Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665
Browse
Search Results
Item Підвищення ефективності експлуатації та сервісного обслуговування автомобілів із гібридними силовими установками у ПП «Авто-Шанс Центр» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Шило, Олександр Олегович; Shylo, OleksandrМетою дослідження було проведення досліджень спрямованих на оцінку ефективності експлуатації АТЗ із гібридними силовими установками (ГСУ) у змінних експлуатаційних умовах при забезпеченні мінімізації витрат на енергоносії. Виконаний порівняльний «SWOT-аналіз»; визначені актуальні напрямки досліджень, встановлена їх мета, визначені об'єкт й предмет, сформульовані задачі, які потребують подальшого вирішення. При цьому, об’єктом дослідження виступає процес процес забезпечення ефективності експлуатації АТЗ із ГСУ, а предметом - вплив експлуатаційних режимів на витрати енергоносіїв АТЗ із ГСУ, що використовують технологію «Plug-In») в режимі руху від силових акумуляторних батарей (САБ). Наведена класифікація легкових АТЗ із ГСУ; визначені переваги й недоліки ГСУ АТЗ й виконаний аналіз поточного стану та динаміки зміни ринку легкових АТЗ із гібридними силовими установками в Україні. Визначені основні фактори, що визначають ефективність експлуатації АТЗ із ГСУ й виконана оцінка рівня їх паливної економічності у міських експлуатаційних режимах. Досліджені особливості організації їх сервісу. The purpose of the study was to conduct research aimed at assessing the efficiency of operation of ATVs with hybrid power plants (HPPs) in variable operating conditions while ensuring the minimization of energy costs. A comparative "SWOT-analysis" was performed; relevant research directions were identified, their goal was established, the object and subject were defined, and tasks that require further solution were formulated. At the same time, the object of the study is the process of ensuring the efficiency of operation of ATVs with HPPs, and the subject is the influence of operating modes on the energy consumption of ATVs with HPPs using "Plug-In" technology in the mode of movement from power storage batteries (PSB). A classification of passenger ATVs with HPPs is given; the advantages and disadvantages of HPPs of ATVs are determined and an analysis of the current state and dynamics of changes in the market of passenger ATVs with hybrid power plants in Ukraine is performed. The main factors that determine the efficiency of operation of ATZ with automatic transmission are determined and the level of their fuel efficiency in urban operating modes is assessed. The peculiarities of their service organization are studied.Item Підвищення ефективності діагностування газорозподільних механізмів автотракторних двигунів на базі ТОВ «ГрейсАгро Тех» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-12-30) Шило, Олександр Олегович; Shylo, OleksandrВ роботі встановлено, що зниження технічного стану приводу ГРМ автомобільних двигунів призводить до зміни кількості та якості горючої суміші, до скорочення тривалості робочого циклу, що викликає зниження техніко-економічних показників автомобілів, підвищує токсичність газів, що відпрацювали. Процес діагностування ГРМ в умовах АТП та СТО відрізняється низькою інформативністю, високою трудомісткістю та значним часом простою автомобілів. Запропоновано метод тестового впливу на двигун при діагностуванні приводу ГРМ у вигляді його функціонування в режимі малих оборотів холостого ходу з підключеною системою вимірювання тиску повітря у впускному колекторі та стробоскопічною системою вимірювання кута повороту колінчастого валу. Встановлено, що фаза коливань тиску у впускному колекторі може бути використаний як діагностичні параметр при оцінці положення розподільного валу, а індивідуальний характер коливань тиску для кожного стану приводу ГРМ дозволяє ідентифікувати його несправності. The work established that the decrease in the technical condition of the timing drive of automobile engines leads to a change in the quantity and quality of the combustible mixture, to a reduction in the duration of the working cycle, which causes a decrease in the technical and economic indicators of cars, increases the toxicity of the exhaust gases. The process of diagnosing timing in the conditions of ATP and service stations is characterized by low information content, high labor intensity and significant downtime of cars. A method of test impact on the engine when diagnosing the timing drive is proposed in the form of its operation in the low idle speed mode with a connected system for measuring air pressure in the intake manifold and a stroboscopic system for measuring the angle of rotation of the crankshaft. It was established that the phase of pressure fluctuations in the intake manifold can be used as a diagnostic parameter when assessing the position of the camshaft, and the individual nature of pressure fluctuations for each state of the timing drive allows identifying its malfunctions.