьбі, кожне підприємство має підвищувати рівень конкурентоспроможності як продукції, а й самої організації загалом та її потенціалу. Цим обумовлена актуальність обраної теми. Мета роботи вивчення теоретичних досліджень та розробка практичних рекомендацій по вдосконаленню процесу управління потенціалом конкурентоспроможності на підприємстві. Об’єктом роботи є процес управління потенціалом конкурентоспроможності ПП «Кіровоградптахопром». Предмет дослідження методичні та теоретичні питання, практичні інструменти управління складовими потенціалу конкурентоспроможності підприємства. Для досягнення мети були поставлені та вирішені наступні завдання: −розглянути сутність, систему елементи потенціалу конкурентоспроможностіпідприємства; −визначити методипідвищення ефективності управління потенціалу конкурентоспроможності; −проаналізувати загальну характеристику підприємства; −проаналізувати логістичну діяльність підприємства; −визначити сучасний рівень конкурентоспроможності підприємства; −розробити пропозиції дляросту потенціалу конкурентоспроможності, обґрунтувати запропоновані заходи; −визначити прогнозний економічний ефект запропонованих проектів. При дослідженні були використані такі методики: системний та комплексний підхід,методи економіко-статистичного аналізу, групування, візуалізації за допомогою графіків і таблиць, експертного оцінювання; отриману аналітичну інформацію, опрацьовано дані статистичної та бухгалтерської звітності підприємства, матеріали фахівців у галузі менеджменту та логістики, розміщені в підручниках, монографіях, наукових виданнях та електронних джерелах. Actuality of theme. In recent years, there has been a significant increase in competition in all spheres of economic activity. The appearance of a large number of new enterprises, the liberalization of imports, the penetration of foreign companies into the domestic market, the development of the capital market and joint-stock enterprises - all this significantly changed the market situation. A decrease in solvent demand, on the one hand, and an increase in the supply of goods and services, on the other, created conditions where such concepts as "potential" and "competitiveness" became an integral part of any organization's activity. In such a situation, it becomes necessary for each manufacturer to analyze competitiveness and develop effective means to increase it. Thus, the problem of achieving the competitiveness of an enterprise's potential is a very important condition for the successful functioning of every enterprise. Today, thanks to competition, for all its subtlety and dynamism, the one who conducts the analysis and fights for his competitive positions wins. To survive in this struggle, every enterprise must increase the level of competitiveness of both products and the organization itself in general and its potential. This determines the relevance of the chosen topic. The purpose of the work is to study theoretical research and develop practical recommendations for improving the process of managing the competitiveness potential at the enterprise. The object of the work is the process of managing the competitiveness potential of PE "Kirovogradptakhoprom". The subject of research is methodical and theoretical issues, practical tools for managing the components of the company's competitiveness potential. To achieve the goal, the following tasks were set and solved: −consider the essence, system, elements of the enterprise's competitiveness potential; −to determine the methods of increasing the effectiveness of management ofcompetitiveness potential; −analyze the general characteristics of the enterprise; −analyze the logistics activities of the enterprise; −to determine the current level of competitiveness of the enterprise; −develop proposals for the growth of competitiveness potential, substantiate the proposedmeasures; −determine the forecast economic effect of the proposed projects. The following methods were used in the research: systematic and complex approach, methodsof economic and statistical analysis, grouping, visualization using graphs and tables, expert evaluation; obtained analytical information, processed data from statistical and accounting reports of the enterprise, materials of specialists in the field of management and logistics, placed in textbooks, monographs, scientific publications and electronic sources.Item Оцінка та підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємства побутових послуг (на прикладі КП «Елегант М», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Щербина, Олександра Сергіївна; Shcherbyna, OleksandraАктуальність дослідження обумовлене тим, що сучасний ринок вкрай непостійний. Пасивність у його дослідженні означає, що своє становище підприємство віддає на волю ринку, кидає на самоплив, чого допускати не можна. Для того, щоб свідомо впливати на хід продажу свого продукту на ринку, а тим самим і на забезпечення доходу, потрібно зайняти по відношенню до ринку активну позицію. Маркетинг є втіленням цієї активної позиції. У ринковій економіці, за економічними законами, підприємство має забезпечити певний рівень прибутку. Внаслідок цього воно може існувати лише в тому випадку, якщо весь час розвивається, крокує в ногу з прогресом. Підприємство має забезпечувати акумулювання коштів, які дозволяють утримувати себе, здійснювати оновлення та вдосконалення свого виробничого апарату. Таке акумулювання підприємство може забезпечити лише за успішної реалізації свого продукту (послуги) на ринку. Спостереження та аналіз діяльності кoнкурентів і дослідження безперервно власних пoзицій та конкурентоспроможності на ринку дає можливість побачити потреби потенційних покупців і надати потрібну продукцію вчасно. Маючи актуальну інформацію про слабкі та сильні стoрoни власнoгo підприємства, та кoнкуруючих виробників продукції у даному сегменті, є мoжливість вірно oцінити їх цілі та комплексний