Агротехнічний факультет
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/766
Browse
24 results
Search Results
Item Методичні рекомендації до читання текстів англійською мовою для студентів спец. 132 "Матеріалознавство"(ЦНТУ, 2025-01) Щербина, С. В.Дані методичні рекомендації й завдання до читання текстів англійською мовою призначені для студентів всіх курсів англійською мовою технічних спеціальностей (магістрів й аспірантів), а також для студентів інших спеціальностей, які прослухали курс "Хіміко-фізичні властивості матеріалів". Методичні рекомендації спрямовані на розвиток навичок і умінь читання текстів за фахом. Інформаційний зміст текстів доступний для сприйняття англійської мови студентами. Окрім навчання читання запропонований комплекс вправ передбачає також розвиток навичок усного мовлення, письма й критичного мислення. Методичні вказівки можуть бути використані як для аудиторної роботи під керівництвом викладача, так і для самостійної роботи.Item Спільне навчання в групових проектах як інструмент формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні(РВВ ЦДПУ, 2024) Головко, І. О.; Щербина, С. В.У статті розглянуто особливості спільного навчання в групових проектах у якості інструменту формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні студентів ЗВО. Означено та досліджено ключові особливості реалізації спільного навчання в проектах за допомогою методики Collaborative Learning in Group Projects. Викладання за стилістикою Collaborative Learning in Group Projects визначено як комплекс заходів, спрямованих на розвиток та ідентифікацію когнітивних можливостей студента-здобувача у процесі опанування та вивчення певної дисципліни, її відмітних особливостей та стандартів, що визначають її з-поміж інших навчально-наукових дисциплін та матеріалів. Визначено головні елементи імплементаційного застосування методики Collaborative Learning in Group Projects в системі формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні студентів ЗВО. Зокрема, досліджено такі її підтипи, як Think-pair-share (TPS; парний розмовний брейн-ринг)та Problem-based learning (PBL; проблемно-орієнтоване навчання) – спрямовані на вивчення та опрацювання шляхом тривалого мовно-лінгвістичного обговорення поставленої задачі (проблеми) у групах шляхом залучення когнітивних, творчих та раціонально-критичних можливостей мислення здобувача та, відповідно, стимулювання у такий спосіб розмовно-лексичного потенціалу останнього; Case Study method (кейсовий метод) передбачає опрацювання мовно-лексичного інструментарію за допомогою інтерпретаційного моделювання; Small Group Discussion (SGD, обговорення в міні-групах) застосовується з метою розширення лексичного запасу; Group Work Roles Usage (GWRU; робота в групах з використанням робочих ролей) спрямовується на досягнення лексично-розмовних компетентностей здобувача лінгвістичної освіти; Jigsaw Strategy (JS;стратегія «головоломка») застосування стратегії мозкового штурму з метою досягнення результатів у лінгвістичному плануванні та застосуванні останнього студентом-здобувачем; Peer Teaching (PT; взаємне навчання) – навчання студента-здобувача новим лексичним зворотам шляхом використання методу ментортства та (або) туторства. Доведено, що ключовим завданням Collaborative Learning in Group Projects є стимулювання, розвиток та ідентифікаційне забезпечення когнітивно-мовних можливостей студента ЗВО, що засновується на повній та всеохопній детекції потенційних лінгвістичних можливостей здобувача педагогом-викладачем під час формування іншомовної компетентності в діалогічному мовленні. Розглянуто можливість аплікації кожного із вищезазначених підметодів загальної методології Collaborative Learning in Group Projects в системі викладання іншомовних дисциплін та набуття іншомовних компетентностей в діалогічному мовленні студентів ЗВО в Україні.Item Рекомендації до читання текстів англійською мовою для студентів всіх рівнів підготовки зі спеціальності «Автомобільний транспорт» та «Транспортні технології»(ЦНТУ, 2024) Щербина, С. В.