Агротехнічний факультет
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/766
Browse
10 results
Search Results
Item Сучасні освітні реформи як еволюція синергетичних систем(ЦДУ, 2024) Гавриленко, О. М.Item Providing the Practical Component of the Future Specialist with Multimedia Technologies in the Educational Process of Higher Education(Web of Science, 2022) Havrylenko, O.; Гавриленко, О. М.The purpose of education is to create an effective system using multimedia technologies that ensures the formation of highly qualified employees, implement educational policy as a priority function of the state. The practical component is identified as a single form of training of specialists, which combines knowledge and activities using multimedia technologies and affects the effectiveness of their professional training. The directions in which modern research of new approaches to the organization of practical training of future specialists by means of multimedia technologies is carried out are noted. The main principles of managing students' activities in practice, using modern information and communication technologies, are highlighted. Approaches and principles to describing the content of students' activities during practical training aimed at forming the experience of professional work of future specialists in the educational process of higher educational institutions are described. It is proved that the function of multimedia teaching tools and multimedia technologies is that they use a source of new content information, take on separate functions of both the teacher and the student, and have features of various types of visual representation. In the history of the education system, there are three models for organizing the practice of future specialists, which is revealed in the article.Item Вплив міждисциплінарної інтеграції на еволюцію основ методики формування іншомовної компетентності.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023) Гавриленко, О. М.; Gavrylenko, O.Стаття присвячена актуальній темі визначення основ еволюції методики формування іномовних навичок в процесі набуття іншомовної компетентності. Використовуючи історичний підхід до аналізу еволюції мов світу виділено період більше 3000 років диференціації мов, що привело до великої їх кількості Шумерська, Аккадська, Єгиперська, Аблаїтська, Мінойстка, Хетська та інші мови, які віднесено їх до стародавніх мов. Виокреслено, що важливою особливістю стародавніх мов є їх емоційність та відчуття в переговорному процесі, що важливо знати при нинішньому формуванні мовних компетентностей суб'єтів навчання. Грецьку емоційну й жваву мову вони вважаєть однією із найдавніших. ХІХ століття започаткувало зворотний процес мовної інтеграції, пов'язаний із розвитком торгівлі, науки, культури, завоюваннями, шлюбами та ін. Люди вступають в контакт і запозичають слова, фрази, граматичні конструкції з інших мов – формуються компетентності з перекладу. Це веде до створення нових мов або діалектів. Окремо виділяються спеціалізовані мови в сферах науки, медицини, права – як потреби у точності та ясності при комунікації.Починаючи із середини ХХ ст. все актуальнішою ставала проблема більш «м'якого» навчання. Пізнання внутрішніх рушійних сил, як розв’язання освітніх, виховних, розвивальних, мовних суперечностей є завданням ХХІ ст. Значна частина педагогічних досліджень проводяться з метою розв'язанням проблеми вивчення внутрішніх і зовнішніх, суб’єктивних та об’єктивних суперечностей між пізнавальними процесами, та наявним рівнем компетентності в частині володіння іноземними мовами. Простежується намагання окреслити шляхи та способи збудження внутрішніх психічних сил суб’єктів навчання, як рушійної сили освітнього процесу іномовного характеру. Поряд із позитивними зрушеннями все ж дослідники в цілому залишаються невдоволеними результатами знання випускниками закладів освіти іноземними мовами. В цьому зв'язку виникла педагогічна проблема: як актуалізувати мотиваційну сферу суб̕єктів навчання. Одним із таких педагогічних напрямків розв'язання проблеми є обгрунтування методики формування м̕яких та жорстких навичок при навчанні іноземних мов. The article is devoted to the actual topic of determining the basics of the methodology of teaching foreign language Soft and Hard Skills skills in the process of foreign language competence formation. Using a historical approach to the analysis of the evolution of the world's languages, a period of more than 3,000 years of language differentiation has been identified, which led to a large number of Sumerian, Akkadian, Egyptian, Ablai, Minoan, Hittite and other languages, which are classified as ancient languages. It is pointed out that an important feature of ancient languages is their emotionality and feeling in the negotiation process, which is important to know in the current formation of language competences of subjects of study. They consider the Greek emotional and lively language to be one of the most ancient..Item Особливості механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземних мов.(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2024) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.