Факультет будівництва, транспорту та енергетики
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/764
Browse
31 results
Search Results
Item Patterns in change and balancing of aerodynamic imbalance of the low-pressure axial fan impeller(2018) Olijnichenko, L.; Filimonikhin, G.; Nevdakha, A.; Pirogov, V.; Олійніченко, Л. С.; Філімоніхін, Г. Б.; Невдаха, А. Ю.; Пирогов, В. В.Дослiдженi особливостi змiни i балансування аеродинамiчної незрiвноваженостi робочого колеса осьового вентилятора типу ВО-06-300 (Україна). Знайдена аеродинамiчна неврiвноваженiсть робочого колеса, викликана установкою однiєї лопатки: – пiд iншим кутом атаки; – з порушенням рiвномiрностi кроку; – не перпендикулярно до подовжньої осi робочого колеса; – за наявнiстю вiдразу всiх трьох вище названих похибок встановлення. Оцiнена змiна аеродинамiчної незрiвноваженостi вiд змiни густини повiтря. Оцiнений вплив температури повiтря, висоти над рiвнем моря, атмосферного тиску на густину повiтря i аеродинамiчну незрiвноваженiсть. Встановлено, що при iншому кутi атаки i при порушеннi перпендикулярностi виникає динамiчна незрiвноваженiсть, у який моментна складова на порядок бiльша за статичну складову. При порушеннi рiвномiрностi кроку виникає тiльки статична складова, що лежить у площинi робочого колеса. Серед розглянутих похибок найбiльш небажаною є встановлення лопатки пiд iншим кутом атаки. При такiй похибцi аеродинамiчна незрiвноваженiсть у 6–8 разiв бiльша, нiж при iнших. При змiнi в робочому колесi кута атаки однiєї лопатки на ±4o можна погiршити точнiсть балансування робочого колеса до класу точностi G 6,3 при частотi 1500 об/хв, чи G 16 – при 3000 об/хв. Встановлено, що звичайну i аеродинамiчну незрiвноваженостi можна балансувати одночасно. Балансування доцiльно проводити динамiчне в двох площинах корекцiї. Балансування можна проводити корегуванням мас чи пасивними автобалансирами. На конкретному прикладi показана методика врахування аеродинамiчної неврiвноваженостi в диференцiальних рiвняннях руху осьового вентилятора. Вiдповiдно до методики складовi аеродинамiчної незрiвноваженостi додаються до вiдповiдних складових звичайної незрiвноваженостi. Одержанi результати застосовнi на етапах проектування i виготовлення осьових вентиляторiв низького тиску. Їх застосування дозволить полiпшити вiбрацiйнi характеристики зазначених вентиляторiв.Item Опір матеріалів. Частина І(ЦНТУ, 2024) Філімоніхін, Г. Б.; Пирогов, В. В.; Олійніченко, Л. С.; Filimonikhin, G.; Pirogov, V.; Olijnichenko, L.Навчальний посібник призначено для закріплення теоретичного матеріалу та полегшення самостійної роботи студентів під час виконання індивідуальних завдань з дисципліни “Опір матеріалів”. Також його можна використовувати і для розв’язання задач, які виникають перед інженером на практиці при проектуванні або удосконаленні різноманітних будівельних конструкцій та машин.Item Районування характеристичних значень кліматичних навантажень на території України(Вид-во "Сталь", 2018) Філімоніхін, Г. Б.; Пашинський, В. А.; Пашинський, М. В.; Filimonikhin, G.; Pashynskyi, V. A.; Pashynskyi, M.Проаналізована територіальна мінливість та виконане районування території України за характеристичними значеннями чотирьох кліматичних навантажень на будівельні конструкції: ваги снігового покриву, ваги ожеледі, максимального тиску вітру, тиску вітру при ожеледі. Використані результати метеорологічних спостережень на 172 рівнинних метеостанціях України. За удосконаленою авторами методикою розроблені карти територіального районування, які є більш детальними і забезпечують більші запаси районування, ніж карти чинних ДБН В.1.2-2:2006 "Навантаження і впливи". Окрім розроблення карт, виконане адміністративно-територіальне районування України, яке полягає у встановленні характеристичних значень вказаних навантажень для кожної адміністративної області. Такий підхід забезпечує простоту та безпомилковість встановлення характеристичних значень кліматичних навантажень з точністю, близькою до точності карт ДБН В.1.2-2:2006. Результати роботи призначені як для безпосереднього використання при проектуванні несучих будівельних конструкцій, так і для упровадження в норми навантажень. Analyzed territorial variability and performed territorial zoning of Ukraine by the characteristic values of four climatic loads for building structures: snow weight, ice weight, maximum wind pressure, wind pressure during ice. The results of meteorological observations at 172 flat weather stations in Ukraine are used. Based on an improved method developed by the authors maps of territorial zoning are developed, which are more detailed and provide greater zoning reserves than the maps of the current regulations DBN V.1.2-2: 2006 "Loads and impacts". Besides maps development, the administrative-territorial zoning of Ukraine was performed, which consists in determining the characteristic values of these loads for each administrative area. This approach ensures the simplicity and accuracy of determining the characteristic values of climatic loads with a precision close to the DBN B.1.2-2: 2006 maps. The results of the work are intended both for use during the design of load-bearing building structures, and for implementation in the future standards of climatic loads.Item До імовірнісного опису послідовностей максимальних значень кліматичних навантажень на будівельні конструкції(Атлант, 2016) Філімоніхін, Г. Б.; Пашинський, М. В.; Filimonikhin, G.; Pashynskyi, M.