Наукові публікації кафедри іноземних мов
Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/1362
Browse
60 results
Search Results
Item Providing the Practical Component of the Future Specialist with Multimedia Technologies in the Educational Process of Higher Education(Web of Science, 2022) Havrylenko, O.; Гавриленко, О. М.The purpose of education is to create an effective system using multimedia technologies that ensures the formation of highly qualified employees, implement educational policy as a priority function of the state. The practical component is identified as a single form of training of specialists, which combines knowledge and activities using multimedia technologies and affects the effectiveness of their professional training. The directions in which modern research of new approaches to the organization of practical training of future specialists by means of multimedia technologies is carried out are noted. The main principles of managing students' activities in practice, using modern information and communication technologies, are highlighted. Approaches and principles to describing the content of students' activities during practical training aimed at forming the experience of professional work of future specialists in the educational process of higher educational institutions are described. It is proved that the function of multimedia teaching tools and multimedia technologies is that they use a source of new content information, take on separate functions of both the teacher and the student, and have features of various types of visual representation. In the history of the education system, there are three models for organizing the practice of future specialists, which is revealed in the article.Item The impact of virtual laboratories on the interest and competence of vocational training students(Amazonia Investiga, 2024) Tsviakh, O.; Havrylenko, O.; Tumanova, Y.; Shulha, T.; Hrebenyk, A.; Demchenko, I.У цій статті досліджується використання віртуальних лабораторій для підвищення інтересу студентів і професійної компетентності у вищій освіті. Розглядається дидактичний потенціал віртуальних лабораторій, їх види та переваги в освітньому контексті. Дослідження підкреслює інноваційний характер віртуальної лабораторної роботи та її внесок у розвиток навичок і наукові дослідження. Для оцінки впливу віртуальних лабораторій на знання та вміння студентів було проведено анкетування. Результати демонструють, що віртуальні лабораторії ефективно підвищують мотивацію, формують професійні навички та сприяють залученню студентів до наукової роботи. У дослідженні зроблено висновок, що інтеграція віртуальних лабораторій у навчальні програми вищої освіти має вирішальне значення для підготовки майбутніх професіоналів у все більш цифровому світі. This article explores the use of virtual laboratories to enhance student interest and professional competence in higher education. It discusses the didactic potential of virtual laboratories, their types, and their advantages in the educational context. The study emphasizes the innovative nature of virtual laboratory work and its contribution to skill development and scientific research. A questionnaire was conducted to assess the impact of virtual laboratories on students' knowledge and skills. The results demonstrate that virtual laboratories effectively increase motivation, foster professional skills, and promote student engagement in scientific work. The research concludes that integrating virtual laboratories into higher education curricula is crucial for preparing future professionals in an increasingly digital world.Item Вплив міждисциплінарної інтеграції на еволюцію основ методики формування іншомовної компетентності.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023) Гавриленко, О. М.; Gavrylenko, O.Стаття присвячена актуальній темі визначення основ еволюції методики формування іномовних навичок в процесі набуття іншомовної компетентності. Використовуючи історичний підхід до аналізу еволюції мов світу виділено період більше 3000 років диференціації мов, що привело до великої їх кількості Шумерська, Аккадська, Єгиперська, Аблаїтська, Мінойстка, Хетська та інші мови, які віднесено їх до стародавніх мов. Виокреслено, що важливою особливістю стародавніх мов є їх емоційність та відчуття в переговорному процесі, що важливо знати при нинішньому формуванні мовних компетентностей суб'єтів навчання. Грецьку емоційну й жваву мову вони вважаєть однією із найдавніших. ХІХ століття започаткувало зворотний процес мовної інтеграції, пов'язаний із розвитком торгівлі, науки, культури, завоюваннями, шлюбами та ін. Люди вступають в контакт і запозичають слова, фрази, граматичні конструкції з інших мов – формуються компетентності з перекладу. Це веде до створення нових мов або діалектів. Окремо виділяються спеціалізовані мови в сферах науки, медицини, права – як потреби у точності та ясності при комунікації.