Економічні науки. Випуск 29. – 2016

Permanent URI for this collectionhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/3908

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Методологічні аспекти дослідження управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств
    (КНТУ, 2016) Селезньова, О. О.; Seleznova, Оlga
    У статті розкрито методологічні аспекти дослідження управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств. Обґрунтовано вибір предмету, об’єкту, мети дослідження. Обґрунтовано логіку та сутність змісту дослідження, що містить теоретичні основи управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств, методологічні засади дослідження обраної проблематики, стан та тенденції розвитку управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств, концептуальні основи та основні напрямки удосконалення управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств. The purpose of the research is the determination of methodological aspects of the study of the marketing activity’s management of construction companies that will strengthen its competitiveness through the development of scientific and applicative positions concerning the improvement of the processes of the marketing activity’s management of the managing entities of the construction. At the beginning of the research, the identification of the conceptual and categorical apparatus of the marketing activity’s management of construction companies is expedient. The determination of the functional aspects of the marketing activity’s management of construction companies is necessary for the study of an imposed task. The opening of modern peculiarities of the marketing activity’s management of construction companies is required by constant changes of the environment. For an explanation of the scientific approach to the study of the problem, logical and structural relations among the constituent elements of the work, it is important to realize the justification of methodological aspects of the study of management of the marketing activity’s management of construction companies. It is necessary during the analysis of marketing activity’s management of the managing entities of construction to diagnose the marketing environment of construction companies. It is advisable to assess the economic effectiveness of the marketing activity’s management of construction companies. The definition of the development of the state regulatory policy concerning the marketing activity’s management of construction companies is a logical consequent step in solving the problem. The forecast of prospects of the development of the marketing activity’s management of construction companies should take place during the exploration of a specific problematic. The final part of the study should be the basic ways of the development of the marketing activity’s management of construction companies. The further developing should be targeted on the disclosure of the content of the study and obtaining of concrete results and proposals concerning the development of the process of the marketing activity’s management of Ukrainian construction companies.
  • Item
    Управління підприємствами з урахуванням позицій зацікавлених сторін
    (КНТУ, 2016) Руденко, М. В.; Rudenko, Mykola
    У статті розглянуто проблеми підвищення ефективності стратегічного управління підприємствами з урахуванням позицій зацікавлених сторін. Визначено, що мінімізація негативних наслідків впливу зовнішніх та внутрішніх чинників передбачає визначення, розкриття та структурування елементів середовища підприємства, а також виокремлення груп зацікавлених сторін. Проведено структуризацію можливих складових зацікавлених сторін та сформовано відповідні зобов’язання підприємства щодо кожної групи. Розроблено блок-схему основних зобов’язань підприємства перед групами зацікавлених сторін, використання якої дозволить нівелювати наслідки негативного впливу середовища через своєчасне реагування на запити, потреби та очікування. The purpose of the article is to improve business management based on consideration of environmental factors by structuring the possible components of concerned parties and building a system of liabilities of the enterprise. The problem of increasing the efficiency of strategic management, with account of the positions of concerned parties had researched in the article. There was determined that minimize of the negative effects of external and internal factors includes identifying of disclosure and structuring the elements of the enterprise environment, and also isolating groups of concerned parties. The structuring of possible components of concerned parties was conducted and relevant commitments of enterprise were formed for each group. The diagram of the main liabilities of the enterprise to concerned parties was created, using of which the effects of the negative impact of the environment through timely response to requests, needs and expectations will reverse. Multi-management policy that focused on concerned parties will provide for enterprise the tools of response to threats that emerge in the market environment, that make a possibility to compare the performance and potential liabilities of the enterprise with real results of activity.