Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки.

Permanent URI for this communityhttps://dspace.kntu.kr.ua/handle/123456789/9042

Ідентифікатор медіа: R30-03350 (рішення Національної ради України від 25.04.2024 р. № 1418). ISSN 2664-262X (p) DOI: 10.32515/2664-262X

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Forming a Symbiosis of the Transport Services Market and Innovation in Transport
    (ЦНТУ, 2025) Rozhko, N.; Vovk, Yu.; Rozhko, S.; Рожко, Н. Я.; Вовк, Ю. Я.; Рожко, С. С.
    This study aims to establish a harmonious interaction between the transport services market and innovation development in the transport sector. A comprehensive set of measures must be implemented to ensure a long-term presence in the European transport services market. These measures should promote the achievement of sustainable development goals, creation of a unified European transport system, strengthening of competitive advantages, and efficient management of resources in transport and logistics companies etc. Стаття присвячена дослідженню функціонування ринку транспортних послуг в контексті розвитку інноваційної діяльності та побудови організаційно-економічної платформи для його ефективного функціонування. Автори наголошують на необхідності запровадження інновацій та залучення інвестицій у транспортну галузь, оскільки це має безпосередній вплив на економічний стан країни. У роботі детально розглянуто основні чинники формування ринку транспортних послуг, серед яких виділено організаційні, економічні, соціально-культурні, політичні, управлінські, військові, інфраструктурні та ресурсні фактори. Особлива увага приділяється аналізу сучасного стану транспортного ринку України в умовах воєнного часу, висвітлюються проблеми та виклики, з якими стикається галузь тощо.
  • Item
    Аналіз впливу осьових навантажень на стан автомобільних доріг
    (ЦНТУ, 2024) Ляшук О. Л.; Плекан, У. М.; Цьонь, О. П.; Вовк, Ю. Я.; Рожко, Н. Я.; Lyashuk, O.; Plekan, U.; Tson, O.; Vovk, Yu.; Rozhko, N.
    У статті розглянуто основні аспекти аналізу впливу осьових навантажень на автомобільні дороги, що включають їхній вплив на довговічність дорожнього покриття та ризик пошкоджень. Окреслено проблему перевищення дозволених навантажень, що призводить до перевантаження на дорогах, та наведено чинні обмеження на максимальну вагу і розподіл навантаження на окремі осі автомобілів. Акцентовано на необхідності розвитку системи незалежного моніторингу якості дорожнього покриття як ключового елемента для підвищення безпеки дорожнього руху та покращення якості дорожньої інфраструктури. Запропоновано перспективні заходи щодо впровадження автоматизованих систем зважування в русі для оперативного контролю та управління навантаженнями на дорогах, що сприятиме зниженню ризику аварійності та зносу покриття. The purpose of this study is to highlight the key issues related to the destructive impact of the mass of freight vehicles on Ukraine's highways. The paper examines the essence of axle loads, provides permissible standards for individual axles of freight vehicles, and analyzes the current composition of freight vehicles and their impact on road surfaces. It also reviews technical means and methods for controlling weight regulations, such as weigh stations, electronic control systems, and underground weigh sensors.
  • Item
    Обґрунтування оптимальної схеми перевезення насипних вантажів при взаємодії різних видів транспорту
    (ЦНТУ, 2023) Бабій, М. В.; Дзюра, В. О.; Бабій, A. В.; Рожко, Н. Я.; Валяшек, В. Б.; Babii, М.; Dzyura, V.; Babii, A.; Rozhko, N.; Valiashek, V.
    В роботі побудованою математичну модель транспортної задачі, на основі якої було сформовано транспортну матрицю для перевезення насипного вантажу зі складів на елеватори. Наведено методику, яка дозволяє досліднику правильно накласти обмеження та записати вираз цільової функції з метою віднаходження оптимального рішення. Суть задачі полягає у визначенні оптимального маршруту перевезення зернового матеріалу зі складів до елеваторів при найменшій вартості транспортного процесу. Склади мають обмежену продуктивність навантажувальних засобів при їх взаємодії з вантажними автомобілями та врахована можливістю приймати визначені обсяги вантажів елеваторами, які обмежені пропускною здатністю сушарок. Задачу лінійного програмування розв’язано при використанні програми Microsoft Excel, де отримані розв’язки для найкращого та найгіршого варіантів перевезення при врахуванні накладених обмежень. In agricultural production technologies, a significant share in the cost of the final product belongs to transport processes. Such operations include the transportation of bulk material, for example grain seeds from warehouses to dryers on elevators with their subsequent storage. Since the volume of traffic is large, the task of developing optimal routes is very relevant. The efficiency of its solution depends on the savings of the manufacturer.
  • Item
    Main aspects of third party logistics activities in modern transport realities
    (ЦНТУ, 2023) Rozhko, N.; Slobodian, L.; Matviishyn, A.; Babii, M.; Mironov, D.; Рожко, Н. Я.; Слободян, Л. М.; Матвіїшин, А. Й.; Бабій, М. В.; Міронов, Д. В.
    The article substantiates the aim of responsible transport logistics, which consists of the delivery of goods on time with minimal investment of labour and material resources. The level of responsibility is considered at each step of shipment of goods from the producer to the consumer. 4 stages of effective transport logistics are offered by the authors. It has been established that at the first stage it is crucial to formulate the tasks clearly for its solution by logistics in business; the second stage is analysing of the Best Practices in the researched field - the study of competitors’ logistics, the study of available information; the third stage is the development of a specific action plan of the transport enterprise; the fourth is the introduction of improvements after the first results of the work. У роботі визначено мету відповідальної логістики, яка полягає в доставці вантажів у встановлені терміни з мінімальними витратами праці та матеріальних ресурсів з урахуванням ступеня відповідальності на кожному етапі доставки вантажу від виробника до споживача.
  • Item
    Підвищення ефективності функціонування нерегульованого перехрестя з круговим рухом
    (ЦНТУ, 2023) Ляшук О. Л.; Сташків, М. Я.; Цьонь, О. П.; Рожко, Н. Я.; Плекан, У. М.; Гевко, Б. Р.; Lyashuk О.; Stashkiv, М.; Tson, О.; Rozhko, N.; Plekan, U.; Gevko, B.
    Проведено аналіз і емпіричні дослідження умовних та безумовних параметрів моделі дорожнього руху на нерегульованому перехресті з круговим рухом міста Тернопіль. Перехрестя «Збаразьке кільце» у м. Тернопіль є нерегульованим перехрестям з круговою схемою руху і знаходиться на перетині проспекту Степана Бандери, вулиць 15 квітня, Т. Протасевича і Підволочиського шосе. Ця вулична розв’язка має особливість у тому, що проспект Степана Бандери є магістральною вулицею загальноміського значення. Зокрема, вулиці 15 квітня, Т. Протасевича та Підволочиське шосе належать до дороги, що об’їжджає місто Тернопіль. На цих вулицях здійснюється транзитний рух великотоннажного транспорту, що спрямований на міста Дубно – Львів, Івано-Франківськ, Чернівці – Хмельницький. Розглянуто різні варіанти організації руху на даному перехресті з метою знаходження найбільш оптимальних рішень для підвищення безпеки та ефективності руху. The analysis and empirical studies of conditional and unconditional parameters of the traffic model at an unregulated intersection with circular traffic in the city of Ternopil were conducted. The intersection "Zbarazke ring" in the city of Ternopil is an unregulated intersection with a circular traffic pattern and is located at the intersection of Stepan Bandera avenue, April 15 street, T. Protasevich street and Pidvolochyskyi highway.
  • Item
    The use of network intralogistics and fulfillment for the functioning of transport and warehouse complexes
    (ЦНТУ, 2023) Rozhko, N.; Tson, O.; Plekan, U.; Matviishyn, A.; Gevko, B.; Рожко, Н. Я.; Цьонь, О. П.; Плекан, У. М.; Матвіїшин, А. Й.; Гевко, Б. Р.
    This article examines the peculiarities of the functioning of transport and warehouse complexes, taking into account the changes and challenges that arose as a result of both the spread of the Covid -19 pandemic and the conditions of martial law. The key factors on which the formation of competitive advantages of transport and warehouse complexes in unstable economic systems depends are revealed. The reasons for the existence of the controversy regarding the interpretation of the concept of intralogistics and fulfillment network in modern challenges and they have been established that network intralogistics is a system concept, where many complex algorithms and components are interconnected and closely interact, and thus, based on practically oriented technical principles - the technological part of intralogistics should be properly integrated with fulfillment processes, which include a system algorithm of actions from the very beginning of receiving an order from the buyer until the purchase is received, that is, the sphere of relations, in which strategic system principles and their implementation with a system concept of interconnection: logistics and service acquire key importance. Одним із найперспективніших ринків, який є захищеним від циклічних змін, які відбуваються в економіці та демонструє приріст в умовах воєнного часу є діяльність транспортно–складських комплексів, до яких відносяться: логістика і фулфілмент. Збереження конкурентоздатності і підсилення переваг підприємств цієї сфери діяльності великою мірою зумовлюється здатністю оптимізувати всі процеси створення вартості, які безперервно циркулюють у їхніх ланцюгах поставок – від постачання сировини та товарів до сервісного обслуговування кінцевого споживача. У статті досліджено особливості функціонування транспортно-складських комплексів із врахуванням змін та викликів, що виникли внаслідок поширення пандемії Covid -19 та в умовах воєнного стану. Виявлено ключові фактори, від яких залежить формування конкурентних переваг транспортно- складських комплексів у нестабільних економічних системах. Обґрунтовано підстави існування контраверсії щодо трактування концепції мережевої інтралогістики та фулфілменту за сучасних викликів та встановлено, що мережева інтралогістика є системною концепцією, в якій багато процесів і механізмів взаємодіють один з одним, а отже засновуючись на системному підході технологічна складова інтралогістики обов’язково має бути врівноважена, інтегрована із процесами фулфілменту, що включають комплекс операцій з моменту оформлення замовлення покупцем і до моменту отримання покупки. Взаємодоповнення логістичних та фулфілментних інструментів в рамках системи застосування мережевої інтралогістики складає сучасну платформу побудови ефективних логістичних систем та їх ланцюгів поставок, зорієнтованих на високий ступінь задоволеності і лояльності клієнтів.
  • Item
    Digitalization of truck companies: current challenges and development prospects
    (ЦНТУ, 2022) Rozhko, N.; Plekan, U.; Tson, O.; Matviishyn, A.; Рожко, Н. Я.; Плекан, У. М.; Цьонь, О. П.; Матвіїшин, А. Й.
    Innovations in the logistics support of enterprises have always played an important role in business. They are aimed at improving service delivery and information dissemination. Therefore, individual clients see the traditional "value" for logistics: short service time, availability and timely delivery. This article examines the supply chain, the goal of which is to deliver a quality product in the shortest possible time, with the lowest costs and in the best possible condition. It is possible to fulfill these requirements only on the basis of small business access to innovative technologies. To implement these technologies, it is advisable for road transport enterprises to use existing management practices, namely: construction of modern infrastructure; provision of preferential leasing conditions to car carriers; solving the issue of obtaining permits, crossing the border, downtime; creation of high-quality digital platforms for information exchange and interaction between transportation market participants. На сьогоднішній день між державами відбувається гостра конкуренція за домінування на світовому ринку надання транспортних послуг, де конкурентні переваги полягають у швидкості, безпеці та ефективності, які безпосередньо залежать від широкого використання інновацій та високих технологій. Рівень інноваційних транспортних технологій відображає та підвищує рівень конкурентоспроможності країни. Інновації в матеріально-технічному забезпеченні підприємств завжди відігравали важливу роль у бізнесі. Вони спрямовані на покращення надання послуг та поширення інформації. Тому індивідуальні клієнти бачать традиційну «цінність» для логістики: короткий термін обслуговування, наявність і своєчасну доставку. У цій статті розглядається ланцюг поставок, метою якого є поставка якісного продукту в найкоротші терміни, з найменшими витратами та в найкращому стані. Виконати ці вимоги можливо лише за умови доступу малого бізнесу до інноваційних технологій. Для реалізації цих технологій підприємствам автомобільного транспорту доцільно використовувати наявні управлінські практики а саме: побудова сучасної інфраструктури; надання автомобільним перевізникам пільгових умов лізингу; вирішення питання отримання дозволів, перетину кордону, простоїв; створення якісних цифрових майданчиків для обміну інформацією і взаємодії між учасниками ринку перевезень. Актуальним є питання єдиного цифрового простору. Сьогодні Мінтранс має розробити платформу, куди можна буде передавати інформацію, на основі якої створюватимуться проїзні документи, відстежуватимуть вантаж і керуватимуть перевізним процесом. Можна стверджувати, що модернізована високотехнологічна транспортна інфраструктура, включаючи розвиток мережі інноваційних логістичних систем обслуговування пасажирів і вантажопереробки, формування інтелектуальних транспортних систем, забезпечить максимальне використання транспортного потенціалу України.
  • Item
    Удосконалення соціальної функції транспортної галузі України
    (ЦНТУ, 2022) Плекан, У. М.; Ляшук, О. Л.; Рожко, Н. Я.; Цьонь, О. П.; Plekan, U.; Lyashuk, O.; Rozhko, N.; Tson, O.
    У статті здійснено аналіз стану та проблем розвитку транспортного сектору, показників вантажота пасажирообігу на автомобільному транспорті. Досліджується транспортна галузь України через призму виконання соціальної функції держави. Обґрунтовано комплекс переваг автомобільного транспорту в соціальній площині, зокрема: власне соціальні, соціально-економічні, екологічно орієнтовані техніко-технологічні, нормативно-правові переваги. Запропоновано шляхи розкриття потенціалу, закладеного в транспортній галузі України. Значну увагу приділено підходам до управління та адміністрування при вдосконаленні соціальної функції транспортної галузі України. Запропоновано удосконалення транспортної галузі шляхом модернізації механізмів публічного управління щодо підтримки вітчизняної галузі автомобільного транспорту. In the modern world, the transport industry is characterized by a wide range of relationships: technological, technical, economic, regulatory and socially responsible. A developed transport system is an important condition for the social and economic growth of the state, maintaining the competitiveness of the national economy and high standards of the quality of life of the country's population. Numerous scientific works have analyzed both the essence of the transport system and individual components of the latter - railway, road, water, pipeline, and air transport. The article analyzes the state and problems of the development of the transport sector, indicators of freight and passenger traffic on road transport. The transport industry of Ukraine is studied through the prism of fulfilling the social function of the state. The set of advantages of road transport in the social sphere is substantiated, in particular: actual social, socio-economic, ecologically oriented technical-technological, regulatory and legal advantages. Ways to reveal the potential in the transport industry of Ukraine are proposed. Considerable attention is paid to approaches to management and administration in improving the social function of the transport industry of Ukraine. It is proposed to improve the transport industry by modernizing public management mechanisms for supporting the domestic road transport industry. Targeted programs for the development of the transport system ensure technologically balanced and ecologically oriented development of both the industry and the state as a whole. The future of the Ukrainian state and the well-being of its citizens depend on the efficiency and development of the transport system.