пoтенціал, розробити ефективну стратегію. Метою дослідження є пошук резервів підвищення ефективності господарювання КП «Елегант М» шляхом формування фінансово-економічного механізму покращення конкурентних позицій підприємства із застосуванням маркетингового підходу. Об’єктом дослідження є господарська діяльність ательє «Елегант М» та процеси використання інструментів маркетингу для ефективної роботи фінансово-економічного механізму забезпечення конкурентних переваг та розвитку підприємства. Предметом дослідження є вивчення теоретичних, методологічних та прикладних аспектів використання інструментів маркетингу для управління конкурентними перевагами базового підприємства послуг пошиву та ремонту одягу. При дослідженні були використані методи аналізу ефективності господарської діяльності, такі як: методи, що базуються на оцінці фінансово-економічного стану, статистичного аналізу, SWOT-аналіз, PEST-аналіз, проектний аналіз, графічні методи. Для здійснення дослідження в якості інформаційної бази були використані наукові праці вітчизняних та зарубіжних економістів, діючі міжнародні стандарти бухгалтерського обліку, вітчизняні нормативні та законодавчі акти, матеріали інтернет-видань, дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності КП «Елегант М». Для досягнення мети були поставленні такі завдання: − визначити теоретичні та методичні засоби маркетингу для покращення конкурентоспроможності підприємства сфери послуг; − визначити сутність поняття «маркетинговий підхід» та особливості оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства; − розглянути методи оцінки ефективності маркетингової діяльності; − виконати аналіз та оцінку господарювання ательє за останні роки; − визначити ринкову позицію підприємства порівняно з конкурентами; − розробити організаційно-економічні заходи для розвитку конкурентних переваг підприємства; − показати рівень економічної ефективності запропонованих заходів для підвищення прибутковості підприємств. The relevance of the research is due to the fact that the modern market is extremely unstable. Passivity in his research means that the company leaves its position to the will of the market, leaves it to its own devices, which cannot be allowed. In order to consciously influence the course of selling your product on the market, and thereby ensuring income, you need to take an active position in relation to the market. Marketing is the embodiment of this active position. In a market economy, according to economic laws, an enterprise must ensure a certain level of profit. As a result, it can exist only if it develops all the time, keeps pace with progress. The enterprise must ensure the accumulation of funds that allow it to support itself, update and improve its production apparatus. The company can provide such accumulation only if its product (service) is successfully sold on the market. Observing and analyzing the activities of competitors and continuously researching one's own positions and competitiveness on the market makes it possible to see the needs of potential buyers and provide the necessary products on time. Having up-to-date information about the weak and strong points of our own company and competing manufacturers of products in this segment, it is possible to correctly assess their goals and complex potential, to develop an effective strategy. The purpose of the study is to find reserves for improving the efficiency of the management of the "Elegant M" KP by forming a financial and economic mechanism for improving the competitive positions of the enterprise using a marketing approach. The object of the study is the economic activity of the "Elegant M" atelier and the processes of using marketing tools for the effective operation of the financial and economic mechanism of ensuring competitive advantages and the development of the enterprise. The subject of the research is the study of theoretical, methodological and applied aspects of using marketing tools to manage the competitive advantages of the basic enterprise of clothing tailoring and repair services. The research used methods of analyzing the efficiency of economic activity, such as: methods based on the assessment of financial and economic status, statistical analysis, SWOT analysis, PEST analysis, project analysis, graphical methods. Scientific works of domestic and foreign economists, current international accounting standards, domestic normative and legislative acts, materials of online publications, accounting and financial reporting data of KP "Elegant M" were used as an information base for the research. To achieve the goal, the following tasks were set: − to determine the theoretical and methodical means of marketing to improve the competitiveness of the enterprise in the service sector; − determine the essence of the concept of "marketing approach" and the features of evaluating the effectiveness of the marketing activity of the enterprise; − consider methods of evaluating the effectiveness of marketing activities; − perform an analysis and assessment of the management of the atelier in recent years; − determine the market position of the enterprise compared to competitors; − to develop organizational and economic measures for the development of the company's competitive advantages; − show the level of economic efficiency of the proposed measures to increase the profitability of enterprises.Item Розробка антикризової стратегії діяльності підприємства в умовах невизначеності(ЦНТУ, 2024-01-03) Колєснік, Іван Васильович; Kolesnik, IvanМета кваліфікаційної роботи полягає у вивченні вивчення теоретичних засад антикризової стратегії діяльності підприємства; здійснення аналізу економічної практики та стану результативності стратегічного керування с/г підприємством в умовах перманентної кризи товариства «Зоря»; надання пропозицій щодо розробки антикризової стратегії діяльності ТОВ «Зоря» в умовах невизначеності. Мета роботи зумовила постановку наступних завдань: - з’ясувати сутність антикризової діяльності сільськогосподарських підприємств; - окреслити концептуальні засади антикризової стратегії управління підприємством; - дослідити антикризову економічну політику держави та стійкість сільськогосподарських підприємств; - здійснити аналітичну роботу та оцінити наслідки антикризового стратегічного управління товариства «Зоря» ; - запропонувати напрями поліпшення підходів до антикризового стратегування у товаристві «Зоря»; - сформувати стратегію антикризового потенціалу підприємства ТОВ «Зоря». Об’єктом дослідження виступає процес розробки антикризової стратегії діяльності підприємства в умовах невизначеності. Предметом дослідження є набір теоретичних і прикладних питань антикризової стратегії діяльності підприємства. Перший розділ роботи присвячений теоретичним засадам антикризової стратегії діяльності підприємства. У другому розділі здійснена діагностика фінансово-господарського стану та оцінювання результатів антикризового стратегічного управління підприємством в умовах невизначеності. Третій розділ висвітлює пропозиції щодо розробки антикризової стратегії діяльності ТОВ «Зоря» в умовах невизначеності. За результатами дослідження сформульовані пропозиції щодо конструювання агрологістичної антикризової стратегії підприємства; стратегії формування антикризового потенціалу підприємства; стратегічних орієнтирів розвитку аграрної сфери України в контексті антикризової політики. Одержані результати можуть бути використані в практичній діяльності сільськогосподарських підприємств. The purpose of the qualification work is to study the theoretical foundations of the anti-crisis strategy of the enterprise; to analyse the economic practice and the state of effectiveness of the strategic management of the agricultural enterprise in the conditions of the permanent crisis of the company "Zorya"; to provide proposals for the development of an anti-crisis strategy for the activities of LLC "Zorya" in conditions of uncertainty. The purpose of the work led to the following tasks: -to clarify the essence of anti-crisis activities of agricultural enterprises; -to outline the conceptual foundations of the anti-crisis strategy of enterprise management; -to study the anti-crisis economic policy of the state and the sustainability of agricultural enterprises; -to carry out analytical work and evaluate the consequences of anti-crisis strategic management of the company "Zorya"; -to propose directions for improving approaches to anti-crisis strategising in the company "Zorya"; -to formulate a strategy of anti-crisis potential of the enterprise "Zorya". The object of the study is the process of developing an anti-crisis strategy for the enterprise under conditions of uncertainty. The subject of the study is a set of theoretical and applied issues of the anticrisis strategy of enterprise activity. The first section is devoted to the theoretical foundations of the anti-crisis strategy of enterprise. In the second section the article carries out diagnostics of the financial and economic status and assessment of results of anti-crisis strategic management of an enterprise under conditions of uncertainty. The third section highlights proposals for the development of an anti-crisis strategy for the activities of "Zorya" LLC under conditions of uncertainty. Based on the results of the study, the article formulates proposals for the construction of an agro-logistic anti-crisis strategy of the enterprise; strategy for the formation of the enterprise's anti-crisis potential; strategic guidelines for the development of the agrarian sector of Ukraine in the context of anti-crisis policy. The obtained results can be used in the practical activities of agricultural enterprises.Item Управління ризиками в автотранспортному бізнесі (на прикладі ТОВ «ДАК-ТРАНС», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2024-01) Рибковський, Євген Анатолійович; Rybkovskyi, YevhenВ першому розділі роботи досліджувалися питання теоретичні основи управління ризиками в бізнесі. Розкрито сутність управління ризиками в бізнесі; здійснено ідентифікацію ризиків як важливого складника процесу управління ризиками. В другому розділі здійснено аналіз стану управління ризиками в автотранспортному бізнесі на прикладі підприємства ТОВ “ДАК-ТРАНС”; охарактеризовано організацію та виробничо-комерційну діяльність підприємства; проведено аналіз індикаторів фінансового та економічного стану підприємства автотранспортного бізнесу “ДАК-ТРАНС”; здійснено оцінку управлінського впливу на захищеність від ризиків в автотранспортному бізнесі підприємства “ДАК-ТРАНС”. В третьому розділі надані пропозиції щодо дій з удосконалення управління ризиками в автотранспортному бізнесі; запропоновані інструменти адаптування підприємства автотранспортного бізнесу до умов ризикованого середовища. The first chapter of the work examines the theoretical foundations of risk management in business. The essence of risk management in business is revealed; risks are identified as an important component of the risk management process. The second section analyses the status of risk management in the motor transport business on the example of the enterprise "DAK-TRANS" LLC; describes the organisation and production and commercial activity of the enterprise; analyses indicators of the financial and economic status of the enterprise of motor transport business "DAK-TRANS"; assesses managerial influence on protection against risks in the motor transport business of the enterprise "DAK-TRANS". The third section provides proposals for actions to improve risk management in the road transport business; tools for adapting the road transport business enterprise to the conditions of a risky environment are proposed.Item Соціально-економічна ефективність підприємства: напрями і засоби підвищення (на прикладі ВККПФ «УнТех», м. Львів)(ЦНТУ, 2023-12-25) Ніколаєнко, Андрій Анатолійович; Nikolaenko, AndriyМета кваліфікаційної роботи полягає в удосконаленні теоретико-методичних та прикладних засад аналізування та підвищення рівня соціально-економічної ефективності підприємства (на прикладі ВККПФ «УнТех», м. Львів). Завданнями роботи є: визначити економічний зміст соціальної та економічної ефективності господарської діяльності; сформувати методичні підходи до аналізування соціально-економічної ефективності підприємства; здійснити аналіз економічної ефективності підприємства; оцінити соціальні результати діяльності підприємства; визначити фактори впливу на соціально-економічну ефективність функціонування підприємства; удосконалити методику оцінювання ефективності діяльності підприємства; обґрунтувати стратегічні й тактичні засади підвищення соціально-економічної ефективності підприємства. Предметом дослідження є теоретико-методичні та прикладні аспекти, методичні підходи до оцінювання та підвищення рівня соціально-економічної ефективності підприємства. Об'єктом дослідження є процес підвищення рівня соціально-економічної ефективності підприємства. У першому розділі роботи розкрито теоретико-методичні засади оцінювання та забезпечення соціально-економічної ефективності підприємства. У другому розділі роботи здійснено аналіз економічної та соціальної ефективності функціонування ВККПФ «УнТех». У третьому розділі роботи обґрунтовано напрями та засоби підвищення соціально-економічної ефективності ВККПФ «УнТех». За результатами дослідження розроблені теоретико-методичні основи управління соціально-економічною ефективністю підприємства, проведено комплексний аналіз та оцінено стан соціально-економічної ефективності аналізованого підприємства, розроблено положення програми підвищення соціально-економічної ефективності досліджуваного підприємства. Одержані результати можуть бути використані при формуванні політики підвищення соціально-економічної ефективності ВККПФ «УнТех». The purpose of the qualification work is to improve the theoretical-methodical and applied principles of analysis and increase the level of socio-economic efficiency of the enterprise (on the example of PССEА «UnTech», Lviv). The tasks of the work are: to determine the economic content of the social and economic efficiency of economic activity; to form methodical approaches to analyzing the socio-economic efficiency of the enterprise; carry out an analysis of the economic efficiency of the enterprise; evaluate the social results of the enterprise; to determine the influencing factors on the socio-economic efficiency of the enterprise's functioning; to improve the method of evaluating the efficiency of the enterprise; justify the strategic and tactical principles of increasing the socio-economic efficiency of the enterprise. The subject of the research is theoretical-methodical and applied aspects, methodical approaches to evaluation and raising the level of social and economic efficiency of the enterprise. The object of the study is the process of increasing the level of social and economic efficiency of the enterprise. The first chapter of the work reveals the theoretical and methodological principles of evaluating and ensuring the socio-economic efficiency of the enterprise. In the second section of the work, an analysis of the economic and social effectiveness of the functioning of the PССEА «UnTech» was carried out. In the third section of the work, the directions and means of increasing the socio-economic efficiency of PССEА «UnTech» are substantiated. Based on the results of the research, the theoretical and methodological foundations of the management of the socio-economic efficiency of the enterprise were developed, a comprehensive analysis was carried out and the state of the socio-economic efficiency of the analyzed enterprise was evaluated, the provisions of the program for improving the socio-economic efficiency of the enterprise under study were developed. The obtained results can be used in the formation of the policy of increasing the socio-economic efficiency of the PССEА «UnTech».Item Розробка і аналіз стратегічних альтернатив підприємства (на прикладі ТОВ «Профістан», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12) Крячко, Євгеній Юрійович; Kriachko, YevheniyУ першому розділі показано етапи розвитку стратегічного менеджменту як науки, його методологію, розкрито його діалектичний і раціональний підходи до стратегічного управління У другому розділі наведено характеристику досліджуваного підприємства, проведено стратегічний аналіз за методикою БКГ, тобто зовнішнього середовища, галузі і підприємства. Визначено стан зовнішнього середовища, його зміни в зв'язку з військовими діями і зміною дії конкурентних сил, проаналізовано характеристики галузі, визначена її привабливість, прибутковість, гострота конкурентної боротьби, визначено головних конкурентів підприємства, їх можливість впливати на загострення конкурентної боротьби, а також ключові фактори успіху та загальну привабливість галузі. Проаналізовано стан самого підприємства- ефективність його стратегії, проблеми, переваги, можливості і загрози, які надає зовнішнє середовище. Визначено конкурентне становище підприємства серед головних конкурентів. Проведено SWOT- аналіз підприємства. З'ясовано, що головною проблемою на даний момент є військові дії, які значно ускладнюють роботу підприємства, а також серйозна зміна конкурентного середовища внаслідок заходу на український ринок закордонних виробників сільськогосподарської техніки. Запропоновані кроки по покращенню становища підприємства, тобто розроблені стратегічні альтернативи щодо удосконалення продукції підприємства і доведення її до міжнародного рівня. Розроблені альтернативи передбачають більш активну співпрацю між українськими підприємцями і українськими науковцями, що дасть можливість