Економічний факультет
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/762
Browse
10 results
Search Results
Item Життя як шедевр служіння емоційного інтелекту народові в збірці «Сковорода» Наталі Дзюбенко-Мейс(2021) Царук, А. П.Досліджено поетику творення художнього світу як відображення психологічної домінанти сприйняття світобудови через призму межової ситуації у поетичній збірці Наталі Дзюбенко-Мейс "Сковорода". Акцентовано внутрішню драму вибору і ціну пасіонарності, поєднані з любов'ю до людини і надією на конденсацію світла істини для майбутніх поколінь. Окреслено визначальні мотиви творчості поетеси і прийоми творення нею чуттєво-філософських образів. Исследована поэтика создания художественного мира как психологическая доминанта восприятия мироздания сквозь призму пограничной ситуации в поэтическом сборнике Наталии Дзюбенко-Мейс "Сковорода". Акцентированы внутренняя драма выбора и цена пассионарности, связанные с любовью к человеку и надеждой на конденсацию света истин для будущих поколений. Очерчены определяющие мотивы творчества поэтессы и ее приемы создания чувственно-философских образов.Item Крок за межі соціялістичного реалізму: творчість Анатолія Мороза(2015) Царук, А. П.; Tsaruk, A.У статті зроблено спробу комплексного дослідження художнього світу прози Анатолія Мороза і корегування літературної та критичної рецепції його творчого генія через призму межових ситуацій, які розглянуто як психологічну домінанту світосприйняття письменника. Виявлено домінантні риси його стилю. Проблематика творчого доробку пов'язана з пошуком персонажами сенсу життя та самоідентифікації в межових ситуаціях. Знайдено і простежено тему блазня як складової суспільного абсурду. Проаналізовано динаміку зростання митця – розхитування ним канонів соцреалізму, розвиток від національного неореалізму до постмодернізму. An attempt of the complex investigation of Anatoliy Moroz`s world of fiction and the adjustment of the literary and critical reception of his creative genius through the prism of the boundary situations is made in the article. The writer’s philosophy of life ideal and the dominant elements of his style are considered here. The problem related to search for the meaning of life and self-identification in boundary situations is covered. The subject of stupid as a compound of public absurd is found and traced. The dynamics of the artist’s growing from the unsettling of the socialist realism’s canons and the development of the national neorealism to the postmodern philosophy of life are analyzed.Item Нараційні моделі художніх свідчень Миколи Невидайла проти тоталітаризму(Український державний хіміко-технологічний університет, 2019) Царук, А. П.Запроповано огляд різножанрового чотирикнижжя Миколи Невидайла, що опирається на автобіографічний досвід, як художнє свідчення протистояння тоталітаризмові. Акцентовано тематичну палітру (людиноненависницька політика, Голодомор, маніпулювання суспільною свідомістю, сумнів у неможливості опору, поетика бунту), параболічні моделі межових ситуацій, концентричний принцип композиції та символізм роману "Права рука Берії". Предложен обзор разножанрового четырехкнижья Николая Невидайла, основой которому служит автобиографический опыт, как художественное свидетельство противостояния тоталитаризму. Акцентирована тематическая палитра (человеконенавистническая политика, Голодомор, манипулирование общественным сознанием, сомнение в невозможности сопротивления, поэтика бунта), параболические модели пограничных ситуаций, концентрический принцип композиции и символизм романа "Правая рука Берии".Item Роман, схожий на кардіограму(2020) Царук, А. П.Стаття пропонує рефлексію творчості Віктора Терена в різних родах і жанрах. Простежено чинники формування світогляду митця, які знайшли відображення в романі «Ворожіння на янгятку». Наголошено відбиття різних рівнів самоусвідомлення в межовій особистісній ситуації, що резонує з тектонічними суспільними процесами. Статья предлагает рефлексию творчества Виктора Терена в разных родах и жанрах. Прослежены факторы формирования мировоззрения писателя, которые нашли отражение в романе «Гадание на ягненке». Акцентированы различные уровни самоосознания в пограничной личностной ситуации, которая резонирует с тектоническими общественными процессами.Item Поетика межових ситуацій у прозі Анатолія Мороза(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Царук, А. П.У дисертації вперше досліджено художній світ А. Мороза через призму межових ситуацій як психологічної домінанти світосприйняття письменника. Осмислено вивільнення митця з лещат соцреалізму, творчу еволюцію в модерністському експериментуванні та наближення до постмодернізму. В диссертации впервые комплексно исследован художественный мир Анатолия Мороза сквозь призму пограничных ситуаций как психологической доминанты мировосприятия писателя, проанализированы особенности конфликта морального выбора, рожденного необходимостью самоосознания, самоотождествления, переосмысления и защиты общечеловеческих ценностей. Прослежена творческая эволюция А. Мороза: освобождение от прессинга канонов соцреализма, модернистское экспериментирование, приближение к постмодернизму.Item Знайти сенс життя в абсурдній приреченості(2017) Царук, А. П.