Кафедра деталей машин та прикладної механіки
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/787
Browse
22 results
Search Results
Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item Деталі машин та основи конструювання(РВЛ ЦНТУ, 2019-04-05) Невдаха, Ю. А.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Проектування по курсу «Деталі машин» входить в навчальні плани всіх механічних спеціальностей. Воно є завершальним етапом в циклі базових загальнотехнічних дисциплін. В основу методики роботи над проектом покладено його ділення на ряд послідовно розв’язуваних задач. Це систематизує роботу над проектом; створюється необхідна ритмічность його виконання, яка забезпечує своєчасність як здавання окремих завдань, так і захисту проекту. Мета курсового проектування: систематизувати, закріпити і розширити теоретичні знання, а також розвити розрахунково-графічні навички студентів; ознайомити студентів з конструкціями типових деталей і вузлів і прищепити навики самостійного вирішення інженерно-технічних задач, уміння розрахувати і сконструювати механізми і деталі загального призначення; допомогти опанувати технікою розробки конструкторських документів на різних стадіях проектування і конструювання; навчити захищати самостійно прийняте технічне рішення.Item Деталі машин. Застосування ПЕОМ до розрахунку черв′ячних та ланцюгових передач(2019) Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів механічних спеціальностей під час розв’язування задач курсу деталей машин та виконання курсових проектів. В методичних вказівках наведені задачі які містять розрахунок черв’ячних передач з раціональним вибором матеріалу черв’яка та вінця черв’ячного колеса, визначення міжосьової відстані черв’ячної передачі, діаметрів черв’яка та черв’ячного колеса та їх модуля зачеплення, приведені робочі креслення різних конструкцій черв’ячних коліс та черв’яків для вибору оптимальних конструкцій при виконанні курсового проекту по деталях машин. В другій частині методичних вказівок наведена задача розрахунку ланцюгових передач в якій визначається міжосьова відстань, крок ланцюга, діаметри ведучої та веденої зірочок, приведені робочі креслення різних конструкцій зірочок, виконані розрахунки навантажень на вали та їхні опори необхідних для подальшого вибору та розрахунку підшипників кочення.Item Деталі машин. Розрахунок підшипників кочення(РВЛ ЦНТУ, 2019) Невдаха, Ю. А.; Златопольський, Ф. Й.; Невдаха, А. Ю.; Дубовик, В. О.Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів механічних спеціальностей під час розв’язування задач курсу деталей машин та при виконанні курсових проектів. В першому розділі методичних вказівках розглянуті загальні відомості підшипників кочення їх класифікація, матеріали з яких вони виготовлені, монтаж, змащування та ущільнення підшипників кочення. В другому розділі методичних вказівках наведені приклади, які містять розрахунок підшипників кочення різних конструкцій.Item Деталі машин. Застосування ПЕОМ до розрахунків пасових передач(РВЛ ЦНТУ, 2019) Невдаха, Ю. А.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.; Пукалов, В. В.Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів механічних спеціальностей під час розв’язання задач курсу деталей машин, та виконання курсових проектів. В методичних вказівках наведені задачі, які містять такі елементи розрахунків, як: визначення діаметрів шківів, вибір матеріалів пасів, визначення поперечних перерізів пасів, величин навантаження на опори валів. Це спрямовано на розробку конструкцій шківів і отримання ескізу креслення шківа. Задачі розв’язуються із допомогою ПЕОМ із застосуванням пакету прикладних програм Mathcad, версії 7 і вище. Переваги пакету полягають у тому, що у результаті розв’язання задачі деталей машин з’являється документ Mathcad, який є звітом з розв’язання задачі, містить формули, розрахункові данні, результати розрахунків, тощо. Такий документ легко перевіряється навіть тим, хто немає навичок роботи на ПЕОМ. У разі наявності помилок, вони легко виправляються у вихідному документі. Розв’язання технічних задач на ПЕОМ із застосуванням Mathcad є загальним підходом кафедри ДМ та ПМ до організації навчального процесу (охоплені всі дисципліни кафедри, зокрема теоретична механіка, опір матеріалів, ТММ, тощо).Item Деталі машин. Курсове проектування. Частина 1(Лисенко В.