створення високоякісної продукції. Для підприємства також актуальною є пропозиція подальшої диверсифікації у машинобудівну галузь. The first section shows the stages of development of strategic management as a science, its methodology, reveals its dialectical and rational approaches to strategic management The second section describes the characteristics of the enterprise under study, conducts a strategic analysis using the BCG methodology, i.e. the external environment, industry and enterprise. The state of the external environment, its changes due to military operations and changes in the impact of competitive forces are determined, the characteristics of the industry are analysed, its attractiveness, profitability, and the severity of competition are determined, the main competitors of the enterprise are identified, their ability to influence the intensification of competition, as well as the key success factors and the overall attractiveness of the industry. The state of the enterprise itself is analysed - the effectiveness of its strategy, problems, advantages, opportunities and threats posed by the external environment. The competitive position of the enterprise among its main competitors is determined. A SWOT analysis of the enterprise has been carried out. It has been found that the main problem at the moment is military actions, which significantly complicate the work of the enterprise, as well as a serious change in the competitive environment as a result of the entry of foreign producers of agricultural machinery into the Ukrainian market. The author proposes steps to improve the position of the enterprise, i.e., strategic alternatives for improving the enterprise's products and bringing them to the international level. The developed alternatives envisage more active cooperation between Ukrainian entrepreneurs and Ukrainian scientists, which will enable the creation of high-quality products. The proposal of further diversification into the machine-building industry is also relevant for the enterprise.Item Управління інвестиційною діяльністю як фактором забезпечення конкурентоспроможності підприємства (на прикладі ТДВ «Коліймаш», м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12-25) Лунгул, Олег Васильович; Lungul, OlehАктуальність теми. За останні роки відбулося значне посилення конкуренції у всіх сферах економічної діяльності. Поява великої кількості нових підприємств, лібералізація імпорту, проникнення на вітчизняний ринок іноземних компаній, розвиток ринку капіталу та акціонерних підприємств – усе це значно змінило ринкову ситуацію. Зменшення платоспроможного попиту, з одного боку, та збільшення пропозицій товарів та послуг – з іншого, створили умови, коли такі поняття як «потенціал» та «конкурентоспроможність» стали невід'ємною складовою діяльності будь-якої організації. У такій ситуації для кожного виробника стає необхідним аналіз конкурентоспроможності та розробка дієвих засобів щодо її підвищення. Так, проблема досягнення конкурентоспроможності потенціалу підприємства є дуже важливою умовою успішного функціонування кожного підприємства. Сьогодні, завдяки конкурентній боротьбі, за всієї її тонкості та динамізму, виграє той, хто проводить аналіз та бореться за свої конкурентні позиції. Щоб вижити у цій боротьбі, кожне підприємство має підвищувати рівень конкурентоспроможності як продукції, а й самої організації загалом та її потенціалу. Цим обумовлена актуальність обраної теми. Мета роботи вивчення теоретичних досліджень та розробка практичних рекомендацій по вдосконаленню процесу управління потенціалом конкурентоспроможності на підприємстві. Об’єктом роботи є процес управління потенціалом конкурентоспроможності ТДВ «Коліймаш». Предмет дослідження методичні та теоретичні питання, практичні інструменти управління складовими потенціалу конкурентоспроможності підприємства. Для досягнення мети були поставлені та вирішені наступні завдання: − розглянути сутність, систему елементи потенціалу конкурентоспроможності підприємства; − визначити методи підвищення ефективності управління потенціалу конкурентоспроможності; − проаналізувати загальну характеристику підприємства; − проаналізувати логістичну діяльність підприємства; − визначити сучасний рівень конкурентоспроможності підприємства; − розробити пропозиції для росту потенціалу конкурентоспроможності, обґрунтувати запропоновані заходи; − визначити прогнозний економічний ефект запропонованих проектів. При дослідженні були використані такі методики: системний та комплексний підхід, методи економіко-статистичного аналізу, групування, візуалізації за допомогою графіків і таблиць, експертного оцінювання; отриману аналітичну інформацію, опрацьовано дані статистичної та бухгалтерської звітності підприємства, матеріали фахівців у галузі менеджменту та логістики, розміщені в підручниках, монографіях, наукових виданнях та електронних джерелах. Actuality of theme. In recent years, there has been a significant increase in competition in all spheres of economic activity. The appearance of a large number of new enterprises, the liberalization of imports, the penetration of foreign companies into the domestic market, the development of the capital market and joint-stock enterprises - all this significantly changed the market situation. A decrease in solvent demand, on the one hand, and an increase in the supply of goods and services, on the other, created conditions where such concepts as "potential" and "competitiveness" became an integral part of any organization's activity. In such a situation, it becomes necessary for each manufacturer to analyze competitiveness and develop effective means to increase it. Thus, the problem of achieving the competitiveness of an enterprise's potential is a very important condition for the successful functioning of every enterprise. Today, thanks to competition, for all its subtlety and dynamism, the one who