Закон розподілу Гумбеля, який зазвичай використовується для імовірнісного опису послідовностей максимальних значень кліматичних навантажень, має нескінченну область визначення та певну імовірність реалізації від'ємних значень, фізично неможливих для навантажень. На прикладі даних українських метеостанцій проаналізована придатність законів розподілу максимальних значень чотирьох типів для опису снігового та вітрового навантажень. Встановлено, що для імовірнісного опису вибірок максимальних значень кліматичних навантажень при коефіцієнтах варіації до 0,85…1,0 доцільно використовувати закон розподілу максимумів першого типу (розподіл Гумбеля), а при більших значеннях коефіцієнтів варіації – закон розподілу третього типу (розподіл Вейбулла). The Gumbel distribution, which is usually used to describe the probability of sequences of maximum values of climatic loads, has an infinite domain. It makes the probability of realization of negative values, which are physically impossible for climatic loads. The purpose of work is to analyze the known laws of distribution of maximum values, to identify the limits and their management for probabilistic description of the maximum values sequences of climatic loads and impacts. The researches are performed by using the results of observations of wind and snow cover on 20 meteorological stations from different geographical regions of Ukraine. Using the Pearson’s chi-squared test the suitability of distribution law of the maximum values of three types and truncated the Gumbel distribution are analyzed. By the model example of distribution with a wide range of the variation coefficients found that for probabilistic describe of maximum values row of climatic loads with variation coefficient up to 0.85...1.0 it is advisable to use the maxima distribution law of the first type (the Gumbel distribution), while higher values of variation coefficients requires the distribution law of the third type (the Weibull distribution).Item До стійкості автобалансуючого пристрою із зв’язками, накладеними на рух коригуючих вантажів(АН УРСР, 1990) Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhin, G.В рамках плоскої моделі досліджується динамічна стійкість ротора, який зрівноважується четирьохмаятниковим автобалансуючим пристроєм. У пристрої на рухи маятників накладені зв'язки, які дозволяють їм повертатися відносно ротора на рівні кути в протилежні боки. У випадках, коли маса маятників набагато менше маси ротора, при великому терті між маятника і валом ротора, при обертанні ротора з частотою, набагато вище критичної, при великому зовнішньому терті знайдені необхідні умови стійкості руху. Dinamic stability of rotor balanced by four-pendulum autobalancing device is studied within the plane model. The necessary condition of the motion stabi¬lity are found for the cases when pendulum mass is much lower than the rotor mass, at larger friction between pendulums and the rotor shaft, under the dotation of rotor with the speed much higher than the critical one, under larger external damping.Item Застосування пасивного автобалансира як демпфера кута нутації сплюснутого обертового космічного апарата(2007-12-10) Філімоніхіна, І. І.; Філімоніхін, Г. Б.; Filimonikhina, I.; Filimonikhin, G.Корисна модель може бути використана для зменшення кута нутації сплюснутого обертового космічного апарата, зокрема штучного супутника Землі, положення якого у просторі стабілізується обертанням, зокрема у випадку, коли він статично не зрівноважений.Item Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання(2007-10-10) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Коваленко, О. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.; Kovalenko, O.Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання, що складається з корпусу, порожнини в корпусі, яку обмежують зовнішня та внутрішня стінки, обмежувачів, які ділять порожнину на рівні сектори, вантажів, встановлених в кожному секторі в однаковій парній кількості з можливістю руху, і при цьому вантажі не повністю заповнюють сектор, який відрізняється тим, що містить втулку, встановлену у порожнину з можливістю обертання навколо поздовжньої осі ротора, що несе обмежувачі.Item Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання(2007-07-07) Філімоніхін, Г. Б.; Яцун, В. В.; Filimonikhin, G.; Yatsun, V.Автобалансуючий пристрій для зрівноваження роторів із похилою віссю обертання, який складається з корпусу, порожнини в корпусі, зовнішньої та вн утрішньої стінки порожнини, вантажів, встановлених в порожнину з можливістю руху, який відрізняється тим, що містить пази, виконані в стінці порожнини, в яких розміщуються дві пари підпружинених уловлювачів з можливістю руху, які встановлені одна пара навпроти іншої симетрично відносно осі ротора, і в кожній парі розміщено по половині вантажів, щільно притиснутих один до одного.Item Уравновешивание автобалансиром ротора в упруго-вязко закрепленном корпусе с неподвижной точкой(ТПУ, 2014) Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Filimonikhin, G.; Goncharov, V.