Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Корекція просторової орієнтації колінчастого вала шляхом створення зон локальних напружень в КАТП «Агробудавтосервіс»
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Пастух, Владислав Олександрович; Pastukh, Vladyslav
    Метою роботи є дослідження методології та способу усунення дефекту вигинання колінчастого вала з розробкою ефективної технології процесу корекції просторового положення карбуванням. Об’єкт дослідження – процес впливу штучно створених зон локальних напружень на просторову орієнтацію колінчастого вала. Предмет дослідження – залежності та закономірності впливу карбування визначених поверхонь колінчастого вала з певною амплітудою та частотою на процес виправлення. Проаналізовано основні причини та методи втрати оптимальної геометрії колінчастого вала при виготовленні, експлуатації, шліфуванні до ремонтного розміру, відновленні різноманітними методами до номінального розміру та існуючі технологічні методи усунення дефекту, обґрунтовано напрямок та визначено задачі наукових досліджень. Вибрана устаткування для контролю осьових параметрів деталі та розроблена експериментальна установки для механізації процесу виправлення просторової геометрії колінчастого вала, пневмо пристрій та індентор для карбування. Визначено методологію контролю кутових параметрів просторової геометрії колінчастого вала. Розроблено теоретичну математичну модель процесу зміни просторової орієнтації колінчастого вала. Проведено моделювання процесу виправлення як впровадження сферичного індентора в пружно-пластичне тіло та математичної моделі залежності прогину колінчастого вала від кількості ударів при правці. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень з розробкою методологічних рекомендацій для вибору секторальних зон виправлення при різних видах прогину. The purpose of the work is to study the methodology and method of eliminating the crankshaft bending defect with the development of an effective technology for the process of correcting the spatial position by stamping. The object of the research is the process of influence of artificially created zones of local stresses on the spatial orientation of the crankshaft. The subject of the research is the dependence and regularities of the influence of stamping of certain surfaces of the crankshaft with a certain amplitude and frequency on the correction process. The main causes and methods of loss of optimal crankshaft geometry during manufacturing, operation, grinding to a repair size, restoration by various methods to a nominal size and existing technological methods for eliminating the defect are analyzed, the direction is justified and the tasks of scientific research are defined. Equipment for controlling the axial parameters of the part are selected and an experimental setup is developed for mechanizing the process of correcting the spatial geometry of the crankshaft, a pneumatic device and an indenter for stamping. The methodology for controlling the angular parameters of the spatial geometry of the crankshaft is determined. A theoretical mathematical model of the process of changing the spatial orientation of the crankshaft has been developed. The correction process has been simulated as the introduction of a spherical indenter into an elastic-plastic body and a mathematical model of the dependence of the crankshaft deflection on the number of blows during straightening has been developed. The results are presented and the effectiveness of the research is reflected with the development of methodological recommendations for the selection of sectoral correction zones for various types of deflection.
  • Item
    Підвищення ефективності відновлення колінчастих валів автотракторних двигунів комбінованими технологіями у ТОВ «ГрейсАгро Тех» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Нех, Олександр Володимирович; Nekh, Oleksandr
    В роботі розглянуто умови роботи колінчастих валів автотракторної техніки та встановлено основні дефекти валів та причини їх виникнення. Аналіз стану проблеми відновлення шийок колінчастих валів автомобільних двигунів показав, що в даний час використовуються традиційні технології все ще не забезпечують необхідних продуктивності отримання і якості покриттів. Для них характерні такі основні недоліки, які знижують експлуатаційні властивості покриттів: низькі адгезійна і когезійна міцність, твердість і зносостійкість, високі залишкові напруги, неоднорідна структура, наявність пір, раковин і тріщин, деформація валів і ін. Ці недоліки пояснюються відсутністю або недосконалістю: нових ефективних способів та технологій відновлення і відповідного обладнання; обґрунтованих раціональних режимів і параметрів нанесення покриттів. Запропоновано новий спосіб для відновлення шийок колінчастих валів, що дозволяє об'єднати в одному процесі дві технологічні операції - плазмового напилювання і електромеханічної обробки. Це дозволяє усунути недоліки, характерні при виконанні кожної операції окремо і забезпечує синергетичний ефект при їх об'єднанні. The work considers the operating conditions of crankshafts of autotractor equipment and establishes the main defects of the shafts and the causes of their occurrence. Analysis of the state of the problem of restoring the crankshaft journals of automobile engines showed that currently used traditional technologies still do not provide the required productivity and quality of coatings. They are characterized by the following main disadvantages that reduce the operational properties of coatings: low adhesion and cohesion strength, hardness and wear resistance, high residual stresses, inhomogeneous structure, the presence of pores, sinks and cracks, shaft deformation, etc. These disadvantages are explained by the absence or imperfection of: new effective methods and technologies of restoration and appropriate equipment; justified rational modes and parameters of coating application. A new method for restoring crankshaft journals is proposed, which allows combining two technological operations in one process - plasma spraying and electromechanical processing. This allows you to eliminate the shortcomings inherent in performing each operation separately and provides a synergistic effect when combining them.
