Наукові публікації кафедри іноземних мов
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1362
Browse
5 results
Search Results
Item Providing the Practical Component of the Future Specialist with Multimedia Technologies in the Educational Process of Higher Education(Web of Science, 2022) Havrylenko, O.; Гавриленко, О. М.The purpose of education is to create an effective system using multimedia technologies that ensures the formation of highly qualified employees, implement educational policy as a priority function of the state. The practical component is identified as a single form of training of specialists, which combines knowledge and activities using multimedia technologies and affects the effectiveness of their professional training. The directions in which modern research of new approaches to the organization of practical training of future specialists by means of multimedia technologies is carried out are noted. The main principles of managing students' activities in practice, using modern information and communication technologies, are highlighted. Approaches and principles to describing the content of students' activities during practical training aimed at forming the experience of professional work of future specialists in the educational process of higher educational institutions are described. It is proved that the function of multimedia teaching tools and multimedia technologies is that they use a source of new content information, take on separate functions of both the teacher and the student, and have features of various types of visual representation. In the history of the education system, there are three models for organizing the practice of future specialists, which is revealed in the article.Item The impact of virtual laboratories on the interest and competence of vocational training students(Amazonia Investiga, 2024) Tsviakh, O.; Havrylenko, O.; Tumanova, Y.; Shulha, T.; Hrebenyk, A.; Demchenko, I.У цій статті досліджується використання віртуальних лабораторій для підвищення інтересу студентів і професійної компетентності у вищій освіті. Розглядається дидактичний потенціал віртуальних лабораторій, їх види та переваги в освітньому контексті. Дослідження підкреслює інноваційний характер віртуальної лабораторної роботи та її внесок у розвиток навичок і наукові дослідження. Для оцінки впливу віртуальних лабораторій на знання та вміння студентів було проведено анкетування. Результати демонструють, що віртуальні лабораторії ефективно підвищують мотивацію, формують професійні навички та сприяють залученню студентів до наукової роботи. У дослідженні зроблено висновок, що інтеграція віртуальних лабораторій у навчальні програми вищої освіти має вирішальне значення для підготовки майбутніх професіоналів у все більш цифровому світі. This article explores the use of virtual laboratories to enhance student interest and professional competence in higher education. It discusses the didactic potential of virtual laboratories, their types, and their advantages in the educational context. The study emphasizes the innovative nature of virtual laboratory work and its contribution to skill development and scientific research. A questionnaire was conducted to assess the impact of virtual laboratories on students' knowledge and skills. The results demonstrate that virtual laboratories effectively increase motivation, foster professional skills, and promote student engagement in scientific work. The research concludes that integrating virtual laboratories into higher education curricula is crucial for preparing future professionals in an increasingly digital world.Item Особливості механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземних мов.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2024) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.Стаття присвячена актуальній проблемі особливостей механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземної мови. Розглянуто еволюцію форм організації освітнього процесу у закладах освіти індивідуальну, колективну (групову), класно-урочну, дальтон-планівську, мангеймську, белл-ланкастерську, бригадно-лабораторну, «план Трампа» та ін. Звернуто увагу на успішне апробування МОН пілотного проекту з дуальної форми здобуття освіти, сутність якого полягає в формуванні засад співпраці між закладами освіти та роботодавцями і виявився ефективним форматом для зацікавлених трьох сторін стейкхолдерів – закладів освіти, роботодавців та здобувачів освіти. Обгрунтовано терміни в два-три роки та місце в семестрах (четвертий курс бакалаврату, але краще в магістратурі) дуальної форми навчання. Створено структурно-логічну схему забезпечення дуальної освіти у ЗВО, яка грунтується на двох основних взаємопов’язаних компонентах: Положенні про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти затвердженого наказом МОН від 13.04.2023 № 426 та освітніх галузевих стандартах вищої освіти. Висхідним елементом створеної структури є принцип студентоцентрованого навчання. Під студентоцентрованим навчанням ми розуміємо гармонізацію формування компетентностей майбутнього фахівця з кінцевими результатами навчання. Виходячи із означеної структури виокремлено особливості дуальної освіти з іноземної мови, які полягають в поєднанні теоретичного навчання в ЗВО з практичним навчанням у робочому середовищі, що сприяє професійному предметному розумінню іноземної мови й ефективній інтеграції отриманих знань з іноземної мови у практичну діяльність. Запропоновано 8 компонентів дуальної форми навчання з іноземної мови. Розглянуто важливу особливість дуальної форми навчання: можливість упровадження білінгвального навчання як освітнього підходу, коли навчання проводиться двома мовами. Зокрема, є можливість навчання різних предметів або курсів одночасно двома мовами: іноземною та українською, або ж чергування мов під час освітнього процесу. Основною метою білінгвального навчання є розвиток рівноцінного володіння обома мовами, а також розширення культурного світогляду та покращення когнітивних навичок студентів. За такого підходу забезпечується поліпшення мовних навичок, реалізуються когнітивні переваги, культурне різноманіття, підготовка до усвідомленого сприйняття глобалізованого світу. Білінгвальне навчання може бути реалізоване в різних формах, включаючи спецкурси з білінгвальними програмами. The article is devoted to the actual problem of the peculiarities of the mechanism of implementation of a dual form of education during foreign language learning. The evolution of the forms of organization of the educational process in educational institutions, individual, collective (group), class-lesson, Dalton-plan, Mannheim, Bell-Lancaster, brigade-laboratory, "Trump’s plan" and others, were considered. Attention was drawn to the successful testing of the pilot project of the Ministry of Education and Culture on the dual form of education, the essence of which is the formation of the foundations of cooperation between educational institutions and employers, and it turned out to be an effective format for the interested three parties of stakeholders - educational institutions, employers, and students of education. The terms of two to three years and the place in the semesters (fourth year of the bachelor’s degree, but better in the master’s degree) of the dual form of education are substantiated.Item Формування іншомовної компетенції засобами STEM та STREAM технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка., 2022) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.В статті розглядаються проблеми інтеграції іноземної мови, загальноосвітніх та спеціальних дисциплін в освітньому процесі технічних закладів вищої освіти (ЗВО). Створені передумови формування моделі інноваційного освітньо-наукового STEM, STEAM та STREAM середовища для проведення занять з іноземної мови за професійним спрямуванням у технічному ЗВО. Визначено, як STEM, STEAM, STREAM підходи інтегруються із навчанням іноземної мови та забезпечують ефективну підготовку конкурентноспроможних фахівців технічних ЗВО на вітчизняному та світовому ринку праці. Формуючи модель інноваційного освітньо-наукового STEM та STEAM середовища ми розглядали серед STEM-компетентностей компоненти твердих (hardskills) та м’яких/ гнучких (softskills) вмінь. Abstract. The article examines the problems of integration of a foreign language, general education and special disciplines in the educational process of technical institutions of higher education (IHE). The prerequisites for the formation of a model of an innovative educational-scientific STEM, STEAM and STREAM environment for conducting foreign language classes in a professional direction at a technical higher education institution have been created. It is determined how STEM, STEAM, STREAM approaches are integrated with foreign language learning and provide effective training of competitive technical higher education specialists for the domestic and global labor market. Forming a model of an innovative educational and scientific STEM and STEAM environment, we considered the components of hard skills and soft/flexible skills among STEM competencies.In our understanding, the use of STEM technologies in the formation of foreign language competence in technical IHE is the creation of conditions for a balanced, purposeful, science-oriented educational process based on the integration of mathematical, natural and humanitarian areas, where a foreign language acts as an integrative tool for solving professional activities, and the very object of study. Such integration is based on critical thinking and research skills of future specialists in technical education profiles.Item Навчання інтеракції як засіб інтенсифікаціїї процесу формування іншомовної комунікативної компетенції студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Щербина, С. В.; Головко, І. О.; Гавриленко, О. М.; Shcherbyna, S.; Golovko, I.; Havrylenko, O.У статті розглядаються важливі питання активізації процесу навчання комунікативної компетенції. Також вивчається процес комунікації іноземною мовою, як надзвичайно складне явище, що виходить далеко за межі лінгвістичного аналізу. У статті акцентується увага на принципових положеннях комунікативно-орієнтованого навчання з використанням сучасних методів та засобів формування у студентів комунікативної компетенції. Докладно розглядаються психологічні та методичні аспекти формування такої компетенції, зокрема через інтенсифікацію інтерактивних прийомів роботи та навчання діалогічному мовленню на заняттях з іноземної мови.