Кафедра експлуатації та ремонту машин
Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/11665
Browse
2 results
Search Results
Item Розробка технології ремонту компресорів вантажних автомобілів з відновленням колінчастого вала у КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький(ЦНТУ, 2024-05-30) Ломанюк, Денис Олександрович; Lomaniuk, DenysВ роботі приведена історія та напрямки діяльності КАТП «Агробудавтосервіс» м. Кропивницький, розглянуто існуючий технологічний процес ТО і ПР, особливості будови гальмівної системи автомобіля КамАЗ, технологічні характеристики компресора КАМАЗ 5320-3509015, особливості будови колінчастого вала компресора, існуюча технологія його відновлення та обгрунтована актуальність теми кваліфікаційної бакалаврської роботи. Розроблено технологічний процес відновлення колінчастого вала, розраховано та підібрано режими виконання технологічних операцій та норми часу відновлення вала та складання компресора. При цьому розроблено технологічний процес розбирання компресора та технологічний процес дефектування колінчастого вала. Дана загальна характеристика дефектів, та складено технологічні маршрути відновлення колінчастого вала. Визначено оптимальний спосіб відновлення колінчастого вала. Розроблена структурна послідовність технологічного процесу відновлення колінчастого вала. Проведено вибір технологічного обладнання, оснащення, ріжучого і інструментів та матеріалів дільниці ремонту компресорів. Розраховано режими технологічних процесів та норми часу на виконання операцій технологічного процесу відновлення колінчастого вала вала. Визначено режим роботи дільниці і розраховані річні фондів часу працівника дільниці ремонту компресорів. Розраховано штат дільниці дільниці ремонту компресорів. Розраховано і вибрано технологічне устаткування дільниці ремонту компресорів. Розрахована виробнича площа дільниці ремонту компресорів. Обгрунтувано вибрано підйомно-транспортне обладнання дільниці ремонту компресорів. Розрахована силова електроенергія дільниці ремонту компресорів. Здійснено розрахунок середньорічної витрати тепла на опалення приміщення дільниці ремонту компресорів. Розраховано природне і штучне освітлення та розрахована вентиляція дільниці ремонту компресорів. Розраховані потреби дільниці ремонту компресорів відновлення в стисненому повітрі для технологічних операцій та в воді. The work presents the history and directions of activity of Agrobudavtoservice KATP in Kropyvnytskyi, the existing technological process of maintenance and repair, features of the structure of the braking system of the KAMAZ car, technological characteristics of the KAMAZ compressor 5320-3509015, features of the structure of the crankshaft of the compressor, the existing technology of its restoration and the substantiated relevance of the topic of the qualifying bachelor's thesis are considered. The technological process of crankshaft restoration has been developed, the modes of performing technological operations and the time norms for shaft restoration and compressor assembly have been calculated and selected. At the same time, the technological process of disassembling the compressor and the technological process of defectiveness of the crankshaft were developed. The general characteristics of the defects are given, and the technological routes for the restoration of the crankshaft are drawn up. The optimal method of restoring the crankshaft has been determined. The structural sequence of the technological process of crankshaft restoration has been developed. The selection of technological equipment, equipment, cutting and tools and materials of the compressor repair department was carried out. The modes of technological processes and the time norms for performing operations of the technological process of restoring the crankshaft of the shaft are calculated. The mode of operation of the station was determined and the annual time funds of the compressor repair station employee were calculated. The staff of the compressor repair department is calculated. The technological equipment of the compressor repair department was calculated and selected. Estimated production area of the compressor repair department. The lifting and transport equipment of the compressor repair department has been reasonably selected. Calculated power electricity of the compressor repair station. The average annual heat consumption for heating the premises of the compressor repair department was calculated. Calculated natural and artificial lighting and calculated ventilation of the compressor repair department. Estimated needs of the repair shop for recovery compressors in compressed air for process operations and in water.Item Підвищення довговічності вантажних автомобілів покращенням фізико-хімічних характеристик моторної оливи у ПАТ "АТП 2004" м.Кропивницький(ЦНТУ, 2022-12-23) Литвинчук, Артем Олександрович; Lytvynchuk, ArtemМета дослідження: підвищення довговічності вантажних автомобілів покращенням властивостей та фізико-хімічних характеристик моторної оливи додаванням композиційної добавки на основі геомодифікатору КГМТ-1. Об'єкт дослідження – процес покращення показників і властивостей моторної оливи при додаванні композиційної добавки на основі геомодифікатора. Предметом дослідження – закономірності впливу композиційної добавки на довговічність силового агрегату автомобіля. Робоча гіпотеза: між показниками надійності та ефективності процесу доставки сільськогосподарської продукції та значеннями часу доставки та часу затримки існують залежності, які дозволять розробити оперативну систему підвищення ефективності процесу перевезення. Наукова новизна магістерської роботи полягає в наступному: запропоновано механізм впливу композиційної добавки на показники і властивості моторної оливи і робочі поверхні рухомих спряжень деталей; теоретично обґрунтовано, а. експериментально доведено покращення показників і властивостей моторних олив і робочих поверхонь спряжень деталей і відповідно можливість підвищення довговічності силового агрегату, а отже і довговічності вантажного автомобіля. Практична цінність результатів досліджень містить наступне: запропоновано методики синтезу ефективної композиційної добавки до моторної оливи, дослідження показників і властивостей модифікованої оливи; отримані регресійні математичні моделі властивостей моторної оливи дають можливість здійснювати їх прогнозування з напрацюванням силового агрегату. The purpose of the study: increasing the durability of trucks by improving the properties and physicochemical characteristics of motor oil by adding a composite additive based on the КГМТ-1 geomodifier. The object of research is the process of improving the indicators and properties of motor oil when adding a composite additive based on a geomodifier. The subject of the study is the regularity of the effect of the composite additive on the durability of the car's power unit. Working hypothesis: there are dependencies between the indicators of reliability and efficiency of the agricultural product delivery process and the values of delivery time and delay time, which will allow the development of an operational system for improving the efficiency of the transportation process. The scientific novelty of the master's thesis is as follows: the mechanism of the effect of the compositional additive on the indicators and properties of motor oil and the working surfaces of movable couplings of parts is proposed; theoretically justified, a. it was experimentally proven to improve the indicators and properties of motor oils and the working surfaces of the coupling parts and, accordingly, the possibility of increasing the durability of the power unit, and therefore the durability of the truck. The practical value of the research results includes the following: methods of synthesis of an effective composite additive to motor oil, research of indicators and properties of modified oil are proposed; obtained regression mathematical models of engine oil properties make it possible to forecast them with the power unit running.