Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/788

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Введення в технічний сервіс машин: методи усунення несправностей машин та обладнання
    (ЦНТУ, 2024) Черновол, М. І.; Шепеленко, І. В.; Рибалко І. М.; Науменко О. А.; Тіхонов О. В.; Василенко І. Ф.; Мартиненко О. Д.; Красота, М. В.
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни «Введення в технічний сервіс машин: методи усунення несправностей машин та обладнання» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання, H7 Агроінженерія (208 «Агроінженерія») ОПП «Технічний сервіс в АПК», встановлюють мету, завдання, загальні положення, обладнання, інструменти та матеріали, порядок виконання роботи та вимоги до оформлення звіту. У методичних вказівках наводиться необхідний та достатній обсяг матеріалу, що дозволяє зацікавити студента у глибшому вивченні матеріалу, отримати навички визначення залишкового ресурсу агрегату чи машини загалом, пояснити причини відмов та можливі способи їх усунення.
  • Item
    Використання новітніх технологій в технічному обслуговуванні та ремонті сільськогосподарської техніки. Практичні заняття
    (ЦНТУ, 2024) Шепеленко, І. В.; Бевз, О. В.; Магопець, С. О.; Красота, М. В.; Василенко, І. Ф.
    Метою практичних робіт з дисципліни «Використання новітніх технологій в технічному обслуговуванні та ремонті сільськогосподарської техніки» є формування знань щодо сучасних технологій технічного обслуговування та ремонту сільськогосподарської техніки задля ефективного їх використання; формування практичних навичок за технологією й організацією технічного сервісу сільськогосподарських машин.
  • Item
    Основи технології виробництва та ремонту машин. Практичні заняття
    (ЦНТУ, 2023) Красота, М. В.; Магопець, С. О.; Бевз, О. В.; Шепеленко, І. В.; Осін, Р. А.
    Представлені методичні вказівки мають за мету надання здобувачам вищої освіти навичок практичного використання знань в галузі виробництва і ремонту машин та виконання кваліфікаційної роботи за темами технологічного спрямування. В методичних вказівках надані рекомендації до виконання практичних завдань, пов’язаних з технологічними процесами розбирання (складання) агрегатів машин, проектування технологічних процесів виготовлення та ремонту деталей. В процесі виконання практичних занять вирішуються наступні задачі: - розширення, систематизація і закріплення теоретичних знань та їх застосування для проектування технологічних процесів виробництва та ремонту машин; - розвиток і закріплення навичок ведення самостійної творчої інженерної роботи; - оволодіння методикою теоретико-експериментальних досліджень технологічних процесів машинобудівного виробництва. Практичні заняття являють собою комплексну роботу, розраховану на виконання протягом навчального семестру.
  • Item
    Системи сервісу аграрної техніки. Практичні роботи
    (2023) Маркович, С. І.; Бевз, О. В.; Магопець, С. О.; Красота, М. В.; Осін, Р. А.
    Дані методичні вказівки розроблені у відповідності з силабусом дисципліни "Системи сервісу аграрної техніки" і мають за мету ознайомити студентів з існуючими системами сервісу аграрної техніки та набути навичок технічного обслуговування та ремонту, як сукупності техніко-економічних і організаційних заходів, пов'язаних з підтримкою аграрної техніки в працездатному стані. Вивчення даних матеріалів дозволить уникнути помилок, забезпечити якість технічного обслуговування та ремонту аграрної техніки, а в цілому понизити вірогідність несправностей і відмов після ремонту і виключити витрати часу і засобів на їх виправлення.
  • Item
    Методичні вказівки до виконання технологічного розділу кваліфікаційної бакалаврської роботи
    (ЦНТУ, 2023) Кулєшков, Ю. В.; Красота, М. В.; Руденко, Т. В.; Бевз, О. В.; Магопець, С. О.; Осін, Р. А.
    Метою даних методичних вказівок є надання допомоги здобувачам вищої освіти спеціальності 132 «Матеріалознавство», 208 «Агроінженерія», 274 «Автомобільний транспорт», у виконанні технологічного розділу кваліфікаційної бакалаврської роботи. Технологічний розділ виконують здобувачі з метою закріплення теоретичних знань і одержання практичних навичок у проектуванні технологічних процесів ремонту агрегатів і складальних одиниць тракторів, автомобілів і сільськогосподарських машин.
  • Item
    Ремонт автомобілів
    (ЦНТУ, 2022) Осін, Р. А.; Шепеленко, І. В.; Красота, М. В.
    Методичні вказівки містять методику виконання практичних занять до дисципліни "Ремонт автомобілів" для здобувачів вищої освіти спеціальності 274 "Автомобільний транспорт" освітнього рівня бакалавр.
  • Item
    Експлуатація та ремонт двигунів внутрішнього згорання. Навчальний посібник
    (ЦНТУ, 2022) Маркович, С. І.; Бевз, О. В.
    Навчальний посібник містить 14 тем лекційних матеріалів, 7 практичних занять та питання для тестового контролю знань згідно силабусу дисципліни «Експлуатація та ремонт двигунів внутрішнього згоряння». Навчальний посібник призначений для студентів спеціальності 274 «Автомобільний транспорт», а також може бути корисним для наукових співробітників, аспірантів, магістрантів та фахівців.
  • Item
    Експлуатація та ремонт двигуна внутрішнього згорання. Самостійна робота
    (ЦНТУ, 2022) Маркович, С. І.
    Дані методичні вказівки розроблені у відповідності з силабусом дисципліни "Експлуатація та ремонт двигунів внутрішнього згорання" і мають мету забезпечити студентів денної та заочної форми навчання інформаційно-навчальним матеріалом для самостійної роботи при вивченні дисципліни. Містить: загальні положення про види і форми самостійної роботи студентів, тематичний склад навчальної дисципліни, перелік питань для самоконтролю, рекомендовані теми рефератів, тестові завдання, структура та завдання контрольної роботи, термінологічний словник та рекомендована література для вивчення дисципліни.
