Економічний факультет
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762
Browse
114 results
Search Results
Item Мова художнього світу Леоніда Тендюка, або людина повинна випробувати себе дев’ятим валом(ЦНТУ, 2021) Царук, А. П.Item Українська мова для іноземних студентів першого року навчання. Ч. 2(ЦНТУ, 2022) Царук, А. П.; Ліпатова, М. В.; Попова, Л. В.Друга частина навчального посібника Українська мова для іноземних студентів першого року навчання містить мовний, мовленнєвий і комунікативний матеріал, необхідний для ефективного засвоєння та практичного використання української мови іноземцями в усіх видах мовленнєвої діяльності. Широкий спектр лексико-граматичних завдань різного рівня складності сприяє активізації пізнавальної діяльності, до завдань для самостійної роботи додано ключі. Посібник може бути використаний як під час авдиторних занять, так і в процесі дистанційного навчання. Вторая часть учебного пособия Украинский язык для иностранных студентов первого года обучения содержит языковой и коммуникативный материал, необходимый для эффективного усвоения и практического использования украинского языка иностранцами во всех видах речевой деятельности. Широкий спектр лексико-грамматических заданий разного уровня сложности содействует активизации познавательной деятельности, задания для самостоятельной работы снабжены ключами. Пособие может быть использовано как во время аудиторных занятий, так и в процессе дистанционного обучения.Item Повернення до епістолярного діалогу: душа у слові(2021) Царук, А. П.У статті рецензуються перший том листування Івана Чендея з київськими критиками та монографія Сидора Кіраля, присвячена дослідженню епістолярних діалогів як психологічного відбиття особистості, яка відповідає на виклики часу. Ракурсом аналізу слугує концепт повернення в художньому доробку закарпатського майстра малої прози та історія шляху його творів до читача. Листування як різновид літератури факту дає змогу для глибшого пізнання учасників епістолярного спілкування і підстави розглядати творчість і громадянську позицію Івана Чендея у фокусі бунту шістдесятників. В статье рецензируются первый том переписки Ивана Чендея с киевскими критиками и монография Сидора Кираля, посвященная исследованию эпистолярных диалогов как психологического отображения личности, принявшей вызов времени. Ракурсом анализа служит концепт возвращения в художественном наследии закарпатского мастера малой прозы и история пути его произведений к читателю. Переписка как разновидность литературы факта дает возможность более глубоко познать участников эпистолярного общения и рассматривать творчество и гражданскую позицию Ивана Чендея в фокусе бунта шестидесятников.Item Видавнича рецензія на мемуарну книгу Антоніни Корінь "Ми є. Були і будем ми!"(2021) Царук, А. П.До різножанрової письменницької діяльності Антоніни Корінь долучається опанування жанру мемуарної прози. У книжці споминів "Ми є. Були і будем ми!" зібрано теплі роздуми про літературних учителів періоду харківського навчання та про колег-земляків із Кропивниччини. К разножанровой писательской деятельности Антонины Коринь присоединился жанр мемуарной прозы. В книге "Мы есть. Были и будем мы!" собраны теплые размышления о литературных учителях периода учебы в Харькове и о коллегах-земляках Кропивницкого края.Item Видавнича рецензія на рукопис денникової прози «Мережані закладки» Василя Бондаря(2021) Царук, А. П.У видавничій рецензії на рукопис денникової прози Василя Бондаря "Мережані закладки" зауважено особливості жанру, які зумовлюють зростання читацького інтересу до нього, вплив прочитаного на формування самоідентичності та формулювання етико-естетичних оцінок сучасній українській літературі в порівняльному літературно-критичному розрізі. В издательской рецензии на рукопись дневниковой прозы Василя Бондаря "Изпещренные закладки" пределено внимание особенностям жанра, обусловившим растущий к нему читательский интерес, влияние прочитанного на формирование самоидентичности и формирование морально-эстетических оценок современной украинской литературы в сравнительном литературно-критическом разрезе.Item Життя як шедевр служіння емоційного інтелекту народові в збірці «Сковорода» Наталі Дзюбенко-Мейс(2021) Царук, А. П.Досліджено поетику творення художнього світу як відображення психологічної домінанти сприйняття світобудови через призму межової ситуації у поетичній збірці Наталі Дзюбенко-Мейс "Сковорода". Акцентовано внутрішню драму вибору і ціну пасіонарності, поєднані з любов'ю до людини і надією на конденсацію світла істини для майбутніх поколінь. Окреслено визначальні мотиви творчості поетеси і прийоми творення нею чуттєво-філософських образів. Исследована поэтика создания художественного мира как психологическая доминанта восприятия мироздания сквозь призму пограничной ситуации в поэтическом сборнике Наталии Дзюбенко-Мейс "Сковорода". Акцентированы внутренняя драма выбора и цена пассионарности, связанные с любовью к человеку и надеждой на конденсацию света истин для будущих поколений. Очерчены определяющие мотивы творчества поэтессы и ее приемы создания чувственно-философских образов.Item Коли схожість з ідеалом - нуль цілих...(2021) Царук, А. П.У статті пропонується рецепція повісті Роксолани Жаркової "Нуль цілих, нуль десятих...": вираження екзистенції самотності, мотивів дому, кохання та сенсу буття в метафоричній символіці. Акцентовано прийоми психологізму у філософії самоідентифікації героя. В статье предлагается рецепция повести Роксоланы Жарковой "Ноль целых, ноль десятых...": выражение экзистенции одиночества, мотивов дома, любви и смысла жизни в метафорической символике. Акцентированы приемы психологизма в философии самоидентификации героя.Item Посвіт заповітної зорі Івана Хланти(Пектораль, 2021) Царук, А. П.