conducts the analysis and fights for his competitive positions wins. To survive in this struggle, every enterprise must increase the level of competitiveness of both products and the organization itself in general and its potential. This determines the relevance of the chosen topic. The purpose of the work is to study theoretical research and develop practical recommendations for improving the process of managing the competitiveness potential at the enterprise. The object of the work is the process of managing the competitiveness potential of TDV "Koliimash". The subject of research is methodical and theoretical issues, practical tools for managing the components of the company's competitiveness potential. To achieve the goal, the following tasks were set and solved: − consider the essence, system, elements of the enterprise's competitiveness potential; − to determine the methods of increasing the effectiveness of management of competitiveness potential; − analyze the general characteristics of the enterprise; − analyze the logistics activities of the enterprise; − to determine the current level of competitiveness of the enterprise; − develop proposals for the growth of competitiveness potential, substantiate the proposed measures; − determine the forecast economic effect of the proposed projects. The following methods were used in the research: systematic and complex approach, methods of economic and statistical analysis, grouping, visualization using graphs and tables, expert evaluation; obtained analytical information, processed data from statistical and accounting reports of the enterprise, materials of specialists in the field of management and logistics, placed in textbooks, monographs, scientific publications and electronic sources.Item Шляхи підвищення ефективності підприємств в галузі рослинництва (на прикладі СТОВ «Новий час»)(ЦНТУ, 2024-01) Татарчук, Сергій Іванович; Tatarchuk, SerhiyВ першому розділі роботи розглядалися теоретико-методологічні основи підвищення ефективності підприємства. Представлено чинники впливу та методичні підходи до оцінювання ефективності діяльності підприємства. В другому розділі надано характеристику діяльності підприємства, проаналізовано фінансово-економічну діяльність підприємства, а також здійснено діагностику показників ефективності діяльності підприємства. В третьому розділі запропоновано напрями підвищення ефективності діяльності підприємства та напрямки підвищення конкурентоспроможності продукції рослинництва як одного з факторів ефективності виробництва. In the first section of the work, the theoretical and methodological foundations of improving the efficiency of the enterprise were considered. Factors of influence and methodical approaches to estimation of efficiency of enterprise activity are presented. The second section describes the activity of the enterprise, analyzes the financial and economic activity of the enterprise, and diagnoses the performance indicators of the enterprise. In the third section, directions of increasing the efficiency of the enterprise and directions of increasing the competitiveness of crop production as one of the factors of production efficiency are proposed.Item Діагностика ефективності діяльності медичних закладів (на прикладі КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги №1 м. Кропивницького» Кропивницької міської ради)(ЦНТУ, 2023-12) Саченко, Юлія Сергіївна; Sachenko YuliyaУ першому розділі роботи визначено особливості функціонування медичних закладів як суб’єктів господарювання; визначено принципи побудови якісної системи охорони здоров’я; дане чітке визначення поняттю «ефективність» для сфери охорони здоров’я; наведено видову класифікацію ефективності діяльності медичного закладу; визначено основні показники діяльності медичного закладу, які оцінюють його ефективність; визначено методи та інструменти для оцінки та діагностики показників ефективності; проведено аналіз стану системи охорони здоров’я в місті Кропивницький. В другому розділі роботи визначено організаційні характеристики та види діяльності підприємства; проведено аналіз фінансово-господарської діяльності закладу; проведено аналіз фінансового стану та розраховано основні показники медичної, соціальної та економічної ефективності; проведено діагностику та аналіз показників ефективності діяльності підприємства. В третьому розділі роботи розроблено концепцію процесу підвищення ефективності діяльності медичного закладу на основі розрахунку інтегрального показника; введено поняття «часткового показника» та «видового показника» ефективності підприємства; проведено SWOT-аналіз підприємства; визначено проблемні напрямки діяльності закладу та розроблено заходи та рекомендації задля їх покращення. The first section of the work defines the peculiarities of the functioning of medical institutions as business entities; the principles of building a quality health care system are defined; given a clear definition of the concept of "efficiency" for the field of health care; a type classification of the efficiency of the medical institution is given; the main indicators of the medical institution's activity, which evaluate its effectiveness, are determined; methods and tools for evaluating and diagnosing efficiency indicators are defined; an analysis of the state of the health care system in the city of Kropyvnytskyi was carried out. In the second section of the work, the organizational characteristics and types of activities of the enterprise are defined; an analysis of the institution's financial and economic activity was carried out; an analysis of the financial situation was carried out and the main indicators of medical, social and economic efficiency were calculated; diagnostics and analysis of the company's performance indicators were carried out. In the third section of the work, the concept of the process of improving the efficiency of the