Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Дослідження шляхів відновлення корінних опор чавунних блоків циліндрів автомобільних двигунів у ДП «Кіровоградський облавтодор» ВАТ ДАК «Автомобільні дороги України» філія «Кіровоградська ДЕД» м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Ракуленко, Юрій Сергійович; Rakulenko, Yurii
    В роботі досліджено конструктивні особливості блоків циліндрів, умови їх експлуатації та дефекти, які блоки отримують в процесі експлуатації. Для вибору ефективної технології відновлення чавунних корінних опор досліджено існуючі методи їх ремонту. Встановлено, що існуючі методи не завжди можливо застосувати для відновлення чавунних блоків циліндрів, зокрема через погані зварювальні властивості чавуну. Основною проблемою при використанні термічних методів є погане зчеплення покриттів з основою та значний термічний вплив, який приводить до деформації опор. Було запропоновано для відновлення отворів корінних опор метод контактного наварювання порошків через проміжний шар. Для проведення досліджень підібрано обладнання та матеріали, а також методики експериментальних досліджень. Результатами досліджень свідчать про можливість підвищення міцності зчеплення до 20% та зниження залишкових напружень до 35 %. The work investigated the design features of cylinder blocks, their operating conditions and defects that the blocks receive during operation. In order to select an effective technology for restoring cast iron main bearings, existing methods of their repair were investigated. It was found that existing methods are not always possible to apply to restore cast iron cylinder blocks, in particular due to the poor welding properties of cast iron. The main problem when using thermal methods is poor adhesion of coatings to the base and significant thermal impact, which leads to deformation of the supports. A method of contact welding of powders through an intermediate layer was proposed for restoring the holes of the main bearings. Equipment and materials were selected for conducting research, as well as experimental research methods. The research results indicate the possibility of increasing the bond strength by up to 20% and reducing residual stresses by up to 35%.
  • Item
    Розробка технології відновлення блоку циліндрів двигуна Д-240 на базі ТОВ "Каліта-Нова" м. Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-05-30) Мусієнко, Сергій Володимирович; Musiienko, Serhii
    Детально розглянуто умови роботи та технічну характеристику двигуна Д-240. Визначені конструктивно-технологічні особливості блоків циліндрів двигуна Д-240. Проаналізовані причини зношування блоку циліндрів. Представлено технологічний процес дефектації блоку циліндрів. Складено технологічний маршрут відновлення деталі. Розглянуті існуючи способи відновлення блоку циліндрів. Обґрунтовано вибір раціонального способу відновлення деталі. Розроблено технологічний процес відновлення дефектів блоку циліндрів. Розраховані режими обробки та норми часу на виконання технологічних операцій для розробленого технологічного процесу. The operating conditions and technical characteristics of the D-240 engine are considered in detail. Design and technological features of D-240 engine cylinder blocks are determined. The causes of cylinder block wear are analyzed. The technological process of cylinder block defecting is presented. A technological route for the restoration of the part has been drawn up. Existing methods of restoring the cylinder block are considered. The choice of a rational way of restoring the part is substantiated. A technological process for repairing cylinder block defects has been developed. Calculated processing modes and time norms for technological operations for the developed technological process.