  • Item
    Експлуатація та ремонт двигунів внутрішнього згоряння. Практичні заняття
    (ЦНТУ, 2021) Маркович, С. І.
    Дані методичні вказівки розроблені у відповідності з силабусом дисципліни "Експлуатація та ремонт двигунів внутрішнього згорання" і мають мету навчити студентів навичкам ремонту, як сукупності техніко-економічних і організаційних заходів, пов'язаних з підтримкою двигуна в працездатному стані. Вивчення даних матеріалів дозволить уникнути помилок, забезпечити якість ремонту, а в цілому понизити вірогідність несправностей і відмов після ремонту і виключити витрати часу і засобів на їх виправлення.
  • Item
    Наукові основи припрацювання спряжень деталей мобільної сільськогосподарської техніки при виготовленні та ремонті методом накладання змінного електричного струму
    (КНТУ, 2016) Замота, Т. М.; Zamota, T.
    Дисертація присвячена вирішенню науково-прикладної проблеми створення теоретичних основ припрацювання методом накладання змінного електричного струму на спряження деталей з різними матеріалами і видами макрогеометричних відхилень із забезпеченням керування процесами і технологічними параметрами для підвищення довговічності вузлів і агрегатів мобільної сільськогосподарської техніки при виготовленні і ремонті. Розроблена структурна послідовність методології дослідження і вирішення проблеми, вибрані основні методи і методики теоретичних і експериментальних досліджень процесів припрацювання, характеристик і властивостей робочих поверхонь деталей спряжень і режимів тертя в них. Спроектовані і виготовлені установки і фізичні моделі для дослідження закономірностей процесів припрацювання різних типів спряжень деталей вузлів і агрегатів і видів макрогеометричних відхилень. Теоретично обґрунтовано доцільність використання методу для припрацювання спряжень деталей: циліндричних з перекосом і неспіввісністю; плоских c перекосами; сферичних з ексцентриситетом і зубчастих з перекосом. Виявлений механізм формоутворення робочих поверхонь спряжень деталей в різних режимах тертя. Встановлені закономірності розвитку плями контакту при припрацюванні спряжень деталей вузлів і агрегатів з макрогеометричними відхиленнями. Отримані аналітичні вирази для оцінки площі контакту в них, розрахунку мінімальної товщини шару електроліту і максимальної швидкості усунення макрогеометричних відхилень залежно від електрохіміко-механічних та геометричних факторів. Експериментально показано, що метод можна ефективно застосовувати для припрацювання різних спряжень деталей машин. На основі результатів досліджень створено теоретичні основи керування процесами припрацювання. Розроблено алгоритм керування процесами припрацювання спряжень деталей з максимальною ефективністю усунення макрогеометричних відхилень. Показано, що електрохімічна складова процесів методу припрацювання значно більш ефективна механічної при швидкому виході на гідродинамічний режим тертя в спряженнях із забезпеченням мінімального шару електроліту. Механічна складова при цьому є каталізатором анодного травлення і підвищує вихід за струмом при депасивації. Обґрунтовано, що тільки поєднання цих складових дозволяє якісно і керовано проводити припрацювання робочих поверхонь деталей спряжень вузлів і агрегатів МСГТ, сформувати необхідний мікрорельєф. Розроблені технологічні режими методу припрацювання для різних типів спряжень деталей, які дозволяють істотно покращити характеристики їх робочих поверхонь деталей і сприяють підвищенню довговічності. The thesis is devoted to solving of the scientific and applied problem of theoretical basis of running-in by method of imposition of alternating electric current of pairings of parts with different materials and types of macrogeometrical rejections with providing of control for process and technological parameters to improve the durability of units and aggregates of mobile agricultural machinery at manufacture and repair. The structural progression of the research methodology and solve problem is developed, the selected basic methods and techniques of theoretical and experimental researches of running-in processes, characteristics and properties of working surfaces of pairings of parts and friction modes in its are selected. The experimental devices and the physical models to study the running-in of different types of pairings of parts of units and aggregates and macrogeometrical rejections are designed and fabricated. The feasibility of using the method for the running-in of pairings of parts is theoretically justified: cylindrical with obliquity and misalignment; flat with obliquities; spherical with eccentricity and toothing out of alignment. The mechanism of formation of the working surfaces of pairings of parts in the various modes of friction is discovered. The regularities of the raising of the contact area at running-in of pairings of parts of units and aggregates with macrogeometrical rejections are defined. The analytical expressions for the estimation of the contact area in the calculation of the minimum thickness of the electrolyte layer and the maximum speed of elimination of the macrogeometrical rejections which depending from electrochemical-mechanical and geometrical factors are obtained. It is experimentally shown that the method can be efficiently used for running-in of various pairings of machine parts. Using the research results the theoretical foundations of running-in processes control are established. The algorithm of running-in processes control of pairings of parts with maximum eliminate of macrogeometrical rejections efficiency is developed. The electrochemical component of the method is much more efficient than mechanical, and during running-in it is necessary to provide quick formation of the hydrodynamic friction mode in pairings with minimum electrolyte layer. The mechanical component of these processes is a catalyst for the anodic etching and increases the current output during depassivation. It is proved that only the combination of these components in the method allows qualitatively and under control to carry out the process of running-in of parts surfaces of pairings of units and aggregates of mobile agricultural machinery and to form the necessary microrelief. The technological modes of the method for running-in of different types of pairings of parts of units and aggregates of mobile agricultural machinery, which can significantly improve the characteristics of the working surfaces and increasing its wearproofness and reliability are developed.