Изучается процесс уравновешивания автобалансиром статически неуравновешенного ротора, помещенного с возможностью вращения в тяжелый упруго-вязко закрепленный корпус с неподвижной точкой. Предложенная методика исследований может быть стандартной при решении подобных задач и включает следующие этапы: · составление упрощенных дифференциальных уравнений движения роторной системы, линеаризованных как по введенному малому параметру, так и по отклонениям системы от установившегося движения; · составление замкнутой системы дифференциальных уравнений относительно обобщенных координат, определяющих движение ротора, его дисбаланс; · приведение уравнений к безразмерному виду, их комплексное сворачивание и приведение к стационарному виду; · составление характеристического уравнения и исследование его корней. В результате исследований установлено, что: принципиально возможно уравновесить ротор, только если условный составной ротор (образованный ротором и корпусом) длинный; при этом ротор имеет одну критическую скорость, и автобалансировка наступает при ее превышении; в процессе наступления автобалансировки сначала прекращаются быстрые движения корректирующих грузов относительно ротора, а потом они медленно движутся относительно ротора к автобалансировочному положению. The authors have studied the process of balancing statically unbalanced rotor placed in visco-elastic fixed casing with fixed point by auto-balancer. The proposed research methodology may be standard in solving similar problems and includes the following stages: · derivation of simplified differential equations of motion of rotor’s system linearized by the entered small parameter and by the system deviations from steady motion; · obtaining of closed system of differential equations for generalized coordinates defining rotor motion and its unbalance; · transformation of the equations to the dimensionless form, their complex folding and reduction to stationary form; · obtaining of characteristic equation and studying its roots. The results of the research are: it’s possible to balance rotor only if a conditional composite rotor (formed by rotor and casing) is long; in this case rotor has only one critical speed and auto-balancing occurs on its exceeding; at auto-balancing at first the fast motions of corrective weights stop relative to the rotor and then they move slowly relative to the rotor to auto-balancing positions.Item Уравновешивание автобалансиром ротора в упруго-вязко закрепленном корпусе, совершающем пространственное движение(ТПУ, 2014) Филимонихин, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Філімоніхін, Г. Б.; Гончаров, В. В.; Filimonikhin, G.; Goncharov, V.Найдены условия наступления автобалансировки и установлено, что: · корпус и ротор условно образуют составной, более массивный и длинный ротор, характеристики которого влияют на процесс автобалансировки; · переходные процессы, характеризующие автобалансировку, делятся на: быстрые, при которых практически прекращаются движения корригирующих грузов относительно ротора и устанавливается движение ротора, соответствующее суммарному дисбалансу корректирующих грузов и дисбаланса ротора; медленные, при которых корригирующие грузы приходят в автобалансировочное положение, двигаясь относительно ротора; · скорость протекания быстрых переходных процессов зависит от параметров закрепления корпуса, массо-инерционных характеристик составного ротора, скорости вращения, положения плоскости балансировки, сил вязкого сопротивления, действующих на корректирующие грузы, и не зависит от уравновешиваемого дисбаланса, количества и положений корректирующих грузов; · скорость протекания медленных переходных процессов дополнительно зависит от уравновешиваемого дисбаланса, количества и положений корректирующих грузов, но не зависит от сил сопротивления опор. The authors have determined the conditions of auto-balance occurring and have found out that: • bed and rotor form conventionally the composite rotor, more massive and long; its characteristics influence auto-balancing; • transients that characterize auto-balancing are divided into: fast – when corrective weights motion relative to rotor stop and rotor motion corresponding to the total imbalance of corrective weights and rotor imbalance is set; slow – when corrective weights come in auto-balancing position moving relative to rotor; • flow rate of the fast transients depends on bed fixing parameters, inertia characteristics of the composite rotor, rotation speed, balancing plane position, viscous resistance forces influencing the corrective weights; it does not depend on rotor imbalance, quantity and positions of corrective weights; • flow rate of slow transients depends additionally on rotor imbalance, number and positions of corrective weights, but it does not depend on resistance forces of supports.