Teacher’s functions in teaching language communicative competence.
Loading...
Date
2016
Authors
Scherbina, S.
Щербина, С. В.
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
КДПУ ім. В. Винниченка
Abstract
The article observes the main functions assumed for teacher of foreign language, proceeding from the special need to develop students’ communicative skills. The information presented in the article summarizes opinions of different experts and provides the general description of teacher roles advisable for successful teaching communicative competence. The author underlines that the teacher will benefit from using a variety of strategies. As the students often work in a small groups the teacher will observe the activities, noting problem areas for future work. Teachers will experience greater success when activities are planned around the students’ interests and take into account subjects that they have some knowledge about.
Students learn a language more quickly and more easily if they are comfortable and secure. It is the teacher’s responsibility to create a warm, supporting learning environment. Only through rewarding and successful experience students can learn effectively and retain a positive attitude toward the language. У даній статті розглядаються основні функції викладача іноземної мови, зумовлені потребою розвитку комунікативних навичок студентів. Представлена у статті інформація узагальнює погляди різних фахівців і надає загальний опис функцій викладача, використання яких сприяє успішному навчанню комунікативних компетенцій.
Description
Keywords
communicative skills, language model, social and psychological factors, teacher’s functions, communicative activity, комунікативна діяльність, соціально-психологічні фактори, мовна модель, комунікативна компетенція, функції викладача
Citation
Scherbina, S. Teacher’s functions in teaching language communicative competence / Svitlana Scherbina // Наукові записки. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. - Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – Вип. 147. – C. 149-152.