  • Item
    Розробка технології ремонту компресорів вантажних автомобілів з відновленням колінчастого вала у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-05-30) Ломанюк, Денис Олександрович; Lomaniuk, Denys
    В роботі приведена історія та напрямки діяльності КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький, розглянуто існуючий технологічний процес ТО і ПР, особливості будови гальмівної системи автомобіля КамАЗ, технологічні характеристики компресора КАМАЗ 5320-3509015, особливості будови колінчастого вала компресора, існуюча технологія його відновлення та обгрунтована актуальність теми кваліфікаційної бакалаврської роботи. Розроблено технологічний процес відновлення колінчастого вала, розраховано та підібрано режими виконання технологічних операцій та норми часу відновлення вала та складання компресора. При цьому розроблено технологічний процес розбирання компресора та технологічний процес дефектування колінчастого вала. Дана загальна характеристика дефектів, та складено технологічні маршрути відновлення колінчастого вала. Визначено оптимальний спосіб відновлення колінчастого вала. Розроблена структурна послідовність технологічного процесу відновлення колінчастого вала. Проведено вибір технологічного обладнання, оснащення, ріжучого і інструментів та матеріалів дільниці ремонту компресорів. Розраховано режими технологічних процесів та норми часу на виконання операцій технологічного процесу відновлення колінчастого вала вала. Визначено режим роботи дільниці і розраховані річні фондів часу працівника дільниці ремонту компресорів. Розраховано штат дільниці дільниці ремонту компресорів. Розраховано і вибрано технологічне устаткування дільниці ремонту компресорів. Розрахована виробнича площа дільниці ремонту компресорів. Обгрунтувано вибрано підйомно-транспортне обладнання дільниці ремонту компресорів. Розрахована силова електроенергія дільниці ремонту компресорів. Здійснено розрахунок середньорічної витрати тепла на опалення приміщення дільниці ремонту компресорів. Розраховано природне і штучне освітлення та розрахована вентиляція дільниці ремонту компресорів. Розраховані потреби дільниці ремонту компресорів відновлення в стисненому повітрі для технологічних операцій та в воді. The work presents the history and directions of activity of Agrobudavtoservice KATP in Kropyvnytskyi, the existing technological process of maintenance and repair, features of the structure of the braking system of the KAMAZ car, technological characteristics of the KAMAZ compressor 5320-3509015, features of the structure of the crankshaft of the compressor, the existing technology of its restoration and the substantiated relevance of the topic of the qualifying bachelor's thesis are considered. The technological process of crankshaft restoration has been developed, the modes of performing technological operations and the time norms for shaft restoration and compressor assembly have been calculated and selected. At the same time, the technological process of disassembling the compressor and the technological process of defectiveness of the crankshaft were developed. The general characteristics of the defects are given, and the technological routes for the restoration of the crankshaft are drawn up. The optimal method of restoring the crankshaft has been determined. The structural sequence of the technological process of crankshaft restoration has been developed. The selection of technological equipment, equipment, cutting and tools and materials of the compressor repair department was carried out. The modes of technological processes and the time norms for performing operations of the technological process of restoring the crankshaft of the shaft are calculated. The mode of operation of the station was determined and the annual time funds of the compressor repair station employee were calculated. The staff of the compressor repair department is calculated. The technological equipment of the compressor repair department was calculated and selected. Estimated production area of the compressor repair department. The lifting and transport equipment of the compressor repair department has been reasonably selected. Calculated power electricity of the compressor repair station. The average annual heat consumption for heating the premises of the compressor repair department was calculated. Calculated natural and artificial lighting and calculated ventilation of the compressor repair department. Estimated needs of the repair shop for recovery compressors in compressed air for process operations and in water.