Охарактеризовано головну рису художнього світу А. Мороза - осмислення сенсу і життєвого вибору кількох поколінь українців. Акцентовано роль межових ситуацій як психологічної домінанти світосприйняття письменника. Наголошено на місці митця в літературній ієрархії: ламання канонів соцреалізму, сугерування націєтворчої ідеї шістдесятництва, експериментування в дусі постмодернізму. Охарактеризована главная черта художественного мира А. Мороза - осмысление цели и жизненного выбора нескольких поколений украинцев. Акцентирована роль пограничных ситуаций как психологической доминанты мировосприятия писателя. Подчеркнуто место мастера слова в литературной иерархии: разрушение канонов соцреализма, генерирование нациотворческой идеи шестидесятничества, экспериментирование в духе постмодернизма.Item Шевченко і моральноціннісний вибір героїв Анатолія Мороза(РВВ ІДГУ, 2015) Царук, А. П.Висвітлюється проблема пошуку сенсу життя та самоідентифікації в межових та експериментальних ситуаціях героїв А. Мороза. Зроблено спробу узагальнення критеріїв формування авторського світовідчуття та їх вираження у співзвучних творах. Освещается проблема поиска смысла жизни и самоидентификации в пограничных и экспериментальных ситуациях героев А. Мороза. Сделана попытка обобщения критериев формирования мироощущения автора и их выражения в созвучных произведениях.Item Поетика межових ситуацій у романі Анатолія Мороза «Сподіваної жду»(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Царук, А. П.Досліджуються особливості художнього конфлікту й поетика межових ситуацій у романі А. Мороза «Сподіваної жду». Исследуются особенности художественного конфликта и поэтика пограничных ситуаций в романе А. Мороза "Ожидаемой жду". A. Moroz's novel "Waiting hopeful" is analyzed. In the novel features of the art conflict and poetics boundary situations are investigated.Item Межовий часопростір як носій конфлікту(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Царук, А. П.У статті досліджується категорія часопростору як один із носіїв конфлікту та трансцендентності в повісті А. Мороза «Убивство, про яке ніхто не хотів знати». В огляді питання взаємозв’язків архетипів української ментальності з локусом ландшафту та ціннісним вибором персонажів у ситуації помежів’я наголошено традиційну роль межового простору у формуванні самоусвідомлення особистості. Індекси художнього простору слугують символами векторів вибору сенсу життя. Поетика вибору закодована у стику земної та водної стихій. Жанрова форма детективу зумовила концентричність побудови сюжету. Місце подій акцентовано як ремінісценцію шабашу інстинктів. Провесінь схарактеризовано як межовий час не стільки змін у природі (від цвітіння пролісків до скресання криги), скільки духовних змін персонажів. Простежується символічно-метафоричний інструментарій характеротворення. Зауважено аксіологічне значення топонімів як один із критеріїв образотворення. Виокремлено домінантні чинники самоусвідомлення – працю, кохання, смерть, самореалізацію. Аналізуються джерела художньої енергії твору. Висвітлюються психологічні зміни головного героя, прикутого до місця скоєння злочину. Цитуються тонкі психологічні акценти стереоподачі людини у стані афекту. У статті висновується, що «вага і міра» власної відповідальності особистості за моральноціннісний вибір залежить не стільки від «голосу місця» проживання, скільки від емфатичного зв’язку із довкіллям і усвідомленням себе його складовою. Межові ситуації активізують пошуки сенсу буття, стимулюють «вростання» персонажів у пам'ять роду і народу, що сакралізує межовий простір. The article investigates the category of timespase as one of the conflict medium and transcendence in the novel “The Murder Nobody Wanted To Know About” by A. Moroz. Looking for answers to the main questions of life by the characters turns the boundary space into a sacred one. Artistic energy sources of the novel are analyzed.Item Випробування межовими ситуаціями та ідеалом(Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2013) Царук, А. П.Досліджуються особливості конфлікту в романі-притчі А. Мороза ,,Кіоскерка на перехресті” та мотив ,,можливої людини”. Аналізується роль параболічних сюжетів у філософічності оповіді. Простежується психологізм характеротворення та перебіг відцентрово-доцентрових конфліктів. Висвітлюється проблема пошуку сенсу життя та самоідентифікації в межових та експериментальних ситуаціях. Зроблено спробу узагальнення критеріїв формування авторського світовідчуття та їх вираження у співзвучних творах. Исследуются особенности конфликта в романе-притче А. Мороза ,,Киоскерша на перекрестке”. Анализируется роль параболических сюжетов в философичности повествования. Прослеживается психологизм создания характеров и протекание центробежных и центростремительных конфликтов. Освещается проблема поиска смысла жизни и самоидентификации в пограничных и экспериментальных ситуациях. Сделана попытка обобщения критериев формирования авторского мировосприятия и их выражения в созвучных произведениях. Features of the conflict in A. Moroz's novel parable ,,Seller in kiosk at the crossroads" and motive of ,,possible person" are investigated. The role of parabolic plots in a philosophic story is analyzed. The psychology of characters creation and course of the centrifugal and centripetal flow of conflicts are traced. The problem related to searching for the meaning of life and self-identification in boundary and experimental situations is covered. An attempt to generalize formation criteria of author’s attitude and their expression in conformable works is made.