medical institution based on the calculation of the integral indicator is developed; the concepts of "partial indicator" and "specific indicator" of enterprise efficiency were introduced; a SWOT analysis of the enterprise was carried out; problematic areas of the institution's activity were identified and measures and recommendations for their improvement were developed.Item Удосконалення системи формування кадрової політики підприємства (на прикладі ТОВ «Ерідон» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12) Халбаєв, Артем Халмиратович; Halbaiev, ArtemУ першому розділі роботи розкрито економічну сутність поняття «кадрова політика підприємства» та його значення у забезпеченні конкурентоспроможності, висвітлено завдання, складові, форми та методи формування кадрової політики підприємства, а також особливості кадрової політики на вітчизняних підприємствах. Другий розділ розкриває питання економічної характеристики та досліджено фінансовий стан підприємства, склад, структуру та забезпеченість товариства персоналом. У третьому розділі запропоновано заходи підвищення ефективності використання кадрового потенціалу через систему розвитку персоналу та оптимізацію кадрової політики підприємства. The first chapter of the work reveals the economic essence of the concept of "enterprise personnel policy" and its importance in ensuring competitiveness, highlights the tasks, components, forms and methods of forming the enterprise's personnel policy, as well as the peculiarities of the personnel policy at domestic enterprises. The second chapter reveals the issue of economic characteristics and examines the company's financial condition, composition, structure, and staffing of the company. The third section proposes measures to increase the efficiency of the use of personnel potential through the personnel development system and optimization of the company's personnel policy.Item Удосконалення концепції матеріально-технічного забезпечення підприємства (на прикладі ТОВ «Вагро-Україна» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12) Кущінський, Сергій Іванович; Kuschinskyi, SerhiyУ вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, інформаційну базу дослідження. У першому розділі визначено сутність та роль матеріальних ресурсів в агросфері, характеристика матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності та методологія визначення обсягів матеріально-технічного забезпечення підприємства. У другому розділі роботи визначено організаційні характеристики та види діяльності підприємства; проведено аналіз фінансово-господарської діяльності закладу; проведено стан матеріально-технічного забезпечення товариства. Третій розділ роботи висвітлює розроблену концепцію покращення матеріального забезпечення підприємства. The introduction substantiates the relevance of the topic, defines the goal, task, object and subject, information base of the research. The first chapter defines the essence and role of material resources in the agricultural sector, the characteristics of material and technical support of economic activity and the methodology for determining the volume of material and technical support of the enterprise. In the second section of the work, the organizational characteristics and types of activities of the enterprise are defined; an analysis of the institution's financial and economic activity was carried out; the state of material and technical support of the company was carried out. The third section of the work highlights the developed concept of improving the company's material support.Item Управління ресурсозбереженням на підприємстві (на прикладі ФГ «Гончаров» с. Обертасово, Компаніївський р-н, Кіровоградська обл.)(ЦНТУ, 2023-12) Петрова, Анна Олександрівна; Petrova AnnaУ вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, інформаційну базу дослідження. У першому розділі визначено поняття та значення ресурсозбереження в агросфері, інструменти оцінки його рівня та зарубіжний досвід ресурсозбереження на підприємствах. У другому розділі роботи визначено організаційні характеристики та види діяльності підприємства; проведено аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища фермерського господарства та визначено динаміку фінансово-господарської діяльності господарства. Третій розділ роботи висвітлює питання удосконалення системи управління ресурсозбереженням в агропідприємствах, зокрема, питання стимулювання та формування програми ресурсозбереження а агросфері. The introduction substantiates the relevance of the topic, defines the goal, task, object and subject, information base of the research. The first chapter defines the concept and meaning of resource conservation in the agricultural sector, tools for assessing its level, and foreign experience of resource conservation at enterprises. In the second section of the work, the organizational characteristics and types of activities of the enterprise are defined; an analysis of the internal and external environment of the farm was carried out and the dynamics of the financial and economic activity of the farm was determined. The third section of the work highlights the issue of improving the resource conservation management system in agricultural enterprises, in particular, the issue of stimulation and formation of the resource conservation program in the agricultural sector.Item Розробка стратегії диверсифікації діяльності аграрного підприємства (на прикладі ТОВ «Вагро-Україна» м. Кропивницький)(ЦНТУ, 2023-12) Тюленєв, Ігор Вікторович; Tiuleniev, IhorУ вступі обґрунтовано актуальність теми, визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, інформаційну базу дослідження. У першому розділі визначено сутність, роль диверсифікації аграрного виробництва, характеристика характеристика видів диверсифікації та значення у підвищенні конкурентоспроможності підприємства. У другому розділі роботи визначено організаційні