Проаналізовано монографію Василя Марка, присвячену науково-пошуковій діяльності відомого збирача фольклору академіка Івана Хланти. Окреслено жанрове розмаїття його зацікавлень: народні казки, пісні, колядки і вертепні драми, перекази, легенди, духовний спів. Дано огляд його літературознавчої діяльності. Акцентовано дружню критику і підтримку Василем Марком широкого поля діяльності І. Хланти. Проанализирована монография Василия Марка, посвященная научно-исследовательской деятельности известного собирателя фольклора академика Ивана Хланты. Очерчено жанровое разнообразие его заинтересованности: народные сказки, песни, колядки, вертепные драмы, легенды, сказания, духовное пение. Представлен обзор его литературоведческой деятельности. Акцентирована дружеская критика и поддержка Василием Марком широкого поля деятельности И. Хланты.Item Синтез у творенні художнього світу Мо Янем(Гельветика, 2021) Царук, А. П.У статті досліджено роль синтезу прийомів в оповідній матриці та творенні художнього світу Мо Янем. Наголошено на витоках оповідної манери та модифікації прозаїком традиційних сюжетів китайських народних оповідачів. Зауважено тематологічну взаємодію канону і новаторства, що, зрештою, стає підґрунтям для створення власного канону. Формування етико-естетичних критеріїв людини з низьким больовим порогом простежено на родинному та історично-культурному рівнях. Акцентовано сплав національного й особистісного в художньому світі Мо Яня. Простежено художнє осмислення реальних подій та репрезентацію психоемоційних особливостей світосприйняття автора, який делегує свій внутрішній світ і психологічний досвід літературним персонажам. Проведено концептуальні паралелі між творчим доробком нобелівського лавреата і малою прозою засновника нової китайської літератури Лу Сіня в контексті мотиву трагізму буття «маленької людини» в деморалізованому суспільстві доби історичних зрушень. Зауважено фольклорні витоки мотивів жертовності і людоїдства та їх інтерпретацію у творах названих письменників. Досліджено метафоризацію небезпеки знедуховлення світу, її трансформування в імператив загальнолюдського звучання. Артикульовано прийоми сутнісної індивідуалізації зображення характерів літературних героїв за допомогою фокусування уваги на екзистенційних проблемах і наданні моральному вибору метафоричних рішень. Простежено і цитаційно потверджено імажиністське поєднання всіх рецепторів світовідчуття для вираження органічної єдності любові й потреби захисту крихкого світу стосунків, психологічно запаралелізованих із гармонією природи. Акцентовано наскрізний мотив опору в добу девальвації загальнолюдських цінностей. Синтезовано локус художнього світу роману «Червоний ґаолян» із селянським мірилом подієвого часу як хронотоп межового вибору. Поєднання колористичної символіки помежів’я з прийомом монументалізму у вираженні внутрішнього вибору трактовано як метафору рецептивного усвідомлення сенсу власного життя. Зроблено висновок про домінантну рису художнього світу Мо Яня – сугерований образ моральної чистоти на тлі жорстокої боротьби далеко не ідеальних персонажів. A role of synthesis in narrator’s matrix and artistic world creation by Mo Yan (莫言) is investigating in the article. The sources of the spoken manner and modification of traditional plots of Chinese folk storytellers by the novelist emphasized. Thematic collaboration between canon and innovations, which, by the way, becomes a foundation for establishment of own canon was mentioned. The formation of human ethical-aesthetic criteria with low painful threshold in family and in historical-cultural levels is traced. The connection between national and own in Mo Yan’s artistic world is focused. Artistic comprehension of real events and representation of psycho-emotional peculiarities of author's perception, which delegates his internal world and psychological experience to his literary figures is investigating. Conceptual parallels between creative Nobel laureate and little prose in master of new Chinese literature Lu Sin’ (魯迅,) in the context of the motive of the tragedy of the "little people" in the demoralized society at the time of historical destructions has been reviewed. The folklore sources and motives in human sacrifice and cannibalism and their interpretation in the named writers essays were mentioned. Methods of personalized essence in the images of literary characters for an additional focus on existential problems and given the moral choice as metaphorical decisions spelled are outlined. Sacrifices and cannibalism in the folk resources and their interpretation by named artists has been mentioned. A metaphor of the risk losing people’s spirit and their transformation into the imperative of humanity mindset. The locus of artistic world in the novel "Red Sorgum" (红高粱家族) with a village measure of time act as a chronotope of a boundary choice has been synthesized. The compound of the coloristic symbolism boundaries with the monumentality reception and image of the internal choice is interpreted as a metaphor for receptive learning about sense in own life. About the dominant feature in Mo Yan’s artistic world - the image of moral purity on the background of cruel struggle by far from ideal characters was made a conclusion.