Починаючи із середини ХХ ст. все актуальнішою ставала проблема більш «м'якого» навчання. Пізнання внутрішніх рушійних сил, як розв’язання освітніх, виховних, розвивальних, мовних суперечностей є завданням ХХІ ст. Значна частина педагогічних досліджень проводяться з метою розв'язанням проблеми вивчення внутрішніх і зовнішніх, суб’єктивних та об’єктивних суперечностей між пізнавальними процесами, та наявним рівнем компетентності в частині володіння іноземними мовами. Простежується намагання окреслити шляхи та способи збудження внутрішніх психічних сил суб’єктів навчання, як рушійної сили освітнього процесу іномовного характеру. Поряд із позитивними зрушеннями все ж дослідники в цілому залишаються невдоволеними результатами знання випускниками закладів освіти іноземними мовами. В цьому зв'язку виникла педагогічна проблема: як актуалізувати мотиваційну сферу суб̕єктів навчання. Одним із таких педагогічних напрямків розв'язання проблеми є обгрунтування методики формування м̕яких та жорстких навичок при навчанні іноземних мов. The article is devoted to the actual topic of determining the basics of the methodology of teaching foreign language Soft and Hard Skills skills in the process of foreign language competence formation. Using a historical approach to the analysis of the evolution of the world's languages, a period of more than 3,000 years of language differentiation has been identified, which led to a large number of Sumerian, Akkadian, Egyptian, Ablai, Minoan, Hittite and other languages, which are classified as ancient languages. It is pointed out that an important feature of ancient languages is their emotionality and feeling in the negotiation process, which is important to know in the current formation of language competences of subjects of study. They consider the Greek emotional and lively language to be one of the most ancient..Item Особливості механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземних мов.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2024) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.Стаття присвячена актуальній проблемі особливостей механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземної мови. Розглянуто еволюцію форм організації освітнього процесу у закладах освіти індивідуальну, колективну (групову), класно-урочну, дальтон-планівську, мангеймську, белл-ланкастерську, бригадно-лабораторну, «план Трампа» та ін. Звернуто увагу на успішне апробування МОН пілотного проекту з дуальної форми здобуття освіти, сутність якого полягає в формуванні засад співпраці між закладами освіти та роботодавцями і виявився ефективним форматом для зацікавлених трьох сторін стейкхолдерів – закладів освіти, роботодавців та здобувачів освіти. Обгрунтовано терміни в два-три роки та місце в семестрах (четвертий курс бакалаврату, але краще в магістратурі) дуальної форми навчання. Створено структурно-логічну схему забезпечення дуальної освіти у ЗВО, яка грунтується на двох основних взаємопов’язаних компонентах: Положенні про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти затвердженого наказом МОН від 13.04.2023 № 426 та освітніх галузевих стандартах вищої освіти. Висхідним елементом створеної структури є принцип студентоцентрованого навчання. Під студентоцентрованим навчанням ми розуміємо гармонізацію формування компетентностей майбутнього фахівця з кінцевими результатами навчання. Виходячи із означеної структури виокремлено особливості дуальної освіти з іноземної мови, які полягають в поєднанні теоретичного навчання в ЗВО з практичним навчанням у робочому середовищі, що сприяє професійному предметному розумінню іноземної мови й ефективній інтеграції отриманих знань з іноземної мови у практичну діяльність. Запропоновано 8 компонентів дуальної форми навчання з іноземної мови. Розглянуто важливу особливість дуальної форми навчання: можливість упровадження білінгвального навчання як освітнього підходу, коли навчання проводиться двома мовами. Зокрема, є можливість навчання різних предметів або курсів одночасно двома мовами: іноземною та українською, або ж чергування мов під час освітнього процесу. Основною метою білінгвального навчання є розвиток рівноцінного володіння обома мовами, а також розширення культурного світогляду та покращення когнітивних навичок студентів. За такого підходу забезпечується поліпшення мовних навичок, реалізуються когнітивні переваги, культурне різноманіття, підготовка до усвідомленого сприйняття глобалізованого світу. Білінгвальне навчання може бути реалізоване в різних формах, включаючи спецкурси з білінгвальними програмами. The article is devoted to the actual problem of the peculiarities of the mechanism of implementation of a dual form of education during foreign language learning. The evolution of the forms of organization of the educational process in educational institutions, individual, collective (group), class-lesson, Dalton-plan, Mannheim, Bell-Lancaster, brigade-laboratory, "Trump’s plan" and others, were considered. Attention was drawn to the successful testing of the pilot project of the Ministry of Education and Culture on the dual form of education, the essence of which is the formation of the foundations of cooperation between educational institutions and employers, and it turned out to be an effective format for the interested three parties of stakeholders - educational institutions, employers, and students of education. The terms of two to three years and the place in the semesters (fourth year of the bachelor’s degree, but better in the master’s degree) of the dual form of education are substantiated.Item Teaching foreign language to future agronomists: points to consider(Pro Conference in conjunction with KindleDP Seattle, Washington., 2023) Holovko, I. O.; Головко, І. О.The article depicts some approaches of organizing the process of teaching a foreign language