Стаття присвячена актуальній проблемі особливостей механізму впровадження дуальної форми здобуття освіти під час навчання іноземної мови. Розглянуто еволюцію форм організації освітнього процесу у закладах освіти індивідуальну, колективну (групову), класно-урочну, дальтон-планівську, мангеймську, белл-ланкастерську, бригадно-лабораторну, «план Трампа» та ін. Звернуто увагу на успішне апробування МОН пілотного проекту з дуальної форми здобуття освіти, сутність якого полягає в формуванні засад співпраці між закладами освіти та роботодавцями і виявився ефективним форматом для зацікавлених трьох сторін стейкхолдерів – закладів освіти, роботодавців та здобувачів освіти. Обгрунтовано терміни в два-три роки та місце в семестрах (четвертий курс бакалаврату, але краще в магістратурі) дуальної форми навчання. Створено структурно-логічну схему забезпечення дуальної освіти у ЗВО, яка грунтується на двох основних взаємопов’язаних компонентах: Положенні про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти затвердженого наказом МОН від 13.04.2023 № 426 та освітніх галузевих стандартах вищої освіти. Висхідним елементом створеної структури є принцип студентоцентрованого навчання. Під студентоцентрованим навчанням ми розуміємо гармонізацію формування компетентностей майбутнього фахівця з кінцевими результатами навчання. Виходячи із означеної структури виокремлено особливості дуальної освіти з іноземної мови, які полягають в поєднанні теоретичного навчання в ЗВО з практичним навчанням у робочому середовищі, що сприяє професійному предметному розумінню іноземної мови й ефективній інтеграції отриманих знань з іноземної мови у практичну діяльність. Запропоновано 8 компонентів дуальної форми навчання з іноземної мови. Розглянуто важливу особливість дуальної форми навчання: можливість упровадження білінгвального навчання як освітнього підходу, коли навчання проводиться двома мовами. Зокрема, є можливість навчання різних предметів або курсів одночасно двома мовами: іноземною та українською, або ж чергування мов під час освітнього процесу. Основною метою білінгвального навчання є розвиток рівноцінного володіння обома мовами, а також розширення культурного світогляду та покращення когнітивних навичок студентів. За такого підходу забезпечується поліпшення мовних навичок, реалізуються когнітивні переваги, культурне різноманіття, підготовка до усвідомленого сприйняття глобалізованого світу. Білінгвальне навчання може бути реалізоване в різних формах, включаючи спецкурси з білінгвальними програмами. The article is devoted to the actual problem of the peculiarities of the mechanism of implementation of a dual form of education during foreign language learning. The evolution of the forms of organization of the educational process in educational institutions, individual, collective (group), class-lesson, Dalton-plan, Mannheim, Bell-Lancaster, brigade-laboratory, "Trump’s plan" and others, were considered. Attention was drawn to the successful testing of the pilot project of the Ministry of Education and Culture on the dual form of education, the essence of which is the formation of the foundations of cooperation between educational institutions and employers, and it turned out to be an effective format for the interested three parties of stakeholders - educational institutions, employers, and students of education. The terms of two to three years and the place in the semesters (fourth year of the bachelor’s degree, but better in the master’s degree) of the dual form of education are substantiated.Item Англійська мова. Практичні заняття, спец. 032 “Історія та археологія” : ОР Бакалавр(ЦНТУ, 2024) Миценко, В. І.; Гавриленко, О. М.Методичні вказівки Призначені для здобувачів освіти 1-го рівня спеціальності “Історія та археологнія”. Основну увагу звернено на розуміння специфіки лексико-граматичних засобів мовного стилю, вдосконалення навичок ознайомлювального, переглядового і вивчального читання літератури. Тематика текстів не тільки забезпечує багатий лексико-граматичний навчальний матеріал, а й має велике пізнавальне значення. Розроблені методичні вказівки рекомендовано для використання студентам: денної, очної, заочної та дистанційної форм навчання.Item Формування іншомовної компетенції засобами STEM та STREAM технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка., 2022) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.В статті розглядаються проблеми інтеграції іноземної мови, загальноосвітніх та спеціальних дисциплін в освітньому процесі технічних закладів вищої освіти (ЗВО). Створені передумови формування моделі інноваційного освітньо-наукового STEM, STEAM та STREAM середовища для проведення занять з іноземної мови за професійним спрямуванням у технічному ЗВО. Визначено, як STEM, STEAM, STREAM підходи інтегруються із навчанням іноземної мови та забезпечують ефективну підготовку конкурентноспроможних фахівців технічних ЗВО на вітчизняному та світовому ринку праці. Формуючи модель інноваційного освітньо-наукового STEM та STEAM середовища ми розглядали серед STEM-компетентностей компоненти твердих (hardskills) та м’яких/ гнучких (softskills) вмінь. Abstract. The article examines the problems of integration of a foreign language, general education and special disciplines in the educational process of technical institutions of higher education (IHE). The prerequisites for the formation of a model of an innovative educational-scientific STEM, STEAM and STREAM environment for conducting foreign language classes in a professional direction at a technical higher education institution have been created. It is determined how STEM, STEAM, STREAM approaches are integrated with foreign language learning and provide effective training of competitive technical higher education specialists for the domestic and global labor market. Forming a model of an innovative educational and scientific STEM and STEAM environment, we considered the components of hard skills and soft/flexible skills among STEM competencies.In our understanding, the use of STEM technologies in the formation of foreign language competence in technical IHE is the creation of conditions for a balanced, purposeful, science-oriented educational process based on the integration of mathematical, natural and humanitarian areas, where a foreign language acts as an integrative tool for solving professional activities, and the very object of study. Such integration is based on critical thinking and research skills of future specialists in technical education profiles.Item Професіоналізація навчання іноземній мові студентів технічних спеціальностей в контексті компетентнісного підходу(РВВ ЦДПУ, 2021) Головко, І. О.; Гавриленко, О. М.