  • Item
    Розробка технології відновлення та зміцнення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання на базі ТОВ "Калита-Нова" м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-05-30) Таргонський, Олександр Андрійович; Tarhonskyi, Oleksandr
    Представлені загальні відомості про конструкції колінчастих валів ДВЗ. Проаналізовані існуючи технології виготовлення колінчастих валів. Розглянуті дефекти колінчастого валу, а також методи їх відновлення. Особливу увагу приділено питанню механічної обробки наплавлених поверхонь колінчастих валів. Визначені технічні умови на прийом колінчастих валів у ремонт. Розроблена структурна послідовності виконання технологічних операцій відновлення коленчатого валу. Складено технологічний маршрут відновлення колінчастих валів. Розраховано припуск на механічну обробку. Визначені режими обробки та норми часу на виконання технологічних операцій для розробленого технологічного процесу. General information on the construction of diesel engine crankshafts is presented. Existing manufacturing technologies of crankshafts are analyzed. Defects of the crankshaft are considered, as well as methods of their restoration. Special attention is paid to the issue of mechanical processing of welded surfaces of crankshafts. The technical conditions for accepting crankshafts for repair are defined. The structural sequence of technological operations of crankshaft restoration has been developed. A technological route for the restoration of crankshafts has been drawn up. Allowance for machining is calculated. Processing modes and time norms for technological operations for the developed technological process are determined.
  • Item
    Підвищення довговічності колінчастих валів ДВЗ при їх відновленні на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Прядун, Максим Вікторович; Priadun, Maksym
    Метою представленої роботи є підвищення якості відновлення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання. Об'єкт дослідження – технологічний процес відновлення колінчастих валів двигунів внутрішнього згорання. Предметом дослідження є зношена поверхня колінчастого валу. З’ясовано, що однією з найбільш відповідальних, дорогих, а також складних у ремонті деталей двигуна внутрішнього згоряння є колінчастий вал. Аналіз дефектів колінчастого валу показав, що найбільший відсоток становить знос шийок. Проведено аналіз існуючих способів відновлення колінчастого валу. Це дозволило встановити, що найбільш ефективним способом відновлення шийок колінчастих валі виглядає вібродугове наплавлення. Для зміцнення наплавленої поверхні запропоновано використання вібраційне накочування. Розроблений технологічний процес відновлення колінчастих валів ДВЗ, що вміщують операції вібродугового наплавлення та вібраційного накочування. Визначені оптимальні режими вібраційного накочування. Проведені експериментальні дослідження, які дозволили встановити зменшення інтенсивності зношування дослідженої поверхні. Експлуатаційні випробування підтвердили підвищення зносостійкості деталі. Розраховано економічний ефект при відновленні колінчастих валів ДВЗ за розробленою технологією. Розглянуті основні положення правил техніки безпеки та протипожежні заходи при виконанні відновлення колінчастих валів. The purpose of the presented work is to improve the quality of restoration of crankshafts of internal combustion engines. The object of research is the technological process of restoration of crankshafts of internal combustion engines. The subject of research is the worn surface of the crankshaft. It was found that one of the most responsible, expensive, and difficult to repair parts of the internal combustion engine is the crankshaft. Analysis of crankshaft defects showed that the largest percentage is wear of the necks. An analysis of existing methods of crankshaft restoration was carried out. This made it possible to establish that the most effective method of restoring the necks of crankshafts is vibro-arc surfacing. To strengthen the deposited surface, the use of vibration rolling is proposed. A technological process for the restoration of internal combustion engine crankshafts, including operations of vibro-arc surfacing and vibration rolling, has been developed. The optimal modes of vibration rolling are determined. Experimental studies were carried out, which made it possible to establish a decrease in the wear intensity of the investigated surface. Operational tests confirmed the increase in wear resistance of the part. The economic effect of the restoration of diesel engine crankshafts according to the developed technology is calculated. The main provisions of the rules of safety and fire prevention measures during the restoration of crankshafts are considered.