характеристики та види діяльності підприємства; проведено аналіз фінансово-господарської діяльності закладу; проведено аналіз фінансового стану товариства. Третій розділ роботи висвітлює розроблену концепцію диверсифікації виробничої діяльності товариства. The introduction substantiates the relevance of the topic, defines the goal, task, object and subject, information base of the research. In the first chapter, the essence and role of diversification of agricultural production, the characteristics of the characteristics of the types of diversification and their importance in increasing the competitiveness of the enterprise are determined. In the second section of the work, the organizational characteristics and types of activities of the enterprise are defined; an analysis of the institution's financial and economic activity was carried out; an analysis of the company's financial condition was carried out. The third section of the work highlights the developed concept of diversification of the company's production activities.Item Комплексна діагностика фінансового стану підприємства у кризових умовах на прикладі ФГ «Гончаров» с. Обертасово, Компаніївський р-н, Кіровоградська обл)(ЦНТУ, 2023-12) Костенко, Олександр Сергійович; Kostenko, OleksandrУ першому розділі роботи визначено роль економічної діагностики у забезпеченні конкурентоспроможності аграрних підприємств та антикризовому управлінні суб’єктами господарювання. Визначено завдання, напрями та індикатори побудови якісної системи комплексної діагностики фінансового стану підприємства, а також подано чітке визначення поняттю «комплексна діагностика фінансового стану» для аграрної сфери. Наведено основні індикатори для здвйснення комплексної діагностики фінансового стану. В другому розділі роботи проаналізовано систему управління фермерського господарства, проведено оцінку зовнішнього та внутрвшнього середовища діяльності та досліджено фінансовий стан господарства. Третій розділ роботи розкриває концепцію удосконалення системи комплексної діагностики фінансового стану фермерського господарства, зокрема, обгрунтовано управлінські рішення щодо покращення фінансового стану фермерського господарства. The first section of the paper defines the role of economic diagnostics in ensuring the competitiveness of agricultural enterprises and crisis management of business entities. The tasks, directions and indicators for building a high-quality system of comprehensive diagnostics of the financial condition of an enterprise are defined, and a clear definition of the concept of "comprehensive diagnostics of the financial condition" for the agricultural sector is provided. The main indicators for the implementation of comprehensive diagnostics of the financial condition are presented. The second section of the paper analyzes the management system of the farm, assesses the external and internal environment of the farm and studies the financial condition of the farm. The third section of the paper reveals the concept of improving the system of comprehensive diagnostics of the financial condition of the farm, in particular, the management decisions to improve the financial condition of the farm are substantiated.Item Вдосконалення системи управління технічним розвитком підприємства (на прикладі ПАТ «Ремонтно-механічний завод», Дніпропетровська область, м. Дніпро)(ЦНТУ, 2023-12-25) Кулібаба, Євгеній Олександрович; Kulibaba EugeneУ першому розділі розглянуто сутність та показники технічного розвитку, основні етапи його планування, а також формування та використання виробничої потужності підприємства. У другому розділі здійснено поглиблений аналіз економічної діяльності підприємства та проведена оцінка організаційно-технічного рівня підприємства ПАТ «Ремонтно-механічний завод»та його виробничої потужності. Третій розділ висвітлює напрямки підвищення організаційно-технічного рівня виробництва, вдосконалення техніко-технологічної бази виробництва та визначення ефективності системи управління технічним розвитком. The first chapter deals with the essence and indicators of technical development, main stages of its planning, as well as the formation and use of the enterprise's production capacity. The second chapter presents the analysis of the economic activity of the enterprise and assesses organizational and technical level of the enterprise PJSC "Repair and Mechanical Plant" and its production capacity. The third chapter presents proposals for increasing organizational and technical level of production, improving technical and technological base of production and determining the effectiveness of technical development management system.Item Управління конкурентоспроможністю підприємства (на прикладі ТОВ НВП «Експромт» м. Київ)(ЦНТУ, 2023-12-25) Кущінський, Едуард Сергійович; Kushchinskyi EduardУ першому розділі роботи розглянуто сутність та рівні конкурентоспроможності, методи оцінки та управління конкурентоспроможності. У другому розділі здійснено аналіз використання основних виробничих засобів; факторний аналіз балансового прибутку та аналіз фінансового стану діяльності ТОВ НВП «Експромт». У третьому розділі надано пропозиції щодо пропозиції щодо удосконалення управління конкурентоспроможністю на даному підприємстві та розроблено бізнес-план з удосконалення менеджменту виробничої діяльності. The first chapter deals with the nature of essence and levels of competitiveness, methods of assessing and managing competitiveness. The second chapter presents the analysis of the use of fixed assets; factor analysis of balance sheet profit and analysis of the financial condition of LLC SPE "Eksprompt". The third chapter presents proposals for improving the system of enterprise development planning. The implementation of improving management of competitiveness at this enterprise is presented. A business plan for improving the management of production activities is developed.