Мета статті – визначити особливості професіоналізації навчання іноземній мові студентів технічних спеціальностей ЗВО згідно зі встановленими стандартами вищої школи.Item Зміст іншомовної комунікативної компетентності студентів немовних ЗВО(РВВ ЦДПУ, 2021) Гавриленко, О. М.; Головко, І. О.Володіння іноземними мовами стає однією з визначальних умов особистісного та професійного становлення майбутнього конкурентоздатного фахівці. Крім цього знання мов є переконливою умовою формування особистісних, культурних та професійних особливостей студентів закладів вищої освіти. Вивчення іноземних мов є викликом сучасного суспільства і потребує розвитку лінгвістичних, психолого-педагогічних і суміжних наук. Комунікативний підхід є тут визначальним, який зумовлює розвʼязання практичних завдань вивчення іноземних мов. Зокрема, це полягає в оволодінні іншомовним спілкуванням засобами формування і розвитку комунікативної компетентності, що також сприяє розвитку особистості. Запровадженню інформаційних технології в освітній процес при вивченні навчальних предметів має здійснюватися за певної наукової концепції. Концепцію інформаційних технологій, наприклад у лінгводидактичній освіті ми уявляємо як цілісну систему взаємозв’язаних засобів і невіддільних одна від другої складових: наукових, організаційних, матеріально-технічних, фінансових, психолого-педагогічних. Зміст та форми організації мовної та мовленнєвої діяльності студентів ґрунтуються на потребі реалізації професійного спілкування, вирішенні виробничих завдань, пошуку та подальшого використання інформації іноземною мовою. Засобом, який дозволяє реалізувати висунуті потреби в формуванні іншомовної компетенції студентів технічних, IT та агротехнологічних спеціальностей є інформаційні технології.Item Імітаційно-ігрове моделювання майбутньої професійної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Щербина, С. В.; Ліпатова, М. В.; Гавриленко, О. М.Стаття присвячена проблемі імітаційно-ігрового моделювання майбутньої професійної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови. Ігровий підхід до навчання студентів вищої школи містить у собі умови для підготовки творчого й активного, здатного бачити перспективу, формулювати проблему, ставити й самостійно вирішувати її, реалізовувати стратегію професійної діяльності й тактику поведінки випускника вищої школи. Для активного формування важливих якостей особистості, його фахової та психологічної готовності до майбутньої професійної діяльності, викладачі та науковці ведуть пошук та розробку найбільш ефективних методів навчання, які дають змогу студентам оволодіти основними елементами майбутньої професійної діяльності, тобто вмінням формулювати, аналізувати та досягати цілей, орієнтуватись у професійних ситуаціях, приймати рішення, виконувати програми фахової діяльності, підводити підсумки такої діяльності та корегувати її згідно ситуації. Результативним вважається навчання, яке орієнтоване на досягнення загально-дидактичних цілей – набуття вмінь та навичок особистості самостійно навчатися і працювати, професійних характеристик майбутнього фахівця, збільшення мотивації до навчання, вміння використовувати приховані резерви своєї особистості, розвиток здібностей та навичок для успішної фахової діяльності. У статті зазначається, що навчання студентів у комунікативно-імітаційних ситуаціях професійної орієнтованості дає змогу розвивати їхній творчий потенціал. Під час виконання рольових завдань студенти використовують засоби мовного спілкування, передбачають ігрові дії та імпровізують. Впровадження імітаційно-ігрових методів в навчальний процес актуалізує потребу студентів у вивченні іноземної мови, що базується не тільки на передачі та отриманні знань, а й на їх практичному використанні в іншомовному спілкуванні. Ефективність імітаційно-ігрового моделювання до навчання студентів іншомовного спілкування визначається ступенем наближення навчальних ігрових ситуацій до реальних ситуацій професійно спрямованого спілкування, тому, навчаючи різноманітних прийомів комунікації, доцільно моделювати природні комунікативні ситуації. Введення в навчальний процес комунікативно-ігрової ситуації професійного спрямування сприяє досягненню узгодженості професійних цілей з оволодінням майбутніми фахівцями навичками іншомовного спілкування.Item Навчання інтеракції як засіб інтенсифікаціїї процесу формування іншомовної комунікативної компетенції студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Щербина, С. В.; Головко, І. О.; Гавриленко, О. М.; Shcherbyna, S.; Golovko, I.; Havrylenko, O.У статті розглядаються важливі питання активізації процесу навчання комунікативної компетенції. Також вивчається процес комунікації іноземною мовою, як надзвичайно складне явище, що виходить далеко за межі лінгвістичного аналізу. У статті акцентується увага на принципових положеннях комунікативно-орієнтованого навчання з використанням сучасних методів та засобів формування у студентів комунікативної компетенції. Докладно розглядаються психологічні та методичні аспекти формування такої компетенції, зокрема через інтенсифікацію інтерактивних прийомів роботи та навчання діалогічному мовленню на заняттях з іноземної мови.