Ф., 2018) Невдаха, Ю. А.; Пирогов, В. В.; Невдаха, А. Ю.; Пукалов, В. В.; Nevdakha, Y.; Pirogov, V.; Nevdakha, A.; Pukalov, V.Викладені методи розрахунку механічних приводів та передач (пасових, ланцюгових, зубчастих, черв’ячних). Приведено основні теоретичні відомості та рекомендації необхідні для прийняття студентом виважених конструкторських рішень. Розглянуті приклади проектування механічних приводів та передач. Для студентів механічних і машинобудівних спеціальностей втузів. Може бути корисний для аспірантів, наукових працівників та інженерів-конструкторів.Item Деталі машин. Застосування ПК при розрахунку клинопасових передач(ЦНТУ, 2018) Невдаха, Ю. А.; Невдаха, А. Ю.Методичні вказівки призначені для самостійної роботи студентів механічних спеціальностей під час розв’язання задач курсу деталей машин та виконання курсових проектів. В методичних вказівках наведені задачі, які містять такі елементи розрахунків, як: визначення діаметрів шківів, вибір матеріалів пасів, визначення поперечних перерізів пасів, величин навантаження на опори валів. Це спрямовано на розробку конструкцій шківів і отримання ескізу креслення шківа.Item Стенд для дослідження пасових передач(2009-04-27) Лушніков, В. М.; Невдаха, Ю. А.; Златопольський, Ф. Й.; Невдаха, А. Ю.; Довжук, С. О.; Lushnikov, V.; Nevdakha, Y.; Zlatopolskyi, F.; Nevdakha, A.; Dovzhuk, S.Стенд для дослідження пасових передач, що містить раму з встановленими на ній електродвигуном з ведучим шківом і гальмівним пристроєм з веденим шківом випробуваної пасової передачі, пристроєм натягу паса, фотоелектричними датчиками контролю частоти обертання шківів і швидкостей руху ведучої і веденої гілок паса, електромеханічними датчиками контролю крутного моменту електродвигуна і гальмівного пристрою, електромеханічного датчика зусиль натягу паса, який відрізняється тим, що всі датчики через перетворювачі сигналів з'єднані з комп'ютером.Item Розгінний стенд для дослідження міцності обертових супермаховиків(2009-04-10) Лушніков, В. М.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, Ю. А.; Невдаха, А. Ю.; Яцун, В. В.; Коваленко, О. В.; Lushnikov, V.; Filimonikhin, H.; Nevdakha, Y.; Nevdakha, A.; Yatsun, V.; Kovalenko, O.Розгінний стенд для дослідження міцності обертових супермаховиків, що містить вакуумну камеру, двоопорний вертикальний вал, що несе маховик, привід обертання вала з маховиком, який відрізняється тим, що вал з маховиком обладнаний автобалансуючим пристроєм.Item Стенд для випробування фрикційних муфт(2009-04-27) Лушніков, В. М.; Златопольський, Ф. Й.; Невдаха, Ю. А.; Волков, І. В.; Невдаха, А. Ю.; Lushnikov, V.; Zlatopolskyi, F.; Nevdakha, Y.; Volkov, I.; Nevdakha, A.Стенд для випробування фрикційних муфт, що містить раму і встановлені на ній електропривід, варіатор швидкості, інерційну масу, ведучу півмуфту випробуваної муфти, яка жорстко з'єднана з інерційної масою, ведену півмуфту, яка за допомогою шліців з'єднана з навантажувальним пристроєм з тензопристроєм контролю навантаження, механізм притискання веденої півмуфти до ведучої півмуфти з тензопристроєм контролю зусилля притискання, комп'ютер, з яким з'єднані через перетворювачі сигналів тензопристрої контролю, який відрізняється тим, що ведуча та ведена півмуфти жорстко з'єднані з дисками-модуляторами фотоелектричних датчиків контролю обертання півмуфт випробуваної муфти, а датчики через перетворювачі сигналів з'єднані з комп'ютером.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »