Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665
Browse
3 results
Search Results
Item Підвищення екологічності та економічності роботи бензинових двигунів в експлуатаційних умовах на базі ФОП «Ковальов Олександр Стефанович» с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2024-12-30) Солових, Андрій Євгенович; Solovykh, AndriiМетою дослідження була оцінка можливостей покращення екологічності й паливної економічності роботи ДВЗ легкових автомобілів в експлуатаційних умовах за рахунок додавання до бензинів певних обсягів етанолу та застосування раціональної технології утворення бензо-етанольної суміші із мінімальними показниками її розшарування. Виконаний СВОТ-аналіз, який показав слабкі сторони та перспективні напрямки його розвитку; визначені актуальні для реалізації на підприємстві напрямки. Досліджено вплив різних факторів на токсичність ДВЗ, оцінені традиційні та визначені перспективні способи зниження токсичності відпрацьованих газів; обґрунтовані актуальні напрямки досліджень, встановлено мету, об'єкт та предмет досліджень, визначені основні задачі, що потребують розв’язання. Об’єктом дослідження обрано процес ефективності перетворення енергії палива у механічну роботу при використанні легких рідких палив – бензинів із вмістом етанолу. Визначені оптимальні параметри термодинамічних процесів роботи ДВЗ на бензо-етанольних сумішах та виконано оцінку їх антидетонаційних та інших характеристик. Описано конструкцію, принцип роботи та особливості інтеграції системи вприскування етанолу до системи сумішоутворення бензинового ДВЗ, яка мінімізує можливості розшарування бензо-етанольної суміші та здійснено оцінку ефективних показників роботи ДВЗ на бензо-етанольних сумішах із різним вмістом етанолу. The purpose of the study was to assess the possibilities of improving the environmental friendliness and fuel economy of the operation of internal combustion engines of passenger cars in operating conditions by adding certain amounts of ethanol to gasoline and applying a rational technology for the formation of a gasoline-ethanol mixture with minimal indicators of its stratification. A SWOT analysis was performed, which showed the weaknesses and promising directions of its development; directions relevant for implementation at the enterprise were identified. The influence of various factors on the toxicity of internal combustion engines was investigated, traditional and promising methods of reducing the toxicity of exhaust gases were evaluated; current research directions were substantiated, the goal, object and subject of research were established, and the main tasks that need to be solved were identified. The object of the study was the process of efficiency of converting fuel energy into mechanical work when using light liquid fuels - gasolines with ethanol content. The optimal parameters of the thermodynamic processes of the operation of internal combustion engines on gasoline-ethanol mixtures were determined and their anti-knock and other characteristics were assessed. The design, operating principle, and features of the integration of the ethanol injection system into the mixture formation system of a gasoline internal combustion engine are described, which minimizes the possibility of stratification of the benzene-ethanol mixture, and the effective performance of the internal combustion engine on benzene-ethanol mixtures with different ethanol contents is evaluated.Item Дослідження шляхів забезпечення ефективності знешкодження шкідливих речовин у відпрацьованих газах автомобільних ДВЗ в експлуатаційних умовах на базі кафедри «Експлуатація та ремонт машин» Центральноукраїнського національного технічного університету(ЦНТУ, 2022-06-25) Андрєєв, Владислав Володимирович; Andrieiev, VladyslavВ представленій магістерській роботі на основі оцінки впливу експлуатаційних факторів на технічний стан системи випуску відпрацьованих газів легкових автомобілів та ефективні показники роботи їх ДВЗ, проведені дослідження шляхів підвищення ефективності знешкодження шкідливих компонентів у відпрацьованих газах при застосуванні спеціальних присадок до моторних палив з ефектом очищення каталітичного нейтралізатора. In the presented master's thesis, based on the assessment of the influence of operational factors on the technical condition of the exhaust gas emission system of passenger cars and the effective performance of their internal combustion engines, research was carried out on ways to increase the efficiency of neutralization of harmful components in exhaust gases when using special additives for motor fuels with the effect of cleaning the catalytic converter.Item Оцінка рівня зміни динамічних властивостей легкових автомобілів в експлуатаційних умовах на ПП «Ковальов Авто» с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області(ЦНТУ, 2022-12-23) Терешко, Євген Миколайович; Tereshko, YevhenМетою дослідження виступало встановлення впливу зміни ефективних показників двигуна та змінних експлуатаційних факторів на динамічні властивості автомобілів категорії М1. Проведена оцінка виробничого потенціалу підприємства та виконаний «SWOT-аналіз» ефективності організації його діяльності; визначене суттєве зниження ефективних показників двигунів автомобілів, що є причиною зниження їх динамічних властивостей; обґрунтована актуальність наукових досліджень роботи; визначено мету, об'єкт і предмет досліджень та сформовані основні завдання, які потребують розв’язання у роботі. Так об’єктом дослідження є динамічні властивості автомобілів категорії М1 в різних режимах руху, а предметом - виступають напрямки поліпшення динамічних властивостей автомобілів категорії М1 в експлуатаційних умовах. Основними завданнями кваліфікаційної роботи є: проведення аналітичних дослідження з оцінки динамічних властивостей легкових автомобілів; визначення основних експлуатаційних факторів, що визначають рівень динамічних властивостей легкових автомобілів; розроблення практичних рекомендації щодо експериментального визначення та відновлення динамічних властивостей легкових автомобілів. Встановлено основні показники оцінки динамічних властивостей ТЗ та розроблена удосконалена математична модель визначення коефіцієнтів динамічності автомобілів, яка дозволяє провести аналіз динамічних показників при зміні ефективних показників роботи ДВЗ та змінних дорожніх умовах. Запропоновано методику та проведені розрахунки коефіцієнтів формули С.Р. Лейдермана для побудови ЗШХ ДВЗ; розраховані зміни динамічних коефіцієнтів групи автомобілів категорії М1 при зниженні динамічних показників їх ДВЗ за ЗШХ; встановлені граничні значення коефіцієнтів динамічності дослідної групи автомобілів. Визначено особливості використання динамометричних стендів для оцінки динамічних показників автомобілів; наведені умови, правила та порядок проведення випробувань двигунів із дотриманням безпеки виробничих процесів та зроблені обґрунтовані практичні рекомендації із використання отриманих наукових результатів під час сервісу автомобілів на підприємствах галузі. The purpose of the study was to establish the influence of changes in effective engine parameters and variable operating factors on the dynamic properties of M1 category cars. An assessment of the production potential of the enterprise was carried out and a "SWOT-analysis" of the effectiveness of the organization of its activity was performed; a significant decrease in the effective performance of car engines was determined, which is the reason for the decrease in their dynamic properties; substantiated relevance of scientific work research; the goal, object and subject of research are determined and the main tasks that need to be solved in the work are formed. Thus, the object of the research is the dynamic properties of M1 category cars in different driving modes, and the subject is directions for improving the dynamic properties of M1 category cars in operational conditions. The main tasks of the qualification work are: conducting analytical research on the assessment of dynamic properties of passenger cars; determination of the main operational factors that determine the level of dynamic properties of passenger cars; development of practical recommendations for experimental determination and restoration of dynamic properties of passenger cars. The main indicators for evaluating the dynamic properties of vehicles have been established, and an improved mathematical model for determining the coefficients of dynamism of cars has been developed, which allows for the analysis of dynamic indicators when the effective performance indicators of the internal combustion engine and changing road conditions are changed. The method was proposed and the coefficients of the formula S.R. were calculated. Leiderman for the construction of ZSHH DVZ; calculated changes in the dynamic coefficients of the group of cars of the M1 category when the dynamic indicators of their internal combustion engines are reduced according to the ZSHh; the limit values of the dynamism coefficients of the experimental group of cars are set. The specifics of using dynamometric stands for evaluating the dynamic performance of cars are determined; the conditions, rules and procedure for conducting engine tests with compliance with the safety of production processes are given, and reasonable practical recommendations are made for the use of the obtained scientific results during car service at the enterprises of the industry.