to students of the specialty “Agronomy” taking into account the psycholinguistic peculiarities of speech perception, understanding, absorption and communicating in foreign language. To solve the issue the approach of intensive methods should be applied including grouping students according to the level they possess in foreign language, weekly consultations with a teacher to help students organize the independent work and self-control in studying, consideration of their individual abilities, combination of means of studying: textbooks, audiovisual aids, computer and multimedia resources. It is noted that analytical and logical mentality of “Agronomy” specialty studentsshows the superiority of concrete-figurative and visual perception of the material compared to auditory skills that follows the necessity of teaching vocabulary and grammar using schemes, tables, and patterns. Teaching a foreign language to future agronomists should also consider their difficulty to formulate and express thoughts easily and widely using the whole range of the vocabulary, even though which is known to them. It puts forward the importance of practicing the large number of the receptive-productive and reproducing-productive exercises in communicatively-oriented mini-dialogues. It aims to make students be aware of using language in different real-life situations dealt with their future professional carrier and acquire some level of communicative competence. Special attention should be given to the choice of the context for learning: it must meet students’ requirements for their professional activity in the future.Item Teaching foreign language to future agronomists: points to consider(Pro Conference in conjunction with KindleDP Seattle, Washington., 2023) Holovko, I.; Головко, І. О.The article depicts some approaches of organizing the process of teaching a foreign language to students of the specialty “Agronomy” taking into account the psycholinguistic peculiarities of speech perception, understanding, absorption and communicating in foreign language. To solve the issue the approach of intensive methods should be applied including grouping students according to the level they possess in foreign language, weekly consultations with a teacher to help students organize the independent work and self-control in studying, consideration of their individual abilities, combination of means of studying: textbooks, audiovisual aids, computer and multimedia resources. It is noted that analytical and logical mentality of “Agronomy” specialty studentsshows the superiority of concrete-figurative and visual perception of the material compared to auditory skills that follows the necessity of teaching vocabulary and grammar using schemes, tables, and patterns. Teaching a foreign language to future agronomists should also consider their difficulty to formulate and express thoughts easily and widely using the whole range of the vocabulary, even though which is known to them. It puts forward the importance of practicing the large number of the receptive-productive and reproducing-productive exercises in communicatively-oriented mini-dialogues. It aims to make students be aware of using language in different real-life situations dealt with their future professional carrier and acquire some level of communicative competence. Special attention should be given to the choice of the context for learning: it must meet students’ requirements for their professional activity in the future.Item Visual Mind Mapping for Practicing Foreign Language Speaking(ScientificWorld-NetAkhatAV, 2024) Holovko, I.; Головко, І. О.Дослідження висвітлює процес вивчення основних підходів науковців до застосування технології «Visual Mind Mapping» з покращенням ефективності використання концепції ментальних карт в опануванні навичок говоріння - іншомовного монологічного та діалогічного мовлення здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей. Застосування комунікативного підходу, як інструмент формування у студентів іншомовної комунікативної компетенції в чотирьох видах мовленнєвої діяльності: читанні, аудіюванні, говорінні та письмі.Item Peculiarities of Teaching a Foreign Language to Students of Technical Specialties(Scientific World Journal, 2023) Holovko, I.; Головко, І. О.У статті розглянуто підходи до організації навчання іноземної мови студентів технічних спеціальностей, які мають враховувати психолінгвістичні особливості сприйняття, розуміння, засвоєння іншомовного матеріалу та продукування мовлення іноземною мовою. Зазначено, що розв’язання завдання щодо навчання студентів із різним рівнем іншомовної підготовки в обмежений термін курсу навчання в технічних ЗВО висуває потребу інтенсифікації процесу навчання. The article depicts some approaches of organizing the process of teaching a foreign language to students of technical specialties taking into account their psycholinguistic peculiarities of speech perception, understanding, absorption and communicating in foreign language. To solve the issue the approach of intensive methods should be applied including grouping students according to the level they possess in foreign language, weekly consultations with a teacher to help students organize the independent work and self-control in studying, consideration of their individual abilities, combination of means of studying: textbooks, audiovisual aids, computer and multimedia resources. It is noted that analytical and logical mentality of future engineers shows the superiority of concrete-figurative and visual perception of the material compared to auditory skills that follows the necessity of teaching vocabulary and grammar using schemes, tables, and patterns. Teaching a foreign language to students of technical specialties should also consider their difficulty to formulate and express thoughts easily and widely using the whole range of the vocabulary, even though which is known to them, as technicians are obviously more inclined to operate with mechanisms and figures but not with lexical units. It puts forward the importance of practicing the large number of the receptive-productive and reproducing-productive exercises in communicatively-oriented mini-dialogues. It aims to make students be aware of using language in different real-life situations dealt with their future professional carrier and acquire some level of communicative competence. Special attention should be given to the choice of the context for learning: it must meet students’ requirements for their professional activity in the future.Item Спільне навчання в групових проектах як інструмент формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні(РВВ ЦДПУ, 2024) Головко, І. О.; Щербина, С. В.У статті розглянуто особливості спільного навчання в групових проектах у якості інструменту формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні студентів ЗВО. Означено та досліджено ключові особливості реалізації спільного навчання в проектах за допомогою методики Collaborative Learning in Group Projects. Викладання за стилістикою Collaborative Learning in Group Projects визначено як комплекс заходів, спрямованих на розвиток та ідентифікацію когнітивних можливостей студента-здобувача у процесі опанування та вивчення певної дисципліни, її відмітних особливостей та стандартів, що визначають її з-поміж інших навчально-наукових дисциплін та матеріалів. Визначено головні елементи імплементаційного застосування методики Collaborative Learning in Group Projects в системі формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні студентів ЗВО. Зокрема, досліджено такі її підтипи, як Think-pair-share (TPS; парний розмовний брейн-ринг)та Problem-based learning (PBL; проблемно-орієнтоване навчання) – спрямовані на вивчення та опрацювання шляхом тривалого мовно-лінгвістичного обговорення поставленої задачі (проблеми) у групах шляхом залучення когнітивних, творчих та раціонально-критичних можливостей мислення здобувача та, відповідно, стимулювання у такий спосіб розмовно-лексичного потенціалу останнього; Case Study method (кейсовий метод) передбачає опрацювання мовно-лексичного інструментарію за допомогою інтерпретаційного моделювання; Small Group Discussion (SGD, обговорення в міні-групах) застосовується з метою розширення лексичного запасу; Group Work Roles Usage (GWRU; робота в групах з використанням робочих ролей) спрямовується на досягнення лексично-розмовних компетентностей здобувача лінгвістичної освіти; Jigsaw Strategy (JS;стратегія «головоломка») застосування стратегії мозкового штурму з метою досягнення результатів у лінгвістичному плануванні та застосуванні останнього студентом-здобувачем; Peer Teaching (PT; взаємне навчання) – навчання студента-здобувача новим лексичним зворотам шляхом використання методу ментортства та (або) туторства. Доведено, що ключовим завданням Collaborative Learning in Group Projects є стимулювання, розвиток та ідентифікаційне забезпечення когнітивно-мовних можливостей студента ЗВО, що засновується на повній та всеохопній детекції потенційних лінгвістичних можливостей здобувача педагогом-викладачем під час формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні. Розглянуто можливість аплікації кожного із вищезазначених підметодів загальної методології Collaborative Learning in Group Projects в системі викладання іншомовних дисциплін та набуття іншомовних компетентностей в діалогічному мовленні студентів ЗВО в Україні.Item Роль методів Visual Mind Mappings у покращенні іншомовної компетентності у студентів немовних ЗВО(РВВ ЦДПУ, 2024) Головко, І. О.; Holovko I. O.У статті досліджується концепція використання методології візуально ментального картографування (Visual Mind Mappings) як спосіб покращення іншомовної компетентності у процесі навчання іноземної мови здобувачів освіти немовних ЗВО. Визначено прийоми аплікації концепції Visual Mind Mappings у процесі навчально-викладацької діяльності та розглянуто такі підметоди як Creative Effective Assignments (Створення ефективних завдань), Collaborative Learning in Group Projects (Спільне навчально-групове опанування); Lecture Slides Mapping (Відображення слайдів лекції) крізь призму їхнього використання у процесі покращення іншомовної компетентності студентів немовних ЗВО. Виокремлено особливості використання методу ментального картографування у науково-педагогічному процесі в режимі онлайн та офлайн відповідно. Концептуалізовано наукові погляди на реалізацію за допомогою Visual Mind Mappings принципів особистісного розвитку та стимулювання загального мовного потенціалу здобувача освіти немовного ЗВО. Визначено переваги та недоліки використання методології Visual Mind Mappings у мовних класах (Mind Mapping Techniques in the Language Classroom Concept) для здобувачів іншомовних компетентностей різного віку.