Кафедра експлуатації та ремонту машин

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Оцінка впливу мікродугового оксидування на ресурс циліндропоршневої групи ДВЗ в КАТП «Агробудавтосервіс»
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Демченко, Андрій Володимирович; Demchenko, Andriy
    Метою роботи є підвищення працездатності поверхонь (зносостійкості, корозійної стійкості та теплостійкості) деталей з алюмінієвих сплавів циліндропоршневої групи двигунів внутрішнього згоряння методом мікродугового оксидування. Об’єкт дослідження: процес зміцнення елементів циліндропоршневої групи з алюмінієвих сплавів мікродуговим оксидуванням. Предмет дослідження: – залежності та закономірності впливу мікродугового оксидування поверхонь циліндропоршневої групи на ресурс двигуна. В проботі обґрунтовано напрямок та визначено задачі наукових досліджень. Вибрана устаткування та розроблена експериментальна установки для випробувань. Встановлено закономірності впливу технології мікродугового оксидування на механічні, хімічні, фізичні та експлуатаційні властивості поверхневих шарів та досліджено працездатності поверхневих шарів, в умовах роботи ДВЗ, у полі експлуатаційних режимів, та оцінити ефективність використання цієї технології у двигунобудуванні. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень. Наукова новизна – визначено механізм формування поверхневих шарів при мікродуговому оксидуванні деталей із алюмінієвих сплавів. Шар формується при впливі на поверхню оброблюваного матеріалу іскрових розрядів, що виникають при пробої кисневих анодних газових бульбашок, за рахунок проникнення атомів та іонів газового середовища вглиб матеріалу оброблюваного зразка за дислокаціями та межами зерен. The purpose of the work is to improve the performance of surfaces (wear resistance, corrosion resistance and heat resistance) of parts made of aluminum alloys of the cylinder-piston group of internal combustion engines using the micro-arc oxidation method. Object of research: the process of strengthening elements of the cylinder-piston group made of aluminum alloys by micro-arc oxidation. Subject of research: - dependences and patterns of the influence of micro-arc oxidation of surfaces of the cylinder-piston group on the engine resource. The work substantiates the direction and defines the tasks of scientific research. The equipment is selected and an experimental setup for testing is developed. The patterns of the influence of micro-arc oxidation technology on the mechanical, chemical, physical and operational properties of surface layers are established and the performance of surface layers is investigated under the operating conditions of the internal combustion engine, in the field of operating modes, and the effectiveness of using this technology in engine building is assessed. The results are presented and the effectiveness of the conducted research is reflected. Scientific novelty – the mechanism of surface layer formation during microarc oxidation of aluminum alloy parts has been determined. The layer is formed when spark discharges, which occur during the breakdown of oxygen anode gas bubbles, act on the surface of the processed material, due to the penetration of atoms and ions of the gas environment deep into the material of the processed sample along dislocations and grain boundaries, act on the surface of the processed material.
  • Item
    Оцінка впливу характеристик хонінгувальних брусків на якість поверхні і ресурс гільз циліндрів в КАТП «Агробудавтосервіс»
    (ЦНТУ, 2024-12-30) Галочкін, Ярослав Валерійович; Halochkin, Yaroslav
    Метою даної магістерської роботи є підвищення зносостійкості гільз циліндрів за рахунок розробки оптимальних критеріїв вибору параметрів хонінгувальних брусків. Об’єкт дослідження: процес обробки гільз циліндрів методом алмазного хонінгування. Предмет дослідження: залежності параметрів шорсткості внутрішньої поверхні гільз циліндрів від характеристик алмазних хонінгувальних брусків. В роботі проаналізовано процеси, що проходять при платовершинному алмазному хонінгуванні, їх взаємозв’язок з висотними параметрами гільз циліндрів та визначено задачі наукових досліджень. Вибрано типи дослідних зразків, устаткування, прилади та методики для проведення досліджень. Проведено дослідження продуктивності та висотних параметрів процесу хонінгування брусками з металевою та вулканітною зв’язкою, при цьому визначено характер мікропрофілю оброблених поверхонь. Проведені порівняльні дослідження результатів хонінгування алмазними брусками на металевій та вулканітовій зв’язці. Визначені критерії якості та дефекти регулярного мікрорельефу при хонінгування брусками на вулканітовій зв’язці, а також проведено практичні експерименти для аналізу причин незадовільного стану мікрорельєфу оброблюваних поверхонь та розробка способів їх усунення. Дослідженно досягнення зниження часу прироблення відновленого спряження та підвищення його зносостійкості. Приведено результати та відображено ефективність проведених досліджень на основі аналізу технологічного процесу відновлення гільз циліндрів з застосуванням хонінгування брусками на вулканітовій зв’язці. The purpose of this master's thesis is to increase the wear resistance of cylinder liners by developing optimal criteria for selecting the parameters of honing bars. Object of research: the process of processing cylinder liners by diamond honing. Subject of research: dependence of the roughness parameters of the inner surface of cylinder liners on the characteristics of diamond honing bars. The work analyzes the processes occurring during plateau diamond honing, their relationship with the altitude parameters of cylinder liners, and defines the tasks of scientific research. Types of experimental samples, equipment, devices, and methods for conducting research are selected. A study of the productivity and altitude parameters of the honing process with bars with a metal and vulcanite bond is conducted, while the nature of the microprofile of the treated surfaces is determined. Comparative studies of the results of honing with diamond bars on a metal and vulcanite bond are conducted. The quality criteria and defects of regular microrelief during honing with bars on a vulcanite bond were determined, and practical experiments were conducted to analyze the causes of the unsatisfactory state of the microrelief of the treated surfaces and develop methods for their elimination. The achievement of reducing the time for fitting the restored mating and increasing its wear resistance was investigated. The results are presented and the effectiveness of the research based on the analysis of the technological process of restoring cylinder liners using honing with bars on a vulcanite bond is reflected.
  • Item
    Підвищення технічного ресурсу гідронасосів сільськогосподарських машин використанням триботехнічних методів на базі ТОВ "Калита-Нова" м.Кропивницький
    (ЦНТУ, 2024-01-30) Калиновський, Михайло Олексійович; Kalynovskyi, Mykhailo
    Об'єкт дослідження – триботехнічні методи відновлення деталей гідронасоса вантажних автомобілів. Предметом дослідження є встановлення закономірностей впливу процесу ФАБО на підвищення довговічності з’єднання «цапфа шестерні – втулка» гідронасосу вантажного автомобіля. Показано, що одним з резервів підвищення його ресурсу є скорочення періоду припрацювання з'єднань «цапфа - підшипникова обойма» і «цапфа - підтискна обойма». Це можна досягти використанням технологічних методів обробки деталей. Доведено, доцільність у технологічний процес цапфи шестерні обробки фінішної операції, а саме, фінішної антифрикційної безабразивної обробки поверхні. Розроблено технологічний процес відновлення цапфи шестерні з використанням операції ФАБО. Визначені оптимальні режими обробки. Доведено, що використання ФАБО цапф шестерен дозволяє значно покращити триботехнічні властивості. Стендові випробування засвідчили ефективність ФАБО. Скорочення періоду припрацювання з'єднань цапфа шестерні – втулка призводить до зменшення зносу, стабілізації зазору в з'єднанні, що в підсумку збільшує технічний ресурс гідронасоса в процесі експлуатації. The object of the study is tribotechnical methods of restoring truck hydraulic pump parts. The subject of the study is to establish the regularities of the influence of the FABO process on increasing the durability of the connection "pinion gear - sleeve" of the hydraulic pump of a truck. It is shown that one of the reserves for increasing its resource is the shortening of the break-in period of the "trunnion - bearing collar" and "trunnion - pressure collar" connections. This can be achieved by using technological methods of processing parts. The expediency of the technological process of the gear trunnion finishing operation, namely, the finishing anti-friction non-abrasive surface treatment, has been proven. The technological process of gear trunnion restoration using FABO operation has been developed. The optimal processing modes are determined. It has been proven that the use of FABO trunnions of gears can significantly improve the tribotechnical properties. Bench tests proved the effectiveness of FABO. Shortening the break-in period of pinion pinion - bushing leads to a reduction in wear, stabilization of the gap in the connection, which ultimately increases the technical resource of the hydraulic pump during operation.