Розроблені методичні рекомендації рекомендовано для використання студентам : денної, очної, заочної та дистанційної форм навчання. Методичні вказівки можуть бути використані як для аудиторної роботи під керівництвом викладача, так і для самостійної позааудиторної роботи. Методичні рекомендації спрямовані на розвиток навичок і умінь читання текстів за фахом, та розвиток діалогічного мовлення. Інформаційний зміст текстів доступний до сприйняття студентами. Розроблений комплекс вправ спрямований на розвиток навичок усного мовлення та письма.Item Формування іншомовної компетенції засобами STEM та STREAM технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка., 2022) Гавриленко, О. М.; Щербина, С. В.; Havrylenko, O.; Shcherbyna, S.В статті розглядаються проблеми інтеграції іноземної мови, загальноосвітніх та спеціальних дисциплін в освітньому процесі технічних закладів вищої освіти (ЗВО). Створені передумови формування моделі інноваційного освітньо-наукового STEM, STEAM та STREAM середовища для проведення занять з іноземної мови за професійним спрямуванням у технічному ЗВО. Визначено, як STEM, STEAM, STREAM підходи інтегруються із навчанням іноземної мови та забезпечують ефективну підготовку конкурентноспроможних фахівців технічних ЗВО на вітчизняному та світовому ринку праці. Формуючи модель інноваційного освітньо-наукового STEM та STEAM середовища ми розглядали серед STEM-компетентностей компоненти твердих (hardskills) та м’яких/ гнучких (softskills) вмінь. Abstract. The article examines the problems of integration of a foreign language, general education and special disciplines in the educational process of technical institutions of higher education (IHE). The prerequisites for the formation of a model of an innovative educational-scientific STEM, STEAM and STREAM environment for conducting foreign language classes in a professional direction at a technical higher education institution have been created. It is determined how STEM, STEAM, STREAM approaches are integrated with foreign language learning and provide effective training of competitive technical higher education specialists for the domestic and global labor market. Forming a model of an innovative educational and scientific STEM and STEAM environment, we considered the components of hard skills and soft/flexible skills among STEM competencies.In our understanding, the use of STEM technologies in the formation of foreign language competence in technical IHE is the creation of conditions for a balanced, purposeful, science-oriented educational process based on the integration of mathematical, natural and humanitarian areas, where a foreign language acts as an integrative tool for solving professional activities, and the very object of study. Such integration is based on critical thinking and research skills of future specialists in technical education profiles.Item Англійська мова для студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія». Частина 3(ЦНТУ, 2023) Щербина, С. В.Розроблені методичні рекомендації рекомендовано для використання студентам : денної, очної, заочної та дистанційної форм навчання.Item Імітаційно-ігрове моделювання майбутньої професійної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Щербина, С. В.; Ліпатова, М. В.; Гавриленко, О. М.Стаття присвячена проблемі імітаційно-ігрового моделювання майбутньої професійної діяльності студентів на заняттях з іноземної мови. Ігровий підхід до навчання студентів вищої школи містить у собі умови для підготовки творчого й активного, здатного бачити перспективу, формулювати проблему, ставити й самостійно вирішувати її, реалізовувати стратегію професійної діяльності й тактику поведінки випускника вищої школи. Для активного формування важливих якостей особистості, його фахової та психологічної готовності до майбутньої професійної діяльності, викладачі та науковці ведуть пошук та розробку найбільш ефективних методів навчання, які дають змогу студентам оволодіти основними елементами майбутньої професійної діяльності, тобто вмінням формулювати, аналізувати та досягати цілей, орієнтуватись у професійних ситуаціях, приймати рішення, виконувати програми фахової діяльності, підводити підсумки такої діяльності та корегувати її згідно ситуації. Результативним вважається навчання, яке орієнтоване на досягнення загально-дидактичних цілей – набуття вмінь та навичок особистості самостійно навчатися і працювати, професійних характеристик майбутнього фахівця, збільшення мотивації до навчання, вміння використовувати приховані резерви своєї особистості, розвиток здібностей та навичок для успішної фахової діяльності. У статті зазначається, що навчання студентів у комунікативно-імітаційних ситуаціях професійної орієнтованості дає змогу розвивати їхній творчий потенціал. Під час виконання рольових завдань студенти використовують засоби мовного спілкування, передбачають ігрові дії та імпровізують. Впровадження імітаційно-ігрових методів в навчальний процес актуалізує потребу студентів у вивченні іноземної мови, що базується не тільки на передачі та отриманні знань, а й на їх практичному використанні в іншомовному спілкуванні. Ефективність імітаційно-ігрового моделювання до навчання студентів іншомовного спілкування визначається ступенем наближення навчальних ігрових ситуацій до реальних ситуацій професійно спрямованого спілкування, тому, навчаючи різноманітних прийомів комунікації, доцільно моделювати природні комунікативні ситуації. Введення в навчальний процес комунікативно-ігрової ситуації професійного спрямування сприяє досягненню узгодженості професійних цілей з оволодінням майбутніми фахівцями навичками іншомовного спілкування.Item Інтерактивні методи на початковому етапі навчання української мови як іноземної(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2022) Ліпатова, М. В.; Бабич, Т. В.; Щербина, С. В.В умовах інтеграції вищої освіти України до системи європейської освіти великого значення набуває підвищення ефективності та якості навчання іноземних студентів, для яких володіння мовою навчання є гарантією якісної професійної підготовки. Це зумовлює необхідність модернізації процесу мовної підготовки інокомунікантів, вдосконалення методів та підходів до навчання української мови як іноземної як засобу отримання професійних знань з обраної спеціальності, так і можливості задовольнити комунікативні потреби у ситуаціях щоденного спілкування, адаптуватися в новому соціально-культурному середовищі. Тому ключовим питанням викладання української мови як іноземної є пошук ефективних методик навчання. Мовознавцями визнано, що отримання знань, формування вмінь і навичок, розвиток особистісних якостей учня є найефективнішими, якщо в освітньому процесі використовують інтерактивні форми і методи.Item Англійська мова для студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія»(ЦНТУ, 2022) Щербина, С. В.Розроблені методичні рекомендації рекомендовано для використання студентам: денної, очної, заочної та дистанційної форм навчання.Item Навчання інтеракції як засіб інтенсифікаціїї процесу формування іншомовної комунікативної компетенції студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021) Щербина, С. В.; Головко, І. О.; Гавриленко, О. М.; Shcherbyna, S.; Golovko, I.; Havrylenko, O.У статті розглядаються важливі питання активізації процесу навчання комунікативної компетенції. Також вивчається процес комунікації іноземною мовою, як надзвичайно складне явище, що виходить далеко за межі лінгвістичного аналізу. У статті акцентується увага на принципових положеннях комунікативно-орієнтованого навчання з використанням сучасних методів та засобів формування у студентів комунікативної компетенції. Докладно розглядаються психологічні та методичні аспекти формування такої компетенції, зокрема через інтенсифікацію інтерактивних прийомів роботи та навчання діалогічному мовленню на заняттях з іноземної мови.Item Англійська мова для студентів спеціальності «Будівництво та цивільна інженерія». Частина 1(ЦНТУ, 2020) Щербина, С. В.Методичні рекомендації призначені для вивчення англійської мови як мови професійного спрямування для студенів спеціальності будівництва та цивільної інженерії. Для ознайомлення та обговорення пропонуються тексти та завдання різного рівня складності. До кожного тексту пропонуються запитання та завдання, які сприяють кращому розумінню обговорюваного матеріалу; вправи на переклад з української мови на англійську, що в комплексі із читанням, перекладом та обговоренням текстів – сприяє розвитку комунікативної мовленнєвої компетенції студентів, та забезпечує діяльнісно-орієнтований підхід до вивчення іноземної мови.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »