Методологічні аспекти дослідження управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств
Loading...
Files
Date
2016
Authors
Селезньова, О. О.
Seleznova, Оlga
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
КНТУ
Abstract
У статті розкрито методологічні аспекти дослідження управління маркетинговою діяльністю
будівельних підприємств. Обґрунтовано вибір предмету, об’єкту, мети дослідження. Обґрунтовано
логіку та сутність змісту дослідження, що містить теоретичні основи управління маркетинговою
діяльністю будівельних підприємств, методологічні засади дослідження обраної проблематики, стан та
тенденції розвитку управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств, концептуальні
основи та основні напрямки удосконалення управління маркетинговою діяльністю будівельних
підприємств. The purpose of the research is the determination of methodological aspects of the study of the marketing activity’s management of construction companies that will strengthen its competitiveness through the development of scientific and applicative positions concerning the improvement of the processes of the
marketing activity’s management of the managing entities of the construction.
At the beginning of the research, the identification of the conceptual and categorical apparatus of the
marketing activity’s management of construction companies is expedient. The determination of the functional
aspects of the marketing activity’s management of construction companies is necessary for the study of an
imposed task. The opening of modern peculiarities of the marketing activity’s management of construction
companies is required by constant changes of the environment. For an explanation of the scientific approach to the study of the problem, logical and structural relations among the constituent elements of the work, it is
important to realize the justification of methodological aspects of the study of management of the marketing
activity’s management of construction companies. It is necessary during the analysis of marketing activity’s
management of the managing entities of construction to diagnose the marketing environment of construction
companies. It is advisable to assess the economic effectiveness of the marketing activity’s management of
construction companies. The definition of the development of the state regulatory policy concerning the
marketing activity’s management of construction companies is a logical consequent step in solving the problem.
The forecast of prospects of the development of the marketing activity’s management of construction companies should take place during the exploration of a specific problematic. The final part of the study should be the basic ways of the development of the marketing activity’s management of construction companies.
The further developing should be targeted on the disclosure of the content of the study and obtaining of
concrete results and proposals concerning the development of the process of the marketing activity’s
management of Ukrainian construction companies.
Description
Keywords
управління маркетинговою діяльністю, будівельне підприємство, методологія, менеджмент, маркетинг, management of marketing activities, building enterprise, methodology, management, marketing
Citation
Селезньова, О. О. Методологічні аспекти дослідження управління маркетинговою діяльністю будівельних підприємств / О. О. Селезньова // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки : зб. наук. пр. - Кіровоград : КНТУ, 2016